indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Belanda69
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.45havana Bedankt voor de tip, maar ik neem geen geld mee. Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.jakarta-snacks; Een scooter had ze al gehad . Het laatste nieuws is dat ze een CT-Scan heeft laten maken voor 5 miljoen rupia. Ik vroeg waarvoor? De dokter wil onderzoeken, waar de gele uitslag in haar ogen en huid vandaag komt. Het komt niet door de galstenen..NEE! Want die had ze niet meer zei ze. Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid
Ze heeft het erover, dat ze geopereerd moet worden maar de dokter moet eerst een CT-SCAN bekijken voor dat hij weet waar en wat hij moet opereren. )7 Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid
Ze heeft het bedrag van de CT-Scan alvast voorgeschoten van haar huishoudgeld, dus ik mag het straks toch betalen Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Weet iemand hoeveel een CT-Scan kost? Bij voorbaat bedankt voor het antwoord.

spacer line  

Belanda69,

We gaan door met het Indonesisch Sinterklaasboek.
Waar komt de gele uitslag vandaan? Dan begin je met bloed- & urineonderzoek. De resultaten van dat onderzoek bepalen welk vervolgonderzoek noodzakelijk is.
Dus, resultaten bloed- & urineonderzoek zouden bekend moeten zijn. Vraag ze maar op.

Een CT scan om de oorzaak van de gele uitslag te vinden op huid en gele ogen zonder voorafgaand bloed- & urineonderzoek is hoogst ongebruikelijk.
Een CT scan is een soort verlengde van een X-Ray. Wat mogelijk niet gedetecteerd kan worden met X-Ray, kan mogelijk worden gedetecteerd met CT-scan. Bepaalde vormen van kanker bijvoorbeeld. Geen hepatitis / geelzucht (wat een primaire constatering zou kunnen zijn op de diagnose van gele huid en ogen). Komen we weer op dat verdomde bloed- & urineonderzoek Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Hoe kan een arts in hemelsnaam al praten over operatie als NIETS bekend is??? Een arts zal eerst moeten bepalen of er wel sprake is van operatie. Alweer: start met bloed & .... yep en vervolgens nader onderzoek bepalen.

Begrijp ik hieruit dat de CT scan al is uitgevoerd? Ik lees van wel, want voorgeschoten.
Mooi, dan stuur de resultaten van de CT scan even door. Scan, resultaten, bevindingen en aanbevelingen.
Daarbij een originele nota van het ziekehuis en naam, handtekening behandelend arts en stempel van BETAALD. Standaard en zo op te lepelen, want wordt immers ook altijd gevraagd voor verzekering. Sterker: Doorgaand krijg je dat keurig in een mooie envelop mee!

Ben benieuwd. Ga intussen even nieuwe boekenkast kopen, want verwacht nog vele verhalen die ik daarin wil bewaren.

Die vraag van de CT-scan: verschilt per ziekenhuis. Moet eigenlijk niet eens een vraag zijn, want je krijgt die resultaten toch zeer waarschijnlijk niet.

En dan zijn we weer beland aan de bottom line: Bonnetjes en bewijzen, dan pas betalen. Ach ja, voeg eraan toe: Alle info voor second opinion in NL Emoticon: Wink

Succes, kerel.

Heldere ziende

spacer line  

Wil nog even benadrukken: Er kan wel degelijk een bepaalde basis liggen aan een medische noodzaak, maar de combinatie van nieren, lever, gal en hart is best bijzonder.

Ook het niet kunnen maken van foto door moeder, verpleegster of selfie want niet mogen bewegen en geen enkel bewijs sofar doorsturen van behandeling of uitslagen, sterkt negatieve vermoedens.
Ook een arts die al meteen spreekt over operatie, zonder enige grondslag voor zover we weten.

Best prettig om te weten of een eventuele operatie een dagbehandeling wordt voor vewijdering van glasblaas of een open hartoperatie.

Heldere ziende

45havana
User
spacer line

Bij navraag kost een CT-scan in het Santosa Hospitaal in Bandung tussen Rp.600.000 en 1000.000. Dus 5000.000 is dus 5x over de kop.Bovendien als de dokter haar wil opereren op basis van een CT-scan zonder bloed onderzoek denk ik dat je haar daar moet weghalen en maar naar een WITCH dokter(dukun) moet brengen.
Je wordt belaasterd waar je bij staat door je eigen vrouw,wel of niet onder druk is niet meer van belang.zou gewoon zeggen dat je niet kan komen omdat je ziek,zwak en misselijk bent geworden en dat je over 3mnd pas mag vliegen.
Ik wens je veel sterkte en probeer eronderuit te komen. Emoticon: Nooo Emoticon: Frustrated

jstar
User
spacer line

Een CT scan kost tussen 700.000 en 1,4 juta. Afhankelijk waar. Maar zoals ik hierboven al zei, wordt dit door de BPJS vergoed (in alle 3 klassen ziekenhuizen) als er maar een opdracht en voorschrift van de arts is.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 14-09-2018 11:53 jstar wrote:
Een CT scan kost tussen 700.000 en 1,4 juta. Afhankelijk waar. Maar zoals ik hierboven al zei, wordt dit door de BPJS vergoed (in alle 3 klassen ziekenhuizen) als er maar een opdracht en voorschrift van de arts is.

