indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

stekkel
User
User icon of stekkel
spacer line

Beste forumvrienden,

Graag klop ik nogmaals aan bij de ervaren Indië-gangers op het forum.
Mijn vrouw en ik willen, volgend jaar mei, 3 Indonesische familieleden van haar voor een korte vakantie (enkele weken) naar Nederland laten overkomen.
Nu is het zo dat deze familieleden al wat op leeftijd zijn (60+) en niet zo ingevoerd met moderne communicatie middelen.
Het aanvragen van visum en regelen van tickets, verzekeringen ed. willen wij daarom proberen te verzorgen. Liefst vanuit Nederland.

Ik lees op het forum betreffende informatie die veelal van wat oudere datum is.
Verder heb ik al wat op het internet gezocht en dat is me niet allemaal duidelijk en het lijkt met ook nogal een berg aan zaken/papieren waar je tegen aan loopt. Eerlijk gezegd een beetje beangstigend.

Mijn vraag is dan ook zouden jullie ervaringen kunnen delen en/of advies kunnen geven mbt. voor vakantie laten overkomen van familie uit Indonesië.
Wat is er volgens jullie kennis allemaal nodig?
Kun je een en ander vanuit Nederland regelen?
Zijn er mogelijk betrouwbare bedrijven die dat, indien nodig, in Indonesië voor je zouden kunnen doen?

Alvast hartelijke dank voor de hulp.
m.vr.gr.
Yosephin & Frans

45havana
User
spacer line

Hoi ik heb 2jaar geleden de verzorgster van mijn overleden vrouw voor vacantie naar nederland gehaald voor 4 weken. Tickets kan je vanuit nederland regelen,maar zijn even duur als in indonesie.Wat ze nodig hebben is av: Paspoort,KK(kartu keluarga),trouwakte(surat nikah),Uitnodigings brief van jou + je inkomens verklaring,kopie van jou paspoort.Voorts moeten de indonesische documenten "geligaliseerd en eventueel beedigd vertaald" worden.Je kan ook de heer C.vd Kruk vragen eventueel dit allemaal uit te leggen en te begeleiden voor een bepaald bedrag.Hij zit ook op dit forum onder de naam Yogja-Bali.Ziektekosten verzekering is ook een must,kan je online of in nederland regelen.Succes.

Henk00100
User
spacer line

Goedemiddag Yosephin & Frans

Jullie beginnen mooi op tijd.
Visum aanvraag is niet moeilijk en kost alleen wat tijd en aandacht.
kijk even op deze site daar staat veel info. https://www.reisverzekeringblo(...)ngenvisum-aanvragen/
Een goede voorbereiding van de visumaanvraag is belangrijk. Zorg voor alle juiste documenten, uitgebreide reisplanning of garantstelling/logie maar ook documenten die aannemelijk maken dat de mensen die je uitnodigt ook weer terug gaan naar Indonesië, vliegticket reservering (geen boeking), en ziekenkosten/reisverzekering.
Wanneer je het goed voorbereid stelt het niet veel voor.
Aanvraag kan minimaal 14 dagen voor aanvang van de reis tot maximaal 3 maanden.
Succes
Groet Henk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 14-05-2018 11:52 stekkel wrote:

Nu is het zo dat deze familieleden al wat op leeftijd zijn (60+) en niet zo ingevoerd met moderne communicatie middelen.

Allemaal simpel, goede voorbereiding, fluitje van een cent, het schijnt dat sommige deze zin niet goed hebben gelezen.
Het advies van Havana is een hele goede, v.d.Kruk inschakelen.

http://www.djavaconsults.nl/

pierre
User
spacer line

Op 14-05-2018 11:52 schreef stekkel:
Beste forumvrienden,

Mijn vrouw en ik willen, volgend jaar mei, 3 Indonesische familieleden van haar voor een korte vakantie (enkele weken) naar Nederland laten overkomen.
Het aanvragen van visum en regelen van tickets, verzekeringen ed. willen wij daarom proberen te verzorgen. Liefst vanuit Nederland.

Verder heb ik al wat op het internet gezocht en dat is me niet allemaal duidelijk en het lijkt met ook nogal een berg aan zaken/papieren waar je tegen aan loopt. Eerlijk gezegd een beetje beangstigend.

