indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Peterek
User
spacer line

Ben 3 jaar geleden getrouwd met een Indonesische moslima. We trouwden volgens nikah siri, dan heb je geen documenten nodig. We waren in 10 minuten getrouwd in haar woning. Als ik 3 keer talak zeg, dan zijn we gescheiden. Dus zeg nooit in een kwade bui talak. Dan is het over, en dat neemt men zeer ernstig. Ze beloofde me na 5 maanden met mij in nederland te gaan wonen. Dat is wat met mij besproken en geregeld is. Ze kwam echter alleen naar Nederland om vakantie te vieren. Ze had wel alle documenten bij zich, dus in Nederland trouwden we ook tijdens haar vakantie. Ze ging terug met de belofte zo snel als mogelijk naar Nederland te komen en zich bij mij te voegen. Nu 3 jaar later zit ik nog te wachten. Ik ben nog 2 keer op bezoek bij haar geweest. Ze woont samen met haar moeder en haar zoon. Haar moeder is zeer streng gelovig. Ze doet alleen bidden, koran lezen, bidden, ete, slapen enz. Er is geen levensvertier. Mij kijkt ze nooit aan. De rest van de familie die op bezoek komt groet mij ook nooit. Ze zien haar niet graag vertrekken naar Nederland. Haar zoon heeft me al meerdere malen zijn moeder met rust te laten. Jullie komen bijelkaar maar niet nu. Op jullie oude dag. Ze moet eerst voor ons blijven zorgen. Dus ze mag niet naar mij toe, terwijl we dit wel afgesproken hadden. Haar moeder eist ook dat ze blijft, dan kan ze voor haar zorgen. Haar moeder is 70 en kern gezond. Wat zorgen, hoe ? Als je kerngezond bent. Mijn vrouw is 50 en ik ben 55.
De totale familie bestaat uit 17 personen. Ons huwelijk krijgt wel steun om een huwelijk te zijn, maar geen steun om in Nederland te wonen. Ik wil niet naar Indonesie, want dan moet ik voor 17 mensen gaan zorgen, terwijl ik daar geen kansen zie om werk te vinden. In Nederland werk ik en heb ik een goed salarais. Het wordt me duidelijk dat men mij enkel accepteert als ik maandelijks geld opstuur. Dan verdeeld mijn vrouw het geld aldaar.
Ik ben erg down en aangeslagen. Ik had niet het gevoel zo belazerd te worden.
Ik accepteer alles. Ik moet wachten en sabr hebben zegt men. Als we niet in dit leven samen komen, dan is dat in het hiernamaals. Dan is de beloning groter. Ik ben er kapot van. Afgelopen week bekritiseerde ik haar familie over hun egoistische houding.
Ik voel geen acceptie, geen liefde. Gaat het dan alleen maar om geld ?
Mijn vrouw werd kwaad en blokkeerde me op whatsapp.
Ik heb geen contact meer met Indonesie. En ben op 2 plekken getrouwd.
Ik schaam me voor mijn Nederlandse familie. Dat ik zo eerlijk en op vertrouwen basis een huwelijk ben aangegaan. Ik denk dat ik niet de enige ben die dit soort dingen meemaak.
Als je met een Indonesische trouwt, dan trouw je niet met haar, maar met haar familie. Niet doen dus. Ze veranderen van karakter als ze eenmaal getrouwd zijn. De eeuwige glimlach en het meegaande karakter veranderd egoisme. Nu is het juilen, nee net nog niet, maar shit. Ik moet 2 huwelijken gaan ontbinden. Mooi is dat. Stommerik dat ik ben.

tunangan
User
spacer line

hey peterek je gaat toch niet alle indonesiche moslimvrouwen over een kam scheren

