indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

harlys
User
spacer line

On 31-03-2021 16:50 manggis wrote:
Oh nee hè harlys is weer bezig op zijn toetsenbord te rammen maar goed even wat entertainment tussendoortje ha ha ha
[YouTube video removed]

Leuk dangie dut ja dat gaat gewoon door dan vergeten ze even de oudjes

Ga er soms ook effe heen lekker feesie wel hitsig. Maar drink geen angur merah mij te link.

In Nederland zal je dit voorlopig niet mee maken Emoticon: Nooo

Terror Harlys die met zijn reet onder de palmbomen ligt Emoticon: Yes!

Dus zo gek is hij niet Emoticon: Bye bye

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

harlys
User
spacer line

On 18-03-2021 22:19 madrotter wrote:

[YouTube video removed]

Gebeurd niet veel inderdaad, al een poosje.... Beste info laatste week ofzo kwam toch van Harly's, over wat er allemaal gaande is in Bogor, wel verontrustend.....

Emoticon: Bye bye Dank je

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Indah is er nog. Op het internet is het bijna een museumstuk.
Fora, iets wat midden jaren 90 vorm kreeg. De toen piepjonge Jeroen bouwde de site zelf. Knap! Meer als 10 jaar geleden was de conclusie dat een forum om veel reden achterhaald was. Jeroen heeft een poging gedaan het forum op andere wijze gestalte te geven. Animo waa er niet. Een decennia later hebben de ontwikkelingen niet stil gestaan. De forum bewoners zijn mag je zeggen niet een gemiddelde internet gebruiker. Leeftijd is denk ik hiervan 1 van de factoren. Ik zie met lede ogen aan dat Malam aandoeningen heeft die wel een stevige impact hebben. En het geen dingen zijn waar je een pilletje voor neemt.

Ik zie dat veel gebruikers wel meelezen maar niet reageren. Dat gaat met vlagen.

En natuurlijk blijven levens niet hetzelfde. Veranderende omstandigheden.

Voor mezelf, ondertussen ook de jongste niet meer beginnen zaken als pensioen ook een onderwerp te worden. Niet morgen, maar toch. Ook gezondheid speelt mee. Covid stopte abruot mijn werk. Tijdens mijn geplande verlof werden 3 weken Nederland nu 14 maand. Dan ben je in Nederland, kunt niet terug. Oepsie. Geen huis, een wederhelft die alleen toeristen visum heeft. En dan? Daar sta je met een koffer kleding Emoticon: Sadley

Geen huis, meubels, een dochter die matig Nederlands spreekt en naar school moet.

Proberen een huis te vinden, een greep van wat er op ons afkwam.

Nu ben ik als expat wel wat gewend. Maar dit was en is wel iets waar we als gezin doorheen moeten. Het leven staat best nog wel op zijn kop zeg maar Emoticon: So funny

It's only kinky the first time.

spacer line  

Pittig verhaal wel oyibo, sterkte, hoop dat je de boel snel stabieler krijgt dan.

harlys
User
spacer line

On 14-04-2021 17:32 oyibo wrote:
Fora, iets wat midden jaren 90 vorm kreeg. De toen piepjonge Jeroen bouwde de site zelf. Knap! Meer als 10 jaar geleden was de conclusie dat een forum om veel reden achterhaald was. Jeroen heeft een poging gedaan het forum op andere wijze gestalte te geven. Animo waa er niet. Een decennia later hebben de ontwikkelingen niet stil gestaan. De forum bewoners zijn mag je zeggen niet een gemiddelde internet gebruiker. Leeftijd is denk ik hiervan 1 van de factoren. Ik zie met lede ogen aan dat Malam aandoeningen heeft die wel een stevige impact hebben. En het geen dingen zijn waar je een pilletje voor neemt.

Ik zie dat veel gebruikers wel meelezen maar niet reageren. Dat gaat met vlagen.

Voor mezelf, ondertussen ook de jongste niet meer beginnen zaken als pensioen ook een onderwerp te worden. Niet morgen, maar toch. Ook gezondheid speelt mee. Covid stopte abruot mijn werk. Tijdens mijn geplande verlof werden 3 weken Nederland nu 14 maand. Dan ben je in Nederland, kunt niet terug. Oepsie. Geen huis, een wederhelft die alleen toeristen visum heeft. En dan? Daar sta je met een koffer kleding Emoticon: Sadley

Geen huis, meubels, een dochter die matig Nederlands spreekt en naar school moet.

Nu ben ik als expat wel wat gewend. Maar dit was en is wel iets waar we als gezin doorheen moeten. Het leven staat best nog wel op zijn kop zeg maar Emoticon: So funny

Welk plaats in nederland wil je wonen?

