indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Hier absoluut niet en in België zou ik het toch ook een tijdje proberen uitstellen.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-12-2020 06:06 jstar wrote:

[quote removed]

Inderdaad.

[quote removed]

Dit maakt het puur voor de bühne natuurlijk. Het gaat erom waar je geweest bent en met wie je in contact bent gekomen en hoe je jezelf aan de social distancing regels hebt gehouden, niet wie je bent.

Ik zou me principieel sowieso wél laten testen. En het is ook nog eens zo dat vliegtuigmaatschappijen hun eigen regels hebben, net als de stopover locaties.
Het het gaat er vooralsnog dus wél om wie je bent en niet waar je geweest bent.

Een vlucht vertrekt vanuit Denpasar. Die gaat nog enigszins goed omdat op binnenlandse vluchten minimaal een negatieve rapid test gevraagd wordt. Vertrek uit Jakarta. Er zijn op dit moment nog genoeg luchtvaartmaatschappijen die zo'n test niet vragen voor de vlucht zelf maar alleen als die voor de bestemming verplicht is. Een voorbeeld is Qatar. Daar gaat ie al fout. Qatar is voornamelijk een overstap luchtvaartmaatschappij en zullen veel mensen (de meesten) niet getest zijn en als deze niet elders maar in Jakarta opstappen helemaal niet.
Overstap in Doha met (een deel) nieuwe passagiers. Nederlanders.EU-burgers, waarschijnlijk het grootste deel van de passagiers mogen zonder een PCR-test instappen/aankomen in Amsterdam, zo ook een aantal uitzonderingen waaronder een MVV, iemand met MVV of verblijfsvergunning die bijvoorbeeld uit hetzelfde Denpasar komt.

Deze regel is prima maar dan wel in een keer en voor iedereen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Ik zou het zelf nog niet willen. Niet in EU, niet elders.
Eerst maar een kijken wat de evt. complicaties zijn. Laat miljoenen anderen me maar even voorgaan.
Vind het allemaal wat te snel gaan. Niet voldoende getest, wat normaliter veel langer duurt.

Vind bijvoorbeeld
" Pregnancy: There are no or limited amount of data from the use of COVID-19 mRNA Vaccine BNT162b2. Animal reproductive toxicity studies have not been completed."

en

"Fertility: It is unknown whether COVID-19 mRNA Vaccine BNT162b2 has an impact on fertility "

in de onderstaande link best wel een beetje zorgelijk. Men weet het gewoon nog niet.

Niet dat ik het plan heb om zwanger te worden en/of nog meer Snacks nakomelingen op deze aardkloot te zetten, maar toch.
Het is blijkbaar en genetisch gemodificeerd mRNA'tje dat ingespoten wordt.
Volgens mij is deze wijze de eerste maal in de historie.

Met een beetje pech is straks een groot deel van de gevaccineerden steriel. Niemand weet het.

assets.publishing.service.gov.(...)re_professionals.pdf

Heldere ziende

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Om te kunnen reizen zal er straks niet veel anders opzitten en zal het semi-gedwongen worden. Geen vaccin dan kun je allerlei dingen niet.
IATA is bezig met een coronapaspoort, er worden al mensen gevaccineerd maar dat gaat ook niet opschieten als dat coronapaspoort wereld wijd nog niet erkend wordt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jstar
User
spacer line

Natuurlijk zijn al die geruchten dat het menselijk DNA aangepast zou worden onjuist en worden ze valselijk verspreid door anti Vaxxers,

Er wordt een eiwit gebruikt om het immuunsysteem te stimuleren. Dit kan als vaccin in veel verschillende vormen worden gegeven; als een geïnactiveerd (dus dood) virus, als een lab geproduceerd eiwit of in iets dat ze een RNA-vector noemen. Het zorgt ervoor dat cellen dit eiwit maken. Dus de enige wijziging aan de mens is om het organisme te stimuleren om antilichamen en T-cellen te maken. En die óf voorkomen infectie met het virus, óf doden geïnfecteerde cellen om de ziekte te voorkomen of te verminderen. Dit is eigenlijk hetzelfde wat er gebeurt als je van nature een (virus)infectie krijgt, maar het vaccin neemt het risico op de volledige ziekte weg.

