indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

wereldreis
User
spacer line

Ik las in the Bali sun dat het plan is om internationaal toerisme in Bali weer toe te staan vanaf 11 september.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja, dat staat overal en voor je het weet kopieert iedereen het verhaal.
Dit is iets wat de gouverneur wil maar die gaat niet over immigratie.

Er wordt al een paar maanden gespeculeerd. Het is een plan en voorlopig niet meer dan dat. Twee maanden is nog ver weg, het kan nog tien keer veranderen Indonesie kennende. Begrijp me goed hoor, ik ben de eerste die straks in een vliegtuig zit maar ik heb van dichtbij gezien hoe het daar gaat in coronatijd. Dus eerst zien, dan geloven en vooral een officiele aankondiging.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

harlys
User
spacer line

Last updated on July 6, 2020, 03.00 PM (Jakarta time UTC +7)

To get the latest information,

Thank you very much for your continued and loyal support of Garuda Indonesia. Garuda Indonesia has taken a number of anticipatory steps and issued related policies in response to the outbreak of the Novel Coronavirus (COVID-19) in order to maintain a safe, secure environment for its customers, cabin crew and other employees.

Passenger & Document Requirements

Garuda Indonesia ensures that it fully supports the Indonesian Government policy as well as local governments in order to prevent the spread of COVID-19 in Indonesia which stated in:

Gugus Tugas Percepatan Penanganan COVID-19 (COVID-19 Handling Acceleration Force) letter SE No. 9 of 2020 concerning Criteria and Requirement of People Movement in the New Normal Adjustment Period towards Productive & COVID-19 Safe Society
Ministry of Health letter SE No. HK.03.01/MENKES/338/2020 concerning Health Protocol for Handling the Return of Indonesian Citizens & Arrival of Foreigners in the State Entrance and PSBB Regions
Categories of people that are allowed to travel are as follows:

https://www.garuda-indonesia.c(...)nal-terkait-covid19?

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

spacer line  

Ik zal het nog maar een keer herhalen:

Zolang er GEEN update is van de OFFICIELE website van imigratie , is de stand van zaken nog steeds hetzelfde.

Ik volg niet al die echokamers van de media en Garuda.

Dus bespaar je de moeite met allemaal irrelevante, niet officiele links te plaatsen en breng andere lezers niet in verwarring.

Heldere ziende

spacer line  

Ik heb een vlucht geboekt naar Bali. 4 X is mijn vlucht al gewijzigd. Hopelijk ga ik nu op 24 september. De GGD gebeld. Voor 98 Euro kan men een test kopen of bij de KLM voor 185 Euro op Schiphol. Ik heb vernomen, dat het testresultaat 2 weken geldig is. Als ik in Indonesië naar een ander eiland ga, moet ik opnieuw een test afnemen? Weet iemand hoe het zit?

https://www.reisprik.nl/

Met mijn reisverzekering gebeld: FBTO en Zilverkruis, vergoeden niets. Alleen als men ziek wordt krijgt men de ziekenkosten vergoed.
Ook annuleringen wegens het coronavirus of als men het land moeten verlaten is allemaal op eigen kosten bij Zilverkruis en de FBTO althans

https://www.cz.nl/coronavirus

Krijg ik een test op het coronavirus vergoed als ik in het buitenland ben?
Hebt u in het buitenland zorg nodig en moet u daarvoor een coronatest laten doen? Dan krijgt u deze vergoed uit uw zorgverzekering.

Bij Zilverkruis en FBTO niet!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-07-2020 14:38 Rudyklinkhamer wrote:

Ik heb een vlucht geboekt naar Bali. 4 X is mijn vlucht al gewijzigd. Hopelijk ga ik nu op 24 september. De GGD gebeld. Voor 98 Euro kan men een test kopen of bij de KLM voor 185 Euro op Schiphol. Ik heb vernomen, dat het testresultaat 2 weken geldig is. Als ik in Indonesië naar een ander eiland ga, moet ik opnieuw een test afnemen? Weet iemand hoe het zit?

https://www.reisprik.nl/

Met mijn reisverzekering gebeld: FBTO en Zilverkruis, vergoeden niets. Alleen als men ziek wordt krijgt men de ziekenkosten vergoed.
Ook annuleringen wegens het coronavirus of als men het land moeten verlaten is allemaal op eigen kosten bij Zilverkruis en de FBTO althans

https://www.cz.nl/coronavirus

Krijg ik een test op het coronavirus vergoed als ik in het buitenland ben?
Hebt u in het buitenland zorg nodig en moet u daarvoor een coronatest laten doen? Dan krijgt u deze vergoed uit uw zorgverzekering.

