indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anne-Mieke
Vanochtend dan eindelijk de bevestiging van mijn vlucht 30/12 KNO-CGK ontvangen. Dus nu nog wachten op de bevestiging van mijn vlucht 29/12 AMS-KNO. Deze staat nog in de wachtlijst. Toen ik een jongeman van Garuda Jakarta aan de lijn kreeg en hem vroeg waarom AMS-KNO nu in de wacht staat, kreeg ik als antwoord: Ya pak, kan AMS-KNO-DNP di kensel dan barangkali langsung di isi lagi.
Ik kan het enigszins begrijpen, maar toch. Ik hou in ieder geval goed mijn e-mailbox in de gaten. Ik vertrouw er op dat alles goed gaat komen. Als de rust bij Garuda Schiphol is teruggekeerd dan zal ik wel weer gaan bellen.
Tenang aja ya kan? Emoticon: Puh!

spacer line  

Tot op heden nog steeds geen bevestiging van 29/12 AMS-KNO ontvangen. Dus nog in de wacht. Vanmiddag weer geprobeerd om Garuda Amsterdam te bellen. Voor Nederland toets 1 voor reservering toets 2, en ja hoor dan is het tuut tuut tuut tuut en geen mogelijkheid meer om naar Garuda Jakarta verbonden te worden.
Ik dacht...…..misschien willen ze mijn vlucht AMS-KNO-CGK wel van 29/12 naar 28/12 schuiven, dan ben ik van het gedonder en de onzekerheid van "wachtlijst" af. Maar helaas, ik kom er via de telefoon niet doorheen Als de wijziging van 29/12 naar 28/12 ook zonder "biaya tambahan" zou zijn, vind ik het niet erg om een dag eerder te vertrekken. Dan alleen nog een dag extra in een hotel. tenzij ze bereid zijn om 31/12 CGK-JOG ook naar 30/12 willen verschuiven. Ben ik wel mijn kosten hotel kwijt. Ach ja blijf ik toch 2 dagen in Cengkareng, dan bij Agoda nog een dag extra reserveren. ik vermaak mij wel...……………...

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-09-2019 22:26 indisch2018 wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anne-Mieke
Vanochtend dan eindelijk de bevestiging van mijn vlucht 30/12 KNO-CGK ontvangen. Dus nu nog wachten op de bevestiging van mijn vlucht 29/12 AMS-KNO. Deze staat nog in de wachtlijst. Toen ik een jongeman van Garuda Jakarta aan de lijn kreeg en hem vroeg waarom AMS-KNO nu in de wacht staat, kreeg ik als antwoord: Ya pak, kan AMS-KNO-DNP di kensel dan barangkali langsung di isi lagi.
…..
Ik snap er niks van.
Je had voor de heenreis voor de GA089 geboekt. Het verschil is nu alleen dat deze vlucht niet op Jakarta maar op Medan vliegt. Hoe kun je dan in godsnaam nu ineens op een wachtlijst staan? Dit klopt gewoon niet.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

stekkel
User
User icon of stekkel
spacer line

Beste Forumbezoekers,

Ik zie dat het veranderen van de vluchtschema's van Garuda in Europa ook hier een item is.
We gaan,volgende maand, na veel wikken en wegen, door/met gezondheids-perikelen voor een laatste keer naar Indonesië.
Enige tijd geleden de tickets geregeld met als argumenten: 30kg bagage (de vrouw wil graag veel meenemen voor de familie) en de rechtstreekse vlucht van slechts 14 uur voor mij (en dat zal al doorbijten worden, maar ok).

Gisteren kregen we van Cheaptickets een email dat de vluchtschema's van Garuda waren gewijzigd.
De heen-vlucht is veranderd in Amsterdam -> Medan -> Bali ->Jakarta, met een totale reistijd van ruim 21 uur! En dat was schrikken.
Ook met het moeten overstappen op andere vliegtuigen bestaat, denk ik, een reëel risico van missen van je aansluiting.
Verder gaan ze van een ruime Boeing 777-300ER naar een dichter gepakte A330-200.

Het kantoor van Garuda nog niet kunnen bereiken (tuut, tuuut, tuut) en de aardige telefoniste van Cheaptickets kon niets doen, behalve de opmerking dat het chaos was met de Garuda-boekingen.

