indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

rgm001
User
spacer line

Ik stuur regelmatig pakketten/dozen - per boot - via een NL (particuliere) transporteur naar ID. Echter de kwaliteit laat te wensen over. Bij elke zending zijn er bijzonderheden zoals spullen worden vermist of het duurt te lang; soms wel 3 maanden. Klachten worden wel aangehoord maar er wordt helemaal niks gedaan om ze op te lossen of te voorkomen. Per doos betaal ik minimaal €35,-- wat nog altijd veel goedkoper is dan de reguliere transporteurs zoals: PostNL, DHL, etc.. Er kan geen gebruik worden gemaakt van Track&Trace en verzekeren is niet mogelijk. Enige bewijsstuk van de zending is een handgeschreven overzicht en wat je moet betalen dat via WA is verstuurd. Mijn vraag is of er meer mensen zijn met dezelfde negatieve ervaringen en of iemand een betere optie heeft met meer zekerheden en kwaliteit om mijn pakketten veilig van NL naar ID te versturen en ...tegen (ongeveer) dezelfde prijs? Zie graag reacties tegemoet.

koming
User
User icon of koming
spacer line

Wen er maar aan. Dit is de reden dat indonesiers graag pakketjes meegeven (titip) aan mensen die per vliegtuig vertrekken. Veel sneller, goedkoper en meestal betrouwbaarder.

Er is geen constante factor te vinden in de service per post, soms duurt het anderhalf jaar, soms gaat het opvallend snel. Soms zit er ook iemand met z'n tengels aan. Aangetekend versturen kan helpen, maar geen garantie.

rgm001
User
spacer line

Het is geen kwestie van wennen, het is onacceptabel anno 2020. Wil gaan bekijken of het beter kan met zekerheden zoals we dat hier gewend zijn.

spacer line  

Op 04-08-2020 09:10 schreef rgm001:
Het is geen kwestie van wennen, het is onacceptabel anno 2020. Wil gaan bekijken of het beter kan met zekerheden zoals we dat hier gewend zijn.

Wat wou je eraan doen dan? Emoticon: Laugh out loud
Gewoon wennen. Er is zoveel onacceptabel.

Meest betrouwbare is FEDEX, UPS of DHL. Daar houdt het ongeveer op. Of ja, via vrienden/familie die 't meenemen in bagage uiteraard.

Heldere ziende

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-08-2020 09:10 rgm001 wrote:
Je zegt het precies goed, de zekerheden zijn hier, niet daar.
Ik stuurde vroeger ook weleens pakketten naar Indonesië maar ben daarmee gestopt om de redenen die je zelf noemt. De laatste keer dat ik dat deed was 4 jaar geleden, een heel klein en licht pakketje wat er bijna 3 maanden over gedaan heeft.
Pakketten worden nog steeds, ook zonder reden opengemaakt. Maar, doe er maar eens wat aan.
Het is onacceptabel anno 2020 maar je hebt hier met twee landen te maken en het is wat het is.

Dan nog het hoofdstuk tax dat betaald moet worden door de ontvanger wat niet altijd even duidelijk is en die behoorlijk hoog kan zijn.

In het verleden is al vaak geschreven over het sturen van pakketten naar Indonesië. De laatste berichten hierover staan hier.
http://forum.indahnesia.com/to(...)o_betaald_worden.php

Idd meegeven voorzover mogelijk maar dat kan op dit moment dus ook haast niet.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

rgm001
User
spacer line

Op 04-08-2020 11:20 schreef jakarta-snacks:

[quote verwijderd]

Wat wou je eraan doen dan? Emoticon: Laugh out loud
Gewoon wennen. Er is zoveel onacceptabel.

Meest betrouwbare is FEDEX, UPS of DHL. Daar houdt het ongeveer op. Of ja, via vrienden/familie die t meenemen in bagage uiteraard.

