indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Het geeft misschien wel blijk van een morbide gevoel voor humor, maar ik moest vreselijk lachen om onderstaande foto. Trouwens een heel goede foto qua moment en het "happy end" hoewel.. Emoticon: Shiny

Gruces

Foto : Kompas 4 juni 2005 Edisi Jawa Tenggah

Jantje
User
spacer line

Letterlijk en figuurlijk in de put zou je kunnen zeggen. Mensen. Het lijkt wel een Japanse badsessie. Emoticon: So funny Trouwens,(ik hoop dat ik niet offtopic ga) zo'n put wordt gegraven en niet geslagen.

VECTRA
User
User icon of VECTRA
spacer line

Ik kan wel voorstellen hoe moeilijk haar leven is..ik kom uit indonesie en woonde ik ook toen in een dorp....

De mensen in het dorp denken dat je een heel slecht vrouw bent als je mannetje weg is... Emoticon: Cry

Dus ik denk dat ze wil niet meer verder leven ivm schaamte.....

Nee, in mijn ogen dit is niet een humeur....het is gewoon moeilijk voor haar ...cultuur..liefde...en de mensen... Emoticon: Stupid

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Heel triest zoiets...hier is zoiets toch niet denkbaar? Emoticon: Shut up!

Jantje
User
spacer line

Nee Veer, zoiets is bij ons (in Nederland) niet denkbaar.
Vertel een willekeurige Indonesiër dat mensen in Nederland zich in de schuld steken om een zonnehemel te kopen of om een mausoleum laten metselen voor het huisdier. Ze verklaren je voor gek! Emoticon: Wink

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Vectra,

Het grappige in deze foto is dat verbaasde gezicht van die Mbak in bad, en het is toch een Happy End van een gedachtenkronkel.

Er worden momenteel ontzettend veel zelfmoorden gepleegd in Indonesia, veelal mensen die geen uitzicht meer zien n de financiele situatie, mensen met een ziekte en die de ziekenhuisrekeningen niet kunnen betalen. De meest gebruikte middelen zijn een stuk touw of Baygon drinken. Wat mij echter het meeste schokt zijn de vele schoolkinderen van 12 - 14 jaar, wiens ouders de school niet kunnen betalen. De laatste weken lees ik over minstens 1 geval per week alleen al in Midden - Java, en is dit vast het topje van de Gunung Es. Het schoolgeld is al bijna niet op te brengen voor de ouders, en dan al die extra kosten, schooluniform, boeken. Het is toch te gek voor woorden dat kinderen elk jaar nieuwe boeken moeten kopen. Een opvolgend kind kan niet eens de boeken van een oudere broer of zus gebruiken. En moet je zien hoeveeler verdiend wordt aan die schoolboeken door allerlei "tussenpersonen" (lees ambtenaren).Dan zijn er bij aanvang van het schooljaar, als de leerlingen ingeschreven nog allerlei illegale heffingen, zoals uang bangku en voor het scholenfonds. Moet je de bouwvallige toestand zien van veel scholen, om te huilen, niet eens geschikt om vee in te houden. Ik geloof wel dat de nieuwe president SBY het goed bedoeld (niet meer dan dat !!), maar toch heeft hij ook de bekende Indonesische kortselet in de hersens. Laatst werd op zeer rijke wijze de Konperensi Asia Afrika 1955 herdacht en allerlei "wereldleiders" van failliete landen uitgenodigd, dan wordt er op typisch Indonesische wijze "rijk" uitgepakt, overal bloemen en bomen, die na een week hardstikke dood zijn vanwege gebrek aan water en zorg, en natuurlijk geen Kembang Sepatu of makkelijke soorten. Ook werden er even 60 nieuwe Toyata's Camdy 3000 cc aangeschaft, alsof er geen auto's zijn in dit land. In Solo rijdt er zelfs een Bentley rond. En waar blijven deze auto's naar afloop van die conferentie?? Dus wat mij betreft moet die SBY ook terug naar school, kan ie zien wat voor bende het daaro is en eindelijk het besluit nemen het onderwijs gratis te geven en die achterlijke uniformen afschaffen.

