indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Abdullah
User
spacer line

Hoe kan ik geld overmaken van mijn BCA-rekening (in Indonesië) naar mijn rekening in Nederland?

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Ik heb zelf geen ervaring met BCA, wel met BNI en Mandiri. Voor zover ik weet kan geld overmaken van een Indonesische rekening naar het buitenland alleen door daadwerkelijk naar een bankkantoor te gaan, niet via internetbankieren. Volgens de website van BCA kan het bij een bankkantoor of via KlikBCA Bisnis (KBB).

Als je in Indonesië bent, dan is het bij een bankkantoor vrij gemakkelijk (na identificatie etc.). Tenzij het om heel grote bedragen gaat: dan (volgens mij ligt de grens rond de 25.000 dollar) heb je een bewijs nodig waarvoor het geld in het buitenland gebruikt gaat worden.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

jstar
User
spacer line

Het probleem is natuurlijk dat men hier SWIFT en geen BIC+IBAN heeft.

In het kantoor hebben ze standaardformulieren en het is redelijk eenvoudig, er zijn loketten met verschillende functies (de beveiliging vraagt je eerst wel wat je komt doen).

Bij meer dan 100 juta, moet je het aangeven.

spacer line  

Op 01-05-2019 18:02 schreef jstar:
Het probleem is natuurlijk dat men hier SWIFT en geen BIC+IBAN heeft.

In het kantoor hebben ze standaardformulieren en het is redelijk eenvoudig, er zijn loketten met verschillende functies (de beveiliging vraagt je eerst wel wat je komt doen).

Bij meer dan 100 juta, moet je het aangeven.

Banken hier hebben wel degelijk SWIFT (BIC). IBAN uiteraard niet, want dat is iets Europees.
Je moet die SWIFT codes weten. MIjn standaard vraag op mn vragenlijst bij opening rekening:
Wat is het exacte adres van dit kantoor?
Wat is de SWIFT/BIC? Zij noemen wat en dat verifieer ik even online. Just to be sure.

www.theswiftcodes.com/indonesia/page/10/ als een voorbeeld.

Heldere ziende

jstar
User
spacer line

On 03-05-2019 06:07 jakarta-snacks wrote:

[quote removed]

Je moet die SWIFT codes weten. MIjn standaard vraag op mn vragenlijst bij opening rekening:
Wat is het exacte adres van dit kantoor?
Wat is de SWIFT/BIC? Zij noemen wat en dat verifieer ik even online. Just to be sure.

Eh, niet echt want de vraag was:

On 30-04-2019 10:26 Abdullah wrote:
Hoe kan ik geld overmaken van mijn BCA-rekening (in Indonesië) naar mijn rekening in Nederland ?

jstar
User
spacer line

Alle banken ter wereld hebben natuurlijk SWIFT / BIC.

Maar als je, in de omgekeerde richting, geld naar Indonesië overmaakt moet je vaak nog een branchcode aan de SWIFT vastplakken. Niet altijd, maar vaak wel. Sommige online bankieren systemen hebben dat als apart veld.

spacer line  

Op 30-04-2019 10:26 schreef Abdullah:
Hoe kan ik geld overmaken van mijn BCA-rekening (in Indonesië) naar mijn rekening in Nederland?

Gewoon bij de BCA de overboeking (laten) doen
gegevens invullen met IBAN van je rekening in Nederland, naam en adres rekeninghouder en adres van je bank.

Gaat snel, binnen 1 dag staat het op je rekening.

Ik krijg regelmatig bedragen uit Indonesië over geboekt via diverse verschillende Indonesische banken. Gaat elke keer goed, als het niet binnen 1 dag is dan toch wel binnen 2 dagen.

spacer line  

Excuus my dear Watson,
Ik word ouder. Geen Emoticon: Cooool nodig maar sterkere leesbril as well.
Vergeef me.

En wat Erik zegt: 1 dag. soms 2.