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 15-05-2020 20:46 Peterek wrote:
Ben 3 jaar geleden getrouwd met een Indonesische moslima. We trouwden volgens nikah siri, dan heb je geen documenten nodig. We waren in 10 minuten getrouwd in haar woning. Als ik 3 keer talak zeg, dan zijn we gescheiden. Dus zeg nooit in een kwade bui talak. Dan is het over, en dat neemt men zeer ernstig. Ze beloofde me na 5 maanden met mij in nederland te gaan wonen. Dat is wat met mij besproken en geregeld is. Ze kwam echter alleen naar Nederland om vakantie te vieren. Ze had wel alle documenten bij zich, dus in Nederland trouwden we ook tijdens haar vakantie. Ze ging terug met de belofte zo snel als mogelijk naar Nederland te komen en zich bij mij te voegen. Nu 3 jaar later zit ik nog te wachten. Ik ben nog 2 keer op bezoek bij haar geweest. Ze woont samen met haar moeder en haar zoon. Haar moeder is zeer streng gelovig. Ze doet alleen bidden, koran lezen, bidden, ete, slapen enz. Er is geen levensvertier. Mij kijkt ze nooit aan. De rest van de familie die op bezoek komt groet mij ook nooit. Ze zien haar niet graag vertrekken naar Nederland. Haar zoon heeft me al meerdere malen zijn moeder met rust te laten. Jullie komen bijelkaar maar niet nu. Op jullie oude dag. Ze moet eerst voor ons blijven zorgen. Dus ze mag niet naar mij toe, terwijl we dit wel afgesproken hadden. Haar moeder eist ook dat ze blijft, dan kan ze voor haar zorgen. Haar moeder is 70 en kern gezond. Wat zorgen, hoe ? Als je kerngezond bent. Mijn vrouw is 50 en ik ben 55.
De totale familie bestaat uit 17 personen. Ons huwelijk krijgt wel steun om een huwelijk te zijn, maar geen steun om in Nederland te wonen. Ik wil niet naar Indonesie, want dan moet ik voor 17 mensen gaan zorgen, terwijl ik daar geen kansen zie om werk te vinden. In Nederland werk ik en heb ik een goed salarais. Het wordt me duidelijk dat men mij enkel accepteert als ik maandelijks geld opstuur. Dan verdeeld mijn vrouw het geld aldaar.
Ik ben erg down en aangeslagen. Ik had niet het gevoel zo belazerd te worden.
Ik accepteer alles. Ik moet wachten en sabr hebben zegt men. Als we niet in dit leven samen komen, dan is dat in het hiernamaals. Dan is de beloning groter. Ik ben er kapot van. Afgelopen week bekritiseerde ik haar familie over hun egoistische houding.
Ik voel geen acceptie, geen liefde. Gaat het dan alleen maar om geld ?
Ik heb geen contact meer met Indonesie. En ben op 2 plekken getrouwd.
Ik schaam me voor mijn Nederlandse familie. Dat ik zo eerlijk en op vertrouwen basis een huwelijk ben aangegaan. Ik denk dat ik niet de enige ben die dit soort dingen meemaak.
Als je met een Indonesische trouwt, dan trouw je niet met haar, maar met haar familie. Niet doen dus. Ze veranderen van karakter als ze eenmaal getrouwd zijn. De eeuwige glimlach en het meegaande karakter veranderd egoisme. Nu is het juilen, nee net nog niet, maar shit. Ik moet 2 huwelijken gaan ontbinden. Mooi is dat. Stommerik dat ik ben.

Leg dit eens uit? Ze was te jong om naar NL te gaan? Ze moet eerst voor ons blijven zorgen
Haar moeder is 70 en kern gezond. Wat zorgen, hoe ? Als je kerngezond bent. Mijn vrouw is 50 en ik ben 55.
Tja...Als je met een Indonesische trouwt, dan trouw je niet met haar, maar met haar familie. Niet doen dus. Ze veranderen van karakter als ze eenmaal getrouwd zijn Emoticon: Laugh out loud

De tijd gaat snel.

jstar
User
spacer line

Waarom moet je 2 huwelijken ontbinden? Je bent maar één keer (legaal) getrouwd.

