indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Remonvg
User
spacer line

Beste lezer,

Een tijdje geleden is mijn opa overleden, die een hotel op Bali bezat. Hij heeft voor `zijn erfenis een testament opgesteld waarin hij zijn Indonesische vrouw (getrouwd volgens Balineze wet), zijn dochter, de manager (ook Indonesisch) en mij (kleinzoon) aandelen van het hotel heeft nagelaten. Echter zijn Indonesische vrouw weigert het testament te aanvaarden en de nieuwe akte van het bezit van het hotel te ondertekenen. Tevens is de notaris die op deze zaak is aangesteld niet betrouwbaar en werkt samen met haar mee om het hotel zoveel mogelijk in haar handen te krijgen.

Mijn tante is nu al 2.5 jaar op Bali als executeur aanwezig om het verhaal rond te krijgen zoals dat staat beschreven in het testament van mijn opa. Het lukt mijn stief oma echter al die tijd om het ondertekenen van de akte te voorkomen en ze komt zelf steeds met andere akte's aanzetten waar ik en de manager niet op staan.

Nu is de vraag hoe wij de erfenis rond kunnen krijgen zoals beschreven in het testament van mijn opa. Ik las op dit forum dat enkele mensen hier ervaring mee hebben gehad en dat er wordt gewaarschuwd voor het erfrecht i.v.m. onroerend goed in Indonesie.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties!

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Heel kort gezegd heb je geen poot om op te staan. Het begint al met getrouwd volgens Balineze wet. Ik neem aan dat je opa geen indo is?

Dus een testament dat opgesteld is door je opa die na ik aan neem geen bezittingen zelf mag hebben kan ook geen rechtsgeldig testament opstellen. Ja het kan en als iedereen eerlijk is dan verdeelt het zich wel.

Ik vermoed dat jullie willen dat er wederom een akte word onder tekent waarin zijn indonesisch vrouw jullie een deel van het Hotel zal geven (aandeel)

Nu als ze dat niet wil kan ze de boel tot in de eeuwigheid rekken en heb je niks ( gebeurt wel vaker)

Je kan je aandeel onder haar ogen verkopen aan iemand die haar er toe dwingt jouw deel verkocht aan hem in een akte vast te leggen of hem direct uit te kopen.

Dat is in mijn ogen dan ook alles wat je kunt doen en hoe dat afloopt is nog niet eens te voorspellen

Of hopen dat ze nieuwe akte wel tekent Emoticon: Stupid

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,403 posts - 13,692 topics - 25,259 members - last post @ 22-10-2019 14:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,705,034 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com