Bij Zilverkruis en FBTO niet!

Dag Rudy,
Vorige week is iemand die ik ken naar Flores gereisd (zie topic nalatenschap). Het was een hele toer om dat allemaal geregeld te krijgen, ook mbt corona. Deze persoon echter kon niet bij de GGD terecht. Er is nog een andere website
https://www.vaccinatiesopreis.nl/coronavirus/
De test is 14 dagen geldig en je hoeft niet opnieuw een test te doen als je naar een ander eiland gaat. Reken wel op veel checks, vragen, gezondheidsverklaringen. Het is niet zo dat luchthavens samenwerken.

Als je ziek wordt en je moet daarvoor in Indonesie een coronatest laten doen dan ga ik ervanuit dat dit vergoed wordt maar een coronatest om te reizen is een ander verhaal. Ik zeg erbij dat ik zelf hiernaar geen navraag naar heb gedaan.
De vraag is of een coronatest verplicht is om het land in te mogen een gezondheidsdingetje is (zoals bepaalde landen vaccinaties verplichten voor bepaalde ziekten) of dat de luchtvaartmaatschappij dit vraagt ivm de veiligheid, of allebei.
Het lijkt erop dat iedereen op dit moment een beetje zoekende is.

Annuleringen wegens corona kan allerlei oorzaken hebben. Mbt de vlucht ligt het eraan wanneer je het ticket hebt geboekt, welke voorwaarden daar bij horen, wat de mogelijkheden van de maatschappij zijn. Zelf annuleren als het land open is voor eigen rekening.

Heb je jouw vlucht al lang geleden geboekt? Het is nog niet helemaal zeker dat Indonesie weer open gaat. Heb je al vluchten naar andere bestemming binnen Indonesie geboekt/ Ik hoop het niet want dat is echt een gedoe.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mot me toch effe van het hart Rudi. Emoticon: Blush

Nadat je ruim anderhalf jaar dit forum hebt bestookt met ketter/onzin/opnaai verhalen over Nederland en de EU geciteerd uit jouw almachtige Twitter en ik diverse malen heb gevraagd of je ook nog enige binding hebt met Indonesië, komt nu de aap uit de mouw. Emoticon: Blush

Ja dus je wil naar Bali, hoe naïef kan je zijn op dit moment en dan blijk je nog zonder lul naar een hoerenkast te willen gaan ook, gezien je vragen weet je helemaal niet waar je het over hebt en waar niemand antwoord op weet, behalve Anne Mieke natuurlijk, ook die staat op stootgaren om naar Indonesië te vertrekken, net als jij. Emoticon: Yes!

Jullie zijn beiden lijkt het mij in staat om het risico te willen nemen corona op te lopen om maar naar Indonesië te kunnen, van Anne Mieke is dat al zeker, die vloog terwijl 90 % van de vliegtuigen al aan de grond stond toch naar Indonesië, waar ze geen kloten aan had en ook nog de nodige problemen had om terug te komen. Emoticon: Blush

Mij heeft het hele corona gebeuren een ticket en hotelkosten gekost, pffffffft weg, maar er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt mijn echtgenote nu nog in 2020 met een voucher naar Indonesië te laten gaan, lees de Indonesische kranten, dan weet je genoeg en als je het dan toch doet, dan ben je levensmoe. Emoticon: Bye bye

Rudi als je het afgelopen jaar je wat minder had bezig gehouden met haat tweets over Nederland en de EU en je wat meer had gericht op wat er in Indonesië aan de hand is, dan had je nu beter beslagen ter ijs gekomen. Emoticon: Devil

spacer line  

Op 16-07-2020 15:21 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]

Dag Rudy,
Vorige week is iemand die ik ken naar Flores gereisd (zie topic nalatenschap). Het was een hele toer om dat allemaal geregeld te krijgen, ook mbt corona. Deze persoon echter kon niet bij de GGD terecht. Er is nog een andere website
https://www.vaccinatiesopreis.nl/coronavirus/
De test is 14 dagen geldig en je hoeft niet opnieuw een test te doen als je naar een ander eiland gaat. Reken wel op veel checks, vragen, gezondheidsverklaringen. Het is niet zo dat luchthavens samenwerken.

