indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pelaut
User
spacer line

Mooie 'droom' en prima goal toch, waarvan de verwezenlijking ook weer niet geheel onmogelijk lijkt, al heeft Indonesie, in tegenstelling tot Malaysia eerder ("Malaysia my second home" Emoticon: Wink helaas geen programma om het voor (de iets meer gefortuneerde) pensionado's aantrekkelijk te maken om op latere leeftijd te verkassen.
Al eens geinformeerd naar de details van een visa lansia (pensionada visum) ?
Ik heb nogal wat Molukse kenissen in de directe omgeving waarvan er, nadat ze gestopt warenmet werken, verscheidene weer terug zijn gegaan, met wisselend succes.
Slagingskans hangt natuurlijk van heel veel factoren af: Gezondheid, financiele middelen en de verhouding, in de praktijk van alledag, met de eigen familie.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

En daar slaat je de spijker op zijn kop.
Ergens van dromen is misschien goed, maar soms is een droom een nachtmerrie.
Vooral als je bij familie gaat intrekken je bent dan de de man met de poen en dat vinden ze daar heel gewoon dat jij dan betaalt.
Maar denk niet dat ze een dankje wel zeggen voor je gave, ze kennen hier niet het gevoel van dankbaarheid z vinden het gewoon en ze eisen het misschien ook wel.
Dat is mijn ervaring maar goed ieder persoon zal het eens moeten ervaren dan pas komen ze er achter.. Emoticon: Devil Emoticon: Cry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pelaut
User
spacer line

Beste ziel, ik herken helemaal wat jij daar schetst. Zonder meteen gelijk alles in het negatieve te willen trekken, een heel groot deel van de bevolking verwacht / eist dat jij alles betaald en enige vorm van dankbaarheid is vaak ver te zoeken.
Mooi voorbeeld was (alweer 28 jaar geleden maar toch) als ik terug was van het varen en bij mijn Indonesische collega in Bogor huis logeerde. Iedere avond volle bak op de veranda, grote koude flessen Bintang, stapels met Dji Sam Soe, barbecuen, gitaar spelen,niets was te gek. Naarmate de maand vorderde, en zijn geldvoorraad afnam (en ik ook niet meer alles voor mijn rekening nam) werd het steeds stiller. Als de fase van vlak voor vertrek terug naar het schip was aangebroken (dan stond men in de schuld bij de waroeng etc.) zaten we alleen nog samen voor het huis s'avonds en zag je verder niemand meer. Typerend, verscheidene jaren zo meegenmaakt.

pelaut
User
spacer line

En wat het verhuizen zelf betreft (om even on topic te blijven): Heb ook verschillende stellen in de directe kenissen omgeving meegemaakt die dachten een fors stuk grond van hun ouders te erven ergens op de eilanden waar men oorspronkelijk vandaan kwam. Als puntje bij paaltje kwam bleek de erfenis vaak al 'verdeeld' onder (danwel gegapt door) de kinderen die nog in Indonesie waren achter gebleven, van de jarenlange rechtszaken en het getouw trek dat daarop volgde is natuurlijk ook nioemand blij danwel wijzer van geworden.
Maar ken er ook een aantal die, van een relatief bescheiden pensioen / AOW, nog jarenlang van het leven in dat heerlijke klimaat en de gezellige Oosterse sfeer hebben kunnen genieten door hun maandelijkse inkomen vanuit Nederland. Maar die leefden vrij 'onafhankelijk' en hoefden geen lokae bewoners / familie / vrienden daar te onderhouden.
Hoop zelf later hetzelfde te kunnen doen, daar van mijn pensioen te kunnen genieten,en leg er sinds jaren al iedere maand vast wat voor opzij. Scheelt dat we al heel lang een eigen huis hebben dus geen hypotheek danwel andere (huur) lasten voor huisvesting in Indonesie

