indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jantje
User
spacer line

Toen ik nog werkte reed ik dagelijks in een volle personeels kijang over de JL. Raja Kaligawe. Een drukke verkeersader van Semarang naar het oosten. Een “ruime” 2 baans die onderweg naar believen van de weggebruiker veranderde van 2en3 baans naar 1 richtingverkeer. Een rammelweggetje met bulten en putten waaraan gedurende de beroemde 59 jaar Merdeka weinig of niets aan gedaan is. Aan beide zijden een open riool waar ik ooit iemand in zag zwemmen. Gammele bruggetjes verbinden de weg met de verkrotting. Houten optrekjes, helemaal uit het lood en warungs en benkels van zeildoek.
Op een morgen zaten we voor de zoveelste keer langdurig in de verkeerschaos verstrikt omdat het s’nachts geregend had. Banjir dus. Ik keek slaperig naar buiten en ontwaardde een krot, versiert met een groot uithangbord met de tekst: Klinik Dokter Sutikno. Buka 24 jam Gunting gratis. Ik raadpleegde de kamus die ik altijd bij mij had maar begreep er niets van. Gunting gratis. Kreeg je soms een schaar gratis bij aankoop van een nagelgarnituurtje? Ik vroeg het aan een van de dames die in de achterbak zaten en er begon iets te giegelen. Het meisje begon mij serieus uit te leggen wat het allemaal inhield. De vele vragen mijnerzijds beantwoordde zij geduldig onder grote hilariteit in de achterbak. Eindelijk snapte ik wat daar gebeurde. In dit krot waar de voorbijscheurende bussen hun roet naar binnen blazen, werd ontucht gepleegt met minderjarige jongetjes. Hier werden zij zonder verdoving, huilend van pijn en zonder vrije keus van hun voorhuid ontdaan. Omdat een religie dat eist. Een prehistorisch ritueel in de 21ste eeuw. Het praktisch nut hiervan? Het is hygiënisch en voorkomt ontsteking. Heb ik wel eens gehoord. Emoticon: Angry

Wordt waarschijnlijk vervolgd.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Naar mijn smaak is het ongehoord dat deze barbaarse middeleeuwse praktijken door wat voor overtuiging dan ook heden ten dage nog worden voorgeschreven. Zelfs in Nederland worden er steeds meer praktijkjes geopend waar deze handeling - wel mét verdoving overigens - wordt verricht. Waarom besnijdenis is verboden bij meisjes maar niet bij jongens is mij ook onduidelijk. Ik kan me voorstellen dat een dergelijke gewoonte is ontstaan bij bepaalde oude woestijnvolkeren die uiterst zuinig met water moesten omspringen en zich vaak grotendeels met zand wasten, behalve op die plekken natuurlijk. Maar wij leven niet (meer) in de woestijn en de Indonesiërs zijn propere mensen die zich vaak drie maal per dag mandiën. We snijden toch ook niet onze oren eraf omdat dit eenvoudiger schoon te houden is? Bedenk dat dergelijke wijsheden opgeschreven zijn in een tijd dat men nog dacht dat de aarde plat was.

Ik ben trouwens benieuwd naar dit vervolg. (p.s.het is meen ik "gunting" Emoticon: Wink
Groet, Jan.

Jantje
User
spacer line

On 07-06-2005 17:54 dangdude03 wrote:
(p.s.het is meen ik "gunting" Emoticon: Wink
Groet, Jan.

Je hebt helemaal gelijk, Jan. Het is G unting. Ik heb het reeds gecorrigeerd. Alleen de titel lukt niet. Maar geen man overboord. Ik was vanplan om er op mijn 2 wieler heen te gaan om eens een kijkje te nemen. Het voorval borrelde op toen ik op ander topics las over circumcisie.
Als een volwassene daar voor kiest is dat zijn goed recht. Maar om kindren daar aan bloot te stellen vind ik ronduit misdadig.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 08-06-2005 04:04 Jantje wrote: Alleen de titel lukt niet.