MAARRRR: Let op:

Rond Lebaran zijn de banken dus een periode gewoon DICHT!
Ook worden GEEN transacties verwerkt.
Vorig jaar was dat bijna TWEE weken.

Dit jaar? Geen idee.

Heldere ziende

spacer line  

Op 30-04-2019 10:26 schreef Abdullah:

Verdiep je eens in "Transferwise"hebben een goeie App, meestal gaat het bij mij de andere kant op Holland>Indonesie maar ze werken ook de andere kant op, naar de BCA rekening van mijn Zoon duurt meestal een kleine 20 minuten ! Voorheen naar Rabo Indonesia ook binnen een half uur (liep ook via BCA) Zijn Rabo rekening is vorige week trouwens per direct opgeheven na 10 jaar, want Rabo Indonesia is opgehouden te bestaan, maar Transferwise supersnel dus en de goedkoopste money transfer service van dit moment. Grtz

spacer line  

En geen koersverlies !!! voor de supersnelle maandelijke transfer van 200 euro vraagt men 1,67 euro totale kosten om maar eens een indicatie te geven !

spacer line  

Jan, dat is inderdaad een verdomd handige en verrekt goedkope.

Dank voor de tip. Laat Western Union maar afzinken.

Nogmaals mensen, hou er rekening mee dat zeer waarschijnlijk vanaf 30 mei a.s. de Indonesische banken dicht zijn EN internationale transacties niet doorzetten. Mogelijk tot 10 juni.

Verneem graag als een van u al een bevestiging heeft gevonden waar het kenbaar wordt gemaakt.

Die dichte deuren ongein vorig jaar duurde ca. 2 weken!!

Heldere ziende

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dengan Hormat ,
Berikut kami meneruskan pesan dari Pihak bank BCA terkait dengan pemakaian VPN .🙏

Dear Bapak dan Ibu Nasabah Yth...
Bagi bapak ibu yang sdh mengaktifkan aplikasi Virtual Private Network (VPN) Free yg ada di Android atau Iphone agar bisa connect ke aplikasi sosmed (WA, FB, Instagram dll)

Mohon untuk tidak melakukan transaksi perbankan saat mengakses VPN, jadi pastikan aplikasi VPN nya dalam kondisi disconnect apabila akan melakukan transaksi perbankan di Smartphone..

Hal ini dikarenakan apabila VPN masih aktif ada kemungkinan data transaksi bisa di sadap oleh pihak penyedia VPN.

Preventive Sebelum Kejadian 🙏🙏
Terima Kasih.

IT Security Awareness Program
Liana Feary
BCA Prioritas Galaxy
Dat kreeg ik toe gestuurd via whatsapp

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Toevallig nog een transactie via de BCA bank gehad.
Gisteren om 11.06 uur (Indonesische tijd) overgeboekt door de BCA bank in Medan en vanmorgen om 9.00 uur hier in Nederland al op mijn rekening. Gaat echt snel.

Even over de kosten: De BCA bank rekent € 30,- als de verzender de kosten voor zijn rekening neemt en de ontvanger het volledige bedrag ontvangt. Dit terwijl mijn bank (Rabobank) slechts € 10,- berekent indien je kiest voor de optie "ontvanger betaald kosten" . Dus als je vanuit de BCA bank geld overmaakt naar Nederland kan de verzender beter € 10,- bij het over te maken bedrag optellen en dan versturen met de optie "ontvanger betaald de kosten". Dit werkt prima en de verzender bespaart hiermee € 20,- kosten.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 24-05-2019 10:44 Erik Manado wrote:
Toevallig nog een transactie via de BCA bank gehad.
Gisteren om 11.06 uur (Indonesische tijd) overgeboekt door de BCA bank in Medan en vanmorgen om 9.00 uur hier in Nederland al op mijn rekening. Gaat echt snel.