Belanda spreekt over 5 miljoen, dan is in ieder geval de afbetaling van de auto van broerlief voor 2 maanden veilig gesteld. Emoticon: Yes!
Dus Belanda wordt netjes met de auto opgehaald van het vliegveld, dat dan weer wel, kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Emoticon: Laugh out loud

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ah, sneu.. Ziekenhuis. Ooh nee, sneu voor diegene die het betaald. Ligt de persoon in kwestie wel in het ziekenhuis? Geef maar ff door als het in de buurt van Jakarta is, ik controleer wel voor 100 euro. Emoticon: Puh!

elsbeth
User
spacer line

Interessant topic, ik ben benieuwd wat er vanaf vandaag gaat gebeuren. Belanda69 zou vandaag toch naar Indonesië vliegen?
Het is vrij duidelijk dat Belanda69 niet zozeer twijfelt aan het ziekenhuis als wel aan zijn vrouw. Dat zegt hij letterlijk: ik vertrouw mijn vrouw niet. Als je dat zo openbaar op een forum zet, moet er al het nodige zijn gebeurd, aan zijn verhalen te horen is dat ook zo.
En of zijn vrouw onder druk van de familie handelt/denkt, of vanuit zichzelf, dat doet er in feite niet toe, zoals Havanna en anderen ook al aangaven. Beide scenario's zullen vrijwel onmogelijk te veranderen zijn. Het verhaal stinkt aan alle kanten en als er geen strepen getrokken worden, verandert het stinken in rotten. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn partner niet kan vertrouwen, lijkt mij geen leven.

spacer line  

1) Elsbeth zegt dus hetzelfde als ik. Afscheid nemen als je je toekomst lief hebt;

2) Binnen no-time wordt door 2 verschillende personen een CT-scan tarief beschreven. Komen redelijk overeen. De beschreven 5 miljoen is dus gelul;

3) Malam gaat al met m'n verhaal mee dat de auto voorlopig veilig is gesteld. Handig, dat wel;

4) Yerun checkt voor 100 euri. Ik doe t voor eur90 + fles Bintang Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud ;

5) Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ze volledig "behandeld" en uit ziekenhuis is ontslagen voordat Belanda69 arriveert. Herstel kan snel gaan in de tropen. Emoticon: Worship Emoticon: Worship ;

6) Schatje geeft de rekening van >Rp50jt, want "voorgeschoten". Belanda69 krijgt vervolgens een hartverzakking, moet naar ziekenhuis;

7) Schatje rijdt, want auto was al voor 2 maanden veiliggesteld;

8) Belanda69 wordt een weekje kunstmatig in coma gehouden en langzaam weer bijgebracht. Herinneringen zijn verdwenen. Schatje ook. En 't geld. Emoticon: Bye bye .

Laat je potverdomme niet kisten Belanda69!

Heldere ziende

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hij zou inderdaad vandaag naar Indonesië gaan Elsbeth, ik ben ook benieuwd, al hoe wel gezien hij zelf aangaf het eigenlijk al behoorlijk duidelijk is, hij geeft openlijk toe een aantal keren geript te zijn. Emoticon: Blush
Dus ga er maar van uit dat het een klassiek geval van een bule flappentapper is, met de opmerking dat het wijzen naar familie deze dame absoluut niet vrij spreekt, een partner die zich door familie laat bewegen zijn/haar partner te besodemieteren en als flappentapper te gebruiken is geen knip voor zijn/haar neus waard, uit welk land dan ook Emoticon: Angry

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 14-09-2018 15:53 jakarta-snacks wrote:

4) Yerun checkt voor 100 euri. Ik doe t voor eur90 + fles Bintang Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud ;

