indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

eveline
User
spacer line

On 14-12-2019 04:14 Yerun wrote:
Het toestel dat nu GA-86 is, heeft nog niet eerder in de afgelopen maanden op London gevlogen. Wel een aantal keer op Jeddah en Madinah. Ben benieuwd offie straks door vliegt.

M'n flight tracking staat open in ieder geval. Emoticon: Puh!

OMG is dat wel verantwoord?

Mijn ticket terug naar Ams voor morgen ochtend heb ik niet gecanceld, wil die gewoon door ‘no show’ laten verlopen.... ik las in voorwaarde cancelen betekent het €150 betalen....

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

eveline
User
spacer line

On 14-12-2019 03:54 Yerun wrote:
https://pinterpoin.com/2019/12(...)a-rute-medan-london/

Huppa... Medan - London per direct 'tijdelijk' gesloten. Emoticon: Bye bye

Medan - Amsterdam komt er ook aan, zeker weten. Kwestie van tijd.

Ik denk het ook Ams meda. Gaat volgen zoals met London.
Dat wordt weer kassa voor Garuda mensen die geboekt hebben om te boeken.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 14-12-2019 06:17 eveline wrote:

[quote removed]

OMG is dat wel verantwoord?

Mijn ticket terug naar Ams voor morgen ochtend heb ik niet gecanceld, wil die gewoon door ‘no show’ laten verlopen.... ik las in voorwaarde cancelen betekent het €150 betalen....
Is het niet zo dat die 150 euro van de terug te betalen ticketgelden word afgehaald? Beetje vreemd dat je nog zou moeten bijbetalen om het ticket te annuleren?

Ho Lee Fuk

eveline
User
spacer line

On 14-12-2019 07:07 Yerun wrote:

[quote removed]
Is het niet zo dat die 150 euro van de terug te betalen ticketgelden word afgehaald? Beetje vreemd dat je nog zou moeten bijbetalen om het ticket te annuleren?

Ik kan helaas geen foto sturen, geen idee hoe dat moet.
Ff snel maar vertaling in het Engels opgezocht, in het Indonesisch las ik dus idd verkeerd.
in ieder geval...ik ga morgen niet met ze mee...heb al een andere ticket KLM geboekt voor terug naar AMS. Ik heb Garuda Jakarta gebeld....ze vertelde me annuleren is niet mogelijk, geld ook niet terug(so be it) maar ik kan datum wel verzetten.
Mocht iemand hier die morgen naar AMS vertrek met Garuda, mijn stoel is leeg(als platinum skyteam member stoel gekregen), fijn beenruimte.

Change conditions
Prior to Departure of first flight
Changes*: Not applicable (See reissue conditions)
Reissue: Allowed with restrictions
Penalty fee for ticket reissue between: 150.00 EUR / 150.00 EUR (at today exchange rates 150.00 EUR / 150.00 EUR)
New travel dates must be prior to: Sun, 1 Nov 2020
Maximum Reissue penalty fee for entire ticket: 150.00 EUR
No-show for first flight
Penalty fee for ticket reissue between: 150.00 EUR / 150.00 EUR (at today exchange rates 150.00 EUR / 150.00 EUR)
New travel dates and change request must be prior to: Sun, 1 Nov 2020
After departure of first flight
New travel dates must be prior to: Mon, 30 Nov 2020
No-show for subsequent flight(s)
New travel dates and change request must be prior to: Mon, 30 Nov 2020

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De route Indonesie - London stopt al per maart dit jaar, en niet zoals enkele weken geleden geinformeerd werd: 'na Lebaran 2020', want dat zou dan na eind mei pas zijn. Dus wederom inconsistent, al is het wellicht omdat er achter de schermen kei-hard is ingegrepen bij Garuda Indonesia.

https://pinterpoin.com/2020/01(...)on-akhir-maret-2020/

Ik verwacht nog steeds dat het inmiddels behoorlijk lamme paradepaardje Indonesie - Amsterdam via Jakarta, Denpasar, Medan of waar dan ook, en dan in een kleiner toestel maar enkele keren per week, ook wel zal worden ingeslapen op korte termijn. Of in ieder geval weer verandering naar Jakarta - Amsterdam.