Als je echt niet gek bent op nieuwere technologieën en experimenten’ ben je misschien beter af met een Chinees vaccin.

spacer line  

On 07-12-2020 08:43 jakarta-snacks wrote:

Wat anders:
Als er een vaccin beschikbaar is, zou u zich meteen laten inenten?

Zoals het er nu voor staat: Ja.

Maar ik ben wel op mijn hoede en zal zeker expertise vragen aan mijn behandelend arts. En dan komt er waarschijnlijk een dilemma, want ik vraag me af hoeveel kennis er nu is over auto-immuun patiënten. Maar goed, daar hebben we de Engelsen voor tegenwoordig toch?

pelaut
User
spacer line

Kwam vorige week aan op Schiphol na 7 weken Indonesie. De test locatie, (net buiten aankomsthal 3) waar mijjn vrouw werd getest op 23 augustus toen ze ook terugkwam uit Indonesie, was compleet dicht. Waar een groot land klein in kan zijn, maanden wordt er gepraat over uitbreiden testcapaciteit en bij aankomst uit Azie kun je nu nog geeneens een test laten doen.....

spacer line  

Op 07-12-2020 17:56 schreef Anne Mieke:
Om te kunnen reizen zal er straks niet veel anders opzitten en zal het semi-gedwongen worden. Geen vaccin dan kun je allerlei dingen niet.
IATA is bezig met een coronapaspoort, er worden al mensen gevaccineerd maar dat gaat ook niet opschieten als dat coronapaspoort wereld wijd nog niet erkend wordt.

Ja dat dus.
Zoals Rutte bijvoorbeeld ook zegt: "Nee, wordt geen wettelijke verplichting". Nee, maar als je het niet doet, kom je nergens meer binnen en kun je niet meer reizen.

Heldere ziende

spacer line  

Op 07-12-2020 19:07 schreef Kongkalikong:

[quote verwijderd]

Zoals het er nu voor staat: Ja.

Maar ik ben wel op mijn hoede en zal zeker expertise vragen aan mijn behandelend arts. En dan komt er waarschijnlijk een dilemma, want ik vraag me af hoeveel kennis er nu is over auto-immuun patiënten. Maar goed, daar hebben we de Engelsen voor tegenwoordig toch?

Ook nog ja als je weet dat de manufacturers geen idee hebben van de effecten, waaronder die, die ik bovenstaand beschreef?
Een behandelend arts zal er echt niets meer van weten van de effecten dan al die hooggeleerde immunologen etc die bij die manufacturers werken hoor.
Met alle respect voor de behandelend artsen hoor.

Ik wil alleen zeggen: Het is een totaal nieuwe richting die men inslaat. Een nieuwe methodiek, nooit eerder uitgevoerd.
Los van het feit dat onderzoek naar nieuw medicijn jaren duurt (hoi Softenon...), zou ik denken dat deze geheel nieuwe methodiek zelfs nog extra onderzoek verdient dan wat al gebruikelijk is.
Nog steeds bevreemdt het mij dat dit mRNA ding zelfs "de toets der kritiek" van de "standaard" onderzoeksprotocollen/-duur niet hoeft te doorstaan.
Sociale, politieke druk? Geld? Macht? Of gewoon "niet zeuren en doorgaan"?

Heldere ziende

spacer line  

Op 07-12-2020 21:55 schreef pelaut:
Kwam vorige week aan op Schiphol na 7 weken Indonesie. De test locatie, (net buiten aankomsthal 3) waar mijjn vrouw werd getest op 23 augustus toen ze ook terugkwam uit Indonesie, was compleet dicht. Waar een groot land klein in kan zijn, maanden wordt er gepraat over uitbreiden testcapaciteit en bij aankomst uit Azie kun je nu nog geeneens een test laten doen.....