Wat ik eraan ga doen? Onderzoeken en verbeteren daar waar het kan. Volgens mij ligt het aan de documenten die niet volledig of incorrect zijn. Dat vraag bij de douane om nader onderzoek en dus openen zij dozen. De dozen moeten voorzien zijn van paklijsten. Dat gebeurd nu ook niet De shipping agent, ter plekke, moet aanwezig zijn zodra zijn container wordt gecheckt door de douane. Klopt de paklijst niet met de inhoud dan heeft de betreffende verzender een probleem. M.a.w. van scratch af aan voldoen aan internationale reguliere regelgeving en een goede en betrouwbare agent in Indonesia. Volgens mij voorkom je hiermee veel problemen.

spacer line  

Theorie allemaal leuk, maar volgens mij heb je diverse ervaringen in de link van Anne Mieke nog niet gelezen....

Hoe nauwkeurig / punctueel ook, je wordt genaaid waar men kan.
Gewoon, omdat het gebeurt.

Je hoeft me niet uit te leggen hoe paklijst en overige declaraties werken. Ik denk dat ik dat wel een beetje weet Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yes! . Zie dus die link maar en sla je slag.

Verneem graag als je de Indonesische douane "problematiek" hebt opgelost.

Het snelst (wederom) is FEDEX, UPS of DHL. De rest is al helemaal trash.
Ik heb het dan over doosjes he. Geen grote LCL of FCL ladingen. Dat is heel andere koek.

Tip: check eerst op de INTR of invoer van bepaalde HS-codes zonder problemen kan! Het kan zomaar zijn dat er vergunningen nodig zijn of een surveyor actie in zowel Nederland als Indonesia gedaan moet worden.

Overigens staat in die link ook een Duitse club die invoer in Indonesia gemakkelijker maakt. Of die nog bestaat, geen idee.

Heldere ziende

rgm001
User
spacer line

Op 04-08-2020 13:05 schreef jakarta-snacks:
Theorie allemaal leuk, maar volgens mij heb je diverse ervaringen in de link van Anne Mieke nog niet gelezen....

Hoe nauwkeurig / punctueel ook, je wordt genaaid waar men kan.
Gewoon, omdat het gebeurt.

Je hoeft me niet uit te leggen hoe paklijst en overige declaraties werken. Ik denk dat ik dat wel een beetje weet Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yes! . Zie dus die link maar en sla je slag.

Verneem graag als je de Indonesische douane "problematiek" hebt opgelost.

Het snelst (wederom) is FEDEX, UPS of DHL. De rest is al helemaal trash.
Ik heb het dan over doosjes he. Geen grote LCL of FCL ladingen. Dat is heel andere koek.

Tip: check eerst op de INTR of invoer van bepaalde HS-codes zonder problemen kan! Het kan zomaar zijn dat er vergunningen nodig zijn of een surveyor actie in zowel Nederland als Indonesia gedaan moet worden.

Overigens staat in die link ook een Duitse club die invoer in Indonesia gemakkelijker maakt. Of die nog bestaat, geen idee.

Bij mij betreft het LCL zendingen. Ik zal de link nog eens checken. Bedankt voor je reactie.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

[

Grondig fouilleren van andermans spullen waarbij er dan wat dingsies achter de bagagebehandelaars van het vliegveld Soetta mee naar huis lopen, ondanks de honderden CCTV's lees/zie je dit elk jaar weer regelmatig in de media. Emoticon: Yes!

Ook in de loodsen bij het strippen van groupage containers (LCL), ze blijven van gloeiend vuur nog niet af, ik heb het zelfs in de Rotterdamse haven in het verleden gezien, dan stond ik er als een politie agent bij, niet omdat ik nu zo'n heilig boontje ben, maar er zijn grenzen, van persoonlijke spullen blijf je met je schurft klauwen af. Emoticon: Talk to the hand

Ook de jongens van de douane in Indonesië met een hoemeleboem salaris huldigen nog wel eens de gedachten, "wie appelen vaart die appelen eet". Emoticon: Yummie!

