indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

En Citilink volgt waarschijnlijk snel na Lion en Wings.

Betalen voor je bagage.

www.cnnindonesia.com/ekonomi/2(...)ion-air-dan-citilink

Heldere ziende

jstar
User
spacer line

Ja, als er één schaap over de dam is...

Wat ze niet (willen) beseffen, is dat ze net als bijvoorbeeld bij RyanAir indertijd, nu gigantische problemen gaan krijgen met iedereen die het koffertje meeneemt als handbagage. Grote discussies bij boarding, nog meer agressie en vertragingen, Emoticon: Party!

En dan is de volgende stap priority boarding met een forse meerprijs waar in de praktijk iedereen gebruik van zal moeten maken...

spacer line  

En dan is het daar weer een pleurisbende en krijg je dus lowlifetravel.co.id.
Schaap over de dam en geitenpraktijken.

Heldere ziende

spacer line  

Idem bij Air Asia zag ik, aangezien mijn stiefzoon een baantje in Maleisie heeft geaccepteerd ben ik gedwongen om daar in September ook ff vanuit Indonesie naar toe te gaan, (Johor Bharu) wat me ook een een dubbel VOA gaat kosten aangezien een normaal turist visa single entry is pffff, maar ook bij Air Asia dus dikke bijbetaling om 20 Kilo mee te mogen nemen.

spacer line  

Single entry kan toch gewoon, Jan? Ja, je staat even in de rij, dat wel.

Heldere ziende

spacer line  

Op 17-01-2019 17:05 schreef jakarta-snacks:
Single entry kan toch gewoon, Jan? Ja, je staat even in de rij, dat wel.

Ik bedoel dat ik nu genoodzaakt ben om een VOA bij binnenkomst in Indonesie te nemen en volgens mijn planning gaan we na 6 dagen Jakarta richting Johor voor 2 weken om daarna weer voor de resterende 4 weken terug te keren naar Jkt,/bdg/garut. dus moet ik twee keer een voa kopen want die eerste is dan weer vervallen, maar ja zo noodruftig ben ik ook weer niet dus daar kom ik wel weer overheen, en je moet er wat voor over hebben toch !

spacer line  

je kan wel een multiple entry zaken visum aanvragen in Den Haag, maar dat is aanzienlijk duurder dan tweemaal voa en heeft nog wat aanvullende voorwaarden/rompslomp, en ik ben geen zakenman maar een eenvoudige boerenkinkel met zoutwater in zijn bloed .

spacer line  

Op 17-01-2019 17:14 schreef Jan van Toor:

[quote verwijderd]

Ik bedoel dat ik nu genoodzaakt ben om een VOA bij binnenkomst in Indonesie te nemen en volgens mijn planning gaan we na 6 dagen Jakarta richting Johor voor 2 weken om daarna weer voor de resterende 4 weken terug te keren naar Jkt,/bdg/garut. dus moet ik twee keer een voa kopen want die eerste is dan weer vervallen, maar ja zo noodruftig ben ik ook weer niet dus daar kom ik wel weer overheen, en je moet er wat voor over hebben toch !

Jan, VOA single entry is gratis

Heldere ziende

spacer line  

Als je de slurf uitkomt en in die hal komt, moet je NIET bij dat gele bord VOA gaan staan, want daar betaal de argeloze reiziger inderdaad een VOA.

Gewoon helemaal doorlopen totdat je bij die desks komt met die stempel jongens en meisjes.

Heldere ziende

spacer line  

Op 17-01-2019 17:25 schreef jakarta-snacks:
Als je de slurf uitkomt en in die hal komt, moet je NIET bij dat gele bord VOA gaan staan, want daar betaal de argeloze reiziger inderdaad een VOA.

Gewoon helemaal doorlopen totdat je bij die desks komt met die stempel jongens en meisjes.

Weet je dat zeker Jack ? laatse keer moest ik nog 25 euro betalen, ze verkochten ze ook een tijdje in de plane bij Garuda, nu niet meer dacht ik, maar okay bedanks voor jou tip !

spacer line  

okay Jack heb er wat over gevonden,

UPDATE Wat als je reis niet op 1 van deze 5 airports eindigt?
Inmiddels is duidelijk geworden, dat als je gratis binnenkomt op 1 van deze 5 luchthavens, je óók het land moet verlaten via 1 van deze 5 luchthavens. Deze 5 luchthavens zijn gelukkig wel inwisselbaar. Je mag dus WEL binnenkomen op Medan of Jakarta en vertrekken vanuit Denpasar (Bali), want dit zijn allen 1 van de 5 luchthavens waar gratis een stempel wordt verstrekt. Echter je mag niet het land gratis binnenkomen in Jakarta, en het land verlaten via Makassar of Menado (die niet bij het lijstje van 5 horen). Vertrek je dus vanaf een andere luchthaven dan Jakarta, Surabaya, Medan, Denpasar of Batam, dan dien je bij aankomst dus alsnog een VOA van $35 te halen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Klopt niet Jan.
Er zijn 29 luchthavens, 88 zeehavens en 7 landgrensovergangen waar je een gratis visum kan krijgen.

http://visa4indonesia.nl/visa-(...)visit-for-tourist-3/

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Dankjewel Annemieke.

Jan, doe er je voordeel mee. Emoticon: Cooool Emoticon: I love it

Heldere ziende

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,276,535 topic views - 232,710 posts - 13,675 topics - 22,491 members - last post @ 16-06-2019 22:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,533,135 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com