Mijn vraag is dan ook zouden jullie ervaringen kunnen delen en/of advies kunnen geven mbt. voor vakantie laten overkomen van familie uit Indonesië.
Zijn er mogelijk betrouwbare bedrijven die dat, indien nodig, in Indonesië voor je zouden kunnen doen?

m.vr.gr.
Yosephin & Frans

Je kunt ook even een kijkje nemen op het forum; stichting buitenlandse partners, en dan het subtopic toeristen visum.

https://www.buitenlandsepartne(...)php?8-Toeristenvisum

Je mag ook contact met mij op nemen ( mijn email vind je bij mijn profiel gegevens)
( klik op mijn naam en het volgt vanzelf)
Ik heb recente voorbeeld formulieren wat van te voren ingevuld kan worden en wat je precies aan documenten nodig hebt.

spacer line  

Hallo Stekkel,
Heel fijn dat je dit onderwerp het aangesneden. Ik heb via diverse mensen vernomen (zij hebben ook familie in Indonesia) dat er heel wat komt kijken om de familie naar Nederland te halen. Zelf heb ik een pleegzoon in Indonesia wonen die ik graag eens voor een maand naar NL wil halen. Hij heeft een dagjes job, dus geen vaste job. Dat maakt het al moeilijk. Zelf heb ik een uitkering, en dat geld niet als een vast inkomen. Dus voor mij wordt het erg moeilijk om voor mijn zoon garant te staan.
Dit is ook de reden dat ik meestal zo'n 3,5 naar Indonesia ga. Als "buiten de EU toerist" moet men ongeveer 35-40 euro per dag contant te besteden hebben (zichtbaar via een ATM cq bankrekening). Maar toch schijnt het nog steeds moeilijk te zijn, ook als ik bijvoorbeeld € 5000 voor ticket/paspoort en zakgeld zal overmaken. € 5000 is ongeveer Rp 80 miljoen en zou genoeg moeten zijn.
Maar okey.........we zullen maar afwachten.......................
gr

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik snap het allemaal niet ben al 23 jaar bekend omtrent Indonesie.
Heb natuurlijk gewoon inkomen gewerkt als buschauffeur en nu AOW en pensioen.
Maar ik heb altijd mensen naar mij over kunnen laten komen en geld overboeken lees mijn inbreng op de andere site is nooit een probleem geweest.
Mijn schoonzus zeg maar, gaat naar de ambasade toen,nu niet meer Global bureau of zo iets, zij kreeg voor 2 jaar een sjengen visum in haar paspoort.
Moet er wel bij schrijven ze is vermogend.... Emoticon: Laugh out loud

Jaren geleden was het gemakkelijker toen lied ik de moeder en haar zoon over laten komen die hadden hun paspoorten geregeld bij een reisbureau.
Ze kwamen maar ik werd op schiphol opgeroepen, bij de douane te komen en moest vertellen dat ze onder mij verantwoordelijkheid stonden.
Toen moest je naar de plaatselijke politie bureau zich melden en daar kreeg je papieren om te ondertekenen.
De zoon was terug gegaan en de moeder is al die tijd bij mij gebleven 1998 t0t aan haar dood 2012....... Emoticon: So funny Emoticon: So funny

Wat was dat toen een goede tijd

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

stekkel
User
User icon of stekkel
spacer line

Beste forumvrienden,

Heel informatieve- en praktische informatie en ook weer zo snelle reacties op mijn vraag.
Wat is het toch mooi dat je op dit forum mensen tegenkomt die kennis van zaken hebben en de moeite nemen om je verder te helpen. Top!!
Weer hartelijke dank, met name: 45havana, Henk00100, Malam, Pierre, Indisch2018 en Zieleffe. Wij gaan zeker, de komende tijd, met wat jullie schrijven aan de slag en mogelijk zal ik met een enkeling nog persoonlijk contact opnemen.

