indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

songo
User
spacer line

Ter informatie voor reizigers die binnenkort vrrtrekken of gaan boeken
Deze informatie staat op de site van de Indonesische Ambassade:

De regering blijft het WHO-situatierapport over de verspreiding van het coronavirus nauwlettend volgen.

Gezien het toenemende aantal door COVID-19 getroffen landen, adviseert de regering alle Indonesische burgers om niet-essentiële uitgaande reizen te beperken.

Voor Indonesische burgers die momenteel naar het buitenland reizen, wordt geadviseerd om zo snel mogelijk naar Indonesië terug te keren om verdere reisverstoringen te voorkomen.

Een aantal landen heeft een beleid opgesteld om het verkeer van personen te beperken. Alle Indonesische burgers worden verzocht de informatie die beschikbaar is via de Safe Travel-applicatie nauwlettend in de gaten te houden of contact op te nemen met de hotline van de dichtstbijzijnde Indonesische missie.

De Indonesische regering heeft haar visumvrijstellingsbeleid voor kort verblijf, visum bij aankomst en diplomatieke / dienstvisumvrije faciliteiten voor alle landen opgeschort voor een periode van 1 maand.

Alle buitenlanders / reizigers die Indonesië willen bezoeken, moeten een visum krijgen van Indonesische missies in overeenstemming met het doel van hun bezoek. Bij indiening moeten aanvragers een gezondheidscertificaat overleggen dat is afgegeven door relevante gezondheidsautoriteiten uit hun respectieve landen.

Daarnaast zijn er een aantal landspecifieke beleidslijnen:
Ten eerste blijven maatregelen voor bezoekers uit China van kracht, conform de verklaring van de minister van Buitenlandse Zaken van 2 februari 2020 en de verordening van de minister van Recht en Mensenrechten nummer 7 van 2020

Ten tweede blijven maatregelen voor bezoekers uit Zuid-Korea, Daegu City en de provincie Gyeongsangbuk-do van kracht, in overeenstemming met de verklaring van de minister van Buitenlandse Zaken van 5 maart 2020.
https://kemlu.go.id/portal/id/(...)of-covid-19-outbreak

Ten derde: toegang / doorvoer naar Indonesië weigeren voor bezoekers / reizigers die de afgelopen 14 dagen naar de volgende landen zijn gereisd:

Italië;

Vaticaan;

Spanje;

Frankrijk;

Duitse;

Zwitserland;

Verenigd Koninkrijk

Ten vierde moeten alle bezoekers / reizigers bij aankomst op Indonesische luchthavens een gezondheidswaarschuwingskaart invullen en indienen bij de Port Health Authority.

Indien de reisgeschiedenis aangeeft dat een persoon in de afgelopen 14 dagen naar de bovengenoemde landen is gereisd, kan deze persoon de toegang tot Indonesië worden geweigerd.

Ten vijfde, voor Indonesische burgers die naar de bovengenoemde landen zijn gereisd, zal bij aankomst een aanvullende screening worden uitgevoerd door de Port Health Authority:

Als er geen eerste symptoom wordt gevonden, wordt een 14-daagse zelfquarantaine sterk aanbevolen.

Als er geen eerste symptoom wordt gevonden, wordt een 14-daagse zelfquarantaine sterk aanbevolen.

De verlenging van de Short Visit Pass voor buitenlandse reizigers die zich momenteel in Indonesië bevinden en zijn verlopen, wordt uitgevoerd in overeenstemming met de verordening van het ministerie van Justitie en Mensenrechten nr. 7 van 2020

De verlenging van de verblijfsvergunning voor houders van een tijdelijke verblijfsvergunningkaart (KITAS) / permanente verblijfsvergunningkaart (KITAP) en houders van een diplomatiek visum en dienstvisum die momenteel in het buitenland zijn en aflopen, wordt uitgevoerd in overeenstemming met de verordening van het ministerie van Justitie en Mensenrechten nr. 7 van 2020

Als de aanvullende screening de eerste symptomen van Covid-19 vertoont, wordt een 14-daagse observatie in een overheidsinstelling toegepast;

Deze maatregelen treden in werking op vrijdag 20 maart om 00.00 uur West-Indonesische tijd (GMT + 7).

Deze maatregelen zijn tijdelijk en zullen worden geëvalueerd in het kader van verdere ontwikkeling.

tujuan sama jalan yang lain aja

wereldreis
User
spacer line

Ik zou 28 maart naar Jakarta reizen met Garuda, nog steeds niet van ze vernomen dat de reis geannuleerd gaat worden en over de financiële gevolgen hiervan. Geld terug?Omboeken naar een datum die voorlopig net zo onzeker is?