Op het postkantoor waar pakketten weken of soms maanden op een hoop liggen wordt regelmatig proletarisch gewinkeld, derde wereld land eigen, ik wens je veel succes met je kruistocht rgm001, maar ik ben bang dat je zal eindigen als een Don Quichotte die tegen windmolens knokt. Emoticon: Blush

De kans dat een goedkope Lada je laat staan is vele malen groter als met een dure Mercedes, dat is in het transport precies hetzelfde, de kans dat er wat met je pakket gebeurd bij een goedkope transportcowboy is vele malen groter dan bij de dure jongens van FEDEX, UPS of DHL die Jak hierboven noemde. Emoticon: Shut up!

jstar
User
spacer line

Eh, Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.rgm001 je beseft toch wel dat de verstuurmethode waar je het over hebt en gebruik van maakt het totaal omzeilen van de regels is en dat men gewoon iets 'regelt' met de douane hier? Je hebt namelijk veel voorwaarden bij inklaring zoals een benodigde importvergunning die bijna niemand heeft en die maar per één type product kan worden uitgegeven. Er worden officieel ook geen volledige douanekosten op de echte inhoud geheven (want er is immers geen detail inventaris met de fameuze HS code per item) maar een zgn. massa-inklaring met globale schatting en men betaalt een lump sum. Tevens worden grote zendingen vaak opgesplitst omdat het anders teveel opvalt en op commerciële invoer lijkt.

Er zijn in Nederland momenteel een drie- of viertal die deze diensten per container aanbieden. Die net over de grens bij Enschede is waarschijnlijk professioneler dan die in de regio Den Haag. Maar ook strenger v.w.b. verpakking (cellofaan om de standaard dozen) en inhoud (geen voedsel, textiel, religieuze voorwerpen). Ze werken wel eens samen.

Vergeet niet dat je bent overgeleverd aan de willekeur van de personen werkzaam in de havens van Semarang en Tanjong Priok en de contacten die de invoerder van de container daar heeft. Men maakt altijd een paar dozen open, en daar begint het gelazer.

We hebben al veel problemen meegemaakt. Soms werden er dozen achtergehouden omdat de invoerders te weinig onder de tafel 'betaalden'. De opengemaakte dozen werden nooit weer goed terug ingepakt. Of er werd een gehele container geweigerd omdat er illegale producten in zaten (moest eerst terug naar Singapore).

Het is heel simpel; wil je het officieel spelen moet je gebruik maken van professionele transporteurs die een veelvoud van de €35 per doos vragen. En zelfs dan krijg je de willekeurige controles met nog eens zeer hoge douanekosten. (Afhankelijk van de HS code kan het 40% bedragen, voor luxe producten gaat men zelfs naar 200%.) Of je kan zelf een firma in RI oprichten met import licentie en je eigen container kopen/huren en die gaan versturen (dan word je dus eigenlijk een concurrent van hen die het nu al doen). En dan moet je nog eens relaties opbouwen met de personen bij de betreffende diensten hier, want denk maar niet dat men het een nieuwe speler makkelijk gaat maken.

spacer line  

Je ziet, overgeleverd aan de grillen van degene die er met z'n klauwen aankomt. In Indonesia dan. En dat reikt ver hoor.

Laat je nobel streven maar varen en accepteer gewoon hoe fout het er aan toe gaat, of je t leuk vindt of niet.
Voor af en toe een doosje dus DHL, FEDEX of UPS.
Meerdere dozen of grotere artikelen per zending: die club(s) die in dat andere topic genoemd staan. Ja die ene in Den Haag waar Malam over schreef is, ik meen, Windmill. En dan dus die Duitse club. Meer ken ik er zo niet.
Dat soort clubs hebben met Indonesische bijltjes gehakt.

Ik zag overigens wel onlangs dat tarieven per doos (ca. max. 20 kg) immense prijsverschillen zitten tussen de bovengenoemde 3 koeriers.