Vraagje van mijn vrouw; is het huwelijk geregistreerd op de KBRI in Nederland en heeft zij het daarna aangegeven in de Catatan Sipil?
Zo niet, ben je momenteel voor de Indonesische overheid niet eens getrouwd (natuurlijk wel als zij het met een huwelijksakte kan aantonen).
Zijn er huwelijkse voorwaarden?

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Erg triest voor jou....
Jammer dat je niet eerder deze forum hebt ingekeken....dáár waren vele waarschuwingen
gegeven over het trouwen van moslima's en Indonesische schonen .....die alleen blanken als
rondlopende flappentappers zien !!!!
Je ben met open ogen in getuind, vooral toen ze wél naar Nederland kwam om hier te trouwen om je nog méér aan haar te laten binden !!! Leuke vakantie voor haar Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Een klein handjevol zijn wel gelukkig getrouwd en leiden een liefdevolle leven.
Probeert maar zo snel mogelijk te scheiden, ik voel dat het in Indonesië een schijnhuwelijks is geweest.....maar hier in Nederland is het anders dat is écht ! Dat kan problemen geven bij een scheiding want zij moet toestemming geven en dat doet ze niet !! Dus dan ook géén geld meer sturen of geven......Kijken hoelang zij en familie het volhoudt .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Oeps Peterak jouw betoog over trouwen met een Indonesische moslima roept zoals je ziet veel vragen op. Emoticon: Blush

Allereerst de opmerking dat de aanhef "Niet trouwen met een Indonesische moslima" beter had kunnen zijn "Niet trouwen met een Indonesische als je de cultuur niet kent", wat jou namelijk over komt is niet aan een geloof gebonden. Emoticon: Nooo

Hoe heb je haar ontmoet, op internet of op een vakantie, hoe lang kon je haar toen jullie besloten te trouwen en wat wist je van de Indonesische cultuur. Emoticon: Confused

Echt een hechte band zal je niet met je vrouw hebben als je het afgelopen 3 jaar slechts 2 keer daar ben geweest, ik neem aan dat je inmiddels ook al 3 jaar een behoorlijk bedrag elke maand overmaak, zoals al aangegeven stop daar maar mee dan is de blokkade op Whatsapp ogenblikkelijk opgeheven. Emoticon: Yes!

Overigens heb je je wel eens verdiept in de procedure die doorlopen moet worden als je je vrouw naar Nederland wil halen, dat zou buiten dat je vrouw het zo wel lekker vindt (inkomen zonder polonaise aan haar lijf Emoticon: Yummie! ) ook nog wel een reden kunnen zijn dat ze niet wil. Emoticon: Blush

pierre
User
spacer line

Malam.

Ik heb het idee dat Peterek zo goed als geen idee heeft wat de TEV en MVV procedure inhoud.. Wat zijn vrouw allemaal moet doen voordat de TEV aanvraag zo wie zo pas ingediend kan worden.
Het is absoluut niet zo, dat ze zomaar een enkeltje kan boeken en voila hier ben ik,,, nee zeer zeker niet

Maar zo te lezen hoeft dat allemaal niet meer gedaan te worden.
Meneer Peterek is gewoon gebruikt als een wandelende dompet.

Ik denk meneer Peterek, dat je maar beter de adviezen van Malam en Kembang in acht kan nemen... om te beginnen een slot op je bankrekening en de sleutel weggooien.. en geen cent meer naar die familie sturen.. ik denk dat je je geld beter kan spenderen.
Het houd namelijk nooit op.. het is een bodemloze put waarin je je geld stort...

Ik sluit me aan bij Malam.. het had inderdaad beter geweest als je je wat meer verdiept had in de cultuur en gewoontes van indonesie..en de mensen die er wonen.