U zegt wij doen, geen enkel probleem. Titel aangepast dus Emoticon: Smile

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Hmm,

Je voorhuid verwijderen hoeft niet te maken hebben met religieuze bedoelingen. Het is gewoon hygienisch en de peniskop wordt in de loop der jaren minder gevoelig waardoor je "het langer uithoudt". Ik heb me laten vertellen dat het in de Verenigde Saten zelfs de normaalste zaak van de wereld is.
Niets misdadigs dus als je iets doet waar je zoon er later veel plezier aan beleeft. Daarbij duurt het slechts enkele dagen dat je last hebt van de ingreep.
Ik heb het gevoel dat de tegenstanders niet weten waar ze het over hebben.
Let wel, ik heb het dus niet over de besnijdenis bij meisjes/vrouwen.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 10-06-2005 12:12 sidik wrote:
.

Beste Sidik

In zoverre weet ik niet waar ik het over heb omdat ik niet besneden ben. Mogelijk jij wel? Dan kan er natuurlijk een eindeloos lange discussie ontstaan over het nut en de onzin ervan. Wat er in de States gebeurt zal me een worst zijn, maar ik blijf het gewoon een verminking van het menselijk lichaam vinden, net als piercing en tattoo. Verder ben ik niet religieus, dus dat zit er niet achter en kinderen heb ik ook niet. Ik vind het gewoon tegennatuurlijk.

spacer line  

maar ik blijf het gewoon een verminking van het menselijk lichaam vinden

Ben het hier zeker met Dangdude eens, toch is dit een gevoelig onderwerp en ieder zijn geloof !

Ik heb jaren geleden een relatie gehad met een marokaanse...waarbij wij op het onderwerp kwamen.....wat als wij kinderen krijgen? die moeten dan besneden worden volgens haar! ik ben daar heel kort in gebleven en heb gezegt dat dit niet gebeurd totdat hij of zij daar zelf voor willen kiezen! en niet eerder.

M-Solo.

Live life to the max.......

Jantje
User
spacer line

Hey Sidik,

Wat gebeurt er eigenlijk met die hond van jouw
(avitar) toen je die foto nam...wordt ie ook ge.... Emoticon: Shut up! of zingt hij gewoon mee met het gebed-alarm. Emoticon: Wink

spacer line  

Hoi Jantje,...dat was tijdens de ingreep..die hond icon Sidik...het zingen is hem vergaan daarna Emoticon: Wink

M-Solo.

Live life to the max.......

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Nou begrijp ik met wat voor mede forumleden ik te maken heb. Die foto is van een grijze wolf. Dus, tutup mulut als je er niets vanaf weet.

Verminking? Een blindedarm weghalen, is dat ook verminking?

Jantje
User
spacer line

On 10-06-2005 12:12 sidik wrote:
.

Best Sidik,

Ik zal je wat anders vertellen: in de loop der jaren is er geen gein meer an. Zo gevoelloos is ie geworden. Ik spreek niet uit ervaring , weet wel waar ik over praat en kan er mij veel bij voorstellen.
Als besnijdenis gebeurt op medische indicatie heb ik daar geen moeite mee. Als volwassenen daar voor kiezen ook niet. Kleine kinderen daaraan blootstellen zie ik als geoorloofd child abuse. Blindedarm weghalen gebeurt ook op medische indicatie indien er sprake is van gezondheids problemen.
De hond(wolf) heeft er niks mee te maken en was bedoelt als grap. Het is mijn fout dat je dat verkeerd hebt begrepen. Mijn excuses. Ik zal het er voortaan bij vermelden.
Zodoende leer je weer eens met wat voor forumleden je te maken hebt. Emoticon: Smile

Groetjes

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Hoi Jantje,

No hard feelings. Maar om nog terug te komen op die blindedarm, het hoeft niet altijd op medische indicatie te gebeuren. Net als met de "amandelen" werd als voorzorgsmaatregel de blindedarm verwijderd. We aten in Indonesia als kind al sambal en die pitjes van de lombok/rawit scheen de grote boosdoener te zijn. Dus, niet dat je van het eten van sambal die blindedarm ontsteking oploopt, maar als je die ontsteking hebt, is een pitje vaak de oorzaak.

