indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo mijn naam is Erwin van Hal en ik ben al jaren opzoek naar mijn biologische familie. Ik ben geadopteerd in 1980 door Nederlanders, die ik nooit meer spreek.
Is dit een reeele vraag voor op dit forum?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Oh jeetje spoorloos ook al hier.
Ik schrok al,als ze een vader zoeken.
Ik ben altijd bereid om mee te werken maar ik heb altijd betaald voor mijn misstappen vroeger dus ja als jonge jongen op de scheepvaart tijd zo onschuldig en niets wetend dat het na zo veel jaren later nog konsekwenties zou hebben.
Ik ben niet je vader sorry. Emoticon: Talk to the hand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Het was een seriueze vraag hoor

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Je kan altijd je vragen stellen, niet geschoten is altijd mis, of te wel je weet nooit hoe een koe een haas vangt, wellicht hebben mensen die goed bekend zijn in Indonesië wel een waardevolle tip hoe of waar je moet beginnen.

spacer line  

Dat is het juist, ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik heb wel hun voornamen, hun adres (in 1980), door wie de adoptie is geregeld. Maar het was een particulier bedrijf en ik weet niet of hun nog leven. In mijn adoptie papieren staat ook dat ik 4 of 5 broers of zussen heb, helaas heb ik daar geen namen van. Helaas heb ik verder geen familie meer in Nederland, want al mijn familie van mijn adoptie ouders zijn woonzaam in het buitenland. Dus ik sta er helemaal alleen voor en toen kwam ik dit forum tegen en dacht, misschien is er iemand die mij in ieder geval opweg kan helpen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Stad, straat Ethno ? Niet dat ik wat voor je kan doen, maar misschien kunnen mensen die in die stad wonen wat meer informatie geven.
Eventueel de naam van dat bedrijf/tussenpersoon.

spacer line  

Ik zal even mijn adoptie papieren er bij pakken

spacer line  

Het adres van mijn biologische ouders in 1979 was

Teluk Gong Rt.02 Rw06 te Jakarta

Mijn naam was Agus en ik was 11 maanden toen ik afgestaan werd
Ik werd toen onderzocht door een controlerende arts, genaamd W.G drr. Laurensius
Mijn biologische moeder heet N.y. Nani en mijn biologische vader heet Djim
Ik ben geboren op 29-08-1979, toen mijn biologische moeder een leeftijd had van 31 jaren
Degene die de adoptie heeft begeleid en heeft geregeld heet Johnny Winata (stichting Mulia) en woonde toendertijd op het adres Greenville N/11 te Jakarta
De getuigen van mijn adoptie waren W.G. Sariah en W.G. Yuliarti
De notaris die er bij was is Sinta Susiko S.H. woonachtig in Jakarta
Het tolkencentrum die erbij betrokken was, was St. Tolkencentrum Twente te Hengelo

De toen hulpbediende op 31-01-1980 was Mevr. W.G. Pohan

spacer line  

De vroedvrouw was Mevr. Pohan, J.L. Jelambar Ilir Rt0013/Rw0011 no. 10 Jakarta

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik hoop voor je dat mensen die in Jakarta wonen en hier regelmatig langs flitsen er iets zinnigs over kunnen zeggen, succes.

spacer line  

Ik hoop het ook.
Ik wacht het af...

jstar
User
spacer line

Tja, die notaris is waarschijnlijk al niet meer professioneel actief en weet waarschijnlijk sowieso niet meer. Anders zou mijn vrouw hem zeker kunnen contacteren.

Die Winata familie is blijkbaar naar Amerika verhuisd? Er waren anderen naar hem op zoek.... http://where-to-look.blogspot.(...)t-yayasan-mulia.html

Zijn jouw ouders Chinese Indonesiërs? Dan kan mijn vrouw nog eens rondvragen bij een paar mensen die ook adopties hebben gedaan...

jstar
User
spacer line

Het notariskantoor Sinta Susikto (met een t) bestaat blijkbaar nog wel steeds.

spacer line  

Ik weet niet wat mijn ouders waren, moet dat in de adoptiepapieren staan?

jstar
User
spacer line

Nee, maar er moet er wel door jouw ouders indertijd bij de adoptie een KTP (identiteitsbewijs) getoond zijn. Als ze er eentje hadden natuurlijk. En een geboorteakte van het ziekenhuis of zo in het dossier zijn.

