indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wat voor soort kleding is geschikt om in Jakarta te dragen, mag bijvoorbeeld een (eenvoudige0 rok tot op je knieen?

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hallo Karlijn,

Wat je noemt is heel goed mogelijk. Katoen en linnen zijn de stoffen die zich het prettigst laten dragen in de tropen. Omdat IndonesiŽ een Islamitisch land is vind ik dat de toerist rekening moet houden met de heersende zeden en gewoonten. Maar in Jakarta is dit al wat soepeler dan in de provincie. Kijk ook eens op deze link:

http://forum.indahnesia.com/topic/1312/

Succes,
Jan

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Niet hoger dan de knieeen anders denkt men dat je een working woman bent. Een vrouw met een publiek beroep (Horizontaal).
Dan wordt je zeker uitgelachen en aangestaard door iedereen.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Schultz
User
spacer line

Ik vind het logisch,dat je rekening houdt met de adat van het land of streek dat je bezoekt.Het hoeft niet overdreven te zijn,maar netjes en geen aanstoot geven is alleen maar voor iedereen plezierig.Voor de mensen daar die merken dat je respect hebt voor hen en voor jezelf,want de mensen zullen laten blijken dat ze het op prijs stellen.Ach,je weet heus wel zelf wat "pantang "is om te dragen.
Wens je een plezierig verblijf daar.
Een advies ; draag geen "tjelana monjet ",want dat droegen wij als kleine kinderen in Jakarta en overal in Indonesia.

Jantje
User
spacer line

On 04-06-2005 00:04 Schultz wrote:
Een advies ; draag geen "tjelana monjet ",want dat droegen wij als kleine kinderen in Jakarta en overal in Indonesia.

Apebroekie Emoticon: Confused

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 04-06-2005 00:04 Schultz wrote:

Een advies ; draag geen "tjelana monjet ",

Tempo doeloe naam voor ''hansop''.

Robert-333
User
spacer line

Zo min mogelijk Karlijn.
Het is daar erg warm

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 07-06-2005 12:54 Robert-333 wrote:
Zo min mogelijk Karlijn.
Het is daar erg warm

uh-uh... ik zou het liever niet doen, zwembroeken en bikini's worden niet gewaardeerd hoor. Emoticon: Talk to the hand

E.Vliet
User
spacer line

Karlijn,

Indien ik daar veel buiten loop doe ik vaak een tshirt onder mijn overhemd. Het tshirt absorbeert het zweet en je overhemd blijft (vrij) droog. Ga je een dagje shoppen in een shoppingmal dan hoeft dat niet. Tis vaak lekker koel in zo'n winkelcentrum. Overigens had ik laatst een lange linnen broek mee naar Indonesie, erg hip Emoticon: Smile en lekker comfortabel. En beland je ergens op een strand, dan liever niet gelijk de hele handel uit, da's niet zo netjes daar. Een sarong is overigens ook prettig. Zijn er daar genoeg van te koop.

Erwin

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Kaki -Broek Lang.
Katoenen overhemd.
Dat is alles

Schultz
User
spacer line

Jantje en Dangdude03,
Dank voor de vertaling.Ik dacht dat die beroemde hansopjes nog steeds gedragen werden in Indonesia van "tempo sekarang".
Het waren heel luchtige pakjes,lekker gemakkelijk te dragen en uit te doen ( wanneer je door de regen hebt gebanjerd).Maar ja,dat was "Froeher
ńch Karlijn,let maar op wat de vrouw/dame/mevrouw daar draagt en doe ook zo,toch?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Hangt af van de plaats (bezoek bij vrienden, mall, disco etc) en wat soort gelegenheid is het ? , een formele of informele gelegenheid.
Hoewel Jakarta een moderne stad is , ligt het in een land waar de bevolking grotendeels islamieten zijn.
Het beste is dat je kleding aan heb die bepaalde lichaamsdelen niet te veel laat zien. Het is not done en anders lijkt het of je aan het "etaleren "ben.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

kawan
User
spacer line

Heel serieus:Heren: Draag katoen bij uitstek Emoticon: Red face
Dames: Niet een te lage inkijk ( anders komen er beestjes in) Emoticon: Shut up!
Tante van mijn vriendin uit Zoeterwoude hat te veel 'inkijk" en had last van jeuk!~! Emoticon: Yes!
Ka rel Wan tink

Robert-333
User
spacer line

Karel er zijn wel meer tantes die last van jeuk hebben zonder dat er beestjes zijn Emoticon: Shut up!

sahabat
User
spacer line

Hello Robert 333,
Eerst serius,hier ya op Jawa,je draagt kleding zonder aanstoot,dat is onze cultur.
Maar tantes van de jeuk Emoticon: Nice is ook hier veel ya Emoticon: Yes! Emoticon: Nice
Op Bali ook ya?Maar als je toch doet,pas op voor etter op jouw ding. Emoticon: Bye bye
Sahabat

Schultz
User
spacer line

Zo kan ie wel weer.
Vraag is of Karlijn iets heeft aan deze kleding- en andere adviezen.
Ik ben bang van niet.
Karlijn,doe die rok tot over je knieŽn maar aan,tenminste wanneer die van katoen of ander licht materiaal is. Emoticon: Bye bye

Robert-333
User
spacer line

Aduh Sahabat.
Di mana rasa sakit?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,367,047 topic views - 233,696 posts - 13,689 topics - 24,545 members - last post @ 21-09-2019 15:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,479,226 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com