indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Scott
User
spacer line

Hallo iedereen,

Op 6 oktober hebben wij het geweldige nieuws ontvangen dat de MVV aanvraag is goedgekeurd.
Mijn partner is al druk bezig met het sorteren en inpakken van haar bezittingen om naar Nederland te versturen.
Het gaat voornamelijk om kleding, persoonlijke items en wat keukengerei.

We hebben wat rondgezocht en zijn behoorlijk geschrokken van de kosten voor het versturen van de spullen.
Hebben jullie hier ervaring mee? Elke hulp is welkom!

Het maakt voor ons niet uit of het per vliegtuig of boot wordt verstuurd.
Tijdsbestek voordat het in NL aankomt maakt ook niet uit, of het nou 1 week of 2 maanden duurt.

Wat praktische info:
Mijn partner woon in Indonesië op het eiland Bali
Het pakket is een doos van 62x52x54 cm
Het gewicht zit tussen de 40-50KG (ruime schatting)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zie dat je dezelfde vraag op BP hebt gesteld.
Daar heb ik ook geantwoord. Ik plak 'm hier ook wel even.
https://www.buitenlandsepartne(...)en&highlight=spullen

Een misschien nog betere bron is een fan de FB pagina's mbt Indonesie zoas Vrienden van Bali, Wij "houden van" Indonesie of anders een van de vele expatpagina's.

Hier is het een beetje (te) rustig Emoticon: Wink

Hoe dan ook, goedkoop zal het nooit zijn.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

De keizer
User
spacer line

Bu Wiwik Comaet

06 44498967 tevens WhatsApp (spreekt geen Nederlands)

Bezorging van deur tot deur

Een praxis verhuisdoos 70L kost 2,79 Euro

Men vroeg 40 Euro voor verzending naar Indonesië misschien ook verzending naar Nederland mogelijk?

Duurt 6 tot 8 weken

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Ik heb begin vorig jaar twee keer een doos via het postkantoor van Surakarta met de zeepost naar Nederland verstuurd.
Het waren dozen van ca. 50x40x40 cm, elk ongeveer 10 kg, de kosten waren ca. € 50, en ze waren 8 tot 12 weken onderweg.

it's good to touch the green, green grass of home

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-10-2021 10:44 Scott wrote:
...
Het pakket is een doos van 62x52x54 cm
Het gewicht zit tussen de 40-50KG (ruime schatting)...
Ik vraag me af of zo'n doos wel zo zwaar mag zijn.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Scott
User
spacer line

Via UPS kan het pakket verstuurd worden.
Kost echter wel rond de €700 €800

Gezien dit bedrag willen we toch nog even alle opties open houden en verder kijken naar wat er mogelijk is...

spacer line  

andere optie is ... indien men regelmatig op en neer vliegt ... prop in het ieders keer in de koffer ... zo heb ik ook al heel wat spullen naar indonesie gebracht.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Koffer bijboeken bij de luchtvaartmaatschappij moet lukken en anders upgrade naar business class, dan mag je ook aanzienlijk meer meeslepen.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Scott
User
spacer line

Bedankt voor jullie tips

We hebben een paar offertes open staan bij verschillende vervoerders.

Helaas kan ik niet naar Indonesië om vervolgens zelf weer een volle koffer mee te nemen.

Extra bagage bijboeken gaat tegenwoordig per KG en niet per koffer.
De gemiddelde kosten hiervoor zijn €30 per KG extra

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Scott,
Ik lees dat je vrouw ook keuken gerij wil meenemen.Ik weet niet wat ze daarmee bedoeld?
Maar potten en pannen kan ze hier niet gebruiken omdat we hier op aardgas koken en dat is veel te warm voor gewone potten en pannen.
Suc6.

Shalom

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 12-10-2021 15:00 Scott wrote:
Bedankt voor jullie tips

We hebben een paar offertes open staan bij verschillende vervoerders.

Helaas kan ik niet naar Indonesië om vervolgens zelf weer een volle koffer mee te nemen.

Extra bagage bijboeken gaat tegenwoordig per KG en niet per koffer.
De gemiddelde kosten hiervoor zijn €30 per KG extra

Bij die blauwe maatschappij kun je nog gewoon een extra koffer bijboeken. En Indonesisch keukengerei is voor een habbekrats te koop bij een Aziatische supermarkt, meenemen is waarschijnlijk duurder dan hier aanschaffen.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

spacer line  

En daarbij komend ... in Nederland gaan we juist van het gas af ... pannen die eerder gebruikt zijn op gas die zijn niet meer geschikt om er elektrisch mee te koken. En idd alles wat je in de keuken nodig hebt is te koop in Nederland en zelf van betere kwaliteit.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

95,552,785 topic views - 242,168 posts - 13,759 topics - 35,541 members - last post @ 05-12-2021 19:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

156,431,846 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com