indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Ik ga begin juni op een sociaal visum naar IndonesiŽ en ik hoop daar werk te vinden (eerlijk gezegd, ik heb het waarschijnlijk al). Om te werken moet ik een KITAS regelen. Mijn vraag is nu: Als ik de KITAS heb, geldt de regeling voor het sociaal visum (max 6 maanden) dan nog steeds? Of wordt deze nu 'overruled' door de KITAS, die een jaar geldig is?

En dan nog iets: bij het uitstappen in Jkt airport heb ik een debarking card ingevuld waarop ook weer een vertrekdatum is ingevuld. Ik heb een open jaarticket (retour A'dam-JKT) gekocht. Aankomstdatum 7 juni as. Mijn voorlopige retourdatum is 3 dec 2005. Echter als ik langer blijf ga ik deze retourdatum omboeken in bijv. 2 juni 2006. Kan dit problemen opleveren bij het inleveren van mijn debarking card? Daar staat nl. nog de datum op van 3 dec 2005.

Als iemand mij antwoord kan geven op deze vragen: hartelijk dank! Het zou heel fijn zijn als ik antwoord op deze vragen heb voor mijn vertrek, want dan hoef ik dit allemaal niet meer in IndonesiŽ uit te zoeken.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Philip,
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon de meest verre retourdatum nemen.
Groet

Begin de details te vergeten

Jantje
User
spacer line

Philip,
Met je sosbud visa mag je geen betaalde werzaamheden verrichten. De KITAS moet worden aangevraagd door de nieuwe werkgever. Je kunt terplekke een nieuwe departure card invullen of de datum veranderen.

spacer line  

Beste Jantje,

met het sosbud visa kan ik in ieder geval max 6 maanden daar blijven om mijn zaken daar te regelen (huisvesting, KITAS door de werkgever, etc.). Ik ben bekend met het feit dat een sosbud visa geen werkvergunning is.

Weet iemand misschien een goede en betrouwbare tussenpersoon (advocaat)die mij kan adviseren in het regelen van een KITAS? Ik heb ooit gesproken met een 'calo' maar die leek mij niet betrouwbaar en vroeg ook nog eens 4 millioen Rph voor zijn diensten.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Philip,
Je kunt je werkgever dat dan toch laten doen? In je eerste posting staat dat je waarschijnlijk al werk hebt. Dan laat je het hun toch regelen?
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Mocht je willen werken, dan is een Kitas alleen niet voldoende, je zult ook een werkvergunning erbij moeten hebben. Het Kitas is alleen een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd.

Jantje
User
spacer line

Philip,
Probeer deze ook eens: www.rami-services.com Of stel je vragen aan: ramiRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.indosat.net.id t.a.v. Ratna Augustina.
Ik heb goede ervaring met dit bemiddelingsbureau.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Philip.
Voor de aanvraag van een KITAS zal je in ieder geval even het land uit moeten, dat overlappen lukt niet.
Ik heb persoonlijk erg goede ervaringen in Bali met Bali Mode, bali-modeRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.plasa.com en dan vragen naar Eko, die man spreekt perfect Engels.
Op onze website http://parpulo.com/wonen/ vind je Nederlandstalige info over de diverse soorten visa.
Succes,
Tuti & Jan

spacer line  

Mag ik de afhandeling van de KITAS niet afwachten in IndonesiŽ op een sociaal visum???

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Tijdens de aanvraag voor dit KITAS mag je uiteraard gewoon in Indonesie blijven, de uiteindelijke aanvraag van het KITAS dient in een land buiten Indonesie te worden gedaan.
Dat kan in Singapore waar een visumconsulent de afhandeling bij de Indonesische ambassade kan regelen in 1 werkdag, zelf heb ik 2 keer eerder gebruik gemaakt van die consulent zonder problemen, ook meer kennissen van ons hebben tot tevredenheid gebruik gemaakt van die consulent.
Die visumconsulent werkt samen met Bali Mode waar ik mijn visumaanvraag door heb laten verzorgen.
De kosten voor die consulent zijn ALL-INN, dus ook de legeskosten voor de ambassade, de kosten voor die consulent zijn bij sommige visa goedkoper als alleen de legeskosten in Nederland bij de Indonesische Ambassade.
Ga je eventueel gebruik maken van Rami Service mogen zij best contact opnemen met ons, ik zal hen dan het visitekaartje van die consulent toesturen.
Het kaartje stuur ik echter niet op aan iedereen omdat ik gewoon weet dat mensen op eigen houtje die man gaan benaderen en maar af te wachten is of hij daar blij mee is, hij heeft tenslotte afspraken met Bali Mode en heel zeker met meer kantoren hier in Bali.
Succes,
Tuti & Jan

divodurum
User
User icon of divodurum
spacer line

Hallo lui,
Net 4 maanden Bali achter de rug. Heb in de 70-er jaren een "immigrasi-trauma" opgelopen en wil die lui nooit meer onder de ogen komen. Laat het nu verzorgen door de bekendste van de vele kantoortjes die er in Bali zijn. Kijk hiervoor eens in het gratis advertentieblad 'Bali Advertiser' (op het web: www.baliadvertiser.biz). Mijn ervaringen met Bali Ide zijn erg goed; niet goedkoop wel erg betrouwbaar. Je kunt er zelfs je paspoort in bewaring geven in hun grote kluis, (stond vol met zeker 150 paspoorten toen ik er was) tot de volgende verlenging. Ze hebben ook een kantoor in Singapore. zie de volgende link:
http://www.bali-expat-business.com