Gruces

sahabat
User
spacer line

Yth
Je kan zien aan je bericht ,dat orang asing die leeft in ander land altijd herkent word.Niet alleen aan de looks (grap).
Logisch ,iedereen neemt zijn roots mee toch,where ever he lives.
Ik vind jou meer type voor foto's.Jij bent echte belanda Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
not negative ya Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo
Hormat saya
Sahabat

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Sahabat Yth,

Ik heb ook niet de pretentie om hier een Indonesier te worden. Stel je toch eens voor Emoticon: Yeah right! Ik pas me aan waar nodig is, maar blijf graag mezelf. Trouwens de aturan imigrasi maakt het een orang asing bijna onmogelijk om al te vast in dit land te zitten, dus waarom een "inlander" worden.

Gruces

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 06-06-2005 04:49 londoh wrote:
...Ook werden er even 60 nieuwe Toyatas Camdy 3000 cc aangeschaft, alsof er geen autos zijn in dit land. In Solo rijdt er zelfs een Bentley rond. En waar blijven deze autos naar afloop van die conferentie??...

... en dan vraag ik mij toch serieus af waar het heen moet met dit land... zeker als ik in Jakarta rondloop vraag ik mij af hoe dit er over een aantal decenia eruit zal zien. Millieuverontreininging, corruptie, armoede ziektes... dat het niet zo door kan gaan is duidelijk. Maar wat moet er gaan gebeuren om een ommezwaai te veroorzaken. Een massale volksziekte? Een nog ergere natuurramp? Een "sterke" leider? Dit zal naar mijn mening totaal geen invloed hebben... wat wel? Ik heb echt geen idee...

P.S. iemand die het onderschrift van de foto kan vertalen... snap hem niet helemaal Emoticon: Puh!

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Onderschrift (vrij vertaald):

Vanwege stress, omdat zij door haar echtgenoot in de steek gelaten was, is Apriani (25) inwoonster van Serengan, Solo op Donderdag (2/6) op onbezonnen wijze in een waterput gesprongen. De omwonenden en de politie zijn bezig het slachtoffer uit de put te halen.

Hi Richy,

Apa kabhar ? semoga baik dan sehat. Als het Indonesische volk een sterke leider krijgt dan kunnen er in zeer korte tijd hier grootse dingen verricht worden. Er is geen volk ter wereld dat leiding nodig heeft zoals "den gemeenen Javaan" Deze leider moet sterk en hard zijn, iemand als Soeharto was in feite de perfecte leider, maar moet ik mee oppassen om dat te zeggen, want vallen al die Belanda's over me heen. Die hebben liever een halfgaar type als Balkenende, ieder volk krijgt de leider die het verdiend toch.

De huidige president heeft alle kwaliteiten in zich om zo een leider te worden, hij is vaderlijk, geliefd, maar ook hard, maar ja het zooitje waarin dit land verkeerd, ga dat maar eens opruimen. Er worden echter heel langzaam wat resultaten geboekt op het gebied van corruptiebestrijding, er zitten al heel wat corruptors vast, maar voordat deze zijn veroordeeld, als ze al veroordeeld worden. Het probleem is dat het hele ambtenaren apparaat (incl. de rechterlijke macht) door en door corrupt is, het beste zou zijn ze allemaal te ontslaan, maar ja dan komt het land tot stilstand. Het zou aan te raden zijn om de 10 grootste koruptor er uit te pikken, en deze voor het vuurpeleton te zetten. Het liefst voor Monas en op prime time uitgezonden op TV zodat de hele natie kan meegenieten. 's morgens 5 bij zonsopgang en 's avonds nog eens 5. Reken maar dat het de volgende dag een van de mooiste zonsopgangen wordt die Indonesia ooit heeft gekend. Maar ja dan volgen de protesten uit het buitenland (Nederland voorop). Als men de corruptie kan aanpakken is het grootste probleem opgelost, want 40% van de staatsbegroting verdwijnt via dit riool. Het land is toch al failliet.

