indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tineke
User
spacer line

Wij hebben reis voor 23/09 geboekt (Holland International) en voorlopig optie genomen op een vlucht met Malaysian Airlines. Volgens ons reisbureau (World of Tui in Santpoort) moeten wij ca. 120 euro p.p. bijbetalen. Vind dit niet netjes van TUI, maar misschien komt er nog een andere oplossing.

PJSmink
User
spacer line

Holland International - vertrek 1 juni
We weten nog niks. Dat schiet lekker op daar. Hoe kan het dat Kras al ergens in medio juni of verder is, en wij arme HI klanten nog niks weten? Hoor via forums dat Singapore Airlines een oplossing gaat worden, maar het reisbureau zwijgt..

Bassie!
User
spacer line

Vandaag KRAS zelf wederom gebeld, na alle verschillende uitspraken & niet nagekomen beloften is voor mij de limit bereikt.
Manager aan de telefoon gehad en tot duidelijke afspraak kunnen komen.
MIJN VERTREK NAAR BALI IS OP 12 JUNI, IK WEET NOG NIETS !!!!!!!!

Ondertussen raken vluchten op mijn data vol. als ik genoodzaakt ben zelf een alternatief te regelen wordt dat dus steeds lastiger.

LAATSTE KANS VOOR KRAS OM DIT NOG TOT EEN GOED EINDE TE BRENGEN.

Indien nieuws (positief, danwel negatief) staat dit zsm op dit forum

nicovB
User
spacer line

Geboekt: TU reisbureau Oegstgeest/ Kempenaarstraat
Vertrek: 24 juli
Maatschappij : OAD.

Bij het boeken hebben wij gevraagd of dit wel een betrouwbare maatschappij was. Nou er werd ons verzekerd dat er bijna hetzelfde was als Singapore Airlines. Nou dus niet.
Bij de eerste meldingen in het nieuws gelijk gebeld met het reisbureau. Daar hadden ze wel iets van het hoofdkantoor en dat zouden ze opsturen. Ik moet het nog ontvangen.
Na het intrekken van de landingsrechten weer gebeld en nu mogen ze niemand te woord staan want het wordt op het hoofdkantoor geregeld en daar doen ze eerst de mensen die snel weg moeten.
Daar is wel iets voor te zeggen natuurelijk want als je over drie dagen zou gaan vliegen heb je meer haast dan ik, maar ze kunnen in ieder geval wel laten weten dat ze er me ebezig zijn.
Ik heb mijn reis al volledig betaald dus ze moeten niet gaan sodemieteren.
Dit is dus een sen nooit meer bij TU boeken voortaan gewoon weer op de hoek bij mij.
Geen pluspunten voor TUi deze keer

sander28
User
spacer line

vertrekdatum 28 augustus
D-reizen Waalwijk
Holland-International

Mij hebben ze bij het reisburo verzekerd dat reisorganisatie`s een reisplicht hebben.
Er komt volgens hun een vervanger zonder dat ik moet bijbetalen omdat ze dat verplicht zijn.
Het kan natuurlijk zo zijn dat ze het helemaal mis hebben.
Weet iemand hier meer over

Bassie!
User
spacer line

Vandaag, volgens afspraak, gebeld door KRAS
oorspronkelijk vertrek: 12 juni
Retour: 29 juni
Bij te betalen kosten: 264 euro pp
Resultaat: kostenloos geanuleerd
Nu: zelf tickets geboekt, 3 weken bali back-packen (2 tickets 1331 euro)

spacer line  

- 18 mei 2005
- van staalduinen te Naaldwijk, TUI reisbureau
- Wij kregen op 12 mei te horen dat we op 18 mei voor €500 bijbetalen konden omboeken van Phuket air naar KLM/Garuda. Retour op 30 mei . Dat was dus 1 nacht langer. TUI neemt de overnachting voor zijn rekening.....
We hadden al bij boeking hadden aangegeven liever met Malaysian te vliegen ivm beenruimte. Maar dat was niet mogelijk. Sinds de negatieve berichtgeving gevraagd of het mogelijk was om te boeken. Kosten €400. Maar Tui zou met een alternatief komen, dus wacht u maar even af .Dus afwachten, maar de tijd drong..en wij hoorden niets. Uiteindelijk dus op 12 mei iets gehoord. Alternatief is bijna 1/3 zo duur als de reis die we oorspronkelijk hadden geboekt. Beetje erg absurt wel! Reisadviseuse was erg aardig en begripvol ,maar kon/mocht ook niet zo veel doen. Alternatieven gezocht..maar op zo korte termijn...namelijk 3 werkdagen voor vertrek...zeer lastig om te boeken. En Bali is wat we wilden.
Uiteindelijk hebben we 'onder protest' geboekt. Dat wil zeggen dat je conform de procedure bij de geschillencommissie van de ANVR, wel eerst op vakantie kunt ,maar onder protest. Dan kun je na de vakantie de zaak aanhangig maken bij deze geschillencommissie. Ik heb de brief al bijna af en ga het in samenwerking met de reisadviseuse gewoon proberen! Als ik al deze verhalen lees geeft het mij toch wel iets van hoop omdat TUI nogal verschillende oplossingsrichtingen biedt, waarvan ik me afvraag of ze dat niet aan alle klanten zouden moeten bieden.
Maar mijn voorpret is behoorlijk getemperd.
Dus:
Ik ga 'onder protest' naar Bali.
(Maar ik weet uit ervaring dat het er geweldig is!)

