indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Net voor 't eerst sinds haast een week m'n huis uit, m'n berg in Lembang af, boodschappen doen.... Zag een paar plekken waar ze toch geiten verkochten op straat. De bij studenten heel populaire goedkope restaurants op Jl. Setia Budi afgeladen met luitjes, en ik schat dat misschien 30, 40% van de mensen op straat een masker droegen en nergens politie te bekennen.... Gaat goed hier Emoticon: Smile Oh, en de angkots rijden ook nog volop rond hier.....

jstar
User
spacer line

Tja, het wordt meer en meer een pandemie van de ongevaccineerden.

Wel opmerkelijk: Volgens een nieuw rapport van het Center for Countering Digital Hate (CCDH) is de meerderheid van de online gedeelde COVID-19-desinformatie afkomstig van slechts 12 mensen.

De CCDH analyseerde 812.000 antivaccinatieberichten die tussen 1 februari en 16 maart 2021 op Facebook en Twitter werden gedeeld. Het ontdekte dat 65% van deze inhoud kon worden toegeschreven aan een groep dat het 'desinformatie-dozijn' wordt genoemd.

Alleen al op Facebook ontdekte de CCDH dat die 12 mensen verantwoordelijk waren voor 73% van de antivaccinatie-inhoud op het platform.

Het desinformatie dozijn (niet de dirty dozen) bestaat o.a. uit een bodybuilder, een wellnessblogger en een religieuze fanaticus, meldde The Guardian. Het meest opvallende is dat ook de neef van voormalig president John F Kennedy tot die groep hoort. Robert F Kennedy Jr is een prominente anti-vaxxer die al veel desinformatie heeft verspreid, zoals berichten die vaccins in verband brengen met autisme en de COVID-19 gevallen met 5G-telefoon netwerktechnologie. Zijn account is verwijderd door Instagram, zei de CCDH, maar hij blijft actief op Facebook en Twitter.

Bij minder dan de helft van de leden van het dozijn desinformatie - Kennedy, Sherri Tenpenny, Rizza Islam, Sayer Ji en Kelly Brogan - is één van hun sociale media-accounts verwijderd of gedeeltelijk verwijderd, aldus de studie.

NB: Vooral het koppel Sayer Ji en Kelly Brogan is wel interessant. Het is opvallend dat ze zelf alternatieve geneesmiddelen verkopen, maar dat is een detail. Kelly stelt dat besmettingen helemaal niet mogelijk zijn, alles is psych(olog)isch. HIV en AIDS hebben niets met elkaar te maken en mensen sterven door de medicatie. Heb je problemen en een depressie? Neem een koffie klysma. Ongelofelijk wat een darmspoeling via je kont met een goede espresso wel niet kan doen…

jstar
User
spacer line

En over studies gesproken:

Uit een onderzoek van YouGov (een Brits market research bureau) in samenwerking met The Economist is gebleken dat 1 op de 5 Amerikanen gelooft dat het "absoluut waar" of "waarschijnlijk waar" is dat er een microchip in de COVID-19-vaccins zit.

Het blijkt at 30- tot 44-jarigen het meest geneigd zijn samenzweringstheorie te geloven, waarbij 7% van de mensen uit deze leeftijdsgroep zegt dat het "absoluut waar" is en 20% van de groep zeggen dat het "waarschijnlijk waar" is.

Emoticon: Stupid

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Vind het vrij vaag, over die 12.... Er zijn verschrikkelijk veel goeie bronnen voor goeie informatie die er zeg maar "open minded" tegen aan kijken zoals bijvoorbeeld:

En iemand die ik al een aantal jaren volg, van ver voor de pandemie en aan wiens integriteit echt niet te twijfelen valt naar mijn mening, Bret Weinstein, hij doet meeste tegenwoordig, sinds een week ofzo op Odysee video kanaal omdat ze een aantal video's van hem hebben verwijderd waarin hij dieper inging op ivermectin (hij slikt het sinds een tijdje) (en speciaal voor jou plaats ik juist deze video Jstar Emoticon: Smile )

En er zijn er meer....

