indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jstar
User
spacer line

Toen de Indonesische maatschappijen op de blacklist van de Europese Unie belandden, dachten velen dat vliegen in de archipel vol met risico's was. Ze beseften niet dat vliegen hier een beetje zoals in Amerika is; redelijk gewoon. Het lijkt wel of pas de laatste tijd de mensen in Nederland en België weten dat een vliegtuig nemen eigenlijk niet zó bijzonder is. Komt waarschijnlijk ook door de vele nieuwe low cost maatschappijen (Ryan, Whizz, Vueling, ...).

Velen dachten dat ook alleen Garuda naar Europa mocht vliegen. Het feit dat zeven maatschappijen sinds 2007 de toestemming hebben gekregen en op hun verzoek van de zwarte lijst zijn gehaald, was niet echt bekend. Dit zijn (natuurlijk) Garuda, Air Asia (de Indonesische tak), Citilink (de low cost dochter van Garuda), Lion Air, Batik Air (de meer luxueuze dochtermaatschappij van Lion), Airfast Indonesia (vnl. naar olievelden en mijnen) en Premiair (luxe jets).

Hoe dan ook, nu heeft de EU beslist dat ALLE Indonesische luchtvaartmaatschappijen van de lijst mogen. Goh, zijn ze nu ineens allemaal veilig? Of was het toch allemaal extra papierwerk en overdreven administratieve bemoeienis?

Natuurlijk betekent het niet dat ze plotseling allemaal vluchten op de EU gaan voorzien (alhoewel het met Air Asia bijvoorbeeld, toch wel eens zal gebeuren) maar het geeft toch wat gemoedsrust voor die mensen die een binnenlandse vlucht willen/gaan nemen met een maatschappij waarvan ze nog nooit gehoord hebben. Die kunnen nu op twee oren slapen.

Hier is het persbericht:
http://europa.eu/rapid/press-r(...)se_IP-18-4131_en.htm

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Volgens het ministerie van vervoer het mooiste Lebaran cadeau wat de Indonesische luchtvaart kon krijgen. Emoticon: Yes!

https://news.detik.com/berita/(...)528962038-1139238633

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dank voor de info Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jstar
Ik heb 'm als nieuws ook op mijn website gezet. Op Flores kun je niet overal komen zonder een (voor de meeste) onbekende (en tot donderdag onbetrouwbare) vliegmaatschappij. Hierdoor worden sommige trajecten niet gevlogen en dus bepaalde gebieden niet bezocht en merk ik dat gasten koste wat kost (soms letterlijk) vasthouden aan Garuda.

Een tijd terug had ik nog uitgezocht dat de ongelukkenhistorie van Garuda langer was dat die van bijvoorbeeld Sriwijaya/NAM Air. Maar, dan kun je praten als brugman. Zwarte lijst is zwarte lijst. Emoticon: Confused

Dus dit helpt weer een beetje. En ik vind het ook een mooi cadeau.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

koming
User
User icon of koming
spacer line

Ik weet niet wat je ervoor moet doen om op de zwarte lijst te komen. Laatst werd onze vlucht door Batik Air zonder opgaaf van reden en zonder communicatie gecancelled. Compensatie kregen we niet. Zoiets zal ook wel meespelen denk ik.

jstar
User
spacer line

Eigenlijk was het een beetje andersom; je kwam op de safety list en je moest maar bewijzen dat je er niet op hoorde. De Europesche Commissie eist(e) bijvoorbeeld veel verschillende soorten rapportage op een bepaalde gestandaardiseerde manier, waar veel buitenlandse luchtvaartmaatschappijen niet aan konden/wilden voldoen. Op zich wel logisch, helemaal als je niet eens vluchten naar Europa hebt?!

Die EU regels voor de consumentenbescherming, zijn alleen geldig voor luchtvaartmaatschappijen in de EU of vluchten die vertrekken vanuit de EU. Als Qatar Airways dus een vertraging heeft van meer dan 4 uur, of een annulering, en je mist je vlucht naar Jakarta, heb je recht op lunch, hotel, en tot €600 compensatie. Maar dat wordt buiten de EU allemaal vastgelegd op landelijk niveau, denk maar niet dat je bijvoorbeeld in Amerika zoveel krijgt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

58,833,708 topic views - 226,975 posts - 13,603 topics - 18,686 members - last post @ 18-06-2018 19:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

101,667,391 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com