indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Sinds 2006 heb ik een Simpati Simkaart, dus ik heb hem al jaren en jaren.. Elk jaar ga ik voor 3-4 weken naar Indonesia, en uiteraard gebruik ik hem daar volop. In Nederland laat ik mijn zoon in Indonesia dan mijn pulsa opwaarderen of ik doe het zelf via Prepaid Union (is wel wat duurder maar ja)….op deze manier kan ik de geldigheidsdatum elke keer verlengen.
Vorig jaar wel wat gedoe omdat ik mijn Simpati kaart vergeten ben te registreren, echter dit is afgelopen januari opgelost. Toen ik in Indonesia was heb ik dit bij een Grapari kantoor in Semanu/Jogja laten doen.

Echter ………………. elk jaar als ik terugkom uit Indonesia heb ik moeite met het selecteren van de operator in Nederland en lukt het mij niet om mijn saldo (cek pulsa) op te vragen met tevens de geldigheidsdatum etc.
Er zijn 3 opties, namelijk 1) KPN NL 2) Vodafone NL en 3) T-Mobile

1) als ik KPN selecteer en dan Cek pulsa *888# selecteer, dan krijg ik het volgende, namelijk: MSC Numbe is 316530240000 LAI is 204080C6C

2) als ik Vodafone of T-Mobile selecteer - tenminste als het lukt - dan kan ik *888# niet gebruiken en krijg ik "Geen toegang" als melding

Dus ik kan gewoon niet mijn beltegoed en geldigheidsdatum controleren. Dit is elk jaar weer het zelfde liedje als ik terug ben in Nederland.
Voor zover ik mij kan heinneren is het "Vodafone NL" of "T-Mobile" . Maar dit jaar lukt het mij echt niet.
Ik heb hier al eens een blog hierover gelezen, maar kan het niet terugvinden. Wie oh wie kan mij helpen.

NB: Ik heb nog een oude Nokia C2 toestel (voor 2 simkaarten en simlock vrij)…..In Sim 1 zit Lebara en sim 2 zit Simpati. Als ik in Indonesia ben moet ik simpati in Sim1 stoppen, en hier in Nederland weer in sim 2

help help help. Ik heb al diverse mailtjes naar Telkomsel in Indonesia gestuurd, maar zij geven geen reactie, en dat terwijl ik de emails in bahasa doe.

ik hoor graag van jullie

spacer line  

even wat vergeten: Ik heb nog genoeg pulsa/beltegoed op mijn nummer. Mijn zoon stuur en vraagt wel eens pulsa

spacer line  

Heel simpel:

Geen codes via SMS gebruiken voor check saldo, datums etc of opwaarderen.
Download de app "My Telkomsel" op je phone met je simpati nummer (sim). Log in via je Simpati Tel nummer als je simpati sim in je phone zit en voila je ziet alles.

Als ik in NL ben en ik moet bijv BCA betalingen doen, dan MOET ik mijn simpati sim in mn telefoon hebben. Anders doet BCA t niet.

Nou, als sim er toch in zit, check ik even op My Telkomsel app hoe t zit met pulsa, expiry etc en koop evt weer een data pakketje voor een maand van Rp90K of zo.

BCA handel (of creditcard) gedaan? Simpati sim eruit en tijdelijke NL sim erin. Voila.
En NEE, ik heb geen dual SIM. Zo dat is dat ook meteen duidelijk.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Werkt briljant.

Succes

Heldere ziende

spacer line  

O ... en toen las ik dat je een ouwe Nokia hebt....

Woops...

Heldere ziende

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Emoticon: Laugh out loud Een i-phone kopen Indisch en die nokia die je bij de opgraving van een Batavierendorp heb gevonden op Simpati laten staan als je in Nederland bent. Emoticon: Wink

jstar
User
spacer line

Je hebt de TELKOMSEL app niet nodig, ook niet de *888#.