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Pelaut ik hoop voor je dat je met gezond en wel dat mag gaan beleven.
Ik wens ieder het geluk van hun leven en hoop dat je de laatste jaren mag mogen genieten van je wel verdiende rust.
Ik zit nu in zo situatie ik heb mij afgekeerd van de familie en ben ergens terecht gekomen door een geluk van een familie lid die de plek wist waar ik vertoef nu echt mijn plek is die ik nooit meer opgeef.
Maar het heeft mij wel veel leergeld gekost en nu achteraf dat ik nu zo ben terecht gekomen mij dat wel waard was.
Het is zo gemakkelijk te leven hier loopafstand alles te koop en laundery en eten aan huis gebracht geen probleem.
Niet meer in die binnen landen dat intensieve leven met je familie in het oogstveld
Ver van de familie want daar word je niet beter van.
Ze denken dat je een lopende tompet ben en dat vinden ze nog gewoon ook.
Zij die simpele zielen die zich laten naaien om dat ze verlieft zijn na velen jaren is die verliefdheid wel over en dan komen de problemen.
Als ik alles zou moeten schrijven wat ik dicht bij mij heb meegemaakt,dan worden je oren gewoon rood van verontwaardiging.
Wat een domme mensen heb je en dan niet alleen de Nederlanders maar laat men schrijven de doorsnee westerse man die zich laat naaien door hun verliefdheid.
Dommer kan je niet zijn..... Emoticon: Stupid Emoticon: Bye bye

pelaut
User
spacer line

Beste Ziel, blij te horen dat je nu ergens terecht bent gekomen waar je gelukkig bent en lekker van je oude dag kunt genieten. Het hoeft soms niet zo ingewikkeld te zijn. Als je een eigen plek hebt waar je het naar je zin hebt (lekker weer, schoon en veilig), met mooi uitzicht, een gezellig praatje en een koud potje bier op z'n tijd is er misschien niet zo heel veel meer te wensen over. Wat dat betreft mag je jezelf best gelukkig prijzen, geniet ervan!

spacer line  

Hallo Malam, door omstandigheden ben ik een tijdje uit de lucht geweest. Nou neem van mij aan dat ik:

a. Spacehollander niet ben.
b. Geen opnaaier ben, als ik iets post hier is dat met een reden.
c. Als ik niet kan of wil reageren dan heeft dat ook een reden.

Vindt het ongepast en vrij brutaal van U dat U mijn naam bezoedeld, ik zelf laat alle personen altijd in hun eigen waarde en zal hun ook altijd respecteren, meer wil ik ook niet zeggen over uw gedrag.

Met vriendelijke groet,
Gerry Harms

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 25-08-2019 14:40 schreef pelaut:
Beste Ziel, blij te horen dat je nu ergens terecht bent gekomen waar je gelukkig bent en lekker van je oude dag kunt genieten. Het hoeft soms niet zo ingewikkeld te zijn. Als je een eigen plek hebt waar je het naar je zin hebt (lekker weer, schoon en veilig), met mooi uitzicht, een gezellig praatje en een koud potje bier op zn tijd is er misschien niet zo heel veel meer te wensen over. Wat dat betreft mag je jezelf best gelukkig prijzen, geniet ervan!

Heel hartelijk dank pelaut voor deze mooie woorden en zo zie je maar weer een gewaarschuwd mens is een mens die zich die waarschuwingen niet langs zich neer leg.
Mijn jaren lange ervaringen met vallen en opstaan heeft mij tot dit gebracht.

spacer line  

Toen ik naar Indonesia verhuisde ben ik bewust niet in de buurt van mijn schoonfamilie gaan wonen. Ook mijn partner was daar blij mee want ze weet dat ze er weinig aan kan doen als de familie over de vloer blijft komen.

Op deze manier bewaarden we voldoende afstand en ook een goede verstandhouding met de familie.

spacer line  

Op 25-08-2019 18:17 schreef gerry harms:
Hallo Malam, door omstandigheden ben ik een tijdje uit de lucht geweest. Nou neem van mij aan dat ik:

a. Spacehollander niet ben.
b. Geen opnaaier ben, als ik iets post hier is dat met een reden.
c. Als ik niet kan of wil reageren dan heeft dat ook een reden.