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Hallo Oyibo.

Al vaker gevraagd naar jou waar je uithangt evenzo over Jeroen.
En gelukkig beiden Leven nog.....

Wat vervelend dat het jou is overkomen Oyibo, maar mensen hebben al vaker
gewaarschuwd je 2e huis in Nederland NIET weg te doen....zie Ziel en Malam en Annemiek en anderen.....Nederland is al overvol en zeker nú de meeste tuig binnenkomen Emoticon: Angry
Het wordt voor jou misschien een vakantiehuis op een langverblijf park wonen maar de huur is niet misselijk !!! Maar als het nog voor 3 maanden is.... is het te overkomen is dan kunnen jullie weer terug vliegen naar huis.. dat zou misschien de oplossing zijn....

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-04-2021 17:32 oyibo wrote:

Wat een gedoe toch allemaal.

Je beschrijft hier summier jullie situatie en ik weet niet wat het jullie plan is voor de (nabije) toekomst. Zijn je vrouw en dochter nu in Nederland? Zo ja hoe oud is jullie dochter? Als ze nl. onder de 18 jaar is dan is er misschien een mogelijkheid voor je vrouw en dochter om op een andere manier (voorlopig) in Nederland te zijn en kun je misschien gebruik maken van het Chavez-Vilchez arrest.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

En kijk, er is leven Emoticon: Party!

Dank voor de leuke reakties.
De praktische zaken hebben we ondertussen redelijk op orde.
We hebben in maart 2020 een gemeubileerde woning gehuurd. Was een kostbaar grapje. Woningen is wel "een dingetje" in Nederland. En wil je iets in Nederland? Dan heb je een adres nodig. Dit obstakel werd snel beslecht door genoemd gemeubileerde woning, apartement voor een zeg maar vorstelijk bedrag Emoticon: Shut up! en ondanks dat we niet terug "naar huis" konden heeft werkgever gezorgd voor een tijdelijke aanstelling.

Gewapend met een inschrijving van de gemeente gingen gelukkig deuren open. Ik bestond weer Emoticon: Blush
Ik ben geen immigrant, mijn werk stuurde me de wereld over. Nu hebben we zaken als Nederlands paspoort voor mijn dochter vanaf het begin goed geregeld. Dus ook vaccinatie boekje. En tja daar sta je dan, en hoe verder? Vers uit St Lucia en kunnen we terug "naar huis"? Terug naar St Lucia, ons thuis ging niet. En dan, wanneer wel? Dat dit niet op korte termijn was? Werd wel duidelijk. Ondertussen begon werkgever met 10.000den werknemers wereldwijd aan een verre gaande reorganisatie. Expats zijn de duurste jongens, dan is 1+1 al snel 3 Emoticon: Yes!

Wanneer het operationele deel volledig stil komt te liggen? Ouch....... en ik zag collega's vertrekken. Niet een positie waarvan je denkt, hoezeeeeee Emoticon: Party! en volgde er een gedwongen keuze. We besloten in Nederland te blijven. Dan denk je, joepie, op naar de IND. Via mijn werkgever, die een enorme steun bleek te zijn en een "intake gesprek" bij de IND organiseerde.

Deel 2 volgt als ik thuis ben.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

In Nederland aangekomen voor 3 week vakantie in maart 2020.
De aangekomen familie bestaan uit 1 papa, 1 mama en een dochter van 9. (Met Nederlands paspoort).

De IND,
Mama aangekomen voor vakantie aangekomen op een touristen visum. En met het besluit al dan niet gedwongen in Nederland te blijven komt er een IND procedure. Welke na uitwisseling van een pak papierwerk resulteerde in een positief besluit wat een verblijfsvergunning opleverde en.........de inburgeringcursus gestart kon worden. Er is sinds midden 2019 een regeling voor expat gezinnen die terugkeren naar Nederland. Waarvan mama geen Nederlandse is.