Even over de kosten: De BCA bank rekent € 30,- als de verzender de kosten voor zijn rekening neemt en de ontvanger het volledige bedrag ontvangt. Dit terwijl mijn bank (Rabobank) slechts € 10,- berekent indien je kiest voor de optie "ontvanger betaald kosten" . Dus als je vanuit de BCA bank geld overmaakt naar Nederland kan de verzender beter € 10,- bij het over te maken bedrag optellen en dan versturen met de optie "ontvanger betaald de kosten". Dit werkt prima en de verzender bespaart hiermee € 20,- kosten.

En anders om? Emoticon: Confused

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

spacer line  

Op 24-05-2019 05:23 schreef zieleffe:
Dengan Hormat ,
Berikut kami meneruskan pesan dari Pihak bank BCA terkait dengan pemakaian VPN .🙏

Dear Bapak dan Ibu Nasabah Yth...
Bagi bapak ibu yang sdh mengaktifkan aplikasi Virtual Private Network (VPN) Free yg ada di Android atau Iphone agar bisa connect ke aplikasi sosmed (WA, FB, Instagram dll)

Mohon untuk tidak melakukan transaksi perbankan saat mengakses VPN, jadi pastikan aplikasi VPN nya dalam kondisi disconnect apabila akan melakukan transaksi perbankan di Smartphone..

Hal ini dikarenakan apabila VPN masih aktif ada kemungkinan data transaksi bisa di sadap oleh pihak penyedia VPN.

Preventive Sebelum Kejadian 🙏🙏
Terima Kasih.

IT Security Awareness Program
Liana Feary
BCA Prioritas Galaxy
Dat kreeg ik toe gestuurd via whatsapp

Eenieder,
Maak sowieso gebruik van VPN.
Een betaalde variant!
EN (erg belangrijk) eentje die geen data logt (veel VPN's doen dat namelijk wel).

Ik heb het al een keer geschreven: Ik heb er heel veel getest. Gratis en betaalde.
Degene die ik besloot (ExpressVPN, betaalde variant uiteraard) werkt top op Android, iPhone en Windows en Mac.
Andere VPN providers hadden allemaal wat anders. Een die t niet lekker deed op Android, etc.
De versie voor Windows heeft een zg. killswitch: Als om een of andere redenen de VPN verbinding uitvalt, wordt de verbinding met internet automatisch geblokkeerd. Uiteraard kun je dit uitzetten, maar dan heb je niet in de gaten (of als je even niet aan de computer zit) dat de VPN uitgeschakeld is.
Dat abbo is geldig voor 3 apparaten/vebindingen tegelijktijd.
Makkelijker (maar duurder!): Koop een router waar de ExpressVPN standaard op gezet kan worden (router flashen, peulenschil): Dan maak je op je thuisnetwerk slechts 1 verbinding via VPN en je kan er bij wijze van spreken honderd apparaten aan hangen.

Ook is het te allen tijde essentieel dat ALS je je bankzaken oid wil bekijken op een openbare wifi je dit niet zonder VPN doet. Sowiewo moet je altijd gebruik maken van VPN..

Dan nog dit (ook erg belangrijk):
"Waarom je de smartphone niet aan laders op de luchthaven of in de trein hangt"

www.ad.nl/tech/waarom-je-de-sm(...)rein-hangt~a29f0720/

Maybe wat off topic, maar deze waarschuwing kan niet vaak genoeg gegeven worden. Vooral van toepassing in landen met censuur.

Heldere ziende

spacer line  

Op 24-05-2019 11:48 schreef harlys:

[quote verwijderd]

En anders om? Emoticon: Confused

Inderdaad doorgaans het geval: Ik vrees die ca eur30 + wisselkoersverschil.
Die transferwire is inderdaad wel een luis in de pels van de Western Union en bankenmafia.

Heldere ziende

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja ook weer een les om met de labaran vakantie in Indonesië geen overboekingen te doen het is na 3 dagen nog niet bij geschreven..... Emoticon: Shut up!
Anders de volgende dag is het binnen..... Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,924 posts - 13,697 topics - 25,651 members - last post @ 14-11-2019 11:54 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,636,170 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com