Alweer dicht???
Dacht dat na die enorme ophef een paar maanden geleden, die teststraat wel open zou zijn gedurende alle aankomende en vertrekkende vluchten?

Heldere ziende

jstar
User
spacer line

On 07-12-2020 06:06 jstar wrote:
Dit maakt het puur voor de bühne natuurlijk. Het gaat erom waar je geweest bent en met wie je in contact bent gekomen en hoe je jezelf aan de social distancing regels hebt gehouden, niet wie je bent.

Ik zou me principieel sowieso wél laten testen. En het is ook nog eens zo dat vliegtuigmaatschappijen hun eigen regels hebben, net als de stopover locaties.

Een additioneel probleem voor reizigers is natuurlijk de 'false positives'. Het zal je maar overkomen.

PCR-tests hebben een laag percentage vals-positieve resultaten, maar er zijn mogelijke gevallen waarin je toch de pineut bent zonder dat je het beseft: 1) je bent net een paar dagen geleden geïnfecteerd en je hebt geen symptomen; 2) je was twee weken geleden geïnfecteerd, je bleef asymptomatisch, maar je kan nog een paar dagen besmettelijk zijn; 3) je bent een paar weken geleden geïnfecteerd, niet langer besmettelijk, maar je geeft nog steeds een dood virus af en dat wordt gedetecteerd door de PCR-test. Dit kan weken tot maanden duren.

Vandaar dat ik zekerheid zou willen vóór de reis, om dit af te vangen.

spacer line  

Ja, je zou maar voor bepaalde redenen snel naar NL moeten...

Heldere ziende

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben eigenlijk meer benieuwd hoe dat met een vaccin gaat want daar hoor je nog niets over.
In die zin dat landen tot nu toe nog niets geregeld hebben voor mensen die al een vaccin hebben gehad.
Alles wat ik lees is of een negatieve PCR-test of quarantaine, of allebei.
Maar, rechtsom of linksom, de regel die er nu voor Nederland is zet geen zoden aan de dijk met vliegtuigen die aankomen waarvan het grootste deel deze test niet gehad heeft want daar komt het op neer.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nu gaat het als volgt:

Jullie (Nederlandse, Belgische nationaliteit) stappen in Jakarta op het vliegtuig met je Indonesische vrouw zonder verblijfsvergunning. Jullie echtgenoten moeten een verplichte test over leggen, jullie als Nederlander of Belg niet. Je komt letterlijk uit hetzelfde nest. Dat is toch bizar.

jstar
User
spacer line

Nog wat nieuws:

Chinees vaccin Sinovac heeft volgens Indonesisch farmabedrijf effectiviteit van 97 procent

Volgens het farmabedrijf Bio Farma, dat in handen is van de Indonesische overheid, heeft het coronavaccin van het Chinese bedrijf Sinovac een doeltreffendheid van 97 procent. Daarmee zou het de hoogste effectiviteit hebben van alle vaccins die tot hiertoe zijn ontwikkeld.

https://www.hln.be/dossier-cor(...)97-procent~aa78babc/

Waar is het zout?

De keizer
User
spacer line

De roadmap voor het vaccinatiepaspoort.

https://ec.europa.eu/health/si(...)-2022_roadmap_en.pdf

En we blijven nog minimaal 2 jaar in deze situatie zegt Dr David Nabarro, from the WHO

The WHO’s special envoy for the global COVID-19 response says that despite the arrival of a COVID-19 vaccine, normal life won’t resume for at least two years.

https://summit.news/2020/12/07(...)or-at-least-2-years/

jstar
User
spacer line

On 08-12-2020 12:48 jstar wrote:
Nog wat nieuws:

Chinees vaccin Sinovac heeft volgens Indonesisch farmabedrijf effectiviteit van 97 procent

Volgens het farmabedrijf Bio Farma, dat in handen is van de Indonesische overheid, heeft het coronavaccin van het Chinese bedrijf Sinovac een doeltreffendheid van 97 procent. Daarmee zou het de hoogste effectiviteit hebben van alle vaccins die tot hiertoe zijn ontwikkeld.