Als je ziek wordt en je moet daarvoor in Indonesie een coronatest laten doen dan ga ik ervanuit dat dit vergoed wordt maar een coronatest om te reizen is een ander verhaal. Ik zeg erbij dat ik zelf hiernaar geen navraag naar heb gedaan.
De vraag is of een coronatest verplicht is om het land in te mogen een gezondheidsdingetje is (zoals bepaalde landen vaccinaties verplichten voor bepaalde ziekten) of dat de luchtvaartmaatschappij dit vraagt ivm de veiligheid, of allebei.
Het lijkt erop dat iedereen op dit moment een beetje zoekende is.

Annuleringen wegens corona kan allerlei oorzaken hebben. Mbt de vlucht ligt het eraan wanneer je het ticket hebt geboekt, welke voorwaarden daar bij horen, wat de mogelijkheden van de maatschappij zijn. Zelf annuleren als het land open is voor eigen rekening.

Heb je jouw vlucht al lang geleden geboekt? Het is nog niet helemaal zeker dat Indonesie weer open gaat. Heb je al vluchten naar andere bestemming binnen Indonesie geboekt/ Ik hoop het niet want dat is echt een gedoe.

Hallo Annemieke

Hartelijk bedankt voor de informatie! Ik heb de vlucht geboekt in april tijdens de lockdown.
Ook een vlucht geboekt naar Kupang. De prijzen waren zéér voordelig. We willen naar Timor Leste maar misschien gaat dat niet lukken.
Ik zou 20 September met Lufthansa naar Bali maar nu ga ik met Singapore Airlines.
Lufthansa had de vlucht op 20 September geannuleerd. Het reisbureau had moeite een vervangende vlucht te vinden aangezien ik in een goedkope klasse had geboekt.

We wachten het maar af..

spacer line  

Op 16-07-2020 16:35 schreef Malam:
Mot me toch effe van het hart Rudi. Emoticon: Blush

Nadat je ruim anderhalf jaar dit forum hebt bestookt met ketter/onzin/opnaai verhalen over Nederland en de EU geciteerd uit jouw almachtige Twitter en ik diverse malen heb gevraagd of je ook nog enige binding hebt met Indonesië, komt nu de aap uit de mouw. Emoticon: Blush

Ja dus je wil naar Bali, hoe naïef kan je zijn op dit moment en dan blijk je nog zonder lul naar een hoerenkast te willen gaan ook, gezien je vragen weet je helemaal niet waar je het over hebt en waar niemand antwoord op weet, behalve Anne Mieke natuurlijk, ook die staat op stootgaren om naar Indonesië te vertrekken, net als jij. Emoticon: Yes!

Jullie zijn beiden lijkt het mij in staat om het risico te willen nemen corona op te lopen om maar naar Indonesië te kunnen, van Anne Mieke is dat al zeker, die vloog terwijl 90 % van de vliegtuigen al aan de grond stond toch naar Indonesië, waar ze geen kloten aan had en ook nog de nodige problemen had om terug te komen. Emoticon: Blush

Mij heeft het hele corona gebeuren een ticket en hotelkosten gekost, pffffffft weg, maar er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt mijn echtgenote nu nog in 2020 met een voucher naar Indonesië te laten gaan, lees de Indonesische kranten, dan weet je genoeg en als je het dan toch doet, dan ben je levensmoe. Emoticon: Bye bye

Rudi als je het afgelopen jaar je wat minder had bezig gehouden met haat tweets over Nederland en de EU en je wat meer had gericht op wat er in Indonesië aan de hand is, dan had je nu beter beslagen ter ijs gekomen. Emoticon: Devil

Het lijkt mij beter dat u meer energie in uw herstel steekt, dan steeds op iedere opmerking negatief te moeten reageren. Niemand zit daar op te wachten!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Jammer hè Rudi, ik heb een geheugen als een olifant en zie alles, gaat geen energie in zitten (jammer voor jou), want je bent zo doorzichtig als een jellyfish. Emoticon: Yes!

We gaan wachten tot je weer de één of andere alwetende kloten tweet over Nederland of de EU gaat produceren, dan wijs ik je op jouw vraag van vandaag die zelfs een kleuter kan beantwoorden. Emoticon: Wink

Maak je maar geen zorgen over mijn herstel zo lang je zelf de droeftoeter uithangt over je leven hier in Nederland/EU die zo Indo eigen is, maak je meer zorgen over je eigen herstel van Corona die je op kan lopen, wat schijnbaar minder uitmaakt als het verlies van een ticket voor een paar luizige centen. Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-07-2020 16:35 Malam wrote:
…Jullie zijn beiden lijkt het mij in staat om het risico te willen nemen corona op te lopen om maar naar Indonesië te kunnen….
….lees de Indonesische kranten, dan weet je genoeg en als je het dan toch doet, dan ben je levensmoe. Emoticon: Bye bye ….

