indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Abdullah
User
spacer line

Hoe kan ik geld overmaken van mijn BCA-rekening (in Indonesië) naar mijn rekening in Nederland?

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Ik heb zelf geen ervaring met BCA, wel met BNI en Mandiri. Voor zover ik weet kan geld overmaken van een Indonesische rekening naar het buitenland alleen door daadwerkelijk naar een bankkantoor te gaan, niet via internetbankieren. Volgens de website van BCA kan het bij een bankkantoor of via KlikBCA Bisnis (KBB).

Als je in Indonesië bent, dan is het bij een bankkantoor vrij gemakkelijk (na identificatie etc.). Tenzij het om heel grote bedragen gaat: dan (volgens mij ligt de grens rond de 25.000 dollar) heb je een bewijs nodig waarvoor het geld in het buitenland gebruikt gaat worden.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

jstar
User
spacer line

Het probleem is natuurlijk dat men hier SWIFT en geen BIC+IBAN heeft.

In het kantoor hebben ze standaardformulieren en het is redelijk eenvoudig, er zijn loketten met verschillende functies (de beveiliging vraagt je eerst wel wat je komt doen).

Bij meer dan 100 juta, moet je het aangeven.

spacer line  

Op 01-05-2019 18:02 schreef jstar:
Het probleem is natuurlijk dat men hier SWIFT en geen BIC+IBAN heeft.