PS laatst nog van YOG naar SUB gevlogen in een Fellowship Mark 4000 van Batavia Air, wat een mooie is dat zeg (sori OT)

Gruces

Lon

sahabat
User
spacer line

Yth,
Ik vind meedenken van jou over wat gebeurt in Indonesia positiev
Goed toch so?Je bent tenmeinste bewust van wat gebeurt.
Meeste outside mensen klagen terus.Maar ik zie dat je in solo leeft.
Solo is mooi ya.Maar een keer geweest vanwege overlijden van fam.lang geledn
baik baik ya
sahabat

kayra
User
spacer line

bold text link here italic text link here underlined text link here

putri
User
spacer line

Wat een beeld toch die foto !! Zou ik me proberen om ibu Kartini weer wakker te maken van haar graaf met deze foto.(maaf bahasa belanda saya kurang bagus).
Hoezo happy , mas Londoh, die kleine koppie is heel triest, en tja, dat je zelfmoord pleegt en niet geslaagd ben, dan ben je klaar mee. Levenslang een stickertje dragen van "ik ben hopeloos en ooit zelfmoordgepleegd, maar niet geslaagd". Life van desa bewoners kan ook heel hard zijn.
Hmm.. this picture makes me think .. how women are still the one who suffer.. ik denk dat niet zo gek is als veel vrouwen mannen gaat gebruiken om aan geld te komen (ups..sorry, ot, nih).

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Hey Lon,

Goed om je weer terug te zien in een forum!!!

Ze zullen in Indonesie dan toch eens een voorbeeld moeten nemen aan Singapore en Malaysia om het land in een economische groei/ontwikkeling te brengen. Ik begreep van een Singaporiaan dat dit ook de doelstelling van Singapore is om de omliggende landen "mee te nemen" in hun economische groei. Want alleen zo kan Singapore een koploper blijven. Maar ja dan is er wel wat stabiliteit in Indonesie nodig... de huidige situatie geeft niet echt een stabiel klimaat voor buitenlandse investeerders.

...en in NL... JP vind ik opzich een goede kerel... een goede puinruimer wat Paars heeft achtergelaten... jammer dat hij geen charisma heeft... daar wordt hij toch op afgerekend. De EU grondwet zou ons goed hebben gedaan voor onze concurrentie positie t.o.v. opkomende grootmachten als China... 1 Europa kan daar tegen op... 1 Nederland niet... helaas...

P.S. Oks beetje offtopic... F28MK4000 is prachtig... goed voor onze Nederlandse trots. Een hele kleine kans dat deze kist opnieuw in productie gaat onder de naam Rekkof. Ik mag het hopen... het duurt alleen (typisch NL's) te lang om de beslissing te maken.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Putri Yth,

Wat betreft jouw gedachten over de vrouw in Indonesia, ik heb een vrij goed beeld van de vrouw op Java. Als ik hier de vrouw en de man bezie dan heb ik wel eens de indruk twee verschillende rassen voor me te zien. De vrouw is mentaal oneindig veel sterker dan de man en kan in elke situasi overleven. De Javaanse mannen die zich zo graag als een Jago gedragen zijn nergens zonder vrouw, ze weten vaak niet eens de keuken in huis te vinden, altijd zijn ze op zoek naar die "moeder" terwijl die moedertjes vaak als vee behandeld worden en als het uitkomt ingeruild worden voor een jonger model als ze voldoende kinderen gebaard hebben. De mannen blijven altijd kind terwijl de vrouwen vaak vrij jong volwassen zijn, zonder vrouwen bestond Java niet. Gelukkig wordt er de laatste tijd in Indonesia veel aandacht aan de posisi van de vrouw besteed, ze wordt ook wettelijk gezien als een tweederangs burger, mannen in Indonesia maken in theorie voor alles de dienst uit, terwijl in de praktijk de vrouw de grote drijvende kracht achter de schermen is, terwijl zij wettelijk bijna rechteloos is. Hier mogen we de invloed van de Islam natuurlijk niet onderschatten.