spacer line  

Ik ken een familie waarvan de man Islam is geworden omdat zijn echtgenote dat was.(Hij) en zij belijden het geloof niet zo fanatiek.Zij gebruikt alleen een hoofddoek als naar de moskee gaat en dat is maar zelden.Zij hebben drie kinderen (jongens0 en geen van het zijn besneden,toen ik hen vroeg hoe dat zat,vertelden zij mij dat er al velen dit niet meer bij de kinderen laten doen,als zij willen daan later zeiden zij.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Sidia heeft gelijk, jongens bij wie de voorhuid is afgehaald hebben een iets kleiner risico op het krijgen van bepaalde ziektes, zoals het peniscarcinoom (komt niet vaak voor, maar als je het hebt ben je letterlijk de lul).
Verder is het ook zo dat HIV en andere SOA's makkelijker overspringen van vrouw op man als de man het voorhuidje nog heeft, logisch ook, de bacterien/virussen kunnen zich lekker beschermen onder de warme voorhuid en wachten gewoon totdat ze het mannelijk lichaam kunnen binnendringen.

Tot zover het positieve verhaal. Nu de negatieve kant. Toevallig werd ik vroeger, op een blauwe maandag, uitgezonden naar Nepal om daar mijn coschap chirurgie te lopen en heb daar zelf ook geassisteerd bij het ontdoen van de voorhuid van een aantal patienten, op een uiterst hygienische manier op de OK uiteraard. Als circumcisie niet door een bekwaam iemand wordt uitgevoerd, heeft het echter vrij grote risico's. De voorhuid van de penis is goed doorbloed en bij het doorsnijden van deze huid (dat kan iedereen nog) gaat het flink bloeden. Het probleem is het uiteindelijk hechten van de voorhuid, er moeten +-20 hechtingkjes in gemaakt worden en dit is echt vakwerk. In Nepal sterven er tientallen, zo niet honderden moslimkindertjes per jaar door amateuristische gasten die wel ff de voorhuid verwijderen. Het zou me niets verbazen dat er in Indonesie ook per jaar heel wat jonge levens verloren gaan op deze manier.

Gracias. Sama sama

Mas Rob
User
User icon of Mas Rob
spacer line

On 07-06-2005 15:17 Jantje wrote:
Hier werden zij zonder verdoving, huilend van pijn en zonder vrije keus van hun voorhuid ontdaan. Omdat een religie dat eist. Een prehistorisch ritueel in de 21ste eeuw. Het praktisch nut hiervan? Het is hygiënisch en voorkomt ontsteking. Heb ik wel eens gehoord. Emoticon: Angry

Een paar opmerkingen:

1. ouders bepalen nu eenmaal de dingen voor hun minderjarige kinderen. Ook in Nederland hebben kinderen geen keuzevrijheid wat betreft hun naam, de aangehangen godsdienst of de te bezoeken basisschool. Het merendeel van de ouders, ook als ze moslim zijn, heeft het beste met hun kinderen voor.

2. Jantje suggereert dat de Islam voorschrijft dat de besnijdenis pijnllijk en zonder verdoving dient te gebeuren. Dit is lariekoek. Ook in Indonesie is er de mogelijkheid om de sunat uit te voeren onder goede hygienische omstandigheden en onder verdoving. Dat dit niet altijd gebeurt is niet de schuld van de Islam.

3. Ik ken nog een prehistorisch ritueel in de 21e eeuw: het versieren van een kerstboom.

Salam dari Rob

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 20-02-2006 21:17 kiwimave wrote:

Sidia heeft gelijk,

Mas Kiw ,
Je schreef Sidia heeft gelijk ......
(In de meeste gevallen wel.).
Maar in deze verhaal heb ik niks geschreven , je bedoelt Om Sidik.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,818 posts - 13,712 topics - 28,671 members - last post @ 28-02-2020 18:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,315,859 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com