On 16-07-2020 18:12 Malam wrote:
……, maak je meer zorgen over je eigen herstel van Corona die je op kan lopen, wat schijnbaar minder uitmaakt als het verlies van een ticket voor een paar luizige centen. Emoticon: Bye bye
De vraag gaat over reizen mbt corona en er zijn nog maar weinig mensen die daar ervaring mee hebben. Er zullen nog wel meer postings komen in dit topic.

Over corona in Indonesie. Het aantal op Bali (waar Rudy in eerste instantie heengaat) is relatief nog steeds laag en nog lager zijn ze in NTT met 121 besmettingen (in de hele provincie dus).

Er zullen hier wel meer meelezers zijn die niet kunnen wachten om weer naar Indonesie te gaan. Laat iedereen zijn eigen keuze maken om ergens wel of niet heen te gaan.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mijn reactie ging oorspronkelijk eigenlijk over hoe Klinkhamer zich hier de afgelopen anderhalf jaar heeft gepresenteerd met alleen maar zeik tweets over de EU en Nederland om vervolgens te komen vertellen dat zijn vlucht naar Indonesië al 4 keer is omgezet en of anderen hem het één en ander kunnen vertellen. Emoticon: Stupid

Terwijl het ministerie van buitenlandse zaken van het vermaledijde Nederland van Rudy tot vandaag het advies geeft niet naar Indonesië te gaan indien je daar niets te zoeken hebt en bij terugkomst 2 weken in quarantaine te gaan. Emoticon: Yawn

Ik wist al dat jij zou gaan reageren Anne Mieke je hebt namelijk in april al bewezen dat je redenen hebt om je leven te wagen om toch naar Indonesië te gaan en uiteraard moet een ieder dat voor zich zelf weten.

Maarrrr er zit een maar aan verbonden, door de drang die jij voelt naar Indonesië te gaan kom je hier met te optimistische verhalen en hanteer je de officiële cijfers over besmettingen en het aantal doden die de Indonesische overheid dagelijks bekend maakt, terwijl een ieder die beter bekend is met Indonesië wel veel beter weet. Emoticon: Yes!

Heb je er weleens bij stilgestaan dat met het bagatelliseren van het Covid19 gebeuren in Indonesië en het aanhalen van de overheidsgegevens onwetende mensen op het verkeerde been kan zetten. Emoticon: Confused

Ik volg al een decennium heel intensief de Indonesische media en ik zal iedereen adviseren dit jaar Indonesië te mijden, tenzij iemand het niet erg vindt om Russisch roulette te spelen zoals jij in april. Emoticon: Blush

Ik heb er in april ook mijn Pop (zij zelf ook niet) niet aan gewaagd terwijl dat dit buiten dat het me een slordige 1700 Euro (vliegticket en appartement) kostte tot gevolg heeft dat ze waarschijnlijk haar enige zus nooit meer zal zien, wat één van de meest verschrikkelijk beslissingen is die een mens moet nemen, maar ze zit hier nu nog wel fris en fruitig bij mij in Rotjeknor op de bank. Emoticon: Shut up!

Dus denk goed na voor je iets doet of hier schrijft Anne Mieke, haal hem anders naar Nederland voor 12 weken, kost een stuk duurder, maar is stukken veiliger na 2 weken quarantaine. Emoticon: Wink

spacer line  

Vrijwel niets aan toe te voegen.
Vrijwel.
Los van het feit wat voor cijfers de overheid brengt om maar te zorgen dat de pleuris* niet snoeihard uitbreekt, hebben we ook nog het dingetje: hoeveel tests worden er gedaan??

Slechts een fractie wordt getest. De positieven uit die fractie zouden dus op de positivo lijst gezet moeten worden en de volgende dag bekend gemaakt.

Ik kan me zomaar voorstellen dat er in Surabaya relatief (procentueel) meer wordt getest als in de uithoek NTT. Surabaya is nogal vooruitstrevend op vele vlakken ten opzichte van andere steden en gebieden.
Wij zullen nooit weten of Surabaya het (inmiddels) enige zwarte gebied is. Ik sluit niet uit dat er meer zijn, maar OF niet bekend is, want veel minder testen EN/OF wat creatief met kurk wordt gedaan aldaar.

Net als veel TBC lijders, worden veel zieken thuis gehouden. Sociale angst (verstoting, schaamte), angst voor ziekenhuis, angst voor rekeningen, wat het ook moge zijn.

