indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

De laatste keer dat ik een overboeking deed naar een Indonesisch rekeningnummer heeft me een paar weken gekost omdat niet duidelijk was welke constructie gebruikt moest worden kan ik herinneren. Ik wil dat nu weer doen, maar wel in een keer goed.
Ik heb contact gehad met de bank maar daar krijg ik antwoorden van:
- "ik neem aan dat"
- "normaalgesproken" en
- "meestal"

Het komt niet tot een concreet antwoord.
Wie weet hoe ik het moet invullen?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Vermelding van BIC code is van belang voor een goede overboeking.
Vermeld naam, rekening nummer en BIC en de overboeking moet goed gaan. Kost normaal gesproken 1 maximaal 2 dagen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Van die BIC os SWIFT codes in Indonesie snap ik niet zoveel. Alles lijkt Jakarta als extensie te hebben

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

De bank naar waar je wil overschrijven contacteren en het volledige rekeningnr. vragen met alle voorvernoemde codes en dan staat het geld inderdaad binnen 2 dagen op de rekening.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

spacer line  

BIC/SWIFT is gewoon op Google te vinden hoor.
Vraag voor zekerheid na bij de bank van ontvanger. Elke bank weet dat.
Is ook een van m'n standaard vragen als ik hier weer een bank account open. Binnen 2 minuten (max) t antwoord. Aan de desk. Die check ik met google resultaat. Indien gelijk, klaar.

Ach ja

jstar
User
spacer line

SWIFT = BIC

Natuurlijk géén IBAN zoals in Europa gebruiken maar gewoon het korte rekeningnummer.

Maar hier komt het: afhankelijk van de bank is er een vestigingscode. Dit noemen ze hier de BRANCH CODE. Sommige banken hebben die niet maar veel wel en die is dan zeer belangrijk. Anders blijft je betaling ‘hangen’.

Die branch code zet je normaal achter de SWIFT code. Om het nog wat ingewikkelder te maken; er wordt vaak gesproken over CLEARING CODE (kliring). Als het bankkantoor van de houder dus bijvoorbeeld de BCA in Medan is, gebruik je 0140122. Natuurlijk zijn er in Jakarta heel veel. Die codes kan je redelijk gemakkelijk online vinden (of navragen bij de bank).

Afhankelijk welke Online Banking software je gebruikt, is er soms ook nog eens een mogelijkheid tot het apart ingeven van de vestiging(scode voor niet EU betalingen). Er zijn nl. meer landen die dit hebben (o.a. Australië).

Sommige betaalmodules van de banken controleren de BIC/SWIFT en weigeren de lange versies; dan plaats je de vestigings code vóór het rekeningnummer. Tegenwoordig doe ik dit altijd met goed resultaat. Lastig, ik weet het.

Vergeet nooit de kontaktinformatie zoals hp nr. van de begunstigde te vermelden in de beschrijving! Vaak worden ze gebeld voordat de fondsen worden vrijgegeven.

BIC/SWIFT codes:
ABN AMRO Bank : ABNAIDJA
Hagabank : HAGAIDJA
Bank Artha Graha : ARTGIDJA
Bank Bumiputera Indonesia: BUMIIDJA
Bank Bumi Arta Indonesia: BBAIIDJA
Bank Buana Indonesia: BBIJIDJA
Bank Danamon: BDINIDJA
Bank Mandiri (not Bank Syariah Mandiri): BEIIIDJA
Bangkok Bank: BKKBIDJA
Bank Niaga: BNIAIDJA
Bank Negara Indonesia (BNI): BNINIDJA
Bank BNP Paribas Indonesia: BNPAIDJA
Bank Resona Perdania: BPIAIDJA
Bank Rakyat Indonesia (BRI): BRINIDJA
Bank Bukopin: BBUKIDJA
Bank Central Asia (BCA): CENAIDJA
Deutsche Bank AG: DEUTIDJA
Bank Mizuho Indonesia: MHCCIDJA
Hongkong and Shanghai Banking (HSBC): HSBCIDJA
Bank Internasional Indonesia (BII): IBBKIDJA
Bank Indonesia: INDOIDJA
Lippobank: LIPBIDJA
Bank NISP: NISPIDJA
Pan Indonesia Bank: PINBIDJA
Bank Rabobank International Indonesia: RABOIDJA
Bank UFJ Indonesia (formerly Bank Sanwa Indonesia): SAINIDJA
Bank Swadesi: SWBAIDJA
Bank Tabungan Negara (BTN): BTANIDJA
Bank UOB Indonesia: UOBBIDJA
Bank Permata: BBBAIDJA
Bank Maybank Indocorp: MBBEIDJA
Bank Chinatrust Indonesia: CTCBIDJA
Woori Bank Indonesia: HVBKIDJA
Bank Sumitomo Mitsui Indonesia: SUNIIDJA
Bank Finconesia: FINBIDJA
Bank OCBC Indonesia: OCBCIDJA
Bank Kesawan: AWANIDJA
Bank Commonwealth: BICNIDJA
Bank Ekonomi Raharja: EKONIDJA
Bank DBS Indonesia: DBSBIDJA
Bank CIC International (formerly Bank Century Intervest Corp): CICTIDJA
Bank Ekspor Indonesia: BEXIIDJA
Bank Mega: MEGAIDJA
Bank of China, Jakarta Branch: BKCHIDJA
Bank Syariah Mandiri (not Bank Mandiri): BSMDIDJ

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,583,373 topic views - 228,121 posts - 13,630 topics - 19,445 members - last post @ 19-09-2018 22:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,621,952 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com