Weet iemand iets over volgende:
1) Hoe gaat het met je bagage? Moet je die nu in Bali zelf oppikken als je overstapt op een ander vliegtuig / inlandse vlucht? Of komt dat automatisch in het vliegtuig van de inlandse vlucht?
2) Waar is de paspoortcontrole? En hoe zijn de ervaringen met overstappen daar, iets bekend over terminals/gates daar?
3) Bij het vertrek ga je eerste met een ander vliegtuig naar Medan, daar stap je over. Een inlandse vlucht. Moet je dan voor inchecken in Jakarta nog steeds naar de nieuwe terminal 3? En waar is dan de paspoortcontrole, ook nog eens in Medan?

Wat mij ook zorgen baart is de volgende melding: As of October 29, 2019, Gaurda Indonesia will use an A330-900neo for the route. They’re just about to take delivery of their first such plane, as they have 14 on order.
Bij het in gebruik nemen van een nieuw toestel hebben we in Indonesie eerder rampen/vertragingen gezien.

Ik vond overigens op een ander forum onderstaand bericht. Het komt op mij over dat Garuda, wat betreft Europa in staat van ontbinding verkeert. Voor mij nooit meer deze maatschappij.
------------------------------------------
Posted: September 26, 2019 at 6:34 am.
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.lucky I work as a pilot in Garuda Indonesia, I know that even with a 393 seater 777, the CGK-AMS route has always been profitable. The main reason Garuda shifts its CGK-AMS route into DPS-KNO-AMS is because of the CEO Ari Askhara.

Firstly, Askhara owns a company based in Medan, so he shifts the route in order to use the plane to transport goods easier from Europe to Medan without having to pass the strict customs in Jakarta.

Secondly, Askhara is Balinese and he has a mistress named Puteri, she is a Garuda Indonesia flight attendant based in Bali, so after the Amsterdam route shifts from Bali, the crew based in Bali will operate this route. (Also the DPS-KNO-LHR route has been operated by the Bali based crew)

Most of the employees in Garuda Indonesia dislike him, cause he is destroying the airline with his illogical and corrupt decisions.

Everyone deserves to know the truth and I hope this could answer your confusion.
-------------------------------------------
Tja...........daar sta je dan......met je ticket van Garuda.

jstar
User
spacer line

Ik neem die piloot posting wel met een korrel zout, Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.stekkel , maar je weet maar nooit he. Wat gebeurt er met de vlucht Londen? Ook Medan?

Over jouw vragen, ik begin met 3):
Weet je zeker dat het vliegtuig verandert in Medan? Zoals het er uitziet, is het één doorgaande vlucht.

Dit was een persbericht:
the GA 089 return flight from Amsterdam will depart at 12:05 p.m., land in Medan at 6:25 a.m., take off for Bali at 7:05 a.m. and land at Ngurah Rai International Airport at 11:05 a.m.

Als dat zo is, kom je in Bali aan de international terminal aan.
Dat betekent dat je daar door immigration en customs moet, er is geen international transfer zoals in andere landen omdat de volgende vlucht domestic (binnenlands) wordt.

jstar
User
spacer line

Garuda in Jakarta is trouwens ALTIJD terminal 3. Domestic en international.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-09-2019 08:38 stekkel wrote:
….
De heen-vlucht is veranderd in Amsterdam -> Medan -> Bali ->Jakarta, met een totale reistijd van ruim 21 uur! En dat was schrikken.
Ook met het moeten overstappen op andere vliegtuigen bestaat, denk ik, een reëel risico van missen van je aansluiting……
Je schrijft niets over tijden.
Daarnaast is een luchtvaartmaatscahppij verantwoordelijk voor aansluitingen als deze zo in een en het zelfde ticket worden aangeboden.
On 28-09-2019 08:38 stekkel wrote:
……Weet iemand iets over volgende:
1) Hoe gaat het met je bagage? Moet je die nu in Bali zelf oppikken als je overstapt op een ander vliegtuig / inlandse vlucht? Of komt dat automatisch in het vliegtuig van de inlandse vlucht?
2) Waar is de paspoortcontrole? En hoe zijn de ervaringen met overstappen daar, iets bekend over terminals/gates daar?
3) Bij het vertrek ga je eerste met een ander vliegtuig naar Medan, daar stap je over. Een inlandse vlucht. Moet je dan voor inchecken in Jakarta nog steeds naar de nieuwe terminal 3? En waar is dan de paspoortcontrole, ook nog eens in Medan?...
1. Je bagage wordt doorgelabeld naar Jakarta.
2. Paspoortcontrole kan in Medan of Denpasar zijn. Ik verwacht dat dit in Denpasar is gezien de korte stop in Medan en dat GA089 tot een internatiole vlucht is gekwalificeerd.
3. zie boven. GA089 is Amsterdam-Medan-Denpasar. Je stapt dus NIET over in Medan. Daar gaat dit hele verhaal nu juist over.
ALLE Garuda vluchten komen aan/vertrekken van de nieuwe terminal domestic of international dat maakt niet uit.
Paspoortcontrole is dan in Medan omdat de vlucht Medan -Jakarta domestic is.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Totale chaos dus bij Garuda!