* Pleuris: Angst of rellen of beiden. Net als Jokowi heeft verkondigd dat de economie dit jaar, ik meen, 17% krimpt.
Nou, ik sprak er gisteren nog over, als ie dat zegt is dat een "Rutte" actie. Men is hier nog niet zo bekend met salami (maar wel met spekkoek, zou ik dan weer denken).
Dit is laagje 1. Kijk er dan totaal niet van op als dat minus 25% of nog erger wordt.

De impact is al zichtbaar, maar dit is nog maar het begin. Men gaat de klappen pas voelen rond en na september.

Toerisme op Bali is al vrijwel dood, maar met die nieuwe imigrasi regels (13 juli + 30 dagen), wordt het nog stiller op straat.
Als je zonder licht op Jl. Legian wil rijden, heb je al een nachtkijker nodig. Niet bepaald tijdens een normale avond zonder dat Chinese klotevirus.
Enige lampje wat er brandt daar is de koplamp van je brommert.

Heldere ziende

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het is heel moeilijk om gegevens boven tafel te krijgen in Indonesië zeker m.b.t. de juiste cijfers t.a.v. het Covid 19 virus, als je de officiële cijfers die de overheid elke dag bekend maakt moet geloven zijn er na de uitbraak slechts 4016 Corona doden in heel Indonesië gevallen, je kan je afvragen waarom dan de gouverneur van Jakarta zulke strenge maatregelen nam.

Er zijn geen cijfers bekend hoeveel mensen er normaal per jaar/maand overlijden in Indonesië, van het Indonesische CBS zijn er enkel van Jakarta cijfers over de jaren 2011 t/m 2014 bekend, ik heb hier en daar wat zitten spitten en BBC Indonesia en Tirto hebben wat onderzoek verricht.

Wat ze hebben uitgevogeld is, dat het sterftecijfer alleen in Jakarta over de maanden maart, april en mei al 55 % hoger lag dan normaal, dat waren 4700 personen in 3 maanden alleen in Jakarta , als je daar naar kijkt dan zijn de gegevens van de overheid 4016 corona doden in haast 6 maanden in heel Indonesië behoorlijk geflatteerd.

Als de oversterfte in Jakarta 55 % was, dan geeft dat geen optimistisch beeld van de rest van Indonesië zeker wat de steden betreft, ook het vliegen van en naar Indonesië levert de nodige risico's op zolang je gezondheidsverklaringen kan kopen. Emoticon: Stupid

Veel van de overheden in de 34 provicies hebben geen idee wat er in hun provincie allemaal afspeelt, de focus ligt meer op zichzelf verrijken, laat staan dat ze eerlijke/betrouwbare cijfers aan het Corona team in Jakarta leveren, daarbij kan je je afvragen of de autoriteiten van gebieden die sterk van toerisme afhankelijk zijn de boel niet flessen, een mensenleven is in Indonesië namelijk geen donder waard als er geld in spel is.

https://www.bbc.com/indonesia/dunia-53091355

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Malam; het is zoals Trump zegt: niet meten is niet weten. Indonesie scoort extreem laag op de ranglijst 'meten is weten', er zijn nog geen 5000 tests per miljoen inwoners uitgevoerd namelijk.

Leuk dat Bali open zou gaan (is het dan dicht nu vraag ik me af? Want ik kan er zo heen vliegen en een hotel boeken, maar goed), maar internationaal komt er helemaal niemand naar Indonesie toe, zelfs niet al gooiden ze de grenzen weer open en gaven ze geld toe. Want niemand heeft een reisverzekering die vakantie naar een oranje of rood corona-land dekt.

Ho Lee Fuk

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Klopt Yerun.....ik heb veel kennissen en vrienden om mij heen die normaal élk jaar

naar Bali gaan voor 3 tot 6 weken...... Geen één durft het aan om ernaar toe te vliegen

allemaal schuiven ze op naar het volgend jaar.....tja.... Emoticon: Wink

spacer line  

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat over een week of 2 er weer een stijging in Bali te verwachten is.
Aanschouwd hoe drommen jonge mensjes een club binnen wilde waar de housemuziek (of hoe heet dat tegenwoordig?) uit de muren beukte.
Een lange rij kids, hutje mutje op elkaar buiten wachtend om naar binnen te kunnen.
Maskers? NUL.
RAM
VOL

Overigens betekent dat niet dat het weer volop vertier is, want het meeste is nog steeds dicht.

"De verlaten stad", Good old Frankie B.:

Heldere ziende

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,065,681 topic views - 240,006 posts - 13,725 topics - 32,664 members - last post @ 07-08-2020 12:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,135,935 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com