indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

orochi
User
spacer line

Hallo iedereen,

Kan iemand mij vertellen waarom ze hier in indo zoveel tv shows hebben met een travestiet als medepresentator? Het is niet dat ze een te kort hebben aan vrouwelijke collega's. De mensen zijn ook gek op die shows.
Ik vind het maar vaag hoor. Alles wordt hier gecensoreerd en niets mag maar een vent in vrouwenkleding die een kinderprogramma presenteert is oke....

John

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Het antwoord is simpel, in Indonesia wordt daar anders tegenaan gekeken. En blijkbaar vinden ze zoiets grappig.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

Jantje
User
spacer line

On 03-05-2005 09:48 orochi wrote:
k vind het maar vaag hoor. Alles wordt hier gecensoreerd en niets mag maar een vent in vrouwenkleding die een kinderprogramma presenteert is oke....

John

Beste John,

De meeste rotzooi, shows en soaps die hier ook tijdens calamiteiten gewoon door draaien, zijn van oorsprong Amerikaanse produkten. Alleen heeft men de inhoud aangepast naar de smaak van de bevolking. Net zoals het Indisch/Chinese eten in Nederland.
De meest verschrikkelijke horror films mogen hier zonder censuur worden vertoond. Een man en vrouw die elkaar kussen, mag niet . Een rare wereld wat dat betreft. Emoticon: Nooo

Bogor
User
User icon of Bogor
spacer line

Ik vind ook het belachelijk.. Emoticon: Angry Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated
Ik heb al aan televisie zender over soorten die programma mogen af.
Ik heb t/m nog niet beantwoord.
U kijkt maar naar metro tv or TVRI Emoticon: Yes!
Ik kijk ook niet hier Paul de leeuw....

lazuli28
User
spacer line

salamat pagi !

ook ik heb me menig keer verbaasd en geŽrgerd in IndonesiŽ om het feit dat het ene moment je zit te kijken naar een uiterst succesvolle talkshow op televisie met een onvervalste Indo-nicht als presentator en vervolgens zie je een homo-item in het nieuws waar geen goed woord voor over is.
heel hypicriet... Emoticon: Nooo Emoticon: Yes! Emoticon: I love it Emoticon: Worship

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

Hallo,ik vindt het ook allemaal maar vaag wat die zenders betreft,maar
ik vindt het nog vager dat het moslim gebed perse op alle zenders tegelijk moeten worden gehouden waarom niet op 3 of 4 zenders ,en de rest gewoon het programma......

vr gr rob

like to live in ID,but it takes a while to get there

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Ha, de indonesische televisie! Ondanks alle shows, soaps, horrorseries, de meest saaie televisie, en dat met meer dan 10 locale kanalen, die ik in mijn lange leven heb mogen aanschouwen.
Ten eerste. Wat jij als travestieten ziet, zijn soms toch vrouwen of omgebouwde mannen die er een beetje raar uitzien. In het algemeen houdt men van freaks. Dus zijn er ook soaps met dwergen, mensen met een raar loopje of een hazelip of een rare ziekte (zoals wijlen Bart de Graaff in Nederland), hele dikke mensen, hele dunnen mensen, enzovoort enzovoort.
Ten tweede, vrouwen in soaps and shows zijn of lustobjecten, of bazig, of heel slecht of alle drie tegelijk. De andere versie is vrouwen die zeer lief, gelovig, en aanminnelijk zijn. Mannen zijn in de Ind. soaps meestal wat sullig en naief.
Ten derde. Elk live muzieknummer MOET begeleid worden door een ballet waarvan de choreografie ter plekke wordt verzonnen.
Ten vierde. Improvisatie is ook van toepassing op comedy of wat daar voor door moet gaan. Werkelijk tenenkrommend om dat te moeten aanschouwen. Ook daar komt vaak de spreekwoordelijke nicht om de hoek kijken. Lachen joh!
Cultureel interessant zijn ook al die "idols" achtige shows. Waar in de rest van de wereld een kritische jury de kandidaten soms tot de grond toe afbreekt, is het hier allemaal "hosanna" en "bagus sekali". Dat zal er wel mee te maken hebben met de Javaanse aversie tegen openlijke kritiek.
Kan er nog een heel artikel verder aan wijden, maar hier laat ik het maar bij

spacer line  

Hi,
just wondering if anyone cares to give me (a non Dutch speaker) a light summary of what is being discussed in thetopic. If it's really about indonesian televisions then l'd be very interested.

Thank you. Emoticon: Very funny

Slightly older, hopefully wiser, absolutely prettier

orochi
User
spacer line

Hi Kinanti,

Jeroen will probably take this to the english forum but i'll try anyway. As i was saying, why are there so much programs on tv with tranvestites hosting it? Everything that has to do with sex is censored here but a guy in womensclothes hosting a gameshow is oke! I think that's hypocrit.

greetz,

john

orochi
User
spacer line

Hoi Diederick,

Dame Edna is er soms niets bij hoor. I woon dichtbij Taman Lawang in Menteng Jakarta en dat is walhalla voor de banji's dus zie ik die gasten ook nog eens elke dag als de taxi er langs rijdt. Hoe dan ook, ik heb niets tegen deze mensen maar ik word zo moe van dat hele gedoe rond die censuur. Als ik een film zit te kijken op DVD/VCD en er komt een tepel van een vrouw langs dan wordt het beeld gelijk gevuld met een groot wazig vlak!! Maar als het om geweld gaat wordt er niets gedaan, je ziet hier gewoon op het nieuws de meest verminkte lijken.

john

BlueYoda
User
User icon of BlueYoda
spacer line

Hallo luitjes Emoticon: Bye bye ,

Zo begon vroeger de "De late Tante Lien"show.
Zelf heb ik daar hele fijne herinneringen aan, en is het een vorm van herkenning als ik Wieteke van Dort als Tante Lien op de Pasar Malam zie.
Zou het daarom niet leuk zijn dat er een Indonesische zender gewoon via onze kabel te zien is. Het geen voor onze Turkse, Italiaanse en Frans sprekende medelanders heel normaal is. Uiterraart het liefst gratis, want de andere zenders, TRT enz, zijn ook graties te verkrijgen.
Toch raar als men bedenkt dat 1 op de 5 van de Nederlanders iets heeft met IndonesiŽ. Hetzij van vroeger uit, Nederlands IndiŽ, of door andere redenen zoals vakantieland.
Zelf denk ik aan een zender die naast nieuws ook culturele items heeft.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
BlueYoda Emoticon: Cooool

P.s. Een te gekke Site Jeroen, bedankt !!! Emoticon: Worship

kadir
User
spacer line

heeeee,
hoe kan ik in rotterdam de indonesische zenders ontvangen????????

spacer line  

Weet niet of Casema de kabelboer ook in Rotterdam uitzend ~!!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,823 posts - 13,518 topics - 16,733 members - last post @ 21-11-2017 11:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,381,352 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com