Vindt het ongepast en vrij brutaal van U dat U mijn naam bezoedeld, ik zelf laat alle personen altijd in hun eigen waarde en zal hun ook altijd respecteren, meer wil ik ook niet zeggen over uw gedrag.

Met vriendelijke groet,
Gerry Harms

Wacht met volle interesse op repliek van Malam. Emoticon: Party!
Kan me niet voorstellen dat Malam dat zonder enige onderbouwing schreef.

Heldere ziende

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Volkomen zinloos Jak.
Gerry is een Indo, een internetreiziger en EU globetrotter die af en toe uit het narcistische sociale media circuit stapt om op Indahnesia wat losse flodders te lanceren zoals "Hoe zit het als ik een eigen bedrijf wil opstarten op java", vervolgens geen fatsoenlijke antwoorden geeft op vragen wat hij precies wil en dan na maanden weer een boer hier komt laten. Emoticon: Stupid
Deze zakenman die zich op de sociale media opwerpt als "Project finance, Sales training, Coaching, PR.vertegenwoordiger" en van zaken die in Indonesië strikt verboden zijn (wat hij verdomd goed weet) en zegt familie te hebben in Indonesië wat gezien zijn Indo achtergrond logisch is, tracht hier Indo eigen in een slachtofferrol te kruipen, wat bijzonder herkenbaar is voor deze bevolkingsgroep. Emoticon: Yes!

Ter aanvulling Gerry, java wordt geschreven met een hoofdletter Java, net als bijvoorbeeld malaga wordt geschreven met een hoofdletter Malaga dus, en op de handel in CBD olie staat in Indonesië levenslang of zelfs de doodstraf. Emoticon: Bye bye

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hier wordt gezegd dat je met Wajong niet kan vertrekken maar dat klopt niet. Er zijn meerdere Wajong-gerechtigden die hier in Indo verblijven, met toestemming van het UWV. Echter, de toestemming gaat echter minder makkelijk dan met een WAO. Ook komen deze mensen nog rond met een dergelijk bedrag en nog met gezin en kinderen erbij. Dus niet geheel onmogelijk.
Echter "onder bewind staan" klinkt niet erg positief want om welke reden dan ook dit bewind, er is iets aan de hand wat je al bij voorkeur uitsluit om hier te kunnen overleven. Dit is een keiharde maatschappij waar mensen die niet met geld kunnen omgaan figuurlijk worden "afgeslacht". En houd altijd in je achterhoofd dat de schoonfamilie mee eet, ook al denk je dat het niet zo is. Het is voor iemand hier gewoon plicht dat - indien je een bule bent gehuwd - er moet worden gedokt. Niet goedschiks gegeven, dan kwaadschiks verkregen.

jstar
User
spacer line

Het is natuurlijk wel zo, dat niet iedereen een partner uit de kampung heeft waarvan de familie geen cent te verteren heeft en één grote bende profiteurs is. Zo wordt dat vaak wel geschetst maar de middenstand met goede jobs neemt hier ook snel toe.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 20-08-2019 22:03 indisch2018 wrote:
Oh het is mijn droom om mij ooit in Indonesia te kunnen vestigen en wel ten zuiden van Yogyakarta bij familie die in de bergen wonen. Ik ben nu 62jr, dus zal niet makkelijk gaan.

