indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Jakarta. Bij twee bomaanslagen op het Indonesische eiland Sulawesi zijn zeker negentien doden en twintig gewonden gevallen. De bommen ontploften op een drukke markt in de stad Tetena.

In de stad wonen vooral christenen. Het is niet duidelijk wie verantwoordelijk is voor de aanslagen.

In de nabijgelegen stad Poso vond de politie in januari 60 zelfgemaakte bommen in een leegstaand pand. Sinds 2000 zijn duizenden doden gevallen bij gevechten tussen christenen en moslims. De laatste maanden is het geweld op Sulawesi opgelaaid en is het aantal aanslagen en aanvallen toegenomen.

Bron: Teletext

sandra
User
User icon of sandra
spacer line

Ohh...ik vind het wel eng worden hoor. Ik had een paar dagen geleden gehoord dat de Amerikaanse ambassade in Jakarta zich zou sluiten, vanwege dreigende terroristische acties. Australiers worden zelfs verteld dat ze beter niet naar Indonesie zouden moeten gaan.
Ik vraag me af of dit voor ons uitmaakt om ons bezoek aan Indonesie te staken voor een periode of juist niet?

groetjes, sandra

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Sandra,

Nee, dat maakt niet uit, want de ETA doet ook geen goede dingen in Spanje en in Moskou wil ook nog wel eens een gijzeling plaatsvinden. Daar tussenin (de rest van IndonesiŰ dus qua grootte) is het gewoon rustig.

Blijft het dat het nooit leuk is dit wederom te moeten vernemen van mijn favoriete (vakantie)land, maar voorlopig is het niet anders.

Hopelijk blijft het bij dit aantal, wat nog afschuwelijk veel is, maar helaas is te verwachten is dat er nog wel meer mensen zullen overlijden.

ron broens
User
spacer line

tja er gebeurt overal van alles en je moet dus juist niet wegblijven, want dan ben je zelf bij voorbaat al de dupe van een aanslag op een heel andere plaats,

Jeannette
User
spacer line

Ik was per ongeluk een ander topic begonnen hierover. Had niet in de gaten dat er al een topic over was. Sorry..........
Ik vind het erg. Ik weet te weinig over de politiek om er iets van te snappen, laat staan een oordeel te vellen. Ik leef mee met al de families die nu iemand verloren hebben. Of het nu Christenen, Moslims of welk geloof dan ook hebben. Het zijn vaders, moeders van kinderen of kinderen van ouders. Broers, zusters........ mensen.
Het maakt me bang. Daar ben ik eerlijk in. We gaan 7 juli naar Bali. Welke gevolgen heeft dit voor Bali? Wat is wijsheid?Natuurlijk realiseer ik me dat er overal op de wereld dit soort dingen gebeuren maar je zit er toch niet op te wachten? Je gaat voor een droomvakantie, net als iedereen.
Mijn kinderen (die thuisblijven) maken zich ongerust. Mijn moeder van 75 maakt zich ongerust. En ik kan het dan wel bagataliseren met "er gebeurt overal op de wereld wat" maar het schudt je toch wel even wakker.
Groetjes,
Jeannette

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

In 2003 zat ik op een bankje te wachten (bij de gamalan voor de bekenden) op Soekarno-Hatta te wachten op m'n vlucht... een paar uur later vloog daar ook de boel in de lucht met een paar mensen erbij... die dingen gebeuren en zijn (bijna) niet te voorkomen... de kans dat je in Jakarta onder de auto komt is groter...
Dat je zenuwachtig wordt over een bom die in Sulawesi is ontploft terwijl je in Bali op vakantie gaat vind ik persoonlijk wel iets te overdreven... dan kun je beter thuisblijven

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Ronny
User
spacer line

Dag Richy.

Tot die overtuiging ben ik ook toegedaan,Zelfs het moment dat de Garudaplane door zware regenval voor enkele jaren op de bandara van Solo de kali in schoof en waarbij een stewardes om het leven kwam ...zelfs dit tragische ongeval heeft mij niet er toe doen besluiten om het prachtige gastvrije land de rug te doen toekeren. Gelukkig was de opvang na het gebeuren enorm goed ...boven verwachting zelfs..
Persoonlijk vind in dat je ook niet snel onder de bewuste auto zult komen in Jakarta ,maar dat je eerder slachtoffer kan worden van zinloos geweld in dat zo romantische bezongen kleine landje aan de noordzee.
Sampai jumpa Richy ....... Ronny [ Beijing/China ] Emoticon:

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Tot mijn verbazing werden er in Nederland berichten verspreidt dat er 120 mensen waren overleden tijdens deze ontploffingen. Wat en hoeveel precies wie zal het weten?

Sepp

Ronny
User
spacer line

Hi Sepp

Verbazing waarom ?? Emoticon: Confused
Nederland is net een kippenhok....als er een kip een ei heeft gelegd..dan moet de hele wereld dat weten met dat gekakel.
In dat Nederlandse kippenhok mogen er wel honderd eieren gelegd worden of duizend kippen geslacht zijn....een week later kraaid er zelfs geen haan meer naar. Emoticon: Yawn
Des te triester is het voor de slachtoffers aldaar ....salam manis. ........... Ronny /Beijing/China

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

De berichten dat er hier in Indonesie 120 mensen waren omgekokmen in plaats van de lokale indonesische vermelding 'maar' twee en twintig. Dat is een groot verschil.

Het is of een persvervalsing of het al oude gebeuren met je verteld iemand iets en het verhaal wordt groter en groter. Visserslatijn of hoe je het ook noemen wilt.

SEpp

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Sepp,

120 heb ik niet kunnen vinden. Gelukkig maar trouwens, want ik zou me rot geschrokken zijn, nu is 20 al erg genoeg, daar niet van. Wel waren ze de eerste die 27 riepen, terwijl dat een getal was dat geroepen werd door 'vrijwilligers' ter plekke. Wat die vrijwilligers dan ook mogen zijn.

Yerun

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,104,970 topic views - 224,500 posts - 13,535 topics - 16,965 members - last post @ 13-12-2017 21:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,361,980 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com