Heldere ziende

rgm001
User
spacer line

Op 04-08-2020 15:19 schreef Malam:
[
[YouTube video verwijderd]

Grondig fouilleren van andermans spullen waarbij er dan wat dingsies achter de bagagebehandelaars van het vliegveld Soetta mee naar huis lopen, ondanks de honderden CCTVs lees/zie je dit elk jaar weer regelmatig in de media. Emoticon: Yes!

Ook in de loodsen bij het strippen van groupage containers (LCL), ze blijven van gloeiend vuur nog niet af, ik heb het zelfs in de Rotterdamse haven in het verleden gezien, dan stond ik er als een politie agent bij, niet omdat ik nu zon heilig boontje ben, maar er zijn grenzen, van persoonlijke spullen blijf je met je schurft klauwen af. Emoticon: Talk to the hand

Ook de jongens van de douane in Indonesië met een hoemeleboem salaris huldigen nog wel eens de gedachten, "wie appelen vaart die appelen eet". Emoticon: Yummie!

Op het postkantoor waar pakketten weken of soms maanden op een hoop liggen wordt regelmatig proletarisch gewinkeld, derde wereld land eigen, ik wens je veel succes met je kruistocht rgm001, maar ik ben bang dat je zal eindigen als een Don Quichotte die tegen windmolens knokt. Emoticon: Blush

De kans dat een goedkope Lada je laat staan is vele malen groter als met een dure Mercedes, dat is in het transport precies hetzelfde, de kans dat er wat met je pakket gebeurd bij een goedkope transportcowboy is vele malen groter dan bij de dure jongens van FEDEX, UPS of DHL die Jak hierboven noemde. Emoticon: Shut up!

Bedankt voor je reactie. Wat jij schets is grotendeels waar. Jij benoemt ook de de grote partijen. Het verschil is, denk ik, dat zij hun papierwinkel en netwerk op orde hebben en volgens protocollen werken en dat is waar het schort bij de huidige aanbieders.

rgm001
User
spacer line

Op 05-08-2020 05:08 schreef jakarta-snacks:
Je ziet, overgeleverd aan de grillen van degene die er met zn klauwen aankomt. In Indonesia dan. En dat reikt ver hoor.

Laat je nobel streven maar varen en accepteer gewoon hoe fout het er aan toe gaat, of je t leuk vindt of niet.
Voor af en toe een doosje dus DHL, FEDEX of UPS.
Meerdere dozen of grotere artikelen per zending: die club(s) die in dat andere topic genoemd staan. Ja die ene in Den Haag waar Malam over schreef is, ik meen, Windmill. En dan dus die Duitse club. Meer ken ik er zo niet.
Dat soort clubs hebben met Indonesische bijltjes gehakt.

Ik zag overigens wel onlangs dat tarieven per doos (ca. max. 20 kg) immense prijsverschillen zitten tussen de bovengenoemde 3 koeriers.

Bedankt voor je reactie. Ik doe een research naar opties en mogelijkheden.Ook v.w.b. de prijsverschillen, heb ik ook gezien.

rgm001
User
spacer line

Op 05-08-2020 04:07 schreef jstar:
Eh, Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.rgm001 je beseft toch wel dat de verstuurmethode waar je het over hebt en gebruik van maakt het totaal omzeilen van de regels is en dat men gewoon iets regelt met de douane hier? Je hebt namelijk veel voorwaarden bij inklaring zoals een benodigde importvergunning die bijna niemand heeft en die maar per één type product kan worden uitgegeven. Er worden officieel ook geen volledige douanekosten op de echte inhoud geheven (want er is immers geen detail inventaris met de fameuze HS code per item) maar een zgn. massa-inklaring met globale schatting en men betaalt een lump sum. Tevens worden grote zendingen vaak opgesplitst omdat het anders teveel opvalt en op commerciële invoer lijkt.

Er zijn in Nederland momenteel een drie- of viertal die deze diensten per container aanbieden. Die net over de grens bij Enschede is waarschijnlijk professioneler dan die in de regio Den Haag. Maar ook strenger v.w.b. verpakking (cellofaan om de standaard dozen) en inhoud (geen voedsel, textiel, religieuze voorwerpen). Ze werken wel eens samen.