Ach ja, never stop dreaming, if you dont have dreams you dont have a goal to live for.
What's the problem? Ik woon al bijna 3 decennia aan de rand van Yogya. Dreams can come true.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-09-2019 05:04 jstar wrote:
Het is natuurlijk wel zo, dat niet iedereen een partner uit de kampung heeft waarvan de familie geen cent te verteren heeft en één grote bende profiteurs is. Zo wordt dat vaak wel geschetst maar de middenstand met goede jobs neemt hier ook snel toe.
Dat klopt. Maar soms kan je dan nog beter iemand uit de kampung hebben dan dat je een OKB (Orang Kaya Baru = nouveau riche) uit de opkomende middenstand krijgt. De kampungmensen hebben vaak meer fatsoen en empathie dan dat arrogante OKB-tuig.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Jawel YB daar kan je wel zo schrijven, maar je vergeet een kampong vrouw heeft een niveau waar je toch een conflict mee kan krijgen door hun domheid.
Je eigen persoonlijkheid met zo vrouw samen de problemen die zich kunnen voor doen je kan praten over alles en nog wat, kan som vervelende situaties ontstaan.
Als je samen niet het zelfde niveau heb, kan er zo snel misverstanden ontstaan.
Bij een OKB kan je wel vrouwen tegen komen die bewust een bul op zoekt waar ze lekker van kan profiteren en dan is niet die vrouw dom, maar die bul die zo zijn lul achter aan loop. Emoticon: Devil

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Daarin heb je enigszins gelijk maar die OKB hebben doorgaans ook een herseninhoud van een garnaal.

spacer line  

Op 23-08-2019 11:08 schreef zieleffe:
En daar slaat je de spijker op zijn kop.
Ergens van dromen is misschien goed, maar soms is een droom een nachtmerrie.
Vooral als je bij familie gaat intrekken je bent dan de de man met de poen en dat vinden ze daar heel gewoon dat jij dan betaalt.
Maar denk niet dat ze een dankje wel zeggen voor je gave, ze kennen hier niet het gevoel van dankbaarheid z vinden het gewoon en ze eisen het misschien ook wel.
Dat is mijn ervaring maar goed ieder persoon zal het eens moeten ervaren dan pas komen ze er achter.. Emoticon: Devil Emoticon: Cry

Er werd tegen mij gezegd:" Ah alle mensen die ondankbaar zijn, hebben geen school gehad" Toen antwoordde ik: "Fatsoen leer je toch van je ouders?."
Ik zocht naar een verklaring. Daarom vroeg ik aan een willekeurige vrouw:" Als ik u 20 $ geef, maar U verwacht 50 $, omdat ik een buitenlander ben, zijn u en ik teleurgesteld."
Daarop antwoordde ze: "Wij krijgen nooit iets gratis, dus als dat een keer gebeurt , dan willen wij alles wat mogelijk is eruit halen!" Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 29-09-2019 13:49 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Dat klopt. Maar soms kan je dan nog beter iemand uit de kampung hebben dan dat je een OKB (Orang Kaya Baru = nouveau riche) uit de opkomende middenstand krijgt. De kampungmensen hebben vaak meer fatsoen en empathie dan dat arrogante OKB-tuig.

Klopt als een bus.
Tevens je staat er zelf bij en een mongool kan nog wel nagaan dat je ook met de fam trouwt en als die arm is behoor je die ook te helpen ! Je vloeit ook door de bloedlijn van je vrouw Emoticon: Party!

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 29-09-2019 14:44 zieleffe wrote:
Jawel YB daar kan je wel zo schrijven, maar je vergeet een kampong vrouw heeft een niveau waar je toch een conflict mee kan krijgen door hun domheid.
Je eigen persoonlijkheid met zo vrouw samen de problemen die zich kunnen voor doen je kan praten over alles en nog wat, kan som vervelende situaties ontstaan.
Als je samen niet het zelfde niveau heb, kan er zo snel misverstanden ontstaan.
Bij een OKB kan je wel vrouwen tegen komen die bewust een bul op zoekt waar ze lekker van kan profiteren en dan is niet die vrouw dom, maar die bul die zo zijn lul achter aan loop. Emoticon: Devil

'Jawel YB daar kan je wel zo schrijven, maar je vergeet een kampong vrouw heeft een niveau waar je toch een conflict mee kan krijgen door hun domheid.

In welke eeuw leef jij in godsnaam zieleffe ?

