indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jstar
User
spacer line

Jaren geleden kon je een KITAP alleen elke vijf jaar verlengen. Toen schaften ze dat af, en werd de verlenging 'oneindig'. En nu hebben ze blijkbaar die oude optie weer gereactiveerd en kan je opnieuw voor vijf jaar verlengen.

Wel beter voor mensen die niet weten of ze zo lang gaan blijven, of voor ouderen die waarschijnlijk geen tien jaar meer leven.

jstar
User
spacer line

Bij navraag blijkt dat de Immigratiediensten hier in Jakarta, zelfs als zijn ze Kelas I (het hoogste niveau), geen idee hebben wat de nieuwe optie van 5 jaar verlenging is?! Ze zeggen dus gewoon dat je maar een 'unlimited' moet nemen.

Ik ga ervan uit dat ze het ooit nog wel van de oversten te horen krijgen maar in de tussentijd is het chaotisch en sta je daar dus met weinig opties.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

jstar; ik heb vorig jaar mijn MERP zelf verlengd in Bekasi. Alle benodigde documenten, ingevulde formulieren, brieven en kopietjes meenemen en indienen. Het systeem deed het niet (weer eens), maar kon later die dag betalen en 3 dagen later lag m'n paspoort om 08:00 klaar om opgehaald te worden, dus was ik er om 07:45.

Het KITAP is een visum he, dus altijd een 'dienst'/product, maar niet waar je iets aan kunt ontlenen, zonder echter garantie dus. Wetten kunnen veranderen, jij kunt de fout in gaan of wat dan ook. En dan is het einde oefening.

Ik herinner me nog een discussie elders: ja maar als je een ESTA (pre-acceptance voor de V.S.) hebt en je word daarna gearresteerd; dat maakt niet uit. Tuurlijk wel, want... het is iets wat zonder meer en onherroepelijk kan worden ingetrokken. Maar die uitleg daar wilde men niet aan. Ja prima dan, mijn ESTA is het niet. Inmiddels ook maar een ETA voor Canada en Aussie geregeld, dus nu kan ik iemand vermoorden en het vliegtuig pakken naar 1 van de drie landen zonder problemen, aldus de mensen die stelden dat ik geen gelijk had.

jstar
User
spacer line

Ja, die MERP verlenging is natuurlijk veel te zwaar, administratief gesproken. Moest zelfs de KK tonen. Voor een uit/inreis vergunning? Dus pure geldklopperij en moeilijk doen.Maar ja, ik reis teveel om het niet te doen, ik snij mezelf in de vingers dan.

Dus nu afgelopen vrijdag bij de nieuwe nog eens nadrukkelijk nagevraagd hoe dat nu zit met die vernieuwde KITAP verlenging, en het was echt of men het in Keulen hoorde donderen.

Hoe kan je nu in godsnaam een prijslijst uitgeven en niet weten wat hetgene wat erop staat betekent? ("Ik denk eraan de vol-au-vent te bestellen, wat is dat precies?" "Eh, geen idee mijnheer." Emoticon: Wink Emoticon: Frustrated

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,243,411 topic views - 232,707 posts - 13,675 topics - 22,462 members - last post @ 16-06-2019 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,507,460 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com