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Meneer Yerun u is vroeg en ik ben laat, edoch uw verwachting is het zelfde als die van mij.

Als straks door Tahrir een kundige vent wordt neergezet bij Garuda dan worden de vluchten Ams JKT als een raket hersteld. Emoticon: Yes!

De motorsmokkelaar Ari had namelijk belangen in Medan, vandaar de omzetting. Emoticon: Laugh out loud

jstar
User
spacer line

En er is wéér een ongelukkig verhaal:

Een familie die in business class zat en waarvan de kleine niet naar de wc mocht omdat ze gingen landen, werden vastgehouden in het toestel nà de landing op bevel van de piloot.

Reden: Een stewardess had de vrouw tegen haar echtgenoot horen zeggen: "Shit Garuda".

spacer line  

Woops...
Dat gaat nog een staartje krijgen.

Heldere ziende

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 06-01-2020 01:09 Malam wrote:
Meneer Yerun u is vroeg en ik ben laat, edoch uw verwachting is het zelfde als die van mij.

Als straks door Tahrir een kundige vent wordt neergezet bij Garuda dan worden de vluchten Ams JKT als een raket hersteld. Emoticon: Yes!

De motorsmokkelaar Ari had namelijk belangen in Medan, vandaar de omzetting. Emoticon: Laugh out loud
Ja, even orde op zaken stellen. Hoog tijd. Emoticon: Laugh out loud

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 06-01-2020 05:50 jstar wrote:
En er is wéér een ongelukkig verhaal:

Een familie die in business class zat en waarvan de kleine niet naar de wc mocht omdat ze gingen landen, werden vastgehouden in het toestel nà de landing op bevel van de piloot.

Reden: Een stewardess had de vrouw tegen haar echtgenoot horen zeggen: "Shit Garuda".
Ja, raar verhaal, dat gedeelte van die staandehouding NA landing. Ik zou direct melden dat als ik moest blijven staan voor iemand die geen gezag heeft daar (buiten toestel he), ik graag direct in bescherming zou willen worden genomen door de politie vanwege mogelijk ontvoering.

Zo'n antwoord verwachten ze niet, dus vast paniek, en dan is het wel gedaan voordat je je HP op video mode kunt zetten. Emoticon: Laugh out loud

Ho Lee Fuk

spacer line  

Nog meer paniek Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
In alle consternatie druk de copiloot op de paniekknop en komt antiterreureenheid binnen zonder kloppen.
Zie het zomaar gebeuren...

Heldere ziende

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zal wel meevallen, want was op het vliegveld he, dus na de landing, nadat de passagiers van boord waren, nadat de piloot erachter aan gehuppeld was om te zeggen dat ze niet mochten gaan.

Ik voel me trouwens nooit gegijzeld als ik in een toestel zit, oogkleppen op, tukken. Doei. Tenzij first class, dan moet iemand m'n bed opmaken kennelijk. Emoticon: Laugh out loud

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Garuda is weer aan het schrappen. Onder meer vluchten Jakarta - Ambon en Jakarta - Banyuwangi zijn (deels) geschrapt per 1 februari (jeps, lekker op tijd) en 1 maart. Alternatief? vlieg maar een dag eerder of later. Emoticon: Laugh out loud

Ho Lee Fuk

totto
User
spacer line

Vandaag hebben diegene die al geboekt hebben voor Jakarta - Yogya van Garuda bericht gekregen dat de vluchten vanaf april aankomen op het nieuwe vliegveld in Yogya.
Tijden en vluchtnummers blijven gelijk.

Toto Travel.com

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat is opgelegd vanuit de overheid, en gaat net zo'n blamage worden als de verhuizing van BDO naar KJT. Dat nieuwe vliegveld is net zo moeilijk te bereiken namelijk. Geen directe treinverbinding, alleen een beetje doorgaande weg en verder is er nog niks in de buurt.

We zullen zien wat YIA gaat worden.

