indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Markey
User
spacer line

Wie kan mij helpen? Wij gaan dit jaar naar Indonesië (Java - Kalimantan - Flores) en willen gebruik maken van onze MiFi router. Eerder heb ik deze gebruikt in Zuid Afrika en daarvoor kocht ik een simkaart vóór vertrek in NL. Dat is duurder maar deze functioneerde wel. Een in Namibië aangeschafte simkaart werkte niet in de MiFi router. Een speciale MiFi simkaart die o.a. bij Bol wordt aangeboden heeft geen dekking op Flores. Op de website van Telkomsel wordt MiFi aangeboden maar daar staat bij vermeld dat deze enkel werkt met de MiFi router geregistreerd bij Telkomsel.
Heeft iemand (positieve of negatieve) ervaringen met het gebruik van MiFi in Indonesië. Waar heb je de simkaart aangeschaft en van welk netwerk maakt deze gebruik?
Groet, Mark

jstar
User
spacer line

Wij gebruiken redelijk vaak een MiFi router met een TELKOMSEL Simpati kaart; geen probleem. Maar inderdaad, in Nederland en België met een Tele2 SIM kaart hebben we er alleen 3G op. Dus er zijn wel degelijk restricties in combinatie SIM kaart en router. Ik weet ook dat Bolt! routers problemen gaven met sommige SIM kaarten.

Dus moeilijk te stellen of het wel of niet zal werken, alleen ter plekke te testen lijkt me. Natuurlijk kan een Android of iPhone ook gewoon de Hotspot zijn, daar heb je eigenlijk helemaal geen MiFi router voor nodig, het enige nadeel is dat je samen moet blijven met de persoon die de SIM kaart heeft.

Op Tokopedia kan je trouwens combinaties krijgen van kaart en router, dan heb je 5-70 GB op de kaart. Dan betaal je tussen 500.000 en 700.000 rupiah voor het geheel. Geen slechte deal lijkt me.

Markey
User
spacer line

Dank je Jstar. Ik zag de Tokopedia ook vermeld op de website van Telkomsel. Maar gewoon een Simpati kaart moet al lukken begrijp ik. Dat is vooral goed om te weten. Mijn MiFi is trouwens van TP-Link.
Bedankt!

jstar
User
spacer line

Geen probleem Mark.

Wij hebben de Huawei, deze:

Maar in veel gevallen gaat de SIM kaart gewoon in één van de gsm's en wordt de hotspot functie geactiveerd...vooral als ik weer eens vergeten ben de router op te laden. Emoticon: Frustrated

jstar
User
spacer line

In ons geval is het trouwens nodig omdat we op bepaalde locaties/huizen geen internet via de kabel hebben. En dan is het nog eens zo dat IndoSat en XL supergoed werken in Jakarta, maar niet zo goed op andere plaatsen zoals centraal Java, Bali en Sulawesi. Daar is TELKOMSEL veel beter.

Markey
User
spacer line

Ook op Flores werkt enkel Telkomsel.
Nog een vraag over de router. Is deze ook geleverd door Telkomsel?
Omdat deze zin nog op de website van Telkomsel staat:

This package can only be used on a registered Telkomsel MiFi IMEI.

Ik vroeg me af of dat me nog een probleem gaat opleveren. Anders moeten we nog een extra smartphone meenemen om als hotspot te kunnen dienen.

jstar
User
spacer line

Ja de onze werd in één package aangekocht. Maar mijn zwager gebruikt ook een TP-Link en hij beweert dat alleen Bolt en Smartfren problemen geven, de genoemde drie providers zouden alle werken.

Wat eigenlijk voor de hotspot ideaal is, is om een Android (iPhone kan natuurlijk niet) smartphone met twee SIM sloten te gebruiken.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,056,573 topic views - 233,097 posts - 13,680 topics - 23,051 members - last post @ 16-07-2019 14:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,675,358 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com