indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Al een aantal jaar verstuur ik vanaf niederland kerstkaartjes en verjaardagskaarten naar Indonesië. Helaas is het altijd weer een verassing wanneer een kaart aankomt. Nu wil ik het eens proberen via een online service, zoals we hier in nederland greetz hebben. Is er in Indonesië ook zo'n dienst? wat ik heb kunnen vinden is kadoplus.com, maar deze heeft alleen bloemen en pakketten, en best duur. Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen.

jstar
User
spacer line

Er worden eigenlijk nauwelijks kaarten verstuurd, dus ook niet via online diensten. Ik las wel ooit over 'Card to Post' (met een kwinkslag naar Kartu Pos natuurlijk) in de Jakarta Post maar weet niet of het echt van de grond kwam; de website wekt weinig vertrouwen.

Ze kennen hier natuurlijk iets als 123Greetings wel. Het is denk ik ook landonafhankelijk, Maar het wordt nauwelijks gebruikt.

Tegenwoordig zie je gewoon berichten met een GIF in WhatsApp.

Wat er veel gedaan wordt, is dessert of snacks voor iemand bestellen. Dus bij een bakery of een winkel, direct of via GoFood of Grab. Eten is belangrijk hè.

spacer line  

Op 11-12-2020 17:21 schreef jstar:
Eten is belangrijk hè.

Vooral in deze barre tijden voor veel mensen.
thebalisun.com/crippled-touris(...)vation-in-east-bali/
Waarschijnlijk zijn de kosten voor het versturen van een kaartje ongeveer gelijk aan een maaltijd voor 1 persoon.

Heldere ziende

spacer line  

Op 11-12-2020 17:21 schreef jstar:
Er worden eigenlijk nauwelijks kaarten verstuurd, dus ook niet via online diensten. Ik las wel ooit over Card to Post (met een kwinkslag naar Kartu Pos natuurlijk) in de Jakarta Post maar weet niet of het echt van de grond kwam; de website wekt weinig vertrouwen.

Ze kennen hier natuurlijk iets als 123Greetings wel. Het is denk ik ook landonafhankelijk, Maar het wordt nauwelijks gebruikt.

Tegenwoordig zie je gewoon berichten met een GIF in WhatsApp.

Wat er veel gedaan wordt, is dessert of snacks voor iemand bestellen. Dus bij een bakery of een winkel, direct of via GoFood of Grab. Eten is belangrijk hè.

Haha ja, je eet om te leven en je leeft om te eten. Of was het nou andersom Emoticon: Confused anyway een kerstkaart met een persoonlijke tekst lijkt me toch altijd leuk erbij. Het enige dat iemand voor mij kon vinden is kadoplus.com, Vond dit echter wel erg prijzig.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jstar
User
spacer line

Ligt eraan van waar de postkaart verstuurd wordt natuurlijk. Als dat vanuit Europa of de VS is, hou je dezelfde onzekerheid of iets aankomt en daarom vroeg hij of er iets in Indonesië bestond. Zover ik weet alleen het genoemde Card To Post, ze hebben behalve de website ook een Facebook pagina.

Die online cadeau sites zoals Bree (breegiftshop.com) zou ik altijd vermijden, de prijzen zijn veel te hoog voor wat je krijgt. Ze doen vnl. goede zaken met Valentijn. En voor taart, cake of zo kan je zelfs beter naar Holland Bakery (https://www.hollandbakery.co.id/choose-your-moment) of Harvest kijken, die an sich ook al geen goedkoop imago hebben.

spacer line  

Oké ik zal eerlijk toegeven, ik ben natuurlijk veel te laat met het versturen van kerstkaarten.
Maar vorig jaar heeft 1 kaart er ook 5 maanden over gedaan.
Ik zoek dus idd een service in Indonesië zelf.
Cadeau shops zijn schreeuwende duur, schaam me om die te gebruiken.
Card To Post was een leuk project maar heeft het volgens mij niet gehaald.

Vrees dat het dus niet zal gaan lukken.
In ieder geval alle meedenkers bedankt voor jullie input!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Zomaar wat andere ideetjes.
Ik weet niet naar hoeveel mensen je een kaart wilt sturen (en idd dat is nu al veel te laat).
Misschien maar iedereen voor Rp 50.000 pulsa sturen met een kerstgroet erbij? Dan hebben ze er praktisch ook nog iets aan.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ha, ha, goed idee Anne Mieke, ze zijn gek op geld en op hun telefoon.
Ook bij mij komen de kerstkaarten niet aan, of veel later, maar ook als, ik zeg als.......... ik een kaart terug krijg dan is het vaak pas in februari. Appen doen ze bij het leven en dus hebben we daar maar voor gekozen, sturen we een leuke foto van de familie voor de kerstboom in Holland en krijgen we ook leuke foto's terug en is er dagenlang app contact en zijn we weer op de hoogte van het wel een wee in Indonesia.

Misschien dus een idee om een familiefoto onder de kerstboom te maken, beetje versieren met leuke teksten toeters en bellen en gegarandeerd dat er wat terug komt.

Bij deze wens ik dus iedereen op het forum fijne kerstdagen toe, vrede op aarde enz. Voor 2021 een jaar waarin de Corona verdwijnt en iedereen weer tot bezinning komt. Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ik wilde een plaatje hier neerzetten, maar helaas.....

Géén idee hoe het moet en gaat.... Emoticon: Confused Emoticon: Confused

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,198,145 topic views - 240,782 posts - 13,734 topics - 34,298 members - last post @ 27-01-2021 13:39 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,719,220 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com