Je reisplan kost veel reistijd vooral Bukttinggi naar de Banyak-eilanden en van daar uit naar Ketambe.
Ik weet niet in hoeverre je al tickets hebt geboekt maar vanuit KL gaat er een vlucht rechtstreeks naar Banda Aceh. Banda Aceh-Padang heeft geen rechtstreekse verbinding voor zover ik weet.
Maar het misschien handiger om vanuit KL, Singapore of Jakarta naar Padang te vliegen en daar je reis te beginnen.
Hieronder hoe je reis er dan zo ongeveer uit zou kunnen zien en er het meest uit te halen. Om die reden heb ik bv Samosir toegevoegd. Alles is te doen, als je niet schrikt van veel reizen. Om het wat overzichtelijker te maken heb ik een grof reisplan gemaakt.
… - Bukitting via Padang 1 dag (vliegen)
Minangkabau, Kerinci) 3 dagen
Bukittinggi-Samosir overland 1 dag
Samosir 2 dagen
Via de westkant van Samosir naar Singkil voor overtocht naar de Banyak eilanden 1 dag. Maar, let op. Check eerst goed de dienstregeling vanuit Singkil naar de Banyak-eilanden en terug. Vanuit Singkil gaat de ASDP op dinsdag en vrijdag om 14:00 uur, reistijd 4 uur. Dat betekent vroeg vertrekken vanuit Samosir.(terugreis woensdag en zondag)
Banyak-eilanden 5 dagen (door de dienstregeling kun je alleen maar 2 of 5 dagen blijven)
Via Singkil en de westkust naar Banda Aceh 1 dag
Pulau Weh 3 dagen
Via Banda Aceh enTakengon (Tawarmeer) en Belangkejeren naar Ketambe 1 dag
Ketambe 2 dagen
Ketambe-Medan-… 1 dag
Je kunt ook een keuze maken. Of pulau Weh of de Banyak eilanden om wat meer ruimte te creeren. Zo is een dag (of 2) in Takengon ook de moeite waard. Als je de Banyak-eilanden laat vallen kun je ook in een keer van Samosir Ketambe.
Enfin, overal is wat voor te zeggen. Nog beter om van die 3 weken er 4 te maken