indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

2 mei 2005:
Reizigers Phuket Air via omweg terug

Gedupeerde reizigers van Phuket Air komen met andere luchtvaartmaatschappijen uit Bangkok terug. Ze reizen via onder meer Kopenhagen, ZŘrich en Kuala Lumpur naar Nederland. Phuket Air was maandag volgens een woordvoerder druk bezig met het omboeken van reizigers.

30 april 2005:
Landingsrechten Phuket Air ingetrokken

De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) heeft de landingsrechten van de Thaise luchtvaartmaatschappij Phuket Air per direct ingetrokken. Bij verscherpt toezicht zijn onaanvaardbare tekortkomingen geconstateerd, verklaarde een woordvoerder zaterdag.

We houden je op de hoogte van het laatste nieuws, je kunt discussieren over de oplossingen in het andere, reeds bestaande topic:
Phuket Air problemen: landingsrechten ingetrokken

Oplossingen reisburo's
Phuket Air problemen: oplossingen reisburo's

Heb je zelf nieuws? Plaats een link naar het artikel, zorg ervoor dat je geen links plaatst waarvoor je moet inloggen (bijv. Telegraaf, AD)

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

4 mei 2005:
Phuket Air nog altijd in problemen

Phuket Air verwacht binnen enkele dagen weer te kunnen vliegen op de route Bangkok-Amsterdam, nadat de Nederlandse luchtvaartautoriteiten de maatschappij verboden nog te landen nadat ontdekt was dat een vliegtuig gebrekkige noodverlichting had. Tevens had ÚÚn piloot niet de benodigde medische verklaringen bij zich.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

6 mei 2005:
Increasing problems for Phuket Air in UK

A cut-price Thai holiday airline has been banned from flying to Britain after a safety scare during April in which passengers staged a rebellion when they saw fuel leaking from a wing. Phuket Air, which was used by several leading tour operators including Kuoni and Thomson Holidays, has had its operating licences suspended in Britain and its other European destination, the Netherlands.

danielk
User
spacer line

Ik heb inmiddels van Phuket Air begrepen dat het vliegverbod is verlengd tot 1 juli 2005. Ik denk niet dat het nog wat gaat worden met deze tent.

Mipster
User
spacer line

Van het tros-radar forum over Phuket (pagina 38) leek me wel van belang, weet alleen niet hoe deze persoon aan de info is gekomen!

Kras vertelde mij zojuist: dat er ook in Juli niet meer met phuket gevlogen zal worden. Ze hebben ALLE mensen van de maand mei nu omgeboekt. Maandag beginnen ze met juni en daarna zal Juli volgen. Of ze dan voor de betalingsdatum daaraan toe kwamen was niet zeker omdat Juni iets meer tijd in beslag zou nemen dan mei. Alle vluchten werden in ieder geval omgeboekt naar China air.
Wanneer de reis dus gewijzigt wordt heb je twee opties:
1. de meerprijs accepteren en deze terug claimen van Phuket (of je dat ook werkelijk krijgt is een andere zaak)
2. Het aanbod afwijzen en de volledige reissom terug gestort krijgen door Kras.
Het is dus een moeilijke keuze: of nu annuleren zodat je niet binnen de 42 dagen voor vertrek komt, wel aanbetaling kwijt; of wachten en eventueel betalen en als je het er niet mee eens bent dan, het hele geld terug krijgen. Het probleem is wel dat je dan eerst de hele reissom naar Kras over gemaakt moet hebben.
Is er iemand die het alternatief geweigerdheeft, na volledige betaling, en al de gehele reissom terug heeft gekregen van Kras

essie1980
User
spacer line

Hallo,
Ik was benieuwd of er al wat meer nieuws was over phuket air. Ik ga eind augustus naar Bali en zou graag duidelijkheid hierover willen, die het reisbureau d-reizen tot op heden maar niet kan geven. Ik hoor het graag!

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 05-07-2005 08:16 essie1980 wrote:
Hallo,
Ik was benieuwd of er al wat meer nieuws was over phuket air. Ik ga eind augustus naar Bali en zou graag duidelijkheid hierover willen, die het reisbureau d-reizen tot op heden maar niet kan geven. Ik hoor het graag!

Ik denk dat je deze club voorlopig (of zelfs voorgoed) niet meer op SPL terug ziet komen. Zowiezo in Europa niet meer... op hun website kun je hun zomerschedule http://www.phuketairlines.com/(...)e_international.html en daar staan geen internationale bestemmingen in Europa meer in. Verder zie je nog maar weinig staan op hun site over die B747's die naar Europa vlogen... het lijkt erop of dit hele verhaal aan een vroeg einde is gekomen. Het meest logische is dat alle touroperators alternatieven hebben of nog aan het zoeken zijn... en volgend seizoen echt niet meer bij Phuket aan zullen kloppen... Die B747's kosten bakken met geld om ze luchtwaardig te houden dus wanneer dat er niet meer is dan is het toch al afgelopen... Maar voor duidelijkheid zul je toch uiteindelijk bij je reisbureau moeten zijn.

P.S. valt me dus op dat 1 van de verhalen die ter verantwoording geschreven staat gewoon niet klopt met de feiten... http://www.phuketairlines.com/(...)nt_Amsterdam_en.html

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,437 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 09:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,558,365 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com