indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Waanzin!


Heldere ziende

pierre
User
spacer line
 

Wat een verschil aan prijzen zeg

12 maart vertrekken wij naar Jakarta en verblijven een aantal dagen aldaar, daarna willen we naar Medan, en later nog naar Padang.
Ik geloof dat wij ook maar via Singapore of Maleisië gaan vliegen als het inderdaad stukken goedkoper is.




Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Vandaag voor een gast opgezocht:
13 juli Denpasar-Maumere (= 185 kilometer minder dan de afstand Denpasar-Jakarta) met Garuda Rp 2.532.700
Ik kan verzekeren dat hier geen 20% vanaf is gegaan!
versus
Denpasar-Jakarta Rp 1.921.100 (ook nog schandalig duur)




Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

spacer line  


Op 16-02-2019 19:36 schreef Anne Mieke:
Vandaag voor een gast opgezocht:
13 juli Denpasar-Maumere (= 185 kilometer minder dan de afstand Denpasar-Jakarta) met Garuda Rp 2.532.700
Ik kan verzekeren dat hier geen 20% vanaf is gegaan!
versus
Denpasar-Jakarta Rp 1.921.100 (ook nog schandalig duur)


Ik heb het al eerder gezegd: Dat (naar Maumere) is geen courante route, dus waarom zouden ze?
Incourante routes zijn money makers.
Denpasar-Jakarta: tsja, redelijk duur, maar je kan ook een vlucht van 1,1 miljoen pakken.




Heldere ziende

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 26-03-2019 16:32 jakarta-snacks wrote:

[quote removed]

Ik heb het al eerder gezegd: Dat (naar Maumere) is geen courante route, dus waarom zouden ze?
Incourante routes zijn money makers.
Denpasar-Jakarta: tsja, redelijk duur, maar je kan ook een vlucht van 1,1 miljoen pakken.


Het is/ik vind het wel een courante route. Op Maumere zijn vanuit Denpasar 2 vluchten per dag. Elke dag met Wings en daarnaast met Garuda of NAM Air.

De dichtstbijzijnde vliegvelden zijn Ende (op 4 uur rijden) en Larantuka (op 3,5 uur rijden, maar hier geen rechtstreekse vluchten vanuit Denpasar). Een aantal van de vluchten hebben op Maumere een tussenlanding van/naar Kupang. Ik heb nog nooit in een (grotendeels) leeg vliegtuig gezeten. De verbindingen zijn van lokaal belang maar ook voor het toerisme. Met dat laatste heb ik elke dag te maken. De klassieke overland route op Flores is Maumere-Labuan Bajo. Wat ik zie is dat vooral Wings gemeden wordt; deel omdat de maatschappij een slechte naam heeft, nu het bagagegedoe (en dus daardoor duur(der) wordt) en daarbij is de aankomsttijd niet ideaal omdat veel reizigers bij aankomst meteen hun trip willen starten. Dat kan veel beter met Garuda of NAM Air met een aankomsttijd beiden net voor de de middag. Veel mensen vertrouwen alleen Garuda maar omdat de prijs zo’n beetje het dubbele is zien er ook veel vanaf en kiezen uiteindelijk NAM Air. Het is natuurlijk niet slim om op deze route zulke bizar hoge prijzen te vragen. Weet even dat veel toeristen hun trip naar Flores willen inkorten of uitstellen omdat er voor vanalles en nog wat bizar hoge prijzen gevraagd wordt (vlucht, auto, boot). Het is niet zo dat toeristen tegen elke prijs willen komen.

Toeristen hebben een keuze en wellicht kunnen ze het wel betalen, maar willen het niet. blijven op Bali hangen tc etc) maar met name tov de locals vind ik het schandalig. Ook indirect want hoelanger toeristen op Flores verblijven hoemeer het de maatschappij toekomt.

Ik heb nu in een maand tijd drie keer meegemaakt dat vluchten van Garuda een paar weken vooraf geannuleerd worden. Dus toeristen hebben vertrouwen, kiezen Garuda en hebben er de (te) hoge prijs voorover en vervolgens wordt dan de vlucht een paar weken vooraf ook nog geannuleerd. Met alle gevolgen van dien. Zoals gezegd nemen mensen vaak (te) weinig tijd voor Flores en zo’n annulering (niet de wijten aan het weer, technische redenen of wat dan ook) zorgt voor veel gepuzzel. Kun je vinden dat mensen niet zo krap moeten reizen maar soms hebben mensen niet meer tijd om welke reden dan ook. Nog even en Flores gaan ten onder aan haar eigen succes. Ik vraag mij weleens af of er genoeg over dingen wordt nagedacht, in de toekomst gekeken wordt. Er wordt teveel nadruk gelegd op Komodo NP en als het met dit tempo doorgaat dan staat Flores geen zegen maar een (Bali)ramp te wachten.



Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jstar
User
spacer line
 

Alles is relatief natuurlijk. Voor Indonesische begrippen is twee vluchten per dag zeker geen courante / drukke route.

Interessante link, Malam.





spacer line  


Op 26-03-2019 22:03 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]

Het is/ik vind het wel een courante route. Op Maumere zijn vanuit Denpasar 2 vluchten per dag. Elke dag met Wings en daarnaast met Garuda of NAM Air.


DIt is de 2e keer dat je dat zegt.
Een courante route is GEEN 2 vluchten (...) per dag, my dear. Dat is monopolie positie. En vandaar die belachelijke prijzen.

Je geeft het nota bene zelf aan.

Maar goed, Dan wel courante route en gewoon blijven huilen over de tarieven.


Heldere ziende

Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

spacer line  


Op 30-03-2019 09:50 schreef Malam:
https://finance.detik.com/beri(...)235394533.1553935497


Weet iemand of dat (al) merkbaar is?


Heldere ziende

Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

harlys
User
User icon of harlys
spacer line
 

Nam vorige week enkeltje Amsterdam 13 juta werd de vlucht garuda over genomen door de KLM ( Ik vlieg altijd direkt)

Sjonge jonge wat een zuinige pieterige bediening blikje cola gaat open krijg je een half glaasje cola daar van.

Nu de bedienig 50 Plus

En wat een klere stoelen om 14 en half uur op te zitten.

Noooit weer KLM Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry


roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

harlys
User
User icon of harlys
spacer line
 


On 06-02-2019 08:55 ojla240 wrote:
Bij cheaptickets zie ik ook normale prijzen.
bv. vertrek 29 april as. naar Jakarta voor € 692.99



Emoticon: Stupid normaal dan heb je de prijzen de afgelopen jaren niet goed gevolgd !


roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com


You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



72,276,535 topic views - 232,710 posts - 13,675 topics - 22,488 members - last post @ 16-06-2019 22:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,532,919 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com