Je kan namelijk ook naar MY TELKOMSEL gaan via de website.

https://my.telkomsel.com

Maar je blijft natuurlijk wel het probleem houden dat als je de kaart een lange periode niet actief hebt, hij op een bepaald moment vervalt. Ik zou er aan denken om voor zo'n lange periode die gewoon bij mijn zoon in Indonesië te laten en hij gebruikt hem af en toe. Geen gezeur.

jstar
User
spacer line

BCA betalingen doen wij in Europa trouwens gewoon uit een browser vanaf een PC, iPad, etc. Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.jakarta-snacks. Waarom heb jij een Indonesische SIM nodig?

spacer line  

Jakarta-snacks, jstar en malam,
Bedankt voor jullie reactie. Ik kan jullie vermelden dat ik regelmatig mijn pulsa laat opwaarderen of zelf opwaardeer. Ik kan ook gewoon smsjes ontvangen; smsjes versturen doe ik niet, das mij te duur en dan vlieg ik door mijn pulsa heen. Op dit moment staat er iets meer dan rp50K pulsa op. Ik doe dat bewust om af en toe mijn zoon pulsa te sturen.
Zoals gezegd: ik gaan wel smssen (sturenen ontvangen) maar vreemd genoeg niet mijn pulsa controleren. Dat kon begin vorig jaar nog wel. Begin januari 2019 heb ik mijn simpati kaart bij Grapari laten registreren en in Indonesia heb ik mijn telefoon volop gebruikt.
In Indonesia moest ik mijn Simpati kaart in Sim 1 stoppen en mijn Lebara kaart in Sim 2. In Nederland moest ik ze weer omruilen. Echt al die jaren kon ik mijn Simpati kaart hier in NL gewoon gebruiken om smsjes te ontvangen en kon ik gewoon saldo pulsa opvragen via *888#
Even ter duidelijkheid...……..wie is de samenwerkende provider in Nederland? KPN, Vodafone of T-Mobile? Voor zover ik mij kan herinneren is het Vodafone.

Waar ik ook echt van baal is dat Telkomsel totaal niet reageert op mijn emailtjes, terijl men in Indonesia - zowel in Jogja als in Jakarta - zo hulpvaardig is.
Ik zal proberen om via my.telkomsel.com te laten registreren. Moet het wel via deze/mijn laptop doen.
Ik heb overigens wel een smart-phone, maar prepaid Lebara in Nederland. Dus alleen wifi

ik hoor wel wel. bedankt he gasten Emoticon: Party!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-03-2019 15:34 jstar wrote:
Je hebt de TELKOMSEL app niet nodig, ook niet de *888#.

Je kan namelijk ook naar MY TELKOMSEL gaan via de website.

https://my.telkomsel.com

Maar je blijft natuurlijk wel het probleem houden dat als je de kaart een lange periode niet actief hebt, hij op een bepaald moment vervalt. Ik zou er aan denken om voor zo'n lange periode die gewoon bij mijn zoon in Indonesië te laten en hij gebruikt hem af en toe. Geen gezeur.
Op diezelfde app kun je zien tot wanneer het beltegoed geldig is en dat werkt goed. Nergens voor nodig om de telefoon in Indonesie te laten. Ik heb twee Indonesische nummers, beide geregistreerd en op de app kun je gewoon het tweede nummer toevoegen. Dat is veel gemakkelijker dan weer apart via de website.
Beltegoed kan overigens ook gewoon via Prepaid Union, dat hoeft niet vanuit Indonesie zelf. Het is iets duurder maar dan ben je van niemand verder afhankelijk.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Btw via *888# heeft het bij mij altijd gewoon gedaan tot voor een paar maanden terug

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Op 06-03-2019 15:51 schreef jstar:
BCA betalingen doen wij in Europa trouwens gewoon uit een browser vanaf een PC, iPad, etc. Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.jakarta-snacks. Waarom heb jij een Indonesische SIM nodig?

Lekker handig, dat appje in plaats van via computer, login, dat token apparaatje etc.
Ja, alleen even dat simmetje wisselen. No big deal.

Enne, Wat Malam zegt: Indisch...., mijn beste, je loopt wat achter Emoticon: Yes! . Ik stond ervan te kijken dat er uberhaupt nog iemand SMS't en/of en Nokia heeft. Alles en iedereen gebruikt Whatsapp. Top man.
Dan kun je je zoon gratis whatsappen, bellen via Whatsapp, video call via Whatsapp, foto's sturen etc etc.

