Ik heb even navraag gedaan en ik moet even wat corrigeren.
Als volgt & vrij leip verhaal.
Naam op geboortebewijs was een naam met ergens een K.
Vervolgens ging persoon in kwestie naar school en kreeg stap voor stap diploma's en meer en meer.
Daar werd alles geschreven met een C in plaats van een K.
Enfin, op een bepaald moment heeft persoon in kwestie gedacht:
Hier heb ik 1 document (geboortebewijs) waar het met een K staat.
Daar heb ik een klets diploma's waar het overal met een C staat.
Dus persoon in kwestie heeft besloten geboortebewijs te veranderen.
Welnu, DAT was dat ding voor de rechter.
Done.
Met dat aangepaste geboortebewijs (ORIGINEEL; waarbij naam dus exact overeenkomt met alle diploma's) naar Imigrasi.
Situatie uitgelegd, naar een bepaalde desk. Klets formulieren invullen en
direct een interview met een hogere rang voor uitleg, whatever.
Done.
3 dagen later nieuw paspoort met de aangepaste naam.
En ga me nou niet vragen "waarom hebben de ouders bij het eerste diploma... etc" (persoon in kwestie is dan nog een kind).
Geen idee.
Bottom line en wat minder angst om het hart voor Maxim:
Geen rechter voor dat paspoortdeel dus.
Volgens mij (aanname op basis van bovenstaand relaas): Naar imigrasi met origineel geboortebewijs en alle andere evt originele docs die maar enigszins relevant zouden kunnen zijn en aanpassen.
Baliemensjes niet welwillend?
Roep baas.
Slaap vooraf goed uit, laat je niet uit het veld slaan, breng alle geduld op en wordt NIET kwaad, neem fles water mee en een boek.
Misschien (maar daar moeten andere forumleden ook wat op zeggen!) zou het zomaar kunnen zijn dat het huidige paspoort in de wasmachine is geweest op kookwas en totaal niet meer te gebruiken.
Zou zomaar kunnen.
En misschien heb je iets aan deze link (
ik denk het zeker wel!!! ):
indonesia.go.id/layanan/keimig(...)-data-diri-di-paspor
2 opties:
Optie 1:
De eerste (endorsement): Niet aan te bevelen ivm met landen die een extra note on page 4 van je paspoort (met correctie) niet accepteren.
Optie 2:
Daar moet je voor gaan in mijn optiek.
EDIT:
Let op dat je je niet laat leiden door alle aannames van mij en forumleden he! Kan als ondersteunend werken, maar verzamel je informatie
uit de bron (zoals bovenstaande link!).
Probeer daar meer van te vinden, print die handel uit en neem ook mee.
Zorg dat je met informatie
"uit de eerste hand" (dus info van de Indonesische overheid) zeer goed voorbereid naar Imigrasi gaat.
LAAT NIETS AAN HET TOEVAL OVER.
Hou er ook rekening mee dat dit proces minimaal 3 dagen duurt.
De persoon in kwestie deed er dus 3-4 werkdagen over en imigrasi werkelijk behulpzaam begreep ik.