indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Confy
User
User icon of Confy
spacer line

Om te bellen naar vrienden in Indonesie gebruik ik op dit moment

0900 0863, ben even naam kwijt, daar betaal je 15ct per minuut om naar een vast nummer te bellen. Het komt regelmatig voor dat de verbinding redelijk slecht is en soms gewoon niet werkt. Daarnaast heb ik van vriendin in duitsland gehoord dat zij daar naartoe kan bellen voor 7,5ct...

Welke pre-dialers zijn er nog meer en wat zijn de ervaringen/kosten van deze ?

wmbee
User
spacer line

Ik gebruik altijd f Teledump f Telestunt. Volgens mij is het maar n bedrijf maar wisselen ze steeds de prijzen. De ene keer is de ene het goedkoopste, de andere keer de ander. De verbinding is eigenlijk altijd goed. Na drie uur wordt vaak wel automatisch de verbinding verbroken, maar ja, dan bel je gewoon nog een keer. De prijs naar een vaste lijn is meestal 10 cent (soms 5) en naar een mobiel toestel 25 cent.
Om te zien wie er op het moment dat je wilt bellen het goedkoopste is, kun je het beste even kijken op www.teledump.nl en www.telestunt.nl.

Confy
User
User icon of Confy
spacer line

Emoticon: Confused en vanuit indonesie naar nederland bellen.. zijn daar ook pre-dialers? wel handig voor tijdens verblijf daar.

telestunt en teledump zijn inderdaad handig, kan ik eindelijk vrijuit door babbelen Emoticon: Clown

wmbee
User
spacer line

Om vanuit Indonesia naar NL te bellen, kun je twee dingen doen:

1) Bellen bij een Wartel.
Een telefoonhuis waar je in een hokje tegen redelijk gunstig tarief kunt bellen. Betaling achteraf voor de gebruikte gespreksduur.

2) Telefoonkaart kopen.
Dat is een een soort pre-paid kaart voor de vaste lijn. Je koop van te voren belminuten of beltegoed in. Vanaf een willekeurige vaste lijn bel je dan voor een gunstig tarief. Vooral handig als je bij mensen logeert en hun niet op kosten wil jagen. De abonnee van de vaste lijn worden geen kosten in rekening gebracht.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,889,770 topic views - 236,224 posts - 13,703 topics - 27,545 members - last post @ 25-01-2020 22:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,707,619 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com