Wat de conspiracy luitjes betreft.... Is al vele jaren een beetje een hobby van me, blijf 't prachtig vinden allemaal, er zijn een aantal sites die ik regelmatig bezoek, Jim Stone en Henry Makow, Rense nooit, die kan ik echt niet uit staan.... Alex Jones neem ik al jaren niet meer serieus, kijk 'm dan ook amper maar heeft wel een enorme entertainment waarde Emoticon: Smile En als je echt wilt lachen, de wekelijkse stukjes van Benjamin Fulford met zijn leger van Witte Draak Ninja's enz. echt prachtig.... Maar DE MAN blijft voor mij Robert Anton Wilson... Hij was eind jaren 60 samen met Robert Shea redacteur bij Playboy magazine, en ze kregen de meest krankzinnige brieven binnen van lezers met de gekste theorieen en besloten toen om een boek te gaan schrijven waarin al die theorieen waar zijn, dat werden dus drie boeken, flinke pillen, onder de titel The Illuminatus! Trilogy, echt fantastische boeken (maar vergen wel een redelijke kennis van oa de 60's counter culture ed).....

https://www.goodreads.com/book(...)_Illuminatus_Trilogy

Echt.... Robert Anton Wilson.... Vraag me ook echt vaak af wat hij gezegd zou hebben over de laatste anderhalf jaar.....

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Oh, en nog eentje die ik vaak kijk ook:

jstar
User
spacer line

John Campbell heeft heel goede video’s gemaakt. Maar iemand als Bret Weinstein, die gewoon zonder ook maar enige kennis van zaken beweert dat een peplomeer (dat Spike Eiwit waar ik het al eens over had in sommige vaccins) ultra gevaarlijk is?! Dat is pure FUD.

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Voor zover ik heb begrepen zijn ze daar nog niet helemaal uit Emoticon: Smile Hij is evolutionair bioloog, hij heeft wel virulogie gestudeerd maar is inderdaad niet zijn echt specialiteit Emoticon: Smile Ik bewonder hem vooral vanwege wat er indertijd is gebeurd bij die Evergreen State College toestanden....

Zag vandaag trouwens weer een filmpje uit Bandung, er was weer een plek waar vaccines te krijgen waren, duizenden en duizenden mensen die in lange lijnen stonden te wachten, zag er niet best uit....

jstar
User
spacer line

.
Frankrijk biedt haar onderdanen wereldwijd een vaccinatie aan, dit is een rondschrijven gericht aan hen in Indonesië …

Chers compatriotes,

Je suis heureux de vous annoncer que les Français de l’étranger qui n’ont pas accès aux vaccins agréés par l’Agence européenne du Médicament vont pouvoir bénéficier d’une campagne de vaccination dans leur pays de résidence. Un contrat vient d’être signé à cet effet entre la société International SOS et le ministère des Affaires étrangères. Les vaccins seront acheminés depuis la France, en priorité vers les pays où la circulation du virus est la plus active et où sont présents des variants préoccupants..

Pour l’Indonésie, c’est le réseau SOS Medika qui sera chargé de l’administration des doses à la communauté française. La France sera ainsi le premier pays à vacciner ses ressortissants en Indonésie.

Je vous donnerai de plus amples informations sur cette campagne de vaccination dès que les modalités pratiques en auront été arrêtées.

J’ai également le plaisir de vous confirmer que le vaccin AstraZeneca administré en Indonésie est reconnu en France. Les Français ayant pu bénéficier de l’administration de ce vaccin en Indonésie peuvent demander à leur médecin traitant en France d’établir un certificat de vaccination qui pourra être inclus dans le pass sanitaire français.

Avec mon amical souvenir,

OLIVIER CHAMBARD
Ambassadeur de France à Jakarta

Het mooie is dat men in Frankrijk dan het vaccinatie paspoort kan aanvragen bij een arts. Natuurlijk wordt AZ ook erkend.

.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op Flores heeft een groep mensen de Indonesische regering aangeklaagd omdat het Sinovac vaccin onvoldoende zou werken.

https://enbeindonesia.com/2021(...)juB1Zb6tz2n7-SzU5zqw

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jstar
User
spacer line

Van elke prik krijg je hier een certificaat. Dit is mijn gedownloade versie van de tweede…

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-07-2021 14:51 jstar wrote:
Van elke prik krijg je hier een certificaat. Dit is mijn gedownloade versie van de tweede…

Click to see original image
Dat doen ze daar beter dan hier.

Ik kom geen stap verder met mijn positieve test/herstelbewijs (dat samen met 1 prik een volledige vaccinatie is).
Nu morgen naar het lab waar mijn test destijds is gedaan om te vragen of ze die voor mij in het Engels willen maken. Ik wil gewoon iets in handen hebben vooral omdat niemand weet waar dit heen gaat.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Dan krijg jij meer dan ik Jstar... hier is voor mij alleen de afspraak-kaart beschikbaar. Volgens hen, krijg ik geen met QR-code... is dat alleen voor de Indonesiërs. Maar, nu ik zie dat jij er één hebt, ga ik na mijn 2e injectie toch proberen eentje met QR te krijgen.