Groeten,
Dick

Wayang Golek: Petruk

spacer line  

gaat het sociaal visum, net zoals een toeristenvisum, in op de dag van aankomst in IndonesiŽ? Ik kom op 7 juni aan in Jakarta, dus dat zou in dat geval betekenen dat mijn soc. visum (hopelijk) tot 7 augustus geldig is??

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Als het visum op 7 juni ingaat dan is het 60 dagen geldig dus op 6 augustus (24.00 uur) afgelopen. Men moet minimaal 10 dagen van tevoren bij het Kanim verlenging aanvragen. Vaak vergeet men de dag dat het visum is afgestempeld er ook bij te tellen.

Gruces

kwispel
User
spacer line

L.S.

Na drie keer voor een langer dan twee maands verblijf in IndonesiŽ te zijn geweest. Zal het duidelijk zijn dat ik de hele procedure met ,,Sponsor-Invitatiebrief-Bezoeken aan de Immigratie ter plaatse,, niet veel geheimen meer voor me heeft.

Toch heb ik nu wat informatie nodig over dat onderwerp. Tot nu toe woonde mijn sponsor in Yogja, en wanneer ik daar ook was, was het simpel om naar de Immigratie te gaan. ( Hij had een ID kart van Yogja!)
Afgestudeerd zijnde, is hij terug naar Nias, zijn geboorte-eiland. En nu heeft hij een ID kart van NIAS! Daar NIAS voor een groot deel in puin ligt, en ook zonder dat, er eigenlijk geen droog brood te verdienen is. Hebben we in het verleden al over de mogelijkheid gesproken om in Yogja iets op te zetten, waardoor hij in zijn onderhoud kan voorzien. Het is mijn voornemen een en ander te financieren, en ook te adviseren uiteraard.

De hamvraag!!! Als hij me zoals in het verleden, een kopie opstuurt van zijn ID kart, afgegeven in NIAS...Kan ik of hij die ook gebruiken in Yogja? Of moet ik dan met hem elke maand naar NIAS om de Immigratie aldaar te bezoeken?? Dat is een gecompliceerde reis!!Zeker voor elke maand!
Natuurlijk kan hij "n maand eerder naar Yogja gaan, en een nieuwe kart bekomen. En naar mij toe mailen etc. Hij maakt op NIAS echter deel uit van een Trauma team, en wil dat zo lang mogelijk blijven doen! Maar beseft ook dat in een land waar ,,Het ieder voor zich is!,, Toch een langere termijn beslissing, de doorslag moet geven. Wie oh wie????

Jantje
User
spacer line

Halo Kwispel,

Gewoon KTP laten maken in Yogya. Emoticon: Talk to the hand

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Je kan natuurlijk de KTP van Nias gebruiken om het visum (Den Haag ?) aan te vragen, als hij naar Yogya komt is het toch geen punt, hij vraagt dan gewoon een KTP in Yogya aan. Jij hebt 60 dagen voordat je je visum moet verlengen. In Yogya is het niet zo moeilijk om aan een nieuwe KTP te komen, het sterft daar van de "pendatang".

Gruces

kwispel
User
spacer line

Londoh,
Dank voor je snelle en logische reactie. Een opmerking nog!

Op de invitatie brief staan wel zijn verblijf adres van NIAS! Op zijn nieuwe kart het adres in Yogja, roept dat geen vragen op...of is dat ook gewoon ,,logisch,,?

Over all, hardstikke bedankt voor de tips.Groeten Cees

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Cees,

Die invitatiebrief voor de KBRI in Den Haag is voor het visum, voor de verlenging moet er een formulier te Yogya ingevuld worden, deze beide hebben niets met elkaar te maken. De ambassade in Den Haag zet tegenwoordig wel de naam + woonplaats van de sponsor op het visum (in Kuala Lumpur Malaysia weer niet) maar dat is allemaal logisch te verklaren bij evt. vragen, zeker met een envelopje erbij Emoticon: Shiny Ik denk niet dat ze zover gaan, want als je sponsor een KTP van Yogya heeft is dat gewoon "sah" (legaal).

Gruces

kwispel
User
spacer line

Londoh,

Alweer bedankt( heb je al een zolder vol van denk ik :-)

Ik heb al een malitje naar Nias gestuurd, kan ie overmorgen pas lezen, dan kan ie inloggen. Maar dan is ie maar gerust, en niet alleen hij......

Groetend enneh nou ja.. Cees

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,937,086 topic views - 234,973 posts - 13,697 topics - 25,709 members - last post @ 17-11-2019 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,784,471 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com