Hallo Kembang,
We zijn ondertussen verhuist van apartement onder de rook van Nijmegen naar een 1gezinswoning in Hoorn. Onze dochter, 9
Gaat nu een jaartje naar de Nederlandse school. Wel wat veranderingen voor haar. Internationale scholing onder Australisch Curriculum in Vietnam, Papua Nieuw Guinea en St Lucia. Nu naar een echte OBS Emoticon: Worship

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Hoera Oyibo, fijn om te lezen dat jullie een huis hebben gekregen dat betaalbaar
is,,,,Je gaat de zomer in en hopende dat jullie hier kunnen genieten Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Misschien eind dit jaar of begin volgend jaar terug naar de heerlijke warmte van
Indonesie.....
Groetje Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Hallo Kembang
Ik had best moeite te accepteren dat je iets neem wat zover van je staat. En een huis goed moet voelen. Dat kwam pas op het moment de boel in de verf stond en het laminaat er in lag. En ja, Indonesie staat op 1 zo snel als het kan. Mijn zoon is daar. Zou fijn zijn om m'n menneke in mijn armen te hebben. En we konden elkaar toch al niet veel zien vanwege mijn werk. Er is gelukkig skype en whatsapp.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Hoi Anne Mieke,
De vesting die IND heet. Ik moet zeggen dat ondanks de lengte van procedure, ze echt geweldig hebben bijgestaan. Dit hoort gezegd te zijn. En ook de inburgeringcursus gestart is. Ik zie de berg papierwerk nog voor me van de aanvraag. Het voelt alsof je aan iets onmogelijks begint.

De hele situatie was en voelt nog als een splagaat. De gedachten waren om met pensioen te gaan in Spanje. Ik voel me een vreemdeling in eigen land. Ook ik ben aan het inburgeren.

harlys
User
spacer line

Als je familie hebt en vooral in de 1 graad dan kan je via de ambassade toch via gezinshereniging naar Indonesie.?

Of gaan ze zo ver dat je die ook niet mag zien?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-04-2021 01:18 oyibo wrote:
Hoi Anne Mieke,
De vesting die IND heet. Ik moet zeggen dat ondanks de lengte van procedure, ze echt geweldig hebben bijgestaan. Dit hoort gezegd te zijn. En ook de inburgeringcursus gestart is. Ik zie de berg papierwerk nog voor me van de aanvraag. Het voelt alsof je aan iets onmogelijks begint.

De hele situatie was en voelt nog als een splagaat. De gedachten waren om met pensioen te gaan in Spanje. Ik voel me een vreemdeling in eigen land. Ook ik ben aan het inburgeren.
Ik ben altijd erg actief geweest in vreemdelingenland en heb voor vele procedures en houding van de IND geen goed woord over.
Voor mensen zoals jij is het altijd een drama geweest om terug te keren naar Nederland, ook al bestaan relaties/huwelijken soms al 10 of 20 jaar. De Nederlander/Nederlandse moest dan op zijn/haar gezin vooruit reizen, hier een baan zoeken etc. Dat er nu een speciale regeling is voor expatgezinnen wist ik niet. Vandaar dat ik ook die andere regeling aanbood.
Maar, het werd tijd en is goed om te horen dat ze ook eens iets goed doen.

Wat een toeval dat die dingen (die regeling in 2019 en corona in 2020) nu samen liepen (maar toeval bestaat niet zeg ik altijd).

Wereldwijd zitten er allerlei mensen door dit soort constructies in een spagaat. En, het wordt niet overal zo netjes opgelost als in Nederland.
Dat je je een vreemdeling in eigen land voelt kan ik me voorstellen; al helemaal in deze bizarre tijd.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Er is veel verandert. En echt niet alles tengoede. Het is nergens op de wereld een paradijs. Even wennen ja, aan woorden en betekenis van Omtzigt. Bizar dat het kan. Wat dat betreft is het net een bananen republiek. Sylvana " umfufu" Simons in de 2e kamer. Daar was echt een gesjeesde suri nodig. Emoticon: Clown

Wat een puinbak. En de show gaat doooorrrrrrr!

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Hoi Oyibo,

Ben je al gewend in je nieuwe huis?

Even een vraagje.....waarom kan ik niet meer op omong omong inkomen?
Is het geblokkeerd ??

Groetjes Kembang Emoticon: Bye bye

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Hoi Kembang
Je bent niet geblokkeerd hoor, zal een storinkje zijn.

Volgens mij kunnen we ook geen users uit topics blokkeren.

Of van onderdelen
Wennen? Tja, we hebben leuke buren. Of ik aan Nederland kan wennen weet ik niet. Dat heeft tijd nodig. De maatschappij is erg verandert de afgelopen 20 jaar. Dat is echt wel wennen. Ik weet niet wat ik doe wanneer de boel weer naar normaal gaat. En ik weer naar het buitenland kan om te werken. Dat zal ongetwijfeld nog even duren gezien de trage vaccinatie hier ten lande.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Hoe is het in de Bagger wereld? Zit daar nog leven in?

Shalom

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ha Bokito,
Ik heb nooit in de baggerwereld gezeten.