Zoals je al schreef je bent niet de eerste en zeker niet de laatste..
Nu moet ik wel zeggen, dat niet iedereen zo is zoals je je familie beschrijft, maar het is wel typerend... uiteraard gaat het ook heel vaak goed.. zoals mezelf en nog vele hier op het forum... maar je verdiepen in hun cultuur is een must..

spacer line  

Ik vond de toon destijds (toen ik wou trouwen en op dit forum kwam) best hard van sommigen. Dat geeft ook veel twijfel en soms denk je dan, 'better save than sorry' en blaas je het af, het gaf mij ook extra spanning.

Maar elke keer als je dit soort verhalen leest, wou ik dat inderdaad meer mensen hier langs waren gekomen zoals hierboven al wordt aangegeven. Maar daar heb je nu niks meer aan. Inderdaad slot op de rekening en wachten op reactie. En dan de boel ontbinden mét of zonder haar. Dit ga je nooit meer repareren.

Wat zonde dat jou dit moet overkomen. Maar iedereen maakt fouten en iedereen wordt wel eens genaaid waar je het niet zag aankomen. Dat kun (achteraf) makkelijk naïef noemen, maar je hebt gewoon pech, hou het daar maar op.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 16-05-2020 09:03 Kembang wrote:

Erg triest voor jou....
Jammer dat je niet eerder deze forum hebt ingekeken....dáár waren vele waarschuwingen
gegeven over het trouwen van moslima's en Indonesische schonen .....die alleen blanken als
rondlopende flappentappers zien !!!!
Je ben met open ogen in getuind, vooral toen ze wél naar Nederland kwam om hier te trouwen om je nog méér aan haar te laten binden !!! Leuke vakantie voor haar Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Een klein handjevol zijn wel gelukkig getrouwd en leiden een liefdevolle leven.
Probeert maar zo snel mogelijk te scheiden, ik voel dat het in Indonesië een schijnhuwelijks is geweest.....maar hier in Nederland is het anders dat is écht ! Dat kan problemen geven bij een scheiding want zij moet toestemming geven en dat doet ze niet !! Dus dan ook géén geld meer sturen of geven......Kijken hoelang zij en familie het volhoudt .

Ik ben dus getrouwd met een Indonesian en ja het is vreselijk Emoticon: Yes!

Mijn vrouw kan uren schoppen en dan heeeel lief zijn Emoticon: Angry

Ik had hier voor in Nederland een vriendin ! Nu viel het mij wel op dat ik met mijn huidige Indonesian vrouw minder geld kwijt ben dan die 10 jaar met mijn ex vriendin.

Indonesië is ook nog eens 3 keer goed koper zo iets?

Ook mijn ex nederlandse ex vriendin wil bij mij (geld) terug Emoticon: Laugh out loud

Laat ik duidelijk zijn een Land krijgt de leider die hij verdient en wij vaak de vrouw die we verdienen.

Ga me alsjeblieft niet vertellen dat alleen indo vrouwen zo zijn Emoticon: Nooo

Vrouwen trekken je in de regelmaat je geld uit je zakken en de rest !!

Wees een kerel wil je haar niet? luistert ze niet? dan doe je de geld kraan (tijdelijk) dicht .

Of ze / hij nu uit timboktoe of jeruzalem komt. Hij die betaalt bepaald Emoticon: I love it
Dan zal de fam op zeker naar je luisteren en draai je de geld kraan langzaam weer open

Emoticon: Bye bye

De tijd gaat snel.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ik ben dit jaar 20 jaar getrouwd met een Indonesische moslima (krijg ik nu een medaille voor moed en zelfopoffering? Emoticon: Laugh out loud )

Mijn vrouw is na het huwelijk direct mee naar België gekomen, toen ging dat nog heel gemakkelijk.
Na een jaar gingen we terug op vakantie. Toen meende haar broer dat ik hem zomaar €5.000 moest geven. Daar dacht ik dus anders over. Ik heb meteen gezegd dat hij jaarlijks een kleine som kon krijgen, bij wijze van verjaardagscadeau en that's it.
Erg gelukkig was hij hier niet mee, maar ik heb voet bij stuk gehouden. Trouwens 20 jaar geleden had ik niet zomaar €5.000 op de schoorsteen liggen.
Voor de medische kosten en begrafenis van mijn inmiddels overleden schoonouders heb ik wel meer betaald dan de rest van de familie. Maar dit was eenmalig en mijn vrouw betaalde de kosten rechtstreeks aan onder andere het ziekenhuis, zodat er nergens ook maar 1 rupiah aan de vingers kon blijven kleven.