Ik ga natuurlijk niet naar Indonesië gezien alle Corona ontwikkelingen, maar wacht nader bericht af van Garuda. iIk verwacht/hoop dat dat een dezer dagen zal komen....

songo
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Wereldreis
Zie mijn bericht hieronder.
Als je afwacht gebeurt er niets. Kijk even op de garuda-indonesia site. Hier staat er beticht dat je een mail kan sturen waarin je aangeeft je vlucht te willen omboeken.
Ik denk dat afwachten geen optie is. Op vertrekdatum niet komern opdagen betekent mijns inziens dat je je geld kwijt bent.

Zoals ik al eerder schreef zou ik op 23 maart weer huiswaarts keren naar Indonesie. Wegens corona regelgeving heb ik hier vanaf gezien. Mailtje naar Garuda gestuurd met mijn beweegredenen. 
Garuda gaf aan dat, ook ivm regelgeving corona, zij eenmalig ticket konden/mochten omboeken. Nu voorlopig vertrekdatum op 10 juni gezet en ook al nieuw ticket ontvangen.
Hoop dat tegen die tijd de storm een beetje is gaan liggen

wereldreis
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.songo
Ik ga Morgen contact opnemen met Garuda, bedankt voor de tip.

Hopelijk gaan ze niet failliet door deze ellende Emoticon: Angry

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

iemand die de komende weken/maanden naar Indonesie zou willen; (of uberhaupt wil reizen, waar ook ter wereld) kan denk ik beter gewoon thuis blijven. Want het is niet zo zeer het probleem van de visa (nu, morgen weer anders), meer een probleem van kan ik vliegen op de route die ik had en bestaat de maatschappij nog wel.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Op 17-03-2020 20:33 schreef songo:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Wereldreis
Zie mijn bericht hieronder.
Als je afwacht gebeurt er niets. Kijk even op de garuda-indonesia site. Hier staat er beticht dat je een mail kan sturen waarin je aangeeft je vlucht te willen omboeken.
Ik denk dat afwachten geen optie is. Op vertrekdatum niet komern opdagen betekent mijns inziens dat je je geld kwijt bent.

Zoals ik al eerder schreef zou ik op 23 maart weer huiswaarts keren naar Indonesie. Wegens corona regelgeving heb ik hier vanaf gezien. Mailtje naar Garuda gestuurd met mijn beweegredenen. 
Garuda gaf aan dat, ook ivm regelgeving corona, zij eenmalig ticket konden/mochten omboeken. Nu voorlopig vertrekdatum op 10 juni gezet en ook al nieuw ticket ontvangen.
Hoop dat tegen die tijd de storm een beetje is gaan liggen

10 juni??? 2021 bedoel je zeker?
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat 10 juni 2020 het hem NIET worden.
Even in de oogjes wrijven en lees op media wat er gaande is..

Ik heb het idee dat het virus rond 10 juni zich in Indonesia ongeveer tot ongekende hoogte heeft gemanifesteerd...
Denk even aan Lebaran + 2-4 weken + de daaruitvoortvloeiende exponentiele besmettingen... etc.

Het zal zeer waarschijnlijk vele maanden tot mogelijk wel een jaar (of zelfs langer) gaan duren dat dit virus is geluwd. Pas dan moeten landen weer op gaan krabbelen uit de puinhopen van de economische wantoestanden. Puinhopen.

Heldere ziende

songo
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jakarta-snacks

Ja, ik realiseer me dat voor 100 procent. Daarom schreef ik ook dat ik mijn voorlopige vertrekdatum op 10 juni 2020 heb laten zetten indien de situatie dat toelaat.
Lukt dat niet dan wijzig ik vertrekdatum opnieuw

spacer line  

Waarom dan zo?

Je schreef:
"Garuda gaf aan dat, ook ivm regelgeving corona, zij eenmalig ticket konden/mochten omboeken ."

Heldere ziende

songo
User
spacer line

Ja, dat klopt eenmalig. Reden dat ik ticket voorlopig op 10 juni heb gezet is omdat ik graag terug naar huis en gezin wil. Lukt dat, door omstandigheden, niet richting 10 juni dan moet ik datum weer aanpassen. Dat kost me dan 150 euro, maar altijd nog goedkoper dan mijn ticket laten verlopen.
Ik weet dat het lastig, zo niet onmogelijk wordt maar je moet toch wat
Ik realiseer me ook dat Garuda misschien wel eens kan omvallen.
Het blijft afwachten.

zieleffe
User
spacer line

Wat is er met deze topic is die bij jullie ook zo breed dat je de tekst naar links moet brengen om het verhaal te lezen??? Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 18-03-2020 09:17 zieleffe wrote:
Wat is er met deze topic is die bij jullie ook zo breed dat je de tekst naar links moet brengen om het verhaal te lezen??? Emoticon: Laugh out loud
Er zaten lange linkjes in het 1e bericht. Heb ik even aangepast. Nu valt alles weer goed.

zieleffe
User
spacer line

Ja bedankt

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik had het er eerder buiten het forum al over; maar het gaat komen:
- mudik, de grote uittocht rond het Suikerfeest, gaat verboden worden
- tolwegen en doorgaande wegen kunnen afgesloten worden (regionale lockdown)
- leger kan ingezet worden voor handhaving.