Ik heb een neef, die toen ie een jaar of 10 was en iets niet mocht altijd zei "Nou lekker leuk zeg". Emoticon: Smile
Nou lekker leuk zeg, heb je de indruk dat je als flappentapper wordt gebruikt komen er ineens twee landgenoten (geldwolven) op de proppen die dat wel even willen controleren voor een slordige 1,6 miljoen. Emoticon: Confused
Dat is een kwestie van kiezen, 1,6 miljoen betalen ontmaskeren en 3 weken vakantie in je uppie op de bank of in een hotel slapen, of 5 miljoen aftikken en 3 weken een pruim op sap zetten als je klorisje een jolige bui heeft. Emoticon: Yummie!
En dat allemaal voor het verschil van 3,4 miljoen, iets meer dan 200 Eurie, snoepgeld van een kind, zakgeld van een werkloze, ik zou het wel weten. Emoticon: Yes!
Ik zou voor 3 weken de pruim kiezen en vervolgens bij het weggaan een steen in de koekepan leggen met een briefje erbij, "Sayangku, kalau batu ini matang, saya kembali". Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Op 12-09-2018 08:34 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Mijn punt is ook: zou het misschien ook niet kunnen dat het gewoon allemaal waar is? Positiviteit heet dat geloof ik. Van het beste uitgaan.

Wat ben je stil, Anne Mieke?

Heldere ziende

spacer line  

Op 14-09-2018 16:40 schreef Malam:

[quote verwijderd]

komen er ineens twee landgenoten (geldwolven) op de proppen

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Pecunia non olet, he Malam. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Nee, geen tijd voor die flauwekul.
Deze 2 landgenoten zitten tot over de oren in ander werk.

Heldere ziende

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tot het moment dat Belanda het achterste van zijn tong niet liet zien had Anne Mieke wel gelijk Jak dan heeft iemand het voordeel van de twijfel, tot dat moment heb ik trouwens ook niet gereageerd, toen Belanda zelf los ging werd het een andere zaak. Emoticon: Blush

spacer line  

Voordeel van de twijfel is, zoals AM al zei: een positiviteits uitganspunt.
Helaas leert ervaring dat dat in de meeste gevallen in dit land niet van toepassing is, hoe graag ik dat ook wil.
Vandaar dat ik ook altijd in eerste instantie woorden als "waarschijnlijk" o.i.d. hanteer.

Heldere ziende

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-09-2018 16:47 Malam wrote:
Tot het moment dat Belanda het achterste van zijn tong niet liet zien had Anne Mieke wel gelijk Jak dan heeft iemand het voordeel van de twijfel, tot dat moment heb ik trouwens ook niet gereageerd, toen Belanda zelf los ging werd het een andere zaak. Emoticon: Blush
En dan is het nog maar de vraag....

Ik heb dit net even gelezen. daarnaast ook een ander topic waaruit bleek dat mevrouw Belanda69 meldde dat de kosten voor het registreren van een huwelijk Rp 600.000 was en niet de vermeende 5 miljoen. Het omgekeerde dus.

We kennen de andere kant van het verhaal niet. Daarnaast heb ik moeite met interpretaties en "diagnoses"

Ik heb ook ergens in een bericht gelezen dat er een vertaling zou moeten komen maar omdat veel berichten van belanda 69 geedit zijn vind ik die niet meer terug. Het minder goed beheersen van het Indonesisch of het beide een andere taal spreken kan ook voor veel miscommunicatie zorgen.
Ik kan hier nog een heel pleidooi neerschrijven maar heb niet het idee dat dat uitmaakt.

Een relatie tussen een Nederlander (west Europeaan) en een Indonesier levert in veel gevallen een ongelijkheid op met name in de financien. Tel daarbij de cultuur- en gedragsverschillen op. Een van die verschillen is dat wij (lees West Europeanen) alles voor onszelf willen hebben terwijl in Indonesier vaker gedeeld wordt cq degene betaalt met de dikste portemonnee. Als aan beide kanten daaraan vast gehouden worden dan heb je een probleem. Ik heb dus geen oogkleppen op zoals door JS gesteld, ik probeer juist de dingen van twee kanten te bekijken.

Laat ik het hier maar bij houden. Het is wel vaker dat ik een andere visie op dingen heb op dingen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Op 14-09-2018 17:11 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
cq degene betaalt met de dikste portemonnee.

Of een poot uitgedraaid met leugens op leugens?

Een verschilletje maar. Detail, nietwaar?

Als ik een naaste kan helpen, want medische problemen, doe ik dat. Al gedaan ook en van een wisse dood gered. Doet er verder niet toe, maar de bullshitradar sloeg al snel uit na aanvang van het lezen van dit topic.