Voor ons is dit een rare manier om dit zo te doen, helaas is dit in Indonesië nodig.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

pelaut
User
spacer line

Ben 21 jaar geleden getrouwd met een Indonesische Christelijke meid (Ambonese). Tot volle tevredenhied kan ik na die 22 jaar (inclusief 1 jaar verloving) wel zeggen. We spenderen de tijd zowel in Indonesie als in Holland.Ik geloof niet dat dit recht uit het hart eerlijke verhaal van Peterek echt religie of land afhankelijk is. Wel herkenbaar en de geldkraan subiet dichtdraaien is waarschijnlijk de enige oplossing om de vrouw /familie tot consessies te dwingen.
En ik ben het volledig eens met de kreet van Harley's: "Wie betaald bepaald", leerden we 35 jaar geleden al op de Hogere Zeevaartschoool in Rotterdam en is altijd van toepassing geweest en zal dat nog lang blijven.

jstar
User
spacer line

Ach wat, zag nu net op '90 DAY FIANCE' dat een kerel die -jammer voor hem niet letterlijk maar financieel- helemaal wordt uitgekleed door een blondine uit de Oekraïne. En een ander begint iets met een (katholieke) vamp uit Colombia die duidelijk alleen uit is op een green card . En het is ook wel duidelijk wat dat super christelijke meisje uit Kenia en die gast uit Nigeria willen.....

......Golddiggers heb je overal.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ooooooh ja en van hoog tot laag, om dicht bij huis met een stel BNers te beginnen, Yolanthe Cabau die de voetbal kabouter Wesley Snijeder voor miljoenen heeft uitgekleed, nadat ze het bij Jan Smit had geprobeerd, maar daar stak moeders een stokje voor. Emoticon: Talk to the hand

Sylvie Meis die Rafael v.d. Vaart bij zijn ballen had. Emoticon: Yummie!

Sabia die Khalid Boulahrouz een oor aan naaide en het daarna bij de ex man van haar vriendin v. d. Vaart probeerde, helaas had Rafael geleerd van Sylvie, die heeft nadat ie em er een paar keer in heeft laten hangen haar gewieberd. Emoticon: Bye bye

En niet vergeten Estelle Cruyff die Ruud Gullit effe geholpen heeft, dat was overigens niet zo moeilijk, Ruud was een wereldvoetballer maar een domdom met dames, hij heeft er 3 gehad en de tweede Christina Pensa zit hem nog steeds achterna, waardoor Ruud na de tientallen miljoenen die hij heeft verdiend nu ridder te voet is en alles moet aanpakken om aan zijn dagelijkse hap snuf te komen. Emoticon: Yes!

De 21.000 per maand die Estelle had bedongen zal inmiddels niet meer zijn als een karige 400 Eurie. Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Op 15-05-2020 20:46 schreef Peterek:
Het wordt me duidelijk dat men mij enkel accepteert als ik maandelijks geld opstuur. Dan verdeeld mijn vrouw het geld aldaar.

Heeft niets met dat geloof te maken. Jouw ervaring zal met vele andere mannen worden gedeeld met dames uit andere windstreken.

Gaat het dan alleen maar om geld ?

Blijkbaar.

die deblokkeert je einde van de maand weer, want blokkade op de geldbron duurt maximaal 30 dagen. Dag gil je snel 3xtalak, blokkeer jij haar en voila

Ik heb geen contact meer met Indonesie.