Nogmaals bedankt voor de hulp, het wordt door ons zeer gewaardeerd.
met vriendelijke groet,
Yosephin & Frans

PamelaAn
User
spacer line

On 14-05-2018 11:52 stekkel wrote:
Beste forumvrienden,

m.vr.gr.
Yosephin & Frans

Ik heb de afgelopen 6 weken een Indonesiche (Balinese) aangetrouwde nicht te logeren gehad.
Wat zij nodig had: visum en paspoort natuurlijk.
Visum kan pas in Indonesie geregeld worden, als zij het volgende had:
bewijs van garantiestelling en/of particuliere logiesverstrekking (uw gemeente moet dit legaliseren. U moet allebei ondertekenen)
inkomensgegevens van de laatste paar jaar.
kopie van paspoort

Wij hadden gelukkig in Bali iemand, die voor haar visum en paspoort kon regelen.

Indien u meer informatie wenst, kunt u mij mailen.

Mvg

Pamela Anderson

jstar
User
spacer line

Het is heel simpel; het gaat over geld en de kans dat iemand niet meer vertrekt.

De oudere personen gaan natuurlijk niet in NL werken maar kunnen wel ziek worden e.d. Vandaar dus de verplichte verzekering voor Schengen landen.

En de persoon in Europa hoeft NIET garant te staan als de bezoekers maar voldoende geld hebben, liefst een goede job, eigendommen, en kinderen of zo die achterblijven. Dus gewoon documentatie daarvan meenemen. Dan is er weinig tot geen risico.

Je moet sowieso langs bij VHS (bovenste verdieping Kuningan City shopping Mall) dus het gebruik van een tussenpersoon of agent vind ik volkomen nutteloos.

PamelaAn
User
spacer line

Yosephin en Frans,

Ik ben nog iets vergeten. Ik heb ook nog een ziektekostenverzekering voor mijn logee afgesloten.

Mvg

Pamela

koming
User
User icon of koming
spacer line

On 15-05-2018 13:30 jstar wrote:

En de persoon in Europa hoeft NIET garant te staan als de bezoekers maar voldoende geld hebben, liefst een goede job, eigendommen, en kinderen of zo die achterblijven. Dus gewoon documentatie daarvan meenemen. Dan is er weinig tot geen risico.

Inderdaad. Zelf vind ik dat fijner/makkelijker. Je bent anders namelijk wel garant en een kennis van mij mocht een ziekenhuisrekening van 75.000 euro ophoesten toen zijn schoonvader in Nederland een hartaanval kreeg. Dus iedereen met een leuk salaris laat ik mooi voor zichzelf garant staan. Gaat prima en is uitstekend te regelen via de website van de Nederlandse Ambassade.

Overigens is een reisverzekering met medische dekking voldoende

PamelaAn
User
spacer line

On 15-05-2018 13:58 koming wrote:

[quote removed]

Inderdaad. Zelf vind ik dat fijner/makkelijker. Je bent anders namelijk wel garant en een kennis van mij mocht een ziekenhuisrekening van 75.000 euro ophoesten toen zijn schoonvader in Nederland een hartaanval kreeg. Dus iedereen met een leuk salaris laat ik mooi voor zichzelf garant staan. Gaat prima en is uitstekend te regelen via de website van de Nederlandse Ambassade.

Overigens is een reisverzekering met medische dekking voldoende

Dan moet hij of zij inderdaad wel geld/inkomsten hebben. Echter als zij dat niet hebben, dan moeten zij iemand hebben die garant voor hen staat/staan. En ik heb een reis en ziektekostenverzekering afgesloten, want ik wilde niet voor vervelende dingen komen te staan. En niet alleen ouderen kunnen iets overkomen, ook jongeren. Mijn gast was een jonger iemand.

pierre
User
spacer line

Op 15-05-2018 14:06 schreef PamelaAn:

[quote verwijderd]

Dan moet hij of zij inderdaad wel geld/inkomsten hebben. Echter als zij dat niet hebben, dan moeten zij iemand hebben die garant voor hen staat/staan. En ik heb een reis en ziektekostenverzekering afgesloten, want ik wilde niet voor vervelende dingen komen te staan. En niet alleen ouderen kunnen iets overkomen, ook jongeren. Mijn gast was een jonger iemand.