Het is te krankzinnig voor woorden: Amsterdam - Medan - Denpasar - Jakarta.
Garuda gaat fikse klappen krijgen.

Kortom: wees wijs en pak een andere airline.
Na talloze route wijzigingen weet gewoon niemand meer waar ie aan toe is.

Stekkel: Antwoorden doe ik niet, want puur gebaseerd op aannames. Niemand weet het meer. Blijkbaar de customer "service" ook niet.

Heldere ziende

jstar
User
spacer line

Dat laatste klopt niet persé Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anne Mieke. Als je niet van boord gaat in Medan, blijft de vlucht internationaal. Dus internationaal naar Bali en dan domestic naar Jakarta.

spacer line  

En dan ben je de lul met 30 kg.
Want die geldt dan tot Bali....

Dus wordt 10kg bijbetalen?

Heldere ziende

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Zoals ik enkel dagen al eerder gepost heb. Als je Amsterdam-Jakarta geboekt hebt, hoef je niet eerst de omweg via Denpasar naar Jakarta te vliegen, maar, met een tussenstop van van ongeveer 2,5 uur, vanaf Medan direct naar Jakarta. Dat laatste stuk is natuurlijk een domestic vlucht, en dan is de paspoort controle en immigratie afhandeling uiteraard al in Medan. Verder is het dan de vraag, of je dan je 30 kg bagage probleemloos mee kunt nemen, of dat je nog bij moet betalen.
Overigens kun je tegenwoordig ook bij diverse andere maatschappijen op de route Amsterdam-Jakarta 30 kg bagage mee nemen.
Persoonlijk vind ik 20 kg al meer dan voldoende, soms neem ik maar 15 kg mee, zelfs als ik voor een half jaar naar Indonesië vertrek, en dat is met het oog op de noodzakelijke binnenlandse vluchten ook wel zo handig.

FAR FROM THE MADDING CROWD

stekkel
User
User icon of stekkel
spacer line

Beste forumers,

Dank voor alle informatie.
Hier nog even een aanvulling over het vluchtschema.
Heen: 12:05 AMS -> Medan -> DPS (aankomst 11:05, alles in vliegtuig: GA89), dus zitten blijven in vliegtuig in Medan lijkt me.
13:00 DPS -> CGK (aankomst 14:10, in vliegtuig: GA409 )

Terug: 20:00 CGK -> Medan (aankomst 22:15, met vliegtuig:GA196 )
23:55 Medan -> AMS (aankomst 7:30, met vliegtuig: GA88 )

Lijkt me eerst een inlandse vlucht en dan in Medan overstappen op internationale vlucht? Dan in Medan paspoort/douane controle?

Verder zijn op de gewijzigde boeking de gereserveerde stoelen verdwenen (is ook een nader type vliegtuig geworden).
Maar wat verder weer onduidelijk is, dat er wel is aangegeven dat er 7 kg handbagage is gereserveerd, maar bij de ruimbagage staat: "niet gereserveerd".
Dus wat we daarmee weer aan moeten?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-09-2019 09:46 jstar wrote:
Dat laatste klopt niet persé Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anne Mieke. Als je niet van boord gaat in Medan, blijft de vlucht internationaal. Dus internationaal naar Bali en dan domestic naar Jakarta.
Dat snap. Ik bedoel uiteraard ook als vanuit Medan naar Jakarta wordt gevlogen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-09-2019 10:02 jakarta-snacks wrote:
En dan ben je de lul met 30 kg.
Want die geldt dan tot Bali....

