indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

elinebdb
User
spacer line

Heeft iemand tips voor relax/duik plekken op Sumatra? Ik heb tekort tijd om naar Pulah Weh te gaan dus ben op zoek naar alternatieven. In totaal zal ik 4 dagen hebben inclusief reistijd en kom uit omgeving Bukit Lawang.

Thanks! Emoticon: Smile

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik kan maar één dingen bedenken en dat is pulau Banyak, maar met 4 dagen is het wel heel erg puzzelen.
Je moet op de een of andere manier eerst van Bukit Lawang naar Singkil moeten komen en daar ben je waarschijnlijk wel een hele dag mee kwijt. De ferries naar pulau Balai gaan tweemaal per week. Daarnaast kleinere boten. Overtocht 3 tot 4 uur. Dus blijft er niet meer zo heel veel over.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elinebdb
User
spacer line

Bedankt voor je reactie Anne Mieke. Klinkt goed, maar dat is inderdaad hetzelfde issue met Pulau Weh.

elsbeth
User
spacer line

Als deze plekken allebei afvallen, moet je misschien toch het duiken wegstrepen. En dan gewoon relaxen op Samosir? Moet je naar Medan terug?

jstar
User
spacer line

Als je Pulau Weh al niet haalt, kan je de rest helemaal wel vergeten. Dus geen duiken. Wat wel jammer is want het is één van de betere spots (we waren er verleden week nog).

Samosir vind ik persoonlijk nog erger dan Bali. Bijzonder weinig te beleven. En dat voor vier dagen? Maar ja, als je definitie van relaxen gewoon bijna niets doen is...mss kano varen, motor trip (ca. 100.000 voor dagje huur), .....

elsbeth
User
spacer line

Eline had het over 4 dagen incl. reizen. Ik dacht 1 dag van Bukit Lawang tot Samosir, daar 2 dagen wandelen, lezen, kijken, whatever en dan terug naar Medan. Laatste keer Samosir was voor mij weliswaar in 2011. Bali 2016. Ik snap niet helemaal wat je op Samosir nog erger vond dan op Bali??
Tja.. en anders zijn andere plekken waar je daarvoor of daarna verblijft toch wel te verlengen?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-09-2018 10:51 elsbeth wrote:
....Ik snap niet helemaal wat je op Samosir nog erger vond dan op Bali??
...
Ik ook niet eerlijkgezegd. Ik was vorig jaar in oktober nog een paar dagen op Samosir. Het was er qua westerse toeristen rustig. Veel meer locals (Medan, Jakarta) maar het veel rustiger dan het ooit 20 jaar geleden was. En als je Tuk Tuk uit bent dan is het helemaal rustig, op de rest van het eiland komt je nauwelijks toeristen tegen.
Op Bali loopt "iedereen" intussen bijna weg, tenminste de mensen die ik erover spreek. Het gewoon bizar de hoeveelheden toeristen (en hoeveelheden van alles eigenlijk). Maar, ieder zijn meug.

Het blijft lastig om goed advies te geven, hoe goed je ook je best doet om de ander te begrijpen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jstar
User
spacer line

Dat is waar, voor iedereen is een goede trip wat anders. Maar als je van duiken houdt en gecertificeerd bent, zou ik er echt alles aan doen om daar toch te geraken; het is jammer om het te missen.

Ik vind Samosir gewoon saai. Het bule en Jakarta gehalte is ook bijzonder hoog. En qua natuur en zo ook niet zo bijzonder. Doet me wel een beetje denken aan Mallorca of Penang, maar dan zonder de activiteiten en bezienswaardigheden. Wel relaxed ja.

Maar een goed (e-) boek lezen terwijl je op een strandstoel ligt aan het meer zoals je daar zoveel ziet doen is niet echt aan mij besteed op kortere trips, en met de hete zomer die jullie gehad hebben kan dat ook in je achtertuin.

elsbeth
User
spacer line

Klopt, ieder heeft eigen wensen en verwachtingen. Het lijkt me ook eigenlijk alstig te beantwoorden want waar moet je daarna geen? Medan? Padang? Jakarta? Woon je in Indonesie? Wat is je verdere reisschema?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

63,704,604 topic views - 229,096 posts - 13,639 topics - 19,727 members - last post @ 13-11-2018 18:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

108,283,087 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com