In jouw situatie toppie toch? Scheelt je maandelijks dan blijkbaar een bak geld.

Ik schaam me voor mijn Nederlandse familie

Dat is het wel het allerlaatste wat je moet doen! Schijt aan hebben en aan jezelf denken en je bankrekening.

Dat ik zo eerlijk en op vertrouwen basis een huwelijk ben aangegaan. Ik denk dat ik niet de enige ben die dit soort dingen meemaak.

Tsja, die voorbeelden staan volgens mij wel meer op dit forum vermeld, dus neen je bent zeker niet de enige en ook niet de laatste.

Als je met een Indonesische trouwt, dan trouw je niet met haar, maar met haar familie. Niet doen dus.

Als je je wat ingelezen had, dan weet je dat. Of je dat vervolgens wel of niet doet is jouw keuze.

Ze veranderen van karakter als ze eenmaal getrouwd zijn. De eeuwige glimlach en het meegaande karakter veranderd egoisme.

Dat is niet zo! Niet iedereen valt onder de categorie die jij beschrijft.

Nu is het juilen, nee net nog niet, maar shit. Ik moet 2 huwelijken gaan ontbinden.

Dat stukje 2 huwelijken tipte je aan, maar snap ik niet. Er is blijkbaar toch 1 troela die jou als flappentapper wil gebruiken?

Mooi is dat. Stommerik dat ik ben.

Ben je gek joh. Kop op. Pak een diazepammetje. Slaap een goed nacht door, word wakker, open de gordijnen en kijk maar eens hoe prachtig het zonnetje schijnt.
Shit happens.
Ik denk dat ongeveer ieder forumlid hier wel een bak nare dingen heeft meegemaakt. De ene wat erger dan de ander.
Kijk vooruit, niet achteruit en roep over 13 dagen even tarik tarik tarik. O sorry, dat probeert zij bij de flappentapper. Roep dat andere ding even 3x.
Klaar en lekker doorgaan met je leven.

Vergis het niet dat talloze mannen ook mega worden opgelicht met al die online flauwekul dating sites.
Zitten vanuit hun stinkbunker te chatten met een lekker wijf en, nadat op slinkse wijze een bak geld afhandig is gemaakt bestaat ze helemaal niet.
Overigens zelfde verhalen met leuke blanke mannen die rijkere Indonesische vrouwen zo geld afhandig maken!!!

Heldere ziende

spacer line  

Let op he: bakkie bier erop wedden?
Die blokkeerdame (aka je vrouw) neemt dus binnen 13 dagen weer contact met je op.

Heldere ziende

jstar
User
spacer line

On 17-05-2020 01:53 jakarta-snacks wrote:

Nu is het juilen, nee net nog niet, maar shit. Ik moet 2 huwelijken gaan ontbinden.

Dat stukje 2 huwelijken tipte je aan, maar snap ik niet. Er is blijkbaar toch 1 troela die jou als flappentapper wil gebruiken?

Of hij denkt dat hij die nikah siri ook moet ontbinden Emoticon: Laugh out loud , of ze hebben op de één of andere manier nog eens iets bij de KUA geregistreerd.

Eigenlijk had ie natuurlijk nooit in Nederland moeten trouwen; de situatie was ideaal. Zij was gebonden door haar geloof en in het echie getrouwd volgens haar omgeving. En hij kon doen wat ie wilde. Een beetje zoals die Arabieren in Puncak Emoticon: Bye bye
Natuurlijk meen ik dat niet als het 'echte liefde' was

spacer line  

Wonderlijk verhaal en nogal eenzijdig. Heerlijke generalisatie ook, wat is de volgende stap? Trouw niet met vrouwen?

Zoals je het opschrijft, komt het op mij over dat jij dacht haar te kunnen 'kopen' door geld over te maken en je daardoor dacht het 'recht' te hebben haar naar Nederland te halen. Zo werkt het niet, zoals je hebt mogen ervaren. Je bent niet alleen belazerd, je hebt haar ook belazerd door je op zo'n manier op te stellen.