Vergeet niet dat je bent overgeleverd aan de willekeur van de personen werkzaam in de havens van Semarang en Tanjong Priok en de contacten die de invoerder van de container daar heeft. Men maakt altijd een paar dozen open, en daar begint het gelazer.

We hebben al veel problemen meegemaakt. Soms werden er dozen achtergehouden omdat de invoerders te weinig onder de tafel betaalden. De opengemaakte dozen werden nooit weer goed terug ingepakt. Of er werd een gehele container geweigerd omdat er illegale producten in zaten (moest eerst terug naar Singapore).

Het is heel simpel; wil je het officieel spelen moet je gebruik maken van professionele transporteurs die een veelvoud van de €35 per doos vragen. En zelfs dan krijg je de willekeurige controles met nog eens zeer hoge douanekosten. (Afhankelijk van de HS code kan het 40% bedragen, voor luxe producten gaat men zelfs naar 200%.) Of je kan zelf een firma in RI oprichten met import licentie en je eigen container kopen/huren en die gaan versturen (dan word je dus eigenlijk een concurrent van hen die het nu al doen). En dan moet je nog eens relaties opbouwen met de personen bij de betreffende diensten hier, want denk maar niet dat men het een nieuwe speler makkelijk gaat maken.

Bedankt voor je reactie.
Het komt er op neer dat je volledig overgeleverd bent aan alle denkbare willekeur in ID. Of het nou de douane, de agent waar je mee samenwerkt of de chauffeur die het pakketje wegbrengt. Het lijkt een utopie om te denken dat het beter zou kunnen dan de nu al werkende partijen. Ook al zou je een eigen agentschap hebben in ID, dan nog kan je voor onaangename verrassingen staan. Maar helemaal 100% presteren is helaas niet mogelijk, nergens niet. Het enige wat zou kunnen is ervoor te zorgen dat je minder "uitval" hebt. Daarnaast denk ik dat automatiseren ook veel zal helpen en dat een ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen inhoud/doos. Dus per doos een eigen document net zoals DHL dat doet en zo kan ik nog wel een aantal zaken benoemen. Ik overweeg nog wat te doen. Als je nog tips hebt zie ik ze graag tegemoet.

rgm001
User
spacer line

Op 04-08-2020 11:32 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Je zegt het precies goed, de zekerheden zijn hier, niet daar.
Ik stuurde vroeger ook weleens pakketten naar Indonesië maar ben daarmee gestopt om de redenen die je zelf noemt. De laatste keer dat ik dat deed was 4 jaar geleden, een heel klein en licht pakketje wat er bijna 3 maanden over gedaan heeft.
Pakketten worden nog steeds, ook zonder reden opengemaakt. Maar, doe er maar eens wat aan.
Het is onacceptabel anno 2020 maar je hebt hier met twee landen te maken en het is wat het is.

Dan nog het hoofdstuk tax dat betaald moet worden door de ontvanger wat niet altijd even duidelijk is en die behoorlijk hoog kan zijn.

In het verleden is al vaak geschreven over het sturen van pakketten naar Indonesië. De laatste berichten hierover staan hier.
http://forum.indahnesia.com/to(...)o_betaald_worden.php

Idd meegeven voorzover mogelijk maar dat kan op dit moment dus ook haast niet.

Bedankt voor je reactie.
Huidige aanbieders gebruiken in de regel liever een 40 Ft container dan 20 Ft. Om die te vol te krijgen duurt veel langer dan een 20 Ft. Het gaat natuurlijk om geld verdienen. Een 40 Ft brengt meer op dan 20 Ft. V.w.b. tax, dit kan vooraf afgehandeld worden door elke doos/inhoud apart in te klaren. Checks zullen altijd plaats vinden, daar ontkom je niet aan. Ook in NL is dat het geval.

spacer line  

Niet zozeer voor wat betreft tax, maar een 40' verschepen is veel goedkoper dan 2x20'.
Ook minder administratieve kosten en manuren.

