indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ahp.ouden
User
User icon of ahp.ouden
spacer line

Voorheen boekte ik mijn binnenlandse vluchten vanuit Nederland via Ticketindonesia.info
Dit verliep probleemloos maar via Skyscanner zijn de tickets niet alleen voordeliger maar men kan ook direct de ruimbagage meeboeken. Skyscanner verwijst naar o.a. NusaTrip.com en Tiket.com. Aangezien men bij NusaTrip.com naast Bahasa ook de Engelse taal kan kiezen zou ik deze site preferen. Mijn vraag is, heeft iemand ervariaring met NusaTrip.com

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik boek regelmatig met Nusatrip.com en met Traveloka.com
Via beide sites is snel en prima te boeken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

ahp.ouden
User
User icon of ahp.ouden
spacer line

Hartelijk dank voor de info Anne Mieke.

eveline
User
spacer line

Ticket Garuda en AirAsia boek ik meestal rechtstreeks, ook in het Engels, bagage en betaling met Credit card nooit problemen gehad. Het voordeel daarvan is, als er een wijziging of vertraging verwijs ze je niet door naar een travel agent( dit doen ze meestal wel als je niet rechtstreeks bij hen hebt geboekt).

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-08-2019 09:14 eveline wrote:
Ticket Garuda en AirAsia boek ik meestal rechtstreeks, ook in het Engels, bagage en betaling met Credit card nooit problemen gehad. Het voordeel daarvan is, als er een wijziging of vertraging verwijs ze je niet door naar een travel agent( dit doen ze meestal wel als je niet rechtstreeks bij hen hebt geboekt).
Ik heb zelf minder gunstige ervaringen met Garuda. Site van Garuda is vaak niet bereikbaar, blijft eindeloos rondjes draaien. Ook voor hun intercontinentale tickets boek ik meestal via een internet aanbieder.
Probleem is ook dat Garuda (en dan heb ik het uiteraard voornamelijk over Flores) sinds begin van dit jaar een drama is met veel annuleringen of timetables die voortdurend veranderen en bizarre prijsverhogingen. Maar, dat was de vraag niet.

Ik doe tegenwoordig voor domestic vluchten alles met Traveloka.com of Nusatrip.com. Snel en gemakkelijk. Tiket.com is ook nog een mogelijkheid maar zijn minder secuur in geval van wijzigingen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Heel fijn deze nieuwe interessante topic. Zelf boekte ik mijn binnenlandse tickets altijd via nusatrip.com of tiket.com. En dat ging altijd goed. Ik vloog domestik dan meestal met Batik Air. Als je rechtstreeks bij Batik Air boek, dan kan je helaas niet met een nederlandse Mastercard betalen. Ik heb toen Batik Air hierover gebeld en zij hebben dit ook bevestigd. Dus dan maar boeken via nusatrip.com of tiket.com (meestal via tiket.com). Ik heb in ieder geval goede ervaringen met deze twee websites.

Inmiddels heb ik voor december al mijn tickets gekocht/geboekt en wel via de website van Garuda Indonesia. De boeking en betaling ging voorspoedig en binnen 5 minuten had ik mij e-ticket binnen (international/domestik). Ik wilde online ook direct mijn stoelen reserveren, maar voor internationaal ging dat niet (35 euro per internationale vlucht). Ik heb Garuda hierover gebeld en ze deelden ook mede, dat je voor de internationale vluchten dan de stoelen telefonisch moet reserveren. Je krijgt dan een email bevestiging en na ontvangst van de betaling krijg je dan ook een nieuwe e-ticket met de stoelnummers.
Het was ook raar, want online kon je dan ook een stoel reserveren, en daar zag je dan dat er nog geen enkele stoel gereserveerd was, dus 100% keuze.

Afijn, ik blok wel een stoel als ik 24uur voor vertrek dan online kan inchecken.. Ik hoop dan een D of G seat te krijgen en het liefst een beetje voorin het vliegtuig.

groetjes

spacer line  

Ik had een vlucht geannuleerd bij Nusatrip. Kreeg deze mededeling:

Dear Gerard de Vries,

Thank you for choosing Nusatrip.com

We have canceled the booking on the airline, and are waiting for your refund from the airline. We are sorry Nusatrip can not guarantee the length of process required for refund required by the airline. Estimated time required is 1 to 3 months after the booking is canceled.

However, we will promptly refund the funds after receiving refunds from the airline if possible at sooner than estimated time. Please be advised.

Nusatrip.com Customer Support Team

Na drie maanden maar eens een Email gestuurd:

Dear Gerard de Vries,

Thank you for contacting Nusatrip.com Customer Support Centre.

We will check to our refund department regarding your refund status, we will get back to you once we get confirmation from them.

Nusatrip.com Customer Support Team

Zonder vermelding stond het bedrag ( na 5 dagen) op mijn credit card..

Slechte service en je moet dus (zoals altijd) achter je geld aan.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,354,150 topic views - 233,360 posts - 13,684 topics - 23,743 members - last post @ 21-08-2019 15:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,235,786 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com