En denk eerst na als je wat neer typt Emoticon: Stupid

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

In de 21 ste eeuw Harlys ben je misschien voor jou tijd limiet voorbij.
Want als je dit durft te ontkennen dan ben je eigen ook verdacht aan het maken dat het geen roze geur en maneschijn bij velen huishoudens met gemengde culturen is.
Heb velen gebeurtenissen meegemaakt dus waar heb je het over.
En juist ja allemaal uit de kampong.
Ik kan hier voorbeelden genoeg opsommen, maar ik denk dat ik veel schade doet aan hen die dat meegemaakt hebben.
Die het zelf beamen dat er grote achterstand ook in deze eeuw plaats vind in de kampong en vooral onder moslims.
Maar dat ik de waarheid schrijf is een gegeven of je het leuk vind of niet . Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

spacer line  

Je hebt helemaal gelijk Zieleffe.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Ik ben getrouwd met een kampong vrouw uit Nganjuk. Die deden vroeger nog gewoon hun gevoeg op straat, als de nood het hoogst was. De eerste keer als die een roltrap zag, durfde ze er niet op. Pas op haar 34, voor de eerste keer een varken gezien(niet ik).... om maar een beeld te schetsen. Door hard werken heeft ze zich kunnen scholen en had een fijne job in Batam.

Door toedoen van mijn schoonvader(en mijn geld), hebben wij 2 kleine zaken kunnen beginnen en verdienen wij redelijk onze kost. Wij wonen op 5 seconden wandelen van de schoonfamilie. Die komen nooit bij ons binnen, die vragen nooit om geld! En dat zijn nog steeds kampong mensen. En ja, ik weet perfect hoeveel geld er binnen komt.

Moet 1 van de directe familie(pa, ma en zus) geholpen worden, bv. ziekenhuis, verbouwing,... dan draag ik met veel plezier mijn steentje bij. Ik heb alles wat ik wil en meer, en geld kan ik toch niet meenemen als ik dood ben.

Momenteel, heb ik al een tijdje ruzie met mijn echtgenote en ben ik wat aan het rondtrekken in Indonesië. Ik ga er vanuit, dat het allemaal wel weer goed komt. En is dat niet het geval, jammer maar helaas. Zoals ik vroeger eens gezegd heb... voor mij is het leven een avontuur.

Hoe het ook afloopt, ik blijf het grootste respect hebben voor mijn echtgenote en mijn schoonfamilie! Het zijn allen super mensen, waar ik nog nooit last mee heb gehad en die door hard werken iets gemaakt hebben van hun leven.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

fred
User
spacer line

Zieleffe,

Zo denken noemt men ook wel vooroordelen.

En de waarheid, zoals vaak, die ligt ergens in het midden.

Met groet,

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

fred Als je twijfelt over je schrijven dan moet je niet reageren.
Je staat achter je verhaal of niet.
nsenada schreef

Momenteel, heb ik al een tijdje ruzie met mijn echtgenote en ben ik wat aan het rondtrekken in Indonesië. Ik ga er vanuit, dat het allemaal wel weer goed komt. En is dat niet het geval, jammer maar helaas. Zoals ik vroeger eens gezegd heb... voor mij is het leven een avontuur.

Ja je bent eerlijk met je verhaal want zo iets komt in de beste families voor.
Ik ken er genoeg die even er tussen uit wil niets is mis mee.
Maar je bent niet de enige die dat mee maak ruzie met je vrouw en ja bevestigd een kampong vrouw.
Natuurlijk kunnen die ook lief zijn, maar voorkomen om ruzie te sussen, lijkt mij uit ervaring niet dat ze dat begrijpen..
Dus ik ben weer bevestigd dat er misstanden er zijn , je bent het voorbeeld er van.
Sorry Harly je denkt verkeerd en je maakt een verkeerde beeld form over mijn verhaal..... Emoticon: Sadley Emoticon:

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,889 posts - 13,695 topics - 25,607 members - last post @ 13-11-2019 12:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,604,046 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com