indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pierre
User
spacer line

Op 11-03-2020 20:58 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Bedoel je de checklist zelf Pierre?
Ik zie bij de checklist helemaal geen ktp staan, alleen paspoort.... Emoticon: Confused

deze bedoel ik.

Ik hoop dat de link werkt

https://www.google.com/url?sa=(...)cu4wZZxIHix-pPBrlsqI

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Thx Pierre. Ik had deze al met een wat andere layout.

Maar, ik zie dus geen KTP op de checklist staan, laat staan een vertaling?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
User
spacer line

Op 13-03-2020 10:56 schreef Anne Mieke:
Thx Pierre. Ik had deze al met een wat andere layout.

Het staat inderdaad niet in de voorwaarde, maar global ( en met name het centrale gebeuren in KL) willen dit gewoon.. doe je het niet dan mag je weer vertrekken... ik vraag me wel af of de vertaling wel echt nodig is.... wat wel zeker nodig is, is een kopie van het KTP

jstar
User
spacer line

On 13-03-2020 10:56 Anne Mieke wrote:

Wel waar, zie 3. Evidence of legal residence

En opnieuw: In Indonesiƫ is dat een combinatie van KTP en KK.

Niet moeilijk doen om moeilijk te doen....

pelaut
User
spacer line

Eeven toch ook eens iets positiefs over het legale systeem en het aanverwante papierwerk. Vandaag wilden we nieuwe rijbewijzen ophalen Mijn eigen auto rijbewijs verlengen, plus een nieuw (1e keer) motor rijbewijs voor mijzelf, eentje erbij voor mijn vrouw, en voor een van mijn medewerker. (dus 3 nieuwe motor rijbewijzen) We hadden vantevoren de gegevens naar een bevriende politiemedewerker opgestuurd, plus een bedrag van ongeveer 150 Euro. Na aankomst binnen 5 minuten foto en vingerafdrukken, een half uur later verlieten we het pand met 4 nieuwe rijbewijzen voor de komende 5 jaar. Dat vind ik zelf dan gewoon weer ontzettend toppie geregeld!

jstar
User
spacer line

Hmm, Ik weet niet of corruptie en het stimuleren daarvan, tot de postieve kanten van het legale systeem gerekend kunnen worden.

spacer line  

Je gaat me toch wel vertellen dat dat een sarcastische grap is he, Pelaut?

Heldere ziende

pelaut
User
spacer line

Sorry dat mijn bericht een verkeerde indruk gaf. Ik wilde ook eens iets positiefs over het systeem laten horen omdat ik blij verrast was met de vlotte afhandeling op het rijbewijskantoor. Realiseer me nu dat ik per rijbewijs een klein bedragje bovenop de officiele prijs heb betaald, het was zeer zeker niet de bedoeling om corruptie te verheerlijken laat staan verdedigen. Al heb ik daar per ongeluk misschien wel weer aan meegedaan. Naief voor iemand die hier al zo lang komt (30 jaar). Op een gegeven moment ga je een paar tientjes (in Euro's) om iets lekker vlot geregeld te krijgen (ten onrechte) misschien niet meer als corruptie zien omdat het voor ons in principe geld oplevert als je daarmee ellenlange procedures versnelt. Maar nogmaals, niet goed en ik relaiseerde het me pas na jullie 2 berichten als reactie op mijn posting. Waarvoor dank. Elkaar scherphouden.

spacer line  

No need to excuse Pelaut. Handjevol buitenlanders die op juiste wijze haar rijbewijzen heeft behaald (theorie en praktijk examens). Volgens mij dichter bij de 1 dan de 5 vingers.

Heldere ziende

jstar
User
spacer line

Ik heb het gedaan. Heel interessante ervaring om te zien hoe een land functioneert als je er woont. Is toch prachtig om zoiets te ondervinden?

Er is nog iets: Als je in een ongeluk betrokken raakt (en helemaal met een dodelijke afloop) kan men heel goed nagaan hoe je je rijbewijs gehaald hebt en wat je scores waren. Oeps.

spacer line  

O, ik dacht dat ik de enige was Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Heldere ziende

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Telefonisch. En dan kom je bij VFS, en die vragen dan.. "Waar staat dat dan?" Kleine moeite om je goed voor te bereiden; veel meer moeite als je heen en weer moet. Plus... redelijke kans dat VFS binnenkort niet meer open is vanwege Corona. Allemaal onnodige risico's voor een paar tientjes en wat extra moeite, maar ja, wie ben ik.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 14-03-2020 03:52 jakarta-snacks wrote:
No need to excuse Pelaut. Handjevol buitenlanders die op juiste wijze haar rijbewijzen heeft behaald (theorie en praktijk examens). Volgens mij dichter bij de 1 dan de 5 vingers.
Volgens de juiste wijze is kinderlijk eenvoudig: heb je NL rijbewijs? meenemen, dan krijg (kopen uiteraard) je een Indonesische op basis van je NL rijbewijs. geen examens nodig, want heb je immers ooit al gedaan. Medische keuring wel. En daarna is het gewoon voor de einddatum ff naar polres voor verlenging. kost 8 euro per rijbewijs officiele prijs.

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,479,832 topic views - 239,807 posts - 13,723 topics - 32,148 members - last post @ 12-07-2020 19:36 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,116,896 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com