Ben je zelf voornemens om die logistiek te gaan doen?

Heldere ziende

rgm001
User
spacer line

Op 05-08-2020 15:14 schreef jakarta-snacks:
Niet zozeer voor wat betreft tax, maar een 40 verschepen is veel goedkoper dan 2x20.
Ook minder administratieve kosten en manuren.

Ben je zelf voornemens om die logistiek te gaan doen?

Ik overweeg het. Daarnaast denk ik ook aan import van houdbare eet producten van ID naar NL. Die vraag is bij neergelegd en ook dat overweeg ik.

spacer line  

Altijd goed om initiatieven te zien!
Geen sinecure, maar als het je lukt iets goedkopers én betrouwbaars op te zetten, dan heb je wel eens kans dat je iets moois te pakken hebt.

Import van (houdbaar) eten van Indo naar NL: Let op dat je met veel regelgeving te maken krijgt, he? Voeding is een gevoelig iets.

Heldere ziende

rgm001
User
spacer line

Op 06-08-2020 11:37 schreef jakarta-snacks:
Altijd goed om initiatieven te zien!
Geen sinecure, maar als het je lukt iets goedkopers én betrouwbaars op te zetten, dan heb je wel eens kans dat je iets moois te pakken hebt.

Import van (houdbaar) eten van Indo naar NL: Let op dat je met veel regelgeving te maken krijgt, he? Voeding is een gevoelig iets.

Bedankt voor je reactie.
Het zal zeker niet zo duur zijn dan de reguliere postbedrijven zoals: DHL, PostNL, Fedex, etc. Misschien iets duurder dan de reeds bestaande partijen uit Den Haag, Den Bosch en Duitsland. Maar ik werk dan ook anders, bedrijfsmatig en legaal. Hekel punt zijn de afspraken die in Indonesia worden gemaakt. Daarnaast zal ik gebruik maken van een Website+onlinebetaalsysteem, etiketten en met verzekeringsopties. Duidelijkheid daar gaat het om. We gaan zien hoe ver ik kom en of het wat wordt.

Met import bedoel bijvoorbeeld: kroepoek, emping, bamiesoep en petai.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bami soep, bedoel je zoiets. Emoticon: Confused

spacer line  

Export naar Indo:
Let wel: DHL, FEDEX, UPS (of met die waardeloze EMS): Is doorgaans voor een doosje van max 20 kg, luchtvaart
De partijen in DH en Duitsland is m3 werk en zeevaart.

Concurreren met die zeevaart heb ik twijfels bij.

Import van voeding: Forget it. De reeds gevestigde partijen voeren talloze containers met dat soort voeding in (en hebben dus de vergunningen rond), hebben hun distributie allang op orde en afname. Eten uit allerlei Aziatische landen.
Ik weet niet of je wel eens in Rotterdam komt en op die "Aziatische boot" rondstruint? Of een van de andere Aziatische supermarkten? Alles is verkrijgbaar. Alles en veel. Tot jerricans (nee, geen jerrycans) met sambal.
Kocht die bamisoepjes altijd per doos (Indomie uiteraard). Al 15 jaar geleden.

Heldere ziende

rgm001
User
spacer line

Op 06-08-2020 17:13 schreef jakarta-snacks:
Export naar Indo:
Let wel: DHL, FEDEX, UPS (of met die waardeloze EMS): Is doorgaans voor een doosje van max 20 kg, luchtvaart

Import van voeding: Forget it. De reeds gevestigde partijen voeren talloze containers met dat soort voeding in (en hebben dus de vergunningen rond), hebben hun distributie allang op orde en afname. Eten uit allerlei Aziatische landen.
Ik weet niet of je wel eens in Rotterdam komt en op die "Aziatische boot" rondstruint? Of een van de andere Aziatische supermarkten? Alles is verkrijgbaar. Alles en veel. Tot jerricans (nee, geen jerrycans) met sambal.