AM: ja verhip, inderdaad, kan ook via website. Nooit bij stilgestaan. handiger kan het niet gemaakt worden.

Heldere ziende

jstar
User
spacer line

On 06-03-2019 23:31 Anne Mieke wrote:
Op diezelfde app kun je zien tot wanneer het beltegoed geldig is en dat werkt goed. Nergens voor nodig om de telefoon in Indonesie te laten. Ik heb twee Indonesische nummers, beide geregistreerd en op de app kun je gewoon het tweede nummer toevoegen. Dat is veel gemakkelijker dan weer apart via de website.
Beltegoed kan overigens ook gewoon via Prepaid Union, dat hoeft niet vanuit Indonesie zelf. Het is iets duurder maar dan ben je van niemand verder afhankelijk.

Lezen is een kunst zeker?

Mijn punt was dat de website exact hetzelfde doet als de App en dus een goed alternatief voor Indisch! Ze heeft namelijk een oude Nokia.

Ik heb ook nooit gezegd dat het nodig is om de SIM in Indonesië te laten. Dat zou ik doen als mijn zoon daar zou wonen...wij doen het nu net andersom; ik gebruik de SIM van onze zoon als tweede kaart als hij lange periodes in het buitenland is. Geen stress, nergens rekening mee houden, niets kunnen vergeten, ...

En beltegoed kan je op meerdere manieren opladen Opnieuw: Ik heb nooit
gezegd dat dat uit Indonesië 'moet'.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-03-2019 04:23 jstar wrote:

[quote removed]

Lezen is een kunst zeker?
Nee, valt wel mee, maar kan het wat vriendelijker? Zou zomaar kunnen dat ik een lap tekst mis. Ik heb nl een fulltime baan.

eveline
User
spacer line

Ik gebruik tel met simpati kaart gewoon op wifi, zowel de telkomsel app als bank zaken Mandiri en Danamon werkt goed. En bel te goed via deze 2 banken gaat ook goed, doe ik meestal voor mijn vertrek naar Indonesië, eenmaal daar op de airport aangekomen koop ik dan een bundel internet en bellen.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

jstar
User
spacer line

Als je een GSM via WiFi gebruikt, maakt het niet uit welke SIM je erin hebt want je gebruikt hem niet. Maar alle banksoftware werkt inderdaad gewoon direct op internet (o.a. via WiFi), vandaar dus mijn vraag eerder waarom bij Klik BCA er een Indonesisch kaartje in zou moeten. Wij doen dit nooit, totaal onnodig. Als je de App van TELKOMSEL wilt gebruiken, heb je natuurlijk wel de SIM nodig.

jstar
User
spacer line

Nog iets anders; wij hebben twee TELKOMSEL prepaid kaarten (en ook een IndoSat en een XL).

Het valt me elke keer op dat de *888# andere promo's geeft dan de App. Vaak zijn die via SMS gunstiger.

Het kan mog raarder; we hadden de twee TELKOMSEL kaarten aflopen, hebben er tegelijkertijd 100K op gezet en moesten dus een nieuwe formule kiezen en op beide waren er op hetzelfde moment in de App prepaid combo's met verschillende GB's en prijzen!

eveline
User
spacer line

Jaaaa..dat viel me ook op zodra ik daar op airport aankom, krijg meteen melding voor promo die veel beter is dan op de app.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Sorry hoor, ik snap deze hele discussie niet. Emoticon: Blush
Ik heb 10 jaar lang mijn Telkomsel nummer gebruikt, drie zelfs, één speciaal voor internet, één voor bellen voor mij en één voor mijn duifje. Emoticon: Yes!
Nooit problemen gehad, mits ik er maar voldoende pulsa (tegoed) op had gezet en dat is tientjes kwestie. Emoticon: Blush
Als ik wist dat ik voor langere tijd naar Nederland ging flikkerde ik er voor 300.000 tegoed op, dat was 20 Euro, waar gaat het over, snoepgeld van een kind zakgeld van een werkloze. Emoticon: Laugh out loud
Als ik dan terug kwam in Indonesië kwam waren die Telkomsel accounts nog actiever als dat ik ooit zelf ben geweest. Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Jakarta Snacks: Ja ik gebruik voor mijn Simpati kaart nog steeds een oude Nokia. Niks mis mee hoor. Ik gebruik die in Indonesia alleen maar om te bellen cq ouderwets smssen.