Heldere ziende

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 12-09-2018 12:19 Belanda69 wrote:
Ik vertrouw mijn vrouw niet. Eerder 1400 euro betaald aan de familie voor een leugen. PLus 400 euro verdwenen van bij banksaldo

Dit liegt er toch niet om Anne Mieke, het keluarga besar principe waar jij het over hebt heeft grenzen.
Dat als je met iemand uit Indonesië trouwt je de familie erbij krijgt is ten dele waar, maar dat de meest kapitaalkrachtige effe op mag draaien voor de luxe goederen van de hele familie is natuurlijk een fabel. Emoticon: Bye bye
Dat moeten we witneuzen ook niet aanpraten, dat is niet normaal in Indonesië en ook niet als er een bule in de familie zit. Emoticon: Nooo

Als je een paar centen te verteren hebt is het in Indonesië wel normaal dat je de arme tak een handje toesteekt, veel meer als wij in het westen gewend zijn.
Ik heb er lang genoeg gezeten en mijn glimmers zien alles, ook een kapitaalkrachtige Indonesiër laat zich niet als flappentapper gebruiken. Emoticon: Talk to the hand
Ik heb de stokoude en straatarme broer van Pop 5 jaar in huis gehad, dat is normaal, heb ik met liefde gedaan, een wereldvent die ouwe, waar ik enorm veel van heb geleerd, kostte me twee knaak en een half, dat is normaal en je plicht in Indonesië.

Jongste broer van Pop had een zware beroerte gehad, die was bij mijn schoonzus die het ook niet breed had, zijn kinderen legden hutje bij mutje en wij het meeste om mijn schoonzus te verlichten, dat is normaal en plicht.
En ja, hij had een i phone, die had ik voor hem gekocht, ik kon het betalen en dat was zijn lijntje met de buitenwereld want hij was zo gehandicapt als de pleuris, maar uit mij zelf gegeven, hij en de familie hadden liever hun tong afgebeten als er mij om te vragen.

Dus alles wel in juiste proporties blijven zien Anne Mieke, er is een verschil tussen de cultuur van Indonesische zorgplicht en Westerse zorgplicht, maar de financiëring van de auto betalen, reüniefoto van 2,3 miljoen en een schoonmoeder die begint mauwen als ze 1 miljoen voor de verjaardag krijgt zoals Belanda aangaf. Emoticon: Confused
Daar hoef je ook bij het kapitaalkrachtige Indonesische familielid echt niet mee aan te komen. Emoticon: Nooo

spacer line  

Toch is het verschrikkelijk. Al die realiteit negativiteit. Emoticon: Laugh out loud

Heldere ziende

spacer line  

Op 14-09-2018 17:11 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Daarnaast heb ik moeite met interpretaties en "diagnoses"

Lieve Anne Mieke,
Ik denk dat je de term "diagnose" niet helemaal begrijpt. Dat woord in de mond nemen is dan niet bepaald handig.

Diagnose: vaststelling (b.v. van een ziekte) op grond van verschijnselen

www.vandale.nl/gratis-woordenb(...)iagnose#.W5yEp-gzY2w

Ik heb dit topic nogmaals doorgelezen, maar zie nergens dat iemand (incluis ondergetekende) ook maar ergens een medische diagnose doet...

Ik geeft enkel een bepaalde logica & volgorde aan die al decennia wordt gehanteerd in de medische wereld. Geen rocket science en geen pseudo dokter praat.
Snapt iedereen, zelfs als je 133 jaar in de haven van Rotterdam hebt gewerkt (zei t, Malam, m'n wraak is zoet Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud ).

Also,
Er is tot op heden geen enkele diagnose gedaan op de beschreven ziektebeelden. Wel bepaalde gedachten en waarschuwing geventileerd t.a.v. SOA Emoticon: Yummie! .

Wat WEL mijn diagnose (niet medisch) is:
"Afhekken".
Dat moet ik bekennen. Emoticon: Bye bye

Heldere ziende

45havana
User
spacer line

Waarschijnlijk heeft Belanda69 nu last van jetlag.Daar komtstraks als ie bij positiven is misschien hoofdpijn bij.Aduuuuuh pusing dese yah!! Emoticon: Stupid Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Denk dat het hartkloppingen worden.

Heldere ziende

spacer line  

Even serieus, Belanda69, is alles goed met je?

Heldere ziende

45havana
User
spacer line

Hij mag niet meer online komen. Emoticon: Laugh out loud
Of wat ik niet hoop is dat hij aan de zuurstof zit. Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

De ontwikkelingen met grote interesse gevolgd, ik ben toch wel benieuwd hoe de ontknoping verder zal zijn.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,289,965 topic views - 229,468 posts - 13,648 topics - 19,977 members - last post @ 18-12-2018 14:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,189,050 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com