indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

De keizer
User
spacer line

Ik ga de kaart aanvragen. Emoticon: Wink Emoticon: Wink

Mijn Credit kaart was gehackt, vermoedelijk met onze Lan internet verbinding. thuis (Indo) Er was een Apple Itune abonnement besteld voor 99 Euro. Het blijkt, dat voor aankopen bij Apple er geen extra security code nodig is. Wel snel mijn geld terug gekregen van Apple.

APPLE.COM/BILL ITUNES.COM IRL
17 nov. | 23:22:41

spacer line  

Sowieso altijd een VPN gebruiken!

Heldere ziende

pelaut
User
spacer line

Om nog even (off topic) terug te komen op de gouden tip van Flip van Jack Snack over transferwise: las het pas vrijdagavond dus even tot maandagmiddag gewacht tot De bank (ABN) in Holland open was, account aangemaakt en 100 Euro over gemaakt naar de BCA hier. Kosten: 1,82 Euro. Tijd dat het geld onderweg was (normaal bij ABN 3 werkdagen): 5 (vijf!) minuten na het per ideal aan de ABN betaald te hebben stond die post op de BCA account vermeld (goede koers, iets van 16375). Jack Snack, mijn welgemeende complimenten voor deze tip, ongehoord zo snel en zo goedkoop voor zo'n klein bedrag.

jstar
User
spacer line

Er zijn redelijk veel alternatieven voor TransferWise. Een populaire in de Indonesische expat gemeenschap is WorldRemit. Niet omdat hun koersen beter zijn, maar ze ondersteunen meer banken (TranferWise doet alleen de grote). Ook geven ze vouchers uit aan personen die nieuwe klanten aanbrengen.

Het is en blijft het voordeligste zelf geld te wisselen trouwens; je gaat nooit betere koersen krijgen dan bij Mall Ambasador en VIP. Het is dan ook, als je hier lang verblijft, het gunstigste om een Euro rekening bij BCA of Mandiri of HSBC of zo te openen.

spacer line  

Op 09-03-2020 18:21 schreef pelaut:
Om nog even (off topic) terug te komen op de gouden tip van Flip van Jack Snack over transferwise: las het pas vrijdagavond dus even tot maandagmiddag gewacht tot De bank (ABN) in Holland open was, account aangemaakt en 100 Euro over gemaakt naar de BCA hier. Kosten: 1,82 Euro. Tijd dat het geld onderweg was (normaal bij ABN 3 werkdagen): 5 (vijf!) minuten na het per ideal aan de ABN betaald te hebben stond die post op de BCA account vermeld (goede koers, iets van 16375). Jack Snack, mijn welgemeende complimenten voor deze tip, ongehoord zo snel en zo goedkoop voor zon klein bedrag.

Goed te lezen dat je er je voordeel mee hebt kunnen doen. Dank voor de complimenten.

Heldere ziende

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,938,588 topic views - 240,535 posts - 13,733 topics - 34,040 members - last post @ 04-12-2020 13:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

141,700,859 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com