Uiteraard heb ik ook een smartphone, maar ik heb geen zin om elke keer mijn kaart te verwisselen. Die gebruik ik in Indonesia alleen maar op plekken waar wifi is. Is wel nodig om af en toe een grab of gojek te pakken.

Anne Mieke
Inderdaad nog voor dat ik in december naar Indonesia ging kon ik nog gewoon *888# gebruiken. Ook in Indonesia zelf. En ja ineens kan ik *888# niet meer gebruiken. Nu ik terug ben in Nederland en ik weer naar een provider moest zoeken (keus: KPN, Vodafone en T-Mobile) lukt mij dat niet meer Hij staat momenteel op T-Mobile.
Enne......ik kan wel smsjes ontvangen, thats all. Alleen geen pulsa opvragen etc.

Nogmaals is mijn vraag: wie is nou de ondersteunende provider in Nederland? KPN, Vodafone of T-Mobile?????? Ik had al die tijd een sticker op mijn telefoon (Ja die ouwe Nokia) en volgens mij had ik daar Vodafone opgeschreven. Helaas is die naam weg gesleten. M.i. moet het Vodafone zijn toch????

Afijn ik blijf lachen, want als ik het goed heb is mijn geldigheidsdatum ergens in april, dus binnenkort weer ro20K opwaarderen en wordt het weer een maand verlengd.

En die telkomsel app installeren? dat kan alleen met een smartphone of een tablet. Ik heb een laptop zonder vingertoets gedoe. En ja misschien moet ik wel een extra smartphone kopen. Als ik die app nu op mijn smartphone wil installeren, dan komt de link (code) via mijn Nokia Simpati binnen.

ik wacht op goede en bruikbare advies. dank u Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Party!

spacer line  

Geen idee wat de ondersteunende provider is.
Dat zie je normaliter als je je Simpati simkaart in NL in je OUWE NOKIA (sorry, kon het niet laten) doet.
Dan zie je toch in je scherm welke NL provider het is?

Heldere ziende

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-03-2019 21:54 indisch2018 wrote:
.....
Nogmaals is mijn vraag: wie is nou de ondersteunende provider in Nederland? KPN, Vodafone of T-Mobile?????? Ik had al die tijd een sticker op mijn telefoon (Ja die ouwe Nokia) en volgens mij had ik daar Vodafone opgeschreven. Helaas is die naam weg gesleten. M.i. moet het Vodafone zijn toch????
*
Mijn beide kaarten zijn ook Simpati en in mijn telefoon geeft deze steeds KPN aan (staat op automatisch)

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Waarom gewoon niet even aan een kennis vragen of die gene die pulsa verkoopt je kaart op te vullen? fam of zo? Emoticon: Stupid

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

spacer line  

Op 08-03-2019 11:16 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Mijn beide kaarten zijn ook Simpati en in mijn telefoon geeft deze steeds KPN aan (staat op automatisch)

Dat bedoel ik. Dan weet je t toch?

Heldere ziende

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Toch eigenlijk wel raar dat het met *888# niet meer kan. Al die spamzooi blijf je ook via sms binnenkrijgen.. Emoticon: Confused

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 08-03-2019 12:56 Anne Mieke wrote:
Toch eigenlijk wel raar dat het met *888# niet meer kan. Al die spamzooi blijf je ook via sms binnenkrijgen.. Emoticon: Confused

Die spamzooi gaat zelfs nog een jaar door nadat het kaartje niet meer actief is met plusminus 325 smsjes Anne Mieke. Emoticon: Laugh out loud

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,131,644 topic views - 233,103 posts - 13,680 topics - 23,063 members - last post @ 18-07-2019 05:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,747,888 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com