Wel in scheepsbouw. Dat heb ik ongeveer 3 jaar gedaan in Indonesie.
Ben daarna voor een Nederlandse bierbrouwer als Chief Engineer de wereld over gegaan. Rwanda, Congo, Papua Nieuw Guinea tot Covid als een bom in sloeg. We hadden verlof na 6 maand. En gebruikelijk vliegen we dan naar Nederland. Familie bezoek. Dat was er gezellig de eerste week. De 2e week werd minder gezellig. De boel ging in lockdown. Vliegen ging niet meer. Daar sta je dan met je koffertje vakantiekleding. Nu maar kijken wat de toekomst brengt.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Ik weet hoe dat voelt als vreemdeling in eigen land. Is mij ook overkomen maar na 12 jaar is het gelukkig goed gekomen.
Wens je het allerbeste toe.
Groet.

Shalom

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 06-05-2021 09:50 oyibo wrote:

Wennen? Tja, we hebben leuke buren. Of ik aan Nederland kan wennen weet ik niet. Dat heeft tijd nodig. De maatschappij is erg verandert de afgelopen 20 jaar. Dat is echt wel wennen. Ik weet niet wat ik doe wanneer de boel weer naar normaal gaat. En ik weer naar het buitenland kan om te werken. Dat zal ongetwijfeld nog even duren gezien de trage vaccinatie hier ten lande.

Hier eenzelfde probleem, ben nu bijna 3 jaar terug in Nederland na in totaal een jaar of 10 weg te zijn geweest. Het is hier allemaal wel prima geregeld maar er mist een beetje spontaniteit of verrassing. En laten we eerlijk zijn, het weer en de absurde belastingen helpen ook niet echt. Emoticon: So funny

Zodra er een goede mogelijkheid zich voor doet denk ik dat we toch maar weer een poging in het buitenland wagen. Emoticon: Smile

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Over 7 maanden woon ik 25 jaar in Indonesie, wat Holland, wat Rotterdam was toen ik vertrok, dat bestaat niet meer, kan me er ook echt niets bij voorstellen, weer in Holland wonen, denk dat ik daar gillend gek zou worden Emoticon: Smile

jstar
User
spacer line

Ik moet er na ca. 30 jaar ook niet aan denken om terug te keren. Alhoewel ik toch wel mensen kende die het land of de seizoenen misten en weer terug wilden.

Heb er ook nooit pensioen of zo opgebouwd. En doordat internet nog in de kinderschoenen stond en er zeker nog geen FB o.i.d. was, vervlogen de contacten die je had toch redelijk snel, als iemand verhuisde of van telefoonnummer veranderde was ie praktisch verdwenen.

Ik weet niet wat ik doe wanneer de boel weer naar normaal gaat. En ik weer naar het buitenland kan om te werken. Dat zal ongetwijfeld nog even duren gezien de trage vaccinatie hier ten lande.

Niet alleen daar denk ik.

https://www.channelnewsasia.co(...)l-late-2022-14761644

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Oh ja, er is zat wat ik mis.... De lente.... Drop... Een aantal vrienden en familie.... De koffieshop uiteraard Emoticon: Smile En net als jou, geen pensioen opgebouwd, heb ongeveer 9 jaar gewerkt in totaal, althans, daarna ook nog jaren gewerkt maar dat was altijd zwart, in cafe's, koffieshops en zeg maar in hoe die shops hun vooraad krijgen, 't vrije leven, en goed verdienen ook, die tijd is echt voorbij in Nederland....

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Voor anderen die in Indonesië jaren hebben gewoond, kan ik mij goed voorstellen als je weer naar Nederland komt en voor een vakantie is het prima, dat geldt ook zeker voor mij als ik met vakantie weer naar Java gaat mijn geboorte eiland.
Maar om voorgoed op Java of elders te wonen in een Islamitisch samenleving en een zéér corrupte regering , nee dank je wel !! Jullie kunnen met z'n allen schelden op Rutte en andere overheid instanties.....Maar ik kláág niet, want ik heb het hier goed Emoticon: Yes! Ondanks ook ik ruim 35 jaar gewerkt te hebben en het één en ander hebt opgebouwd zoals pensioen enz.enz.
Zoals Oyibo en Jarno moesten van de nood een deugd maken en helaas in het koude kikkerlandje te moeten verblijven tot dat ze hopelijk weer terug kunnen keren naar Indonesië.
Dat vind ik best triest.....
Het goede nieuws is.....dat we misschien een gezellige warme zomer krijgen Emoticon: Shiny Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,618,867 topic views - 242,013 posts - 13,759 topics - 35,452 members - last post @ 16-10-2021 17:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

154,272,472 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com