Pamela.
Een reis en ziektenkostenverzekering is verplicht als men een VKV gaat aanvragen.
en deze verzekering dient een dekking te hebben van € 30.000,-
Zonder deze verzekering kun je het VKV wel vergeten..

Als de aanvrager geen garant persoon heeft, dan dient diegene die het VKV gaat aanvragen, aan te kunnen tonen dat men € 34,- per dag ( gedurende het verblijf in een schengenland) bv dmv. bankafschriften... het vereiste bedrag van € 34,- per dag dient minimaal 1 maand voordat de VKV aangevraagd wordt op die rekening te staan...
bv.. is men 30 dagen in Nederland, dan dient die persoon aan te tonen, dat het beschikt over 30 x € 30,- dus totaal € 900,- gaat men voor de maximale 90 dagen dan dient uiteraard 90 x € 30,- aangetoont te worden dus € 2700,- in totaal

Maar het handigste is gewoon dat iemand in nederland garant staat, het formulier van de logies en garantverklaring kan afgehaald worden op het gemeente huis of te downloaden van de IND site.. thuis kan het formulier van te voren worden ingevuld... maar het zetten van de handtekening dient op het gemeentehuis onder toeziend oog van de ambtenaar gedaan te worden.. daarna krijgt met op dat formulier stempels en handtekeningen van de ambtenaar, dan kan men het formulier opsturen ( DHL) naar diegene die het VKV gaat aanvragen of middels een duidelijke kleuren scan mailen naar die persoon... sommige ambassades in de wereld willen het originele formulier hebben dus dient deze opgestuurd te worden.. ambassade jakarta ( of tegenwoordig het bureau in Kuala lumpur) gaat akkoord met een duidelijke kleuren kopie, zorg er dan wel voor dat de stempels en handtekeningen duidelijk te zien zijn.

Daarnaast, mocht de garantsteller gehuwd zijn dan dient de gehuwde partner ook mee te tekenen ( dus dien je samen op het gemeentehuis te verschijnen) de kosten hiervoor verschillen uiteraard tussen de gemeenten.. maar reken maar ongeveer tussen de € 15,- en € 25,- per handtekening.
Mocht de garantsteller voor meerdere personen garant staan, ( dus er worden bv 3 personen uitgenodigd of een VKV aangevraagd ) dan dienen er 3 garant en logies formulieren ingevuld en ingedient te worden, voor elke persoon 1 garant en logies verklaring

PamelaAn
User
spacer line

Hi Pierre,

Onze logee hebben wij vorige week uitgezwaaid richting Indonesie, na een verblijf van 6 weken bij ons.

Wij hebben een vriend (Nederlander) in Indonesie, die elk jaar Indonesische mensen meeneemt voor vakantie in Nederland. Dus hij weet van de hoed en de rand. Hij heeft een assurantiebedrijf dus dat zat ook snor.
Wel fijn als je zo iemand daar hebt, vooral als degene die naar Nederland totaal geen flauw benul heeft hoe ze visum en paspoort moet aanvragen.

Verder hadden wij alle benodigde formulieren van hem doorgemaild gekregen, dus voor ons was het een eitje.

Groet,
Pamela

jstar
User
spacer line

Die dingen zijn allemaal eigenlijk super eenvoudig. Paspoort aanvragen ook; ik zat er niet zo lang geleden bij toen mijn vrouw haar paspoort bij Imigrasi verlengde, ze wilde ook een e-paspoort zodat ze makkelijker door de douane geraakt in RI. Nu, poepsimpel allemaal. Wat het meeste problemen gaf waren de foto’s en kledingvoorschriften (geen neklijn zichtbaar bij vrouwen, geen grote oorbellen bij mannen, walgelijk leencolbertje in maat 54 aantrekken, gadver). Belachelijk hoor.

Jaja, iedereen in Indonesië is vastgoed of verzekeringsagent. Pfff. Hoe dan ook: De VERPLICHTE Schengen verzekering kan je makkelijk online voor ze afsluiten, ook heel eenvoudig, Iets duurder wel dus mijn vrouw gebruikt altijd een 1-jaars verzekering van Prudential of Allianz of zo via haar verzekeringsmakelaar. Vraag voor die korte Schengen trips maar aan oompje Google; die verzekerings websites vragen de begin en einddatum en geven ter plekke een offerte, en je kan gelijk bestellen.