In Batam, zijn de vaccinaties nog steeds uitgesteld, wegens "ze zijn op". Puskesmas zou RW/RT laten weten wanneer ze er terug zijn.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Mail van de Belgische ambassade...

Beste landgenoten,

Wij informeren u dat u uw vaccinatie kunt laten registreren in Vaccinnet en een EU Covid 19 Digital certificate kan aanvragen op volgende wijze:

a) Vaccinaties buiten België kunnen worden geregistreerd in Vaccinnet, als aan de volgende drie voorwaarden voldaan wordt:

Het vaccin dat werd toegediend is ofwel een vaccin toegestaan door het Europees Geneesmiddelenagentschap ofwel Covishield, de variant die in Indië geproduceerd wordt, van Vaxzevria (ook gekend onder de naam COVID-19 AstraZeneca)

De gevaccineerde persoon

·         is een Belgische onderdaan, ofwel

·         is een persoon met hoofdverblijfplaats in België, ofwel

·         is een partner of kind samenwonend met een Belg of een persoon met hoofdverblijfplaats in België, ofwel

·         studeert of werkt in België

De gevaccineerde persoon beschikt over een betrouwbaar bewijsstuk dat het vaccin, de toegediende dosis, en de datum van vaccinatie vermeldt .

De registratie in Vaccinnet dient te gebeuren door een in België gevestigde arts. Het is mogelijk dat de arts een legalisatie vraagt door onze Ambassade van uw vaccinatiecertificaat.

b) Afgifte van een EU Covid 19 Digital Certificate

Een EU Covid Digital 19 Certificate kan worden afgegeven aan

elke persoon die buiten België gevaccineerd is ENover wie vaccinatiegegevens beschikbaar zijn in Vaccinnet ENdie, op basis van de in Vaccinnet beschikbare vaccinatiegegevens, kan worden beschouwd als volledig gevaccineerd volgens een in België erkend vaccinatieschema

c) Voltooiing van vaccinatie

Elke persoon die voldoet aan de voorwaarden om in Vaccinnet te worden opgenomen, maar die in een ander land slechts een gedeeltelijke vaccinatie heeft gekregen met een door België toegelaten en beschikbaar vaccin, zal in België een tweede dosis van hetzelfde vaccin aangeboden krijgen. Een persoon die een eerste dosis Covishield heeft gekregen, krijgt een tweede dosis Vaxzevria aangeboden.

Opgepast: erkenning van het vaccin Covishield betekent niet de automatische erkenning van vaccinatiecertificaten met betrekking tot dit vaccin. Aangezien de vaccinatiecertificaten die werden uitgereikt ten gevolge van een vaccinatie met Covishield, op dit moment niet erkend zijn, kan elke persoon in het bezit van een dergelijk vaccinatiecertificaat het risico lopen om geweigerd te worden /zal geweigerd worden op een vlucht naar België. In geval van voorafgaandelijke luchthaventransit via een andere Europese luchthaven, dient de reiziger zich te informeren of het Covishield-vaccin en het certificaat erkend zijn door de EU-lidstaat waarlangs hij transiteert.

jstar
User
spacer line

On 26-07-2021 02:47 nsenada wrote:
Dan krijg jij meer dan ik Jstar... hier is voor mij alleen de afspraak-kaart beschikbaar. Volgens hen, krijg ik geen met QR-code... is dat alleen voor de Indonesiërs. Maar, nu ik zie dat jij er één hebt, ga ik na mijn 2e injectie toch proberen eentje met QR te krijgen.

In Batam, zijn de vaccinaties nog steeds uitgesteld, wegens "ze zijn op". Puskesmas zou RW/RT laten weten wanneer ze er terug zijn.

Iedereen kan het aanvragen. Gewoon op deze website:

https://pedulilindungi.id/periksa-sertifikat

Redelijk rechttoe rechtaan, het is natuurlijk een Indonesische website dus sommige dingen zijn een beetje rommelig; de geboortedatum kiezen is al een hele opgave. En het kan bijvoorbeeld zijn dat je VOORNAAM ACHTERNAAM of ACHTERNAAM VOORNAAM moet gebruiken, het ligt eraan hoe ze je gegevens hebben ingevoerd.