PJSmink
User
spacer line

World of Tui, Zeist: (Holland International)
vertrek: 1 juni, terug: 17 juni
Omboeken naar Singapore Airlines, met een toeslag van € 220 p.p. Daarbij heb ik meteen geween op art. 4 ANVR-voorwaarden (prijs mag niet verhoogd 20 dagen voor de reis), maar dat kenden ze niet. Wordt vervolgd Emoticon: Smile

djimilee
User
spacer line

Vertrek: 18 mei 2005
Geboekt via www.sunjets.be
Ik heb sinds de problemen van phuket air hier alles gevolgd en als ik alles zo las hebben wij integenstelling tot sommige erg veel geluk gehad. Wij zouden morgen vertrekken met phuket air vanuit schiphol maar wij werden kostenloos omgeboekt via Thai Airways vertrekt vanuit Parijs Charles De Gaule. Onze transfer vanuit brussel naar Schiphol was inbegrepen dus kregen wij kostenloos 2 retour tickets via de thalys naar Parijs vanuit brussel. Wij werden heel goed te woord gesteld door sunjets en bijna iedere dag op de hoogte gebracht. Dit moet een voorbeeld zijn naar andere Reisorganisaties.

Ik hoop dat voor iedereen hun vakantie heel goed uitdraait want daar reken je tenslotte op wanneer je boekt

groeten
Dimitri

spacer line  

Kenissen van mijn hebben geboekt bij V. gerwen en hun vertrek datum zou zijn 5 juni ! het reisburo laat hun nog in onzekerheid en zegt dat ze iets anders gingen regelen..maar ze moeten nog afwachten terwijl ze over zo'n 3 weken zouden vertrekken.

Omboeken lijkt me tegen te vallen voor de reisorganisatie...want anderen maatschappijen zitten gewoon vol...lijkt me overmacht.

Live life to the max.......

danielk
User
spacer line

Update van mijn kant:
Vertrek: 20 juli
Reisbureau: Bastinck/Toerkoop in Amersfoort
Oplossing: Bij wijze van uitzondering zonder annuleringskosten omgeboekt naar Cathay Pacific. Meerprijs 2600 euro (2 tickets business class)
Oplossing van Arke afwachten zou waarschijnlijk Singapore Airlines betekenen, en de meerprijs van die business class (1800 euro per ticket) was gewoon onhaalbaar, dus dan zou de keuze annuleren of economy class zijn.

eend77
User
spacer line

- Vertrekdatum : 29-06-2005
- Reisburo: KRAS (online)
- Reis: Beautiful Thailand (15 dagen)
- Oplossing :

"Aangezien KRAS SterVakanties als touroperator zich in dit geval, volgens de ANVR Reisvoorwaarden moet beroepen op overmacht, hebben wij voor u een alternatieve vlucht geboekt waarbij de meerkosten ad. € 131,- per persoon, worden doorberekend aan de reiziger.

Wij hebben voor u alternatieve vluchten kunnen reserveren naar Bangkok en wel als volgt:

U vliegt met KLM
28 juni KL 877 Bangkok - Amsterdam 20.00 - 11.45 uur
11 juli KL 878 Amsterdam - Bangkok 23.05 - 05.30 uur

Daar uw reis met 1 dag ingekort wordt, krijgt u 1/15 deel van de reissom, zijnde euro 40 gerestitueerd. Het is ons helaas niet gelukt u op de oorspronkelijk reisperiode om te boeken. De laatste dag aan het strand zal dan vervallen..."

We hebben nu 1 dag minder vakantie en moeten dus 182 euro bijbetalen..