Dit gaat gewoon allemaal gebeuren, zeker 1 want daar zijn nu ieder uur nieuwe berichten over. Dat moet ingemasseerd worden, anders heeft men hier het excuus ' ooh, wist ik niet'. Nu weet echt iedereen wel dat het besproken word, alleen activatie laat nog op zich wachten.

2 is een logisch gevolg van 1, want ze zijn hardleers net als elders in de wereld.

3 is logisch gevolg van 1 en 2 en kan zonder al te veel problemen, want er liggen nog noodwetten uit 1951 die actief zijn en gebruikt kunnen worden waar nodig.

Ik ben inmiddels een week in de binnenlanden, op flinke afstand van de enorme dichte bevolking in Jakarta en omstreken. Is het hier perfect? Nope, maar ik acht het wel een stuk makkelijker hier langer te verblijven dan in Bekasi.

Gisteren heeft de gouverneur van West Java bekend gemaakt dat je niet mag 'mudik'. Beetje vaag, want dat heeft geen vaste datum of omschrijving eigenlijk. Ik ben vorige week al vertrokken, dus NVT voor mij. Denk ik.

Echter, ga je nu nog Jakarta uit en West Java in, dan val je direct in de groep 'personen die mogelijk corona contact hebben gehad'. Hierdoor kan de politie (en straks ongetwijfeld het leger) handhaven dat je 14 dagen in quarantaine zit.

Spannende tijden dus eigenlijk wel.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Toch wel bizar tafereeltje. Pick up met omroeper, politie en iemand in leger-uniform door de wijk.

- diegenen die recentelijk (?) van buiten de provincie zijn aangekomen moeten zichzelf ophokken voor 14 dagen. Ik kom uit Bekasi, zelfde provincie.
- samenscholingen en gebed mogen niet meer tot nader order.

Dus herhaling van wat de gouverneur al afkondigde, maar ze komen het 'persoonlijk' brengen. Geen mogelijkheid dus dat overmorgen iemand het niet weet. Dus reken maar dat het streng gaat worden hier.

Ho Lee Fuk

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Ik zit een kilometer of 7 buiten 't stadje Lembang in de Pasar Bunga, in Cihideung....

In Lembang ('t stadje) zelf rijden auto's rond die alles bespuiten met desinfecterende shit en politie rijdt rond met luidsprekers, precies zoals jij 't beschrijft, maar waar wij zitten niks, helemaal niks, ja, de huisvuil afhaal is gestaakt sinds een week ofzo, dus weer volop mensen die dan maar hun huisvuil verbranden, inclusief plastic uiteraard dus 't meurt hier weer vaak....

Bizarre tijden dit...

spacer line  

Op 28-03-2020 05:35 schreef Yerun:
Toch wel bizar tafereeltje. Pick up met omroeper, politie en iemand in leger-uniform door de wijk.

- diegenen die recentelijk (?) van buiten de provincie zijn aangekomen moeten zichzelf ophokken voor 14 dagen. Ik kom uit Bekasi, zelfde provincie.
- samenscholingen en gebed mogen niet meer tot nader order.

Dus herhaling van wat de gouverneur al afkondigde, maar ze komen het persoonlijk brengen. Geen mogelijkheid dus dat overmorgen iemand het niet weet. Dus reken maar dat het streng gaat worden hier.

Yep.
Stapje voor stapje, laagje voor laagje. BAMMM. SPEKKOEK. .

Nu inderdaad nog even navragen wat de definitie is van "recentelijk". Emoticon: Yes!

Heldere ziende

harlys
User
spacer line

Vanmiddag besluiten ze of de tol wegen en andere wegen Punjak ke bandung en plabu dicht gaan. Emoticon: Blush

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Bussen van en naar Jakarta/Jabodetabek zijn stilgelegd, dus gisterenavond stond er voor het eerst sinds dagen weer een file voor de kraaienpoot (Cikunir, waar 3 tolwegen samenkomen voor tol richting het oosten), en ook op de tol richting Cipali was het flink drukker als normaal.