NB Maafkan saya, tapi Ibu Kartini meninggal saat melahirkan anak yg pertama. Dia punya nama Ibu emansipasi, tapi akhir hidup tradisional sekali, nikah dengan seorang laki tua sekali. Apalagi Ibu Kartini dapat inspirasi dari dan didorong oleh orang Belanda, bau kolonial. Emoticon: Shut up! Mengenai saya sendiri ada perempuan yg lain jauh lebih penting utk emansipasi kaum perempuan di Indonesia spti Cut Nyak Din. Tapi Ibu Kartini adalah wong Jowo dengan muka yang cantik, apalagi ia punya gelar Raden dan jadi Pahlawan Nasional lewat surat keputusan Presiden Sukarno tahun 1964. Emoticon: Clown

Gruces

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Nog eentje, maar dit keer echt treurig :

Jakarta Post June 08, 2005

Indonesian woman commits suicide-murder after hubby fails to return

KUALA LUMPUR (DPA): An Indonesian woman stabbed her two-year-old daughter before killing herself after she was apparently distraught that her Indian husband had not returned to Malaysia from his trip back home, reports said on Tuesday.

Reni Wahabi, 32, who had just given birth to a baby girl, had allegedly originally fed her toddler child insecticide before consuming the poison herself at a friend's home in the southern Seremban state.

However, she was believed to have stabbed her child to death after seeing the young girl suffering in pain from the effects of the poison, said Seremban acting police chief Mohamad Taib Latif.

"After the front door was broken down, we saw Reni and her two-year old child unconscious with foam out of their mouths, and their bodies were all bloated," an eye-witness told the Malay-language Berita Harian daily.

Neighbors found the four-day-old infant nearby, unharmed.

Reni's husband, an Indian national, was believed to have promised to return to Malaysia after he left for India in March following the expiry of his working permit.

Reni was reported to have been depressed that her husband had not kept in contact since leaving, and allegedly told neighbors she would commit suicide if he did not return soon, the report said.

sahabat
User
spacer line

yth,
Londoh,dat bericht over de man en vrouw verhouding in Indonesia is 3 duizend procent waar maar wie daar woont en intreseert is in society ziet dat ook naturlijk.
Ik moet wel lachen een beetje als je berichten verschijnen.Net als een history professor Emoticon: Yes! .Ik vind jullie hier ook erg aventuurlijk en ook met veel weten over Indonesia.Martin solo heeft 100 den keer gevlogen,jij weet ook alles over transpor en ga maar door.Sungguh,saya tidak mempunyai maksud apa apa.(niet verkeerd bedoeld ya)maar wij vallen dat niet meer eens op
.Saya merasa seperti mau kena flu.
baik baik ya
sahabat

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Mas Sahabat Yth,

Iya de sikap barat is laen dari pada orang Indo. Ik ben nu eenmaal zeer geinteresseerd in de sejarah van Indonesia, ik probeer ook via mijn website jouw bangsa een beetje liefde voor hun eigen geschiedenis bij te brengen, want bijna iedereen vindt sejarah bosen.

Inderdaad liggen de interesses van de gemiddelde orang Indonesia ergens anders, bijvoorbeeld de godganse dag over duit te kletsen, duit die ze niet hebben, cuma mimpi yang Indah.

Kalo saya punya duit……maar ya moet alles wel murah worden, harga masih suka naik terus Emoticon: Angry

Gruces

Lon

sahabat
User
spacer line

Yth,
Klop persis,,sudah begitulah keadaanya.
Veel buitenlanse mensen hebben geen intresse in sejarah nasional.
De site van jou is veel tijd in gezeten,,goede pictures.
Baik Baik Ya
Sahabat

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Meneer Londoh , ik ben nieuw in deze forum.Salam kenal.
Kan je iets duidelijker beschrijven hoe verschillend de sikap(attitude ?) van een westerling (of moet ik van een nederlander lezen) in vergelijking met die van een indo (indonesier).Voor zover ik weet werd geschiedenis vaak gezien als een "dooie" vak ,je kan geen geld mee verdienen , word ook zo gezien in Nederland.Of vergis ik me , laats las ik in een krant dat de kennis van de Nederlandse Jeugd mbt de geschiedenisvak heel erg bedroevend is .
Nooit geweten dat de "gemiddelde Indon." de hele dag over geld gaan praten.
Zijn ze dan zo erg Mata Duiten.? Kennelijk ken ik alleen andere soort Indonesiers. groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Meprau Sidia Yth,

Salam kenal juga, pasti asli dari Indonesia ?