Wat te doen?
Emoticon: Angry Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Nooo Emoticon: Confused Emoticon: Eerie

MIDI!
User
spacer line

- datum: 22 juni tm 10 juli met 2 personen
- reisburo: Tui World
- plaatsnaam reisburo: Ruiterskwartier Leeuwaden
- oplossing: Eerst zelf vaak aan de telefoon gehangen, maar werd niet echt behulpzaam geholpen. Deze week voor de 3e week achtereenvolgens gebeld. Mevrouw belde me later snel terug (kon me op dat moment niet te woord staan). Ze leek erg behulpzaam en vriendelijk. Zei dat ze nu tm 15 juni hadden. Die hadden ze omgeboekt met Singapore Airlines, voor pp 180 euro extra. Ik zei dat ik had gehoord dat je met China voor 75 pp extra kon. Zij weer bellen naar het hoofdbureau, die ze gisteren niet meer te pakken kreeg (heeft me dat nog wel netjes laten weten) maar vandaag wel. Ze zei dat als je met China gaat, je dan maar tot Bangkok gaat, en je dan ook nog veel extra kosten krijgt als je naar Denpasar moet. Volgende week zijn ze verschijnlijk bij mijn vertrekdatum, dan mag ik kosteloos annuleren (dat zou nu 271 pp kosten) of ingaan op hun aanbod. Ze raadde me dus aan om nog even te wachten.
Henkb52 zei dat hij voor 78 euro ook had omgeboekt naar China Airlines, kom je dan wel helemaal in Denpasar?
Tja, sommige moeten nog meer betalen voor Singapore dan 180euro per persoon dus misschien moet ik het maar doen. Maar ik vind het erg veel geld! Dat onder protest boeken moet ik dan ook maar proberen om de extra kosten terug te krijgen

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic opgeschoond

Dit topic is alleen voor oplossingen van reisburo's, niet de discussie zelf, dat kan in onderstaand topic. Graag de berichten daar plaatsen. Deze zullen worden verwijderd.

algemene discussie
Phuket Air problemen: landingsrechten ingetrokken

Dennis
User
spacer line

Geboekt bij: KRAS via internet
datum vertrek: 5 juni
oplossing: We vliegen nu 5 juni met EVA air naar Bangkok, extra kosten 75 euro per persoon. Emoticon: Smile

MIDI!
User
spacer line

- datum: 22 juni tm 10 juli met 2 personen
- reisburo: World Of Tui (TO Holland International)
- plaatsnaam reisburo: Ruiterskwartier Leeuwaden
- oplossing:
Afgelopen woensdag had ik weer gebeld met het reisburo. Ze waren nog steeds bij vertrekdatum 15 juni, terwijl ze dat die week ervoor ook al waren. Maar mevrouw zei (die me weer netjes te woord stond), "de meesten boeken we om met Singapore voor € 180 + € 40 tax". Ik zei dat ik dat veel te veel vond en dat ze volgens art. 4 van de ANVR reisvoorwaarden helemaal geen extra geld mogen vragen als de volledige reissom al is betaald, dus wat ze me ook zouden gaan aanbieden, dat ik onder protest akkoord zou gaan en het voor zou brengen voor de geschillencommisie reizen Op dat moment was ze er wat stil van en heeft ze er verder niet op gereageerd, maar gisteren belde ze mij op: we gaan nu met singapore voor € 57 pp (incl. 42 Tax), zonder een dag korter vakantie, we gaan zelfs een paar uur eerder vertrekken en iets later weer terug! Emoticon: Yes! Dus daar was ik wel heel blij mee en daar ga ik me akkoord. Ik weet natuurlijk niet zeker of het iets met mijn opmerking van de dag ervoor te maken heeft, maar het zou best kunnen. Het enige nadeel in eerste instantie vond ik dat we 10 uren moesten wachten op Singapore. Maar nu gaan we het daar maar van nemen, want de mevrouw van het reisburo zei dat je redelijk makkelijk 'even' singapore in kan. Dus dat doen we. Voor mij uiteindelijk toch een geslaagde oplossing. Mijn voorpret kan nu echt beginnen! Succes allemaal met het regelen van een goed alternatief en laat je niet afschepen! Emoticon: Bye bye

Nieuwe reistijden :
22 juni
11.50 AMS, 6.20 Sing. (plaatselijke tijd)
16.40 Sing., 19.10 Denpasar
9 juli
20.05 Denpasar, 22.35 Singapore
23.45 Singapore, 7.15 AMS (NL tijd)

jan&elly
User
spacer line

ik ben eindelijk gebeld, afgelopen vrijdag werd medegedeeld dat a.s. woensdag duidelijkheid moet zijn voor iedereen die 6 juli vertrekt. Wat gebeurt er tot nu toe, wie vliegt deze week met wat voor hoeveel???????