Als tegengewicht mijn verhaal:
Ik heb 7 jaar geleden ook mijn huidige (moslim)vrouw leren kennen via internet. Ik was toen 23 jaar, zij 20 jaar. We hebben uitgebreid kennis gemaakt met elkaars familie, elkaars taal geleerd en regelmatig (minstens 3x per jaar) bij elkaar langs geweest. Twee jaar geleden zijn we getrouwd en wonen nu heel fijn samen in hartje Utrecht. Hoewel mijn familie van goede komaf is, heeft mijn schoonfamilie (die voor Jakartaanse standaarden modaal verdient) nooit om een cent gevraagd.

Nu kun je zeggen dat ik geluk gehad heb, maar zo zie ik dat niet. Ik heb mijn vrouw nooit primair als Indonesische gezien en zij mij ook niet als Nederlander, dat kwam altijd op de tweede plaats. Jullie hebben duidelijk niet de tijd genomen elkaar te leren kennen en dat is jullie allebij kwalijk te nemen, zeker niet alleen haar. De ronduit discriminatoire titel van dit topic doet mij vermoeden dat jij de grootste kwaaddoener bent in deze.

Moraal van het verhaal: Beter uzelf!

spacer line  

Op 19-05-2020 20:38 schreef vivantomnesvirgines:
De ronduit discriminatoire titel van dit topic doet mij vermoeden dat jij de grootste kwaaddoener bent in deze.

Moraal van het verhaal: Beter uzelf!

Ja en nee.
Ja, komt nogal discriminatoire over.

Nee,
Ik kan me vooralsnog niet voorstellen dat schrijver dit als zodanig (discriminatoire) meent, maar uiting is van een bak ellendige emotie en wie weet tot welke ernst! Kan geëscaleerd zijn tot het toppunt. Emotioneel én financieel.

Heldere ziende

jstar
User
spacer line

Het is natuurlijk ook zo, dat velen hier (maar ook elders in de wereld) de indruk hebben dat alle bule rijk zijn en in luxe leven. Dan valt het vies tegen als ze de schoonfamilie bezoeken en ontdekken dat leden daarvan in de fabriek werken, een auto van 7 jaar oud rijden en in een Vinex huis wonen.

Dat wil niet zeggen dat ze niet om de persoon geven, maar er zijn wel bepaalde vooruitzichten. Zoiets moet je echt managen en ervoor zorgen dat de verwachtingen realistisch zijn.

jstar
User
spacer line

Dit is wel een leuk artikel over de Indonesische minister die huwelijken tussen rijke en arme personen promoot:
https://www.straitstimes.com/a(...)-poor-to-cut-poverty

Het lijkt op het eerste zicht misschien absurd, maar er zit wel een kern van waarheid in om de algemene welvaart te verbeteren. Als een mannelijke arts alleen met een vrouwelijke arts trouwt bijvoorbeeldt, blijft het geld altijd in bepaalde families en krijg je een steeds grotere kloof tussen arm en rijk.

spacer line  

Op 20-05-2020 06:16 schreef jakarta-snacks:

[quote verwijderd]

Nee,
Ik kan me vooralsnog niet voorstellen dat schrijver dit als zodanig (discriminatoire) meent, maar uiting is van een bak ellendige emotie en wie weet tot welke ernst! Kan geëscaleerd zijn tot het toppunt. Emotioneel én financieel.