Dus wordt 10kg bijbetalen?
Nee. Als de aansluitingen met Garuda zijn dan wordt die 30 kg ook gegarandeerd om de aansluitende binnenlandse vluchten.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-09-2019 10:05 jupje wrote:
Zoals ik enkel dagen al eerder gepost heb. Als je Amsterdam-Jakarta geboekt hebt, hoef je niet eerst de omweg via Denpasar naar Jakarta te vliegen, maar, met een tussenstop van van ongeveer 2,5 uur, vanaf Medan direct naar Jakarta. Dat laatste stuk is natuurlijk een domestic vlucht, en dan is de paspoort controle en immigratie afhandeling uiteraard al in Medan. Verder is het dan de vraag, of je dan je 30 kg bagage probleemloos mee kunt nemen, of dat je nog bij moet betalen.
.....
Dat zal waarschijnlijk in de toekomst ook zo zijn maar we hebben nu te maken met een situatie waarbij vanalles snel omgeboekt moet worden op vluchten (KNO-CGK) waarop mogelijk geen plaats meer is en dus DPS-CGK wordt aangeboden.
Op de aansluitende vluchten is die 30 kg bagagevrijdom ook van toepassing

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-09-2019 10:14 stekkel wrote:
….
Terug: 20:00 CGK -> Medan (aankomst 22:15, met vliegtuig:GA196 )
23:55 Medan -> AMS (aankomst 7:30, met vliegtuig: GA88 )
Lijkt me eerst een inlandse vlucht en dan in Medan overstappen op internationale vlucht? Dan in Medan paspoort/douane controle?
Ja paspoortcontrole is in Medan
On 28-09-2019 10:14 stekkel wrote:
Maar wat verder weer onduidelijk is, dat er wel is aangegeven dat er 7 kg handbagage is gereserveerd, maar bij de ruimbagage staat: "niet gereserveerd".
Dus wat we daarmee weer aan moeten?
Die mag Garuda beantwoorden.

Idd, wat een zootje

spacer line  

En dan zal Garuda binnenkort beseffen "hee we krijgen veel minder reizigers en social media staan ramvol met negatieve berichten".

Waarop Garuda voor de ... 9e? ... keer alles weer overhoop gooit en mensen nog gekker worden.

Niet bijster intelligent. Die fratsen gaan heel veel geld kosten.

Heldere ziende

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is dat ik mijn vlucht al geboekt heb (Denpasar) maar ook ik ga weer andere alternatieven zoeken.
Het is niet eens zozeer de verandering op zich maar de termijn waarbinnen dit allemaal moet.

En dit is JS precies wat ik steeds bedoel over de vluchten met Garuda naar Flores. Komt allemaal op hetzelfde neer. Ik kan de gasten niet meer tellen waarbij vluchten geannuleerd werden, veel te laat geinformeerd, vluchtwijzigingen van een halve dag etc etc En alles of op stel en sprong of weken, maanden van te voren maar niet op tijd informeren.

spacer line  

Mijn vlucht 29/12 AMS-KNO is inmiddels okey "confirmed". Ik heb er weliswaar nog geen email bevestiging over ontvangen, maar bij zgn inloggen met reserveringsnummer zag ik dat alle vluchten op 29/12, 31/12 en 23/01 bevestigd waren. Dit alles heb ik dus via website van Garuda naar mijn email kunnen sturen en ook uitgeprint. Ik heb nog geen nieuwe e-ticket ontvangen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.stekkel
Vandaag kreeg ik te horen dat kennissen van mij per boeking en zelfs per persoon €300,00 moeten bijbetalen. Zij hebben de tickets bij een reisbureau geboekt. Ja het is een chaos. Het is ook zo dat als je tickets via een reisbureau koop, dat zij dan altijd de tussenpersoon zijn. Tja en voor de reis bureaus is Garuda ook niet te bereiken.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.jakarta-snacks
Nee kwa bagage ben je niet de lul. Als alle tickets zowel international/domestik in 1 pakket zijn gekocht, mag je domestik gewoon 30kg meenemen. Als je achteraf bijv een domestik tiket Garuda koop, tja dan is het max 20kg en dat is dan wel balen. Ik heb de laatste keer met Emirates gevlogen. Daarna (de volgende dag na aankomst) met Batik Air kelas Bisnis. Was even duur als Garuda economy.