Anbrie
User
spacer line

Heenreis: zondag 27 maart 2005
Geen problemen
Terugreis: oud zaterdag 10 april 2005
Terugreis: nieuw zondag 11 april 2005
Reisburo: World of Tui Amsterdam

Brief met klacht over vertraging gestuurd meteen na thuiskomst en vergoeding voor gemaakte kosten gevraagd.
Zojuist te horen gekregen dat we 75 euro per persoon vergoeding krjigen.

Ik vroeg tevens of ze het druk hadden met omboeken.
ANTWOORD: nee hoor helemaal niet Emoticon: Confused

Succes voor allen.

Gandalf
User
spacer line

Wij waren geboekt op de eerste vlucht die werd geannuleerd en wel op zondag 1 mei 15.00 s'middags, hadden met 7 personen geboekt! Zijn toch naar het vliegveld vertrokken en hebben daar van Tui een alternatief aangeboden gekregen via Singapore Airlines, 1 dag later vertrokken maar 2 dagen vakantie extra gekregen en hebben daar geen dubbeltje voor bijbetaald. Ik sta dus met grote ogen te kijken naar al die berichten over bijbetalen enzo. Daar klopt voor mijn gevoel helemaal niks van !!!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 06-06-2005 20:01 Gandalf wrote:
... Daar klopt voor mijn gevoel helemaal niks van !!!

Tuurlijk, iedereen loopt te liegen hier Emoticon: Laugh out loud

santina
User
spacer line

Tegen mij is er gezegd afwachten, maar te lang wachten???straks is er niks meer.
Ik kon niet kosteloos annuleren dat kan pas 42 dgn voor vertrek. Officieel!!
Maar misschien vind ik nu zelf een alternatief en dan?Zeker weer wachten tot ik heeeel veeeel moet bijbetalen, of geen vakantie en geld tezijnertijd gecrediteerd.
Ik wordt hier zo moedeloos van.....Arke! Kom nu met een oplossing!

Santina

heuvel
User
spacer line

10 juli zouden wij voor 20 dagen met 2 personen naar Bali (Sanur) vertrekken
Vorige week eindelijk te horen gekregen wat wij bij moesten betalen.
€ 885,- per persoon.!! nu geannuleerd en een andere reis naar bali geboekt voor ongeveer dezelfde reissom,een paar dagen later, een minder hotel en een paar dagen korter ( bij Oad.)

Gomera2
User
spacer line

Wij hebben zojuist ook aan alternatief aangeboden gekregen voor onze reis naar Bali

Oud: vertrek 5 augustus, terug 21 augustus-->met Phuket Airlines.
Nieuw: vertrek 7 augustus, terug 23 augustus. -->met Singapore Airlines. Dit kost ons 115 euro p.p. extra.

Het enige nadeel betreft de vluchttijden: vertrek Schiphol 7/8 11:50, aankomst in Singapore om 8/8 06:20 (SQ323), en pas 's avonds om 19:00 naar Bali. (SQ148)
Dit geldt ook voor de terugreis: vertrek uit Bali om 22/8 13:05, aankomst Singapore 15:35 (SQ143), en dan pas om 23:45 uit Singapore naar Schiphol, aankomst 23/8 07:15 (SQ324)

Hebben sommige mensen ook een vlucht eerder aangeboden gekregen van Singapore naar Bali? Zo nee, is het mogelijk de stad in te gaan? Ik begreep van Tui dat je hiervoor toestemming moet krijgen van de luchtvaartmaatschappij. Wie heeft hier ervaring mee? En: heeft Singapore een visum verplichting?

megamze
User
spacer line

Het is stil rondom phuket air. Heel stil
Wie heeft het lef gehad zijn mond open te doen?
Wie is het gelukt zijn droomreis niet te annuleren, maar ook niet bij te betalen?
Wie heeft de geschillencommissie ingeschakeld?
Onmacht? Bullshit! Laat ze er niet mee wegkomen!

megamze
User
spacer line

Vertrek: 6 Juli
Donderdag te horen gekregen dat we kunnen vliegen met KLM en garuda.
Dag van aankomst en vertrek (30 Juli) zijn hetzelfde gebleven.
Of we effetjes 265 euro en 75 euro tax p.p. willen bijbetalen!!
Uit coulance legt TUI er 100 euro bij (is dat geen schuldbekentenis?)

Nee, dat willen we niet! Dit is geen alternatief, dit is oplichting! Wij gaan er wat aan doen, wie sterkt zich met ons?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,361,987 topic views - 232,760 posts - 13,677 topics - 22,547 members - last post @ 20-06-2019 19:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,682,413 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com