In het proces krijg je krijg je een e-mail (of sms) met daarin de code die je binnen een minuut moet invoeren om verder te gaan met registratie dus zorg ervoor dat je deze snel kan bekijken (ook de spam folder)!

jstar
User
spacer line

On 26-07-2021 03:04 nsenada wrote:
Mail van de Belgische ambassade...

Beste landgenoten,

…….

Opgepast: erkenning van het vaccin Covishield betekent niet de automatische erkenning van vaccinatiecertificaten met betrekking tot dit vaccin. Aangezien de vaccinatiecertificaten die werden uitgereikt ten gevolge van een vaccinatie met Covishield, op dit moment niet erkend zijn, kan elke persoon in het bezit van een dergelijk vaccinatiecertificaat het risico lopen om geweigerd te worden /zal geweigerd worden op een vlucht naar België. In geval van voorafgaandelijke luchthaventransit via een andere Europese luchthaven, dient de reiziger zich te informeren of het Covishield-vaccin en het certificaat erkend zijn door de EU-lidstaat waarlangs hij transiteert.

Wel positief maar ook omslachtig. En natuurlijk alleen AZ.

jstar
User
spacer line

On 25-07-2021 19:56 Anne Mieke wrote:
Dat doen ze daar beter dan hier.

Ik kom geen stap verder met mijn positieve test/herstelbewijs (dat samen met 1 prik een volledige vaccinatie is).
Nu morgen naar het lab waar mijn test destijds is gedaan om te vragen of ze die voor mij in het Engels willen maken. Ik wil gewoon iets in handen hebben vooral omdat niemand weet waar dit heen gaat.

Tja. Misschien zelfs makkelijker een tweede prik te halen en het hele herstelbewijs te vergeten?

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Bedankt voor de link, Jstar... dat ga ik eens door de echtgenote laten lezen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-07-2021 06:14 jstar wrote:

[quote removed]

Tja. Misschien zelfs makkelijker een tweede prik te halen en het hele herstelbewijs te vergeten?
Ik ben geen antivaxxer maar een tweede prik halen omdat de administratie niet op orde is, is natuurlijk te zot voor woorden.

Sinds maandag heb ik alles overhoop gehaald en iedereen "achter zijn bureau vandaan getrokken". Dat heeft geholpen en ik heb sinds vanochtend mijn herstelbewijs in pdf en tweetalig.

Ik heb ook een testbewijs van het lab ontvangen maar daar hebben ze het na 5 keer uitleggen nog niet gesnapt. Ik had om een uitdraai in het Engels gevraagd en op formeel briefpapier met bedrijsgegevens. Bijna alles staat in het Nederlands zoals datum van afname en ontvangst van de swab. In het midden staat "SARS-CoV-2 virus RNA detected positive" met de datum 27-07-2021.... (test is in februari geweesgt)

Ik heb even tijd nodig om 10 keer tot 10 te tellen en te bellen. De meeste verloren tijd gaat zitten in het niet luisteren, verkeerd doorgeven, interpreteren etc. Heel erg vermoeiend; we houden mekaar aan het werk voor dingen die niet hoeven.

Ik hoop wel dat Indonesië (en ook andere landen) meegaat in de Europese afspraken dat corona+1 prik als volledig gevaccineerd wordt gezien. Maar, dat is van latere zorg, ik verwacht niet dat het land dit jaar nog open gaat.

jstar
User
spacer line

Ik hoop wel dat Indonesië (en ook andere landen) meegaat in de Europese afspraken dat corona+1 prik als volledig gevaccineerd wordt gezien. Maar, dat is van latere zorg, ik verwacht niet dat het land dit jaar nog open gaat.

Zeker niet. Ze eisen nu een volledige vaccinatie van buitenlanders*. Vandaar dus ook dat ik een tweede prik had gehaald.

NB: Je bent natuurlijk ook beter beschermd tegen Delta en de andere nieuwe varianten die nog gaan komen. Een booster gelegenheid moet je niet laten liggen…