----------

afgelopen woensdag 25/09 had ik heel vaak naar Garuda Amsterdam gebeld. Toen ik "toets 1 voor Nederlands" indrukte kreeg ik een Indonesisch band met keuze menu en werd ik doorverbonden naar contactcenter Garuda Indonesia. Daar hebben ze mij heel goed geholpen en kosteloos de tickets aangepast en veranderd. Dezelfde dag maar dan na 17u heb ik weer naar Garuda Amsterdam gebeld. Kantoor was gesloten, en voor noodgevallen was het dan "toets 1" en werd ik weer naar Haruda Jakarta doorverbonden. Dit alles werd NIET op mijn telefoonrekening in rekening gebracht.
Zo even belde ik weer naar Garuda Ams en je kan dus doorverbonden worden naar Jakarta want aldaar zijn ze 24/7 open en bereikbaar.

Afijn nu maar wachten op mij e-ticket en e-mail bevestiging. In ieder geval via www.garuda-indonesia.com en dan links klikken op mijn reis, "inloggen" met Reserveringsnr en achternaam heb ik kunnen zien dat alle vluchten 29/12AMS-KNO transit CGK, 31/12 CGK-JOG en 23/01 JOG-CGK transit CGK-KNO transit KNO-AMS confirmed/bevestigd zijn.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Mooi indisch2018.
Gefeliciteerd.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Anne Mieke, misschien wil jij mij antwoord geven, Indisch in ieder geval niet, uiterst onbeleefd vind ik dat Emoticon: Blush , die heeft zich met ellenlange verhalen helemaal vastgepind op jou, had het nu niet simpeler geweest om de ticket te annuleren en bij een andere maatschappij te boeken voor de zelfde prijs om al die hartverscheurende ellende te vermijden, of kan dat niet. Emoticon: Confused

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ben de afgelopen donderdag met de Garuda naar Nederlaand vertrokken.
Het begon al met online instecken waar ze de verkeerde voorbeeld van de stoelen indeling voor schotelde denk van de 777-200 in plaats 777-800.
Ik had een stoel gekozen net voor de paintry waardoor je meer been ruimte had dat was nog een stoel vrij dus de zitplaats omgeruild naar 63 C .
Maar ik kwam binnen het vliegtuig en kwam helemaal in de achterste stoel terecht twee naast elkaar zitplaatsen.
Goed het was zo dus geen gemopper, kwam ook wel naast iemand te zitten die eigenlijk twee stoelen nodig had want ik kon mijn elleboog niet kwijt.
Verders was het een vriendelijke man een Nederlander met een Nieuw-Zeelands paspoort.
Het eerste wat je kreeg een flesje aqua en in papier verpakte natte doekje.
Het eten was slecht nasi zo wit en kip nadat we al uren onderweg zaten.
Midden in de nacht werden we opgeschrikt met een opgevulde droog brood met beker water .
Twee uren voor aan komst ontbijt met kiipworstje en wat pure.
Veel turbulentie gehad boven India en daarna boven de zee
En een half uur vertraging bij aankomst. Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Ik kan bevestigen dat het eten met sprongen achteruit is gegaan.
Van echt een lekker maatijdje (domestic flight) naar niet lekker EN bijzonder taai vlees (je weet wel, waar dat taaie vlies nog tussen zit).
Zo'n verschil dat het me direct opviel.
Erg jammer hoor en hoop dat dat niet structureel is.