Ho Lee Fuk

eveline
User
spacer line

Zijn er andere maatschappijen die nog wel op Jog mogen landen?

totto
User
spacer line

Eveline,
Het oude vliegveld blijft in gebruik bij de luchtmacht en kleine privé toestellen.
Het nieuwe gaat officieel 29 maart open. Aan de weg werkt men nog en verwacht die eind maart klaar te hebben Emoticon: Laugh out loud . De rijtijd is afhankelijk van de drukte 1 1/2 tot 2 uur.

Toto Travel.com

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Eveline; het is de bedoeling dat iedereen oprot van het oude vliegveld, want druk, in de stad (Garuda 200 heeft er ooit in 2007 een schuiver gemaakt de rijstvelden in, toen was ik nog net rond de bluswerkzaamheden ter plekke. (zoals op foto onderstaand, ik was iets later) en sindsdien is er al sprake van dat het vliegveld daar weg moest (idem als Medan na die crash van Mandala, en Bandung, want gewoon druk.)

Dus het is te overwegen om op Solo te vliegen, want dat duurt ook 1.5 tot 2 uur (of duurde, al lang niet gedaan), maar er komt een tolweg van grofweg daar via Yogya naar het westen via zuid, dus als ze die nu ff snel bouwen... hoeven ze YIA niet eens te openen. Emoticon: Party!

en dag na de crash was het logo netjes afgedekt met een laag witte verf, want stel je voor. Die foto's heb ik ook nog ergens staan.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Bijna elke vliegmaatschappij haalt bij dergelijke incidenten het logo het liefst er zo snel mogelijk af; is gewoon policy. Als ik me niet vergis gebeurt het ook bij vliegtuigen die naar de sloop gaan. Overduidelijke KLM kleuren, maar het logo eraf.
(op basis van psychologisch onderzoek ooit breed ingevoerd)

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

Dus weer eindelijk een goed nieuws van Garuda :-)

Vlieg weer non-stop naar Jakarta met Garuda Indonesia!

Met ingang van 19 februari 2020 zal onze vlucht weer worden aangepast naar de oude vertrouwde non-stop vlucht van Amsterdam naar Jakarta!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 06-01-2020 01:09 Malam wrote:

On 30-01-2020 09:46 ojla240 wrote:
Dus weer eindelijk een goed nieuws van Garuda :-)

Vlieg weer non-stop naar Jakarta met Garuda Indonesia!

Met ingang van 19 februari 2020 zal onze vlucht weer worden aangepast naar de oude vertrouwde non-stop vlucht van Amsterdam naar Jakarta!
Het kon haast niet anders. Emoticon: Nooo

https://www.travelpro.nl/garud(...)t-amsterdam-jakarta/

Het is wel schandalig dat een CEO met enkele corrupte nietsnutten van zo'n enorm groot bedrijf dit soort onzinnige beslissingen kan maken zonder dat de raad van commissarissen ingrijpt. Emoticon: Stupid

De hele grap heeft vier en een halve maand geduurd en het feit dat het terug gedraaid wordt komt omdat het stuk ellende gepakt is voor smokkel en met zijn maatjes eruit is gesodemieterd. Emoticon: Frustrated

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hehe.. weer een wijziging van Garuda dus, maar dit kan ik niks anders als positief noemen. Hard nodig om een beetje de positie van de maatschappij te verbeteren. Gaat ze veel tijd kosten, dat is zeker.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik even zoeken bij Garuda, 19-22 feb geen vluchten volgens hun systeem? De 16e en 18e wel, Jakarta - Amsterdam zoek ik dan.

De vluchten die er in staan zijn GA-88 en worden als direct vermeld. Dus dat hebben ze snel gedaan. Netjes.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Die van de 16e gaat nog via Medan, de 18e is vanaf Jakarta al rechtstreeks. De 17e is er geen vlucht. Dat is dan hopelijk de volgende stap; terug naar dagelijkse vluchten.

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,501,306 topic views - 239,821 posts - 13,723 topics - 32,192 members - last post @ 14-07-2020 11:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,168,389 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com