Exodus dus, net als in alle eerdere aangekondigde lockdowns en dreigende situaties. Te laat voor een lockdown, maar beter te laat dan helemaal niet, want kennelijk heeft een rapid test in Sukabumi 300 positieven opgeleverd gisteren. Whoops. En dat is 1 testronde in 1 stad.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Sukabumi was niet correct; dat is west Java op 22k tests. Met Sukabumi dan de meeste gevallen.

het stopzetten van intercity bussen van/naar Jakarta is NIET van kracht geworden. "men wacht op conclusie economische impact".... Emoticon:

Ho Lee Fuk

spacer line  

Iets zegt mij dat men NIKS heeft geleerd van China, Italië etc. Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated
Wie zijn billen brandt ... krijgt Corona en kan sterven.

Heldere ziende

jstar
User
spacer line

Het is buitenlandse burgers (buitenlanders) tijdelijk verboden het Indonesische grondgebied te bezoeken of door te reizen om de verspreiding van het Corona-virus of COVID-19 te voorkomen.

"De president heeft besloten dat het bestaande beleid moet worden versterkt, dus er is besloten dat alle bezoeken en doorreis van vreemdelingen naar Indonesië tijdelijk wordt stopgezet", zei minister van Buitenlandse Zaken Retno LP Marsudi op een persconferentie op dnsdag (31-3-2020).

Retno stelde echter wel dat er uitzonderingen waren op het verbod. Hij zei: "Natuurlijk zijn er een aantal uitzonderingen op het inreisverbod, waaronder voor Kitas-kaarthouders, Kitap houders (permanente verblijfsvergunning), voor diplomatieke verblijfsvergunninghouders, houders van een officiële verblijfsvergunning en anderen, rekening houdend met de toepassing van passende gezondheidsprotocollen en feiten ".

Retno vervolgde dat dit verbodsbeleid geregeld zou worden in een nieuwe Ministerieel besluit: "Dus nogmaals, er zijn uitzonderingen, maar in het algemeen worden alle bezoeken en doorreizen van buitenlanders naar Indonesisch grondgebied tijdelijk stopgezet. Nu zullen de details van dit beleid bij een volgende gelegenheid worden meegedeeld en zal het nieuwe beleid worden uiteengezet in het nieuwe Permenkumham,".

spacer line  

OK, dus kort gezegd: toeristen en Sosbud mogen t land niet meer in.
Wat al vrijwel onmogelijk is, omdat niemand meer vliegt.

Heldere ziende

spacer line  

Wait...

En doorreis..
Is dat dan ook doorreis door toerist van bijv Sulawesi, NTT, Kalimantan via Jakarta naar EU?

Heldere ziende

jstar
User
spacer line

Ik neem aan dat die richting uit wél kan.

Behalve de SosBud-ers, zijn er ook wel wat mensen die hier semi permanent verblijven op een Business Visa; visum voor een jaar en je moet elke twee maanden er even uit. Die zullen waarschijnlijk ook wel problemen krijgen.

jstar
User
spacer line

On 31-03-2020 08:39 jakarta-snacks wrote:
OK, dus kort gezegd: toeristen en Sosbud mogen t land niet meer in.

Dit is de officiële lijst met uitzonderingen:

(1) Verbod als bedoeld in artikel 2, deze personen zijn uitgesloten van:
a. Buitenlanders met beperkte verblijfsvergunning en zij met permanent verblijf;
b. Buitenlandsers van diplomatieke diensten;
c. Buitenlanders met een diplomatieke verblijfsvergunning als officiële verblijfsvergunning;
d. Medisch en voedselhulp en ondersteunend personeel voor humanitaire redenen;
e. Transportbemanningen; en
f. Buitenlanders die aan een nationaal strategisch project zullen werken

Onder f. kunnen ze alle Japanners, Koreanen en Chinezen stoppen die aan globale transport of energiecentrale projecten werken natuurlijk.

Dat lijkt duidelijk. Maar maar maar, kijk eens waar die mensen aan moeten voldoen:

(2) Buitenlanders als bedoeld in lid (1) kunnen Indonesië binnenkomen nadat aan deze vereisten is voldaan:
a. gezondheidscertificaat in het Engels door gezondheidsautoriteiten in elk land;
b. 14 (veertien) dagen in een regio / land dat vrij is van het Covid-19-virus;
c. verklaring van bereidheid om in quarantaine te gaan voor 14 (veertien) dagen uitgevoerd door de regering van de Republiek Indonesië.

Dus zelfs met een verblijfsvergunning is het niet aangeraden internationaal te reizen de komende tijd. Het is de vraag hoe lang dit zal duren.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,239,469 topic views - 240,149 posts - 13,729 topics - 33,253 members - last post @ 24-09-2020 17:58 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

138,947,065 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com