Ongetwijfeld is het niet zo bedoelt, maar beheersing van onze emoties is toch wel een van de dingen die de volwassen mens onderscheidt van de aap...
Daarnaast ben ik van mening dat woorden niet vrijblijvend zijn en je daar prima op aangesproken mag worden.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.jstar Helemaal mee eens, maar daarom is het des te belangrijker elkaar goed te leren kennen alvorens te trouwen. Je trouwt toch ook niet met het eerste de beste Nederlandse meisje dat je net een paar weken kent? Het feit dat het zo vaak fout gaat lijkt meer te maken te hebben met hoe men elkaar leert kennen dan met een fundamenteel cultuurverschil.
Ik denk dat het heel goed is te kijken hoe je als overheid kunt stimuleren dat mensen buiten hun eigen 'stand' trouwen. Dat geldt ook voor de Nederlandse samenleving die steeds meer lijkt te verzuilen naar opleidingsniveau. Op mijn werk hoor ik moeders die hun kind "naar een school voor kinderen van hoogopgeleide ouders" sturen. Dat is toch te gek voor woorden?!

spacer line  

Op 20-05-2020 15:07 schreef vivantomnesvirgines:

[quote verwijderd]

Ongetwijfeld is het niet zo bedoelt, maar beheersing van onze emoties is toch wel een van de dingen die de volwassen mens onderscheidt van de aap...
Daarnaast ben ik van mening dat woorden niet vrijblijvend zijn en je daar prima op aangesproken mag worden.

Beheersing van emoties is niet zo makkelijk, anders nooit schreeuw- en vechtpartijen etc.
Ook worden wel eens berichten te emotioneel geschreven.

"maar beheersing van onze emoties is toch wel een van de dingen die de volwassen mens onderscheidt van de aap..."
Dan hadden we geen psychologen nodig en/of regelmatig politie en justitie.

Iemand ergens op aanspreken mag zeker.

Heldere ziende

jstar
User
spacer line

Over dat elkaar leren kennen; het is inderdaad vreemd dat mensen over één nacht ijs gaan terwijl het zo ongeveer de belangrijkste beslissing uit je leven is.

Anderzijds is het vaak moeilijk elkaar frequent te zien, vooral als je werkt en het niet breed hebt. Reizen zijn duur, visa niet vanzelfsprekend. En tijdens zo'n trip zet je toch je beste beentje voor.

Ook is het heel verschillend, als je partner dichtbij leeft. Als je moe bent of als je een slechte bui hebt, kan je dat niet verbergen en zien ze hoe je je dan gedraagt. Als dat bij iemand is aan de andere kant van de wereld, Skype of WhatsApp je een keertje niet en blijft dat verborgen.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 20-05-2020 07:18 jstar wrote:
Het is natuurlijk ook zo, dat velen hier (maar ook elders in de wereld) de indruk hebben dat alle bule rijk zijn en in luxe leven. Dan valt het vies tegen als ze de schoonfamilie bezoeken en ontdekken dat leden daarvan in de fabriek werken, een auto van 7 jaar oud rijden en in een Vinex huis wonen.

Dat wil niet zeggen dat ze niet om de persoon geven, maar er zijn wel bepaalde vooruitzichten. Zoiets moet je echt managen en ervoor zorgen dat de verwachtingen realistisch zijn.

Waar is de bedenker van dit Topic? Reactie?

Idd niet alle bule zijn rijk.

Ik kwam met weinig en samen met mijn nieuwe fam in Indo hebben we het redelijk gemaakt Emoticon: I love it

De tijd gaat snel.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 20-05-2020 18:31 harlys wrote:

[quote removed]

Waar is de bedenker van dit Topic? Reactie?

Idd niet alle bule zijn rijk.

Ik kwam met weinig en samen met mijn nieuwe fam in Indo hebben we het redelijk gemaakt Emoticon: I love it

Dus in het leven is het wie je treft en wil treffen in het leven, en wat je wil bereiken of tracht te bereiken in je leven.

Het leven valt niet te bepalen je moet trachten het te sturen.

En over wie je bent en waar je vandaan komt vind ik dan totaal niet belangrijk.

Otak jalan Emoticon: Bye bye

De tijd gaat snel.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,340,031 topic views - 239,287 posts - 13,720 topics - 31,185 members - last post @ 28-05-2020 05:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,231,937 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com