Maar mijn vrouw vertelt me dat er zeer slordig met oude dossiers wordt omgegaan bij notarissen en advocaten bureaus. Tevens was er toen nog niets digitaal en als ze nog wat last hebben van overstromingen e.d. kan je het helemaal wel vergeten. Dus niet teveel verwachten...

spacer line  

Ik heb alles compleet, dikke mappen met documenten en de officiele adoptiepapieren enzovoorts

spacer line  

Ik heb ook contact gehad met de kinderbescherming en die gaven mij ook enorm veel documenten. Teveel om te verwerken en ik wil zo graag weten wie het zijn he. Ook schijn ik nog 4 broers of zussen te hebben. Ik was de eerst geborene en werd afgestaan

jstar
User
spacer line

Ben bang dat je toch echt eerst wat zal moeten gaan spitten dan. Het heeft niet veel zin hier op zoek te gaan als je de informatie zelf al ergens hebt hè. Ik zou zeggen; kijk eerst of dat je meer info vindt, vnl. de geboorteakte en kopieën van de KTP's van je ouders. Dan kunnen we hier zien in Jakarta wat we eventueel kunnen doen.

jstar
User
spacer line

Een KTP heeft een uniek nummer, een NIK. Daaruit kan je opmaken wanneer en -belangrijk- waar de persoon geboren is. Dat is redelijk eenvoudig en als ze uit een kleinere plaats kwamen is er wel kans dat we meer kunnen achterhalen.

Sukses!

spacer line  

Okey ik zie het al, ik sta er dus alleen voor en hier kunnen jullie me dus ook niet helpen helaas.Ik zal deze post verwijderen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-02-2019 19:44 Ethnobotanica wrote:
Okey ik zie het al, ik sta er dus alleen voor en hier kunnen jullie me dus ook niet helpen helaas.Ik zal deze post verwijderen
Dat is lekker negatief Ethno, dat je het na 5 uur al opgeeft.

Allereerst kun je dit topic niet verwijderen.
Daarnaast mensen hier wat meer tijd gunnen? Niet iedereen kijkt op elk moment van de dag op dit forum.

Er staan hierboven behoorlijk wat namen die een aanknopingspunt kunnen zijn. Verder misschien eens je licht opsteken op Vrienden van Indonesie via FB? Indische/Indonesische vereningen? Koempoelan? Indisch Forever? Suara Indo? Het stikt ervan.
Doe een oproep op FB, hang iets op bij de plaatselijk toko, zoek een kerk in Jakarta die je misschien kan helpen etc etc

Ik heb 25 jaar geleden ook eens familie gezocht op Sumatera voor iemand uit Nederland hier. Dat lukt uiteindelijk echt wel, maar daar moet je wel tijd en moeite insteken, en soms wachten.
Je schrijft zelf " ïk weet niet waar ik moet beginnen" . Je begint dus net..... Emoticon: Eerie

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Of neem, inderdaad, eens contact op met spoorloos.
Moet je je wel eventueel helemaal bloot geven op tv (figuurlijk), maar zit er misschien ook wel een gratis reisje naar Indonesië in.

FAR FROM THE MADDING CROWD

jstar
User
spacer line

Nou zeg. Emoticon: Confused

Eerst zeg je dat je het complete dossier hebt. Dan vertel ik wat we hieruit nodig hebben zodat we verder kunnen kijken. En dan dit?

Is dit al teveel moeite? Of begrijp je niet dat het hier 6 uur later is en dat ik tegen middernacht niet veel zin heb mijn vrouw hiermee lastig te vallen? Met deze mentaliteit zijn wij ook niet meer zo gemotiveerd.

spacer line  

Op 02-02-2019 19:44 schreef Ethnobotanica:

Relaaaaxxxx. Zoals anderen ook al zeggen: Geef het tijd. Niet iedereen zit hier 24/7 op het forum.
Ik verbaasde me al over het grote aantal reacties in zo'n korte tijdspanne.

En hou even rekening met 6 of meer uur tijdsverschil met NL.

Heldere ziende

spacer line  

Volgens mij ben je een van de weinigen die zo'n enorme hoeveel informatie al heeft. Dit moet toch wel ruim voldoende aanknopingspunten geven om ze te kunnen vinden. Geef niet op.

Heldere ziende

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,314 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,691,371 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com