Waar is het zout?

Zware blunder hoor, van Bio Pharma.

Men kent de effectiviteit nog niet. Dat is de bescherming tegen het virus. De 97% waar men het over had is de immunogeniciteit, het aanmaken van antistoffen.

En dat gaat de wereld rond...

spacer line  

Pfizer:
Als je allergie hebt kun je beter de vaccinatie niet nemen.

Britse medicijnagentschap MHRA:
Als je allergie hebt kun je beter de vaccinatie niet nemen.

Nederlandse experts:
Als je allergie hebt kun je beter de vaccinatie wél nemen.

Ja, wat is het nou?

Heldere ziende

jstar
User
spacer line

On 08-12-2020 12:48 jstar wrote:
Nog wat nieuws:

Waar is het zout?

Zware blunder hoor, van Bio Pharma.

Men kent de effectiviteit nog niet. Dat is de bescherming tegen het virus. De 97% waar men het over had is de immunogeniciteit, het aanmaken van antistoffen.

En dat gaat de wereld rond...

De effectiviteit van het Sinovac vaccin is bekend: 65%

Dat is an sich niet slecht (de minimum eis is 50%) maar het presteert wel flink wat minder dan de Amerikaanse tegenhangers.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Stop nou waarde forumgebruikers met allerlei theorieën van wappies die bij het Binnenhof op pannen staan te slaan.

Er is een vaccin, wereldwijd goedgekeurd, als dit zoals de wappies zeggen fout zou zijn dan is dat volkerenmoord, ennnnnn dat is nu iets wat ik niet geloof. Emoticon: Bye bye

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ik laat me wél inenten, mits ik toestemming krijgt van mijn Internist ....... Emoticon: Yes!

Ik ben het Malam eens......je gaat geen miljoenen mensen doden .....deze vaccin zijn

écht goed gekeurd !! En kijkt vooral niet naar HOAX berichten..... Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

spacer line  

Op 12-01-2021 14:13 schreef jstar:

[quote verwijderd]

De effectiviteit van het Sinovac vaccin is bekend: 65%

Dat is an sich niet slecht (de minimum eis is 50%) maar het presteert wel flink wat minder dan de Amerikaanse tegenhangers.

Ik las het vanochtend en keek er wat van op. Pfizer en Moderna liggen veel hoger als ik t goed las.

Heldere ziende

jstar
User
spacer line

Tja, het is de vraag of ze alleen asymptomatisch testen of niet.

In Turkije heeft Sinovac 90% en in Brazilië slechts 50%. Dat kan natuurlijk niet.

Wat gebeurt er nu? In sommige studies wordt getest of iemand besmet is, ook zonder symptomen, dus een heel lichte besmetting. En in andere studies kijkt men of iemand symptomen vertoont en ziek wordt. Dat is een groot verschil.

Pfizer en Moderna testten het laatste.

Nog iets waarover je waarschijnlijk toch even aan je hoofd zal krabben:

In Indonesië zal nu alleen de groep van 18 t/m 59 worden gevaccineerd. Niet de groep van 60+ bijvoorbeeld tijdens de eerste fase en auto immune diseases e.d. zullen er ook wel buiten blijven.

Er wordt nu vnl. Sinovac gebruikt. Dit heeft een zeer goed resultaat wat betreft het ontbreken van bijwerkingen en het tegengaan van zware COVID gerelateerde ziektes; niemand stierf.

Maar zie je het voor je? De jonge mensen gaan feesten want ze zijn gevaccineerd en hebben met Sinovac toch een redelijk grote kans licht besmet te raken. Dit kunnen ze doorgeven aan de oudjes die (nog) níet gevaccineerd zijn en waarschijnlijk zullen sterven. Het is een beetje de omgekeerde wereld.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

90,293,303 topic views - 241,304 posts - 13,739 topics - 34,895 members - last post @ 20-04-2021 17:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

147,156,602 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com