* richtlijnen Indonesië volgens IATA (dus leg het maar eens uit aan het personeel van de luchtvaartmaatschappij) :
5. Passengers and airline crew must have a COVID-19 vaccination certificate showing that they were fully vaccinated. The certificate must be issued in both English and a local language of the country where the passenger was vaccinated.
This does not apply to:
nationals of Indonesia;
passengers with a diplomatic or service visa;
passengers with a diplomatic or service stay permit;
passengers younger than 12 years.
6. Passengers are subject to COVID-19 PCR test upon arrival and quarantine for 8 or 14 days.
7. A completed "electronic health awareness card (e-HAC)" must be presented upon arrival. The card can be obtained before departure at https://inahac.kemkes.go.id/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ken de eisen voor dit moment maar dat wil niet zeggen dat ze inderdaad ook aan die eisen blijven vasthouden.
Er is nogal een verschil tussen mensen die bijvoorbeeld meer dan een jaar geleden Covid gehad hebben of dat het (veel) korter geleden is. Een extra booster kan altijd nog.
Begrijpen doe ik het overigens niet. Een ex-collega van mij was een van de eersten in Eindhoven die Covid kreeg (werd zelfs gebeld door de burgemeester zelf). Dat was begin maart vorig jaar. Tot maart van dit jaar heeft hij bloed gegeven waarvan het plasma gebruikt werd voor coronamedicatie. Bij elke bloedafname ging een antistoffentest aan vooraf en na een jaar nog waren dat genoeg antistoffen. Dit is gestopt omdat hij gevaccineerd zou gaan worden.

In Nederland wordt nagedacht over extra/3e vaccinatie maar alleen voor mensen die in de risicogroep zitten. Ik wacht dus even af.
Als Indonesie opengaat en de eis blijft bestaan dan kan ik nog altijd een extra vaccinatie vragen. Om nu iets te gaan doen en we nog niet eens weten of dit nog 5 maanden of een paar jaar gaat duren lijkt mij vooralsnog wat teveel van het goede. Ik vind het ook wel fijn als men al wat meer weet over de bescherming.

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Ik weet 't niet, wat open gaan van Indonesie betreft, het is niet alleen maar covid wat speelt, ik heb er al aantal malen over geschreven hier, hoe hele wijken veranderd zijn in ware ghettos, vorige week maakte de regering bekend dat de mensen onder de armoede grens nu neerkomt op zo'n 27 miljoen, dus zeg een 10% van de bevolking, ik denk zelf dat dat wel een poepie meer zal zijn, heel heel veel meer en ik vraag me af hoe lang het nog gaat duren voor het hier in 1 x volkomen los gaat en hoe heftig dat zal zijn, vraag me zelfs af of de Jokowi regering het wel haalt, einde van dit jaar, ze hebben echt gefaald op zo veel vlakken.... Las gisteren ook iets over dat in de afgelopen maand duizenden buitenlanders Indonesie verlaten hebben (was iets van 500 Nederlanders alleen al) en ik gok dat dat echt niet alleen om covid gaat, ik denk dat veel mensen de bui al voelen hangen....

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Goed interview (in Engels) met Ridwan Kamil, afgelopen vrijdag:

https://podcasts.apple.com/id/(...)jEktFR13arKSs7_wPzzU

jstar
User
spacer line

Iedereen kan het aanvragen. Gewoon op deze website:
Pedulilindungi.id

On 26-07-2021 10:46 nsenada wrote:
Bedankt voor de link, Jstar... dat ga ik eens door de echtgenote laten lezen.

https://www.tribunnews.com/nas(...)d-atau-sms-dari-1199

Ik heb gezien in de App Store en in de Google Play store dat er nu ook een App is met dezelfde naam waarmee je het certificaat kan aanvragen…

jstar
User
spacer line

Emoticon: Nooo

En ondertussen komt van de vooropgestelde 2 miljoen vaccinaties per dag weinig terecht; men vaccineert nu 600.000 personen per dag.

Emoticon: Frustrated

Er wordt nu al gepalaverd over een Moderna boostershot na één jaar voor de Sinovac klanten. Terwijl ze 80% van het medisch personeel nog met de booster moeten doen. En van de Indonesische bevolking is pas 10% gevaccineerd.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-08-2021 18:35 jstar wrote:
[BR..
En ondertussen komt van de vooropgestelde 2 miljoen vaccinaties per dag weinig terecht; men vaccineert nu 600.000 personen per dag.
Het is niet helemaal een verrassing, maar waar komt dat nou door?
On 06-08-2021 18:35 jstar wrote:
[BR….
Er wordt nu al gepalaverd over een Moderna boostershot na één jaar voor de Sinovac klanten. Terwijl ze 80% van het medisch personeel nog met de booster moeten doen. En van de Indonesische bevolking is pas 10% gevaccineerd.
Ik heb het bericht ook gelezen.
Wordt hiermee nu toegegeven dat de Sinovac misschien niet zo’n goede keuze was? En, idd het schiet sowieso niet op met vaccineren.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,636,337 topic views - 242,018 posts - 13,760 topics - 35,453 members - last post @ 16-10-2021 18:44 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

154,286,969 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com