Heldere ziende

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Welkom in Nederland Ziel, het weer valt nog mee, we kunnen nog wat mooie dagen krijgen, maar voor jou rete koud, dus kleed je goed aan, want wij ouwe lullen zijn kwetsbaar. Emoticon: Cry
Geniet van de geneugten in Nederland, vooral van de supermarkten waar je voor hele redelijke prijzen alles maar dan ook alles kan kopen/krijgen. Emoticon: Yummie!
Appie Heyn is redelijk duur, Bas van de Heijden is goedkoper met Jumbo, Lidl is niet meer de winkel van het plebs, dus daar hoeft niemand zich meer voor te schamen, die is het goedkoopst met Deutsche kwaliteit waar je inmiddels de Graven van Holland en Willem van Oranje tegen kan komen. Emoticon: Yes!
Spotgoedkope speklapjes en hamlappen, groente te kust en te keur wat geen ruk kost en biertjes die haast gratis zijn en als bonus vanavond op SBS 6 naar "Ik hou van Holland" kijken van Linda de Mol. Emoticon: Laugh out loud
Misschien kan Linda je uit de spiraal van droevige sikkeneurige gedachten van een droeftoeter halen en je weer de zonzijde van het mooie leven wat we hebben laten zien. Emoticon: Yummie!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-09-2019 16:39 Malam wrote:
Anne Mieke, misschien wil jij mij antwoord geven, Indisch in ieder geval niet, uiterst onbeleefd vind ik dat Emoticon: Blush , die heeft zich met ellenlange verhalen helemaal vastgepind op jou, had het nu niet simpeler geweest om de ticket te annuleren en bij een andere maatschappij te boeken voor de zelfde prijs om al die hartverscheurende ellende te vermijden, of kan dat niet. Emoticon: Confused
Nee, Malam dat kan dus niet. Tenminste niet in het geval van Indisch2018 (vertrek december) en ook niet voor mijn eigen ticket bijvoorbeeld (vertrek november) en zo nog duizenden anderen.

Het (zelf!) annuleren van vliegtickets is vrij ingewikkeld en heeft te maken met de tariefklassen waarin het ticket geboekt werd. Er zitten vaak hoge kosten op en soms kan het niet eens (dwz dat je alles kwijt bent). probleem is dat dat ook niet altijd even duidelijk en transparant wordt aangegeven.

Een maatschappij mag wijzigingen aanbrengen in het vluchtschema als de termijn van minimaal 2 weken in acht genomen worden.
Degenen die met Garuda vliegen en daar wel recht op hebben zijn passagiers met vertrek van 1 tot en met 4 oktober (omdat deze data binnen de gestelde twee weken vallen). Deze reizigers die hierdoor nu 4 (via Medan) tot 6 uur (via Denpasar) later in Jakarta aankomen hebben mogelijk recht op een vergoeding.
Let op hieronder twee verschillende links.
Hieronder als je zelf annuleert
https://www.consumentenbond.nl(...)mboeken-of-annuleren

en deze als de vlucht geannuleerd wordt , vertraging etc

https://www.consumentenbond.nl(...)t/vlucht-geannuleerd

En dan is het nog een gehannes want het gaat wel op als de vlucht vanuit de EU vertrekt maar omgekeerd is nog maar de vraag.

Ik zie op diverse websites iedereen wel vanalles roepen maar zo simpel is ie dus niet. En, het zal je ook maar gebeuren.
Een zelf/extra gekochte vlucht voor een aansluiting vanuit Jakarta kan ineens zomaar niks meer waard zijn. (bijvoorbeeld een vlucht rond een uur of 11 naar een bestemming binnen Indonesie waarmee je niet met Garuda kan komen)

Maar, er is wel een ander dingetje.
We hebben het nieuws via het internet vernomen en de meeste mensen hebben van Garuda noch van de ticketaanbieder een bericht gehad dat er een vluchtwijziging was.
Wat ik graag zou willen weten is hoelang men erover mag doen om passagiers in kennis te stellen.
Niet iedereen krijgt al het nieuws mee en je kijkt ook niet om de haverklap op je boeking. Ikzelf heb nl. nog helemaal niets gehoord. Wel zelf vorige week zaterdag een mail gestuurd naar de ticketaanbieder maar daarvan kreeg ik het antwoord dat zij nog geen formeel bericht gehad hadden. Ik moest maar (a)wachten. Dat is nu een week geleden en intussen is Garuda wel in mijn reisschema aan het wroeten. Ik heb de ticketaanbieder daarstraks opnieuw een mail gestuurd met daarin de printscreens met het verzoek om dit zsm op te lossen.
Dan even terug naar het in kennis stellen.
Men weet het dus maar stelt de klant niet in kennis en de klant boekt intussen bv ander vervoer of aansluitingen. Wat dan? Ik ga tussen de bedrijven door nog eens verder puzzelen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,927 posts - 13,697 topics - 25,658 members - last post @ 14-11-2019 16:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,671,244 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com