Ik neem aan dat U in Nederland verblijft, is het U daar niet opgevallen dat afgezonderd van het weer, de mensen toch behoorlijk “anders” zijn dan in Indonesia.?

Over duit, U noemt het zelf al, met geschiedenis kan je geen geld verdienen, wat moet ik daar nou nog aan toevoegen. Emoticon: Smile

Er is een heel leuk boekje op de markt in NL geschreven door Nunuk Tri Heryati getiteld 'Sambal bij de Spruitjes: Een Indonesische kijkt naar Nederland' Kan ik U aanraden, zij weet zeer scherp allerlei cultuurverschillen aan te geven. Dat ziet een buitenlander toch vaak beter dan een 'Inlander'.

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Pak Londoh ,
aach iek ben hewoon sidia, maar geen meprouw.
woon in amsterdam aan de amstel (of Rijn) .
sorry(hoyong seuri) nog nooit de NL lagere school gedaan.
En nog steeds in een inburgeringsproces,it is a long way to go.
hoop dat een SatGasSus van meprouw Perdonk of vd IND dit niet leest.Trouwens de term inlander is niet meer van deze tijd , je kan pribumi zeggen,penduduk asli of desnoods de indonesische autochtonen.
groetjes van bewolkt amsterdam

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ayam sori Sidia, tapi harus sopan toh.

Aku seorang asli Amsterdam, geboren in het WG, (Wilhelmina Gasthuis) in Mokum Barat Lama.
In augustus ga ik even buurten, eerst even inburgeren en dan naar mijn oude Ibu toe en natuurlijk bruin broodje kaas eten, en een haring happen, daarna een lekker kopstootje want een vis moet zwemme zegge we in Amsterdam.Je weet toh dat je op de Albert Cuyp bandeng en singkong kunt kopen, en bij RM Manis in de Jordaan hebben ze Gado-2 met brocoli, erreh lekker deze.

Banyak sukses gewenst in mijn Kampung halaman

NB Voor orang Belanda is de kwalifikasi 'Inlander' van alle tijd.

Salam dari Solo,

Londoh

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Dan wordt het zeker tijd dat ook jij in A'dam lekkere Gado-2 kunt eten van Nona Bandung.Ik ken haar vrij goed en nog erger haar lekkere eten.
Njang enak.Zeg Ome Lon ik slaap altijd in de trein!!! Dus naar A'dam kom ik niet.Maar haring eten doe ik wel en Emoticon: Cooool met Cap Kuntji spoelen.
Umberto.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Mas Umbo,

Apa khabar, semoga baik dan sehat, sudah lama tiada berita dari kamu, moet je me niet meer. Emoticon: Confused

Seh je denkt toch zeker niet dat ik in Mokum Gado-2 ga eten terwijl ik die hier 3 x pw nuttig voor 2500 Rp/porsi. Niks geen Indovoer maar makanan Belanda, dat wordt piepers jassen en stampen in de pan, kuiltje voor de jus maken.
Ik heb al geen 7 maanden meer Babi gegeten (durf ik niet aan hiero) en zie ik de speklappies al sudderen tot ze hard zijn en in het vet zwemmen, met capucijners. Na de haring gaan we in een goed doorgebruinde kroeg altijd een vaasje en een kelkje halen, in het vaasje zit Heineken en in het kelkje ketel 1, dat is een kopstoot, die haring wordt meteen helemaal pages.

Slapen in de trein, nou dat is een echte Inlandse gewoonte, zodra die zich in beweging zet dan vallen de oogjes toe, Emoticon: Yeah right! sampai tujuan.

Ja de masak van Nona Bandung mag er wezen, Emoticon: Nice ik ben helaas een zeer asociaal mens dat bijna nooit komt opdagen, ik verlaat alleen mijn huis in ASD als ik geld kan verdienen, of bij mn moeder op bezoek om naar haar herhalingen te luisteren, lekker makkelijk ik kan op de juiste momenten "Iya Mom" zeggen.

Gruces

Lon

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,767,749 topic views - 238,113 posts - 13,715 topics - 29,461 members - last post @ 01-04-2020 19:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,737,763 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com