Denk wel dat gelijk hebt. Maar ik ben benaderd of ik dat zou kunnen doen en doe louter en alleen research. .

jstar
User
spacer line

On 06-08-2020 17:13 jakarta-snacks wrote:
Export naar Indo:

Op het moment dat je je aan de regels wilt houden met officiële lijsten, aangiftes, e.d. ga je dus eigenlijk de DHL kant op en prijs je jezelf volledig uit de markt. Die containers doen het niet voor niets voor die prijzen.

Ik heb trouwens zeer goede ervaringen met de Nederlandse Post (EMS) voor enkele dozen tot 10 kilo of zo. Waarmee we zaken als chocolade hebben verscheept. De prijs is -vergeleken met België waar het dubbel tarief is- acceptabel en het komt altijd goed aan. Met track & trace én verzekering.

Ja, we waren in Oostende, Antwerpen, Brussel en Parijs verleden jaar en ik had nog nooit buiten Nederland zulke immense Aziatische supermarkten gezien. Qua formaat vergelijkbaar met een AH of Jumbo in een lokaal winkelcentrum. En ze hadden -ik overdrijf niet- wel honderden verschillende merken van die noedel soepjes, uit elk land uit Zuid Oost Azië (Thailand, Filippijnen, Maleisië, Vietnam, Indonesië, ... ) , en rijen vol. Net als soorten rijstwijn, bieren en soja saus. Tegen zeer redelijke prijzen.

Dus die markt is in West Europa al totaal ingenomen.

rgm001
User
spacer line

Op 08-08-2020 06:19 schreef jstar:

[quote verwijderd]

Op het moment dat je je aan de regels wilt houden met officiële lijsten, aangiftes, e.d. ga je dus eigenlijk de DHL kant op en prijs je jezelf volledig uit de markt. Die containers doen het niet voor niets voor die prijzen.

Ik heb trouwens zeer goede ervaringen met de Nederlandse Post (EMS) voor enkele dozen tot 10 kilo of zo. Waarmee we zaken als chocolade hebben verscheept. De prijs is -vergeleken met België waar het dubbel tarief is- acceptabel en het komt altijd goed aan. Met track & trace én verzekering.

[quote verwijderd]

Ja, we waren in Oostende, Antwerpen, Brussel en Parijs verleden jaar en ik had nog nooit buiten Nederland zulke immense Aziatische supermarkten gezien. Qua formaat vergelijkbaar met een AH of Jumbo in een lokaal winkelcentrum. En ze hadden -ik overdrijf niet- wel honderden verschillende merken van die noedel soepjes, uit elk land uit Zuid Oost Azië (Thailand, Filippijnen, Maleisië, Vietnam, Indonesië, ... ) , en rijen vol. Net als soorten rijstwijn, bieren en soja saus. Tegen zeer redelijke prijzen.

Dus die markt is in West Europa al totaal ingenomen.

Bedank voor je reactie.
Ik snap jouw punt. Je hebt gelijk v.w.b. de werkwijze zoals DHL maar dat wil niet zeggen voor dezelfde prijzen. Ik denk dat ik iets duurder ben dan de bekende huidige vervoerders uit Den Haag, Den Bosch, etc. Maar daarentegen met meer zekerheden en professionaliteit. M.b.t. de toko's: qua assortiment is het helemaal top maar de prijzen rijzen de pan uit. Daar probeer ik, als onafhankelijke, wat aan te doen omdat ik denk dat het kan. Maar nogmaals ik bevind mij in een oriënterende fase.

rgm001
User
spacer line

Op 06-08-2020 16:19 schreef Malam:
Bami soep, bedoel je zoiets. Emoticon: Confused

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Ja, zoiets...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,212,855 topic views - 240,137 posts - 13,729 topics - 33,226 members - last post @ 22-09-2020 08:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

138,888,873 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com