Ik vind die firma die nu door de landen gebruikt worden voor de visa, trouwens niet ideaal. Via het consulaat / de ambassade was het voor iemand die al een aantal Schengen visa doorlopen had een formaliteit. Maar dat bureau doet alles volgens het boekje en doet moeilijk over alles. Later pas beseften we dat voor echtgenotes van Nederlanders het nog wél via de ambassade zou moeten kunnen; het kantoor was niet verplicht. (Maar hoe lang nog?)

PamelaAn
User
spacer line

On 16-05-2018 00:18 jstar wrote:

Jaja, iedereen in Indonesië is vastgoed of verzekeringsagent. Pfff. Hoe dan ook: De VERPLICHTE Schengen verzekering kan je makkelijk online voor ze afsluiten, ook heel eenvoudig, Iets duurder wel dus mijn vrouw gebruikt altijd een 1-jaars verzekering van Prudential of Allianz of zo via haar verzekeringsmakelaar. Vraag voor die korte Schengen trips maar aan oompje Google; die verzekerings websites vragen de begin en einddatum en geven ter plekke een offerte, en je kan gelijk bestellen.

Hahaha, leuk uw reactie!!! Degene waarover ik het heb heeft een groot assurantiebedrijf hier in NEDERLAND! Waarom zo negatief?!

jstar
User
spacer line

Weet je wat pas negatief is, Pamela? Één dingetje uit mijn post eruit lichten en daar dan stennis over maken. Terwijl ik het heel algemeen hield en waarschuwde voor al die selfmade agenten in Indonesië. Als je je echt aangesproken wilt voelen: Ik zou nog eens je posts hierboven nalezen want wat je schrijft is nogal onvolledig en vaak ‘en toen gebeurde er een wonder en alles was in orde’. Daar hebben mensen die die contacten níet hebben niet veel aan.

curlyman11
User
spacer line

Mijn vriendin is net weer terug in Indonesie.
In Indonesie was visum in 1,5 week geregeld.
De te volgen procedure en vereiste documenten staan vermeld in onderstaande link.
www.netherlandsandyou.nl/

Ze ging met de documenten naar de Kuningan Mall in Jakarta, daar zit een dependance van de ambasade m.b.t. visa en daar werd e.e.a. verder geregeld.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 14-05-2018 19:56 schreef indisch2018:
Hallo Stekkel,
Heel fijn dat je dit onderwerp het aangesneden. Ik heb via diverse mensen vernomen (zij hebben ook familie in Indonesia) dat er heel wat komt kijken om de familie naar Nederland te halen. Zelf heb ik een pleegzoon in Indonesia wonen die ik graag eens voor een maand naar NL wil halen. Hij heeft een dagjes job, dus geen vaste job. Dat maakt het al moeilijk. Zelf heb ik een uitkering, en dat geld niet als een vast inkomen. Dus voor mij wordt het erg moeilijk om voor mijn zoon garant te staan.
Dit is ook de reden dat ik meestal zon 3,5 naar Indonesia ga. Als "buiten de EU toerist" moet men ongeveer 35-40 euro per dag contant te besteden hebben (zichtbaar via een ATM cq bankrekening). Maar toch schijnt het nog steeds moeilijk te zijn, ook als ik bijvoorbeeld € 5000 voor ticket/paspoort en zakgeld zal overmaken. € 5000 is ongeveer Rp 80 miljoen en zou genoeg moeten zijn.
Maar okey.........we zullen maar afwachten.......................
gr
Niet teveel naar cowboyverhalen van anderen luisteren. Neem contact met ons op en dan krijg je de werkelijke eisen te horen, toegespitst op elk individueel geval: infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.djavaconsults.nl of www.djavaconsults.nl

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 03-06-2018 05:10 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Niet teveel naar cowboyverhalen van anderen luisteren. Neem contact met ons op en dan krijg je de werkelijke eisen te horen, toegespitst op elk individueel geval: infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.djavaconsults.nl of www.djavaconsults.nl

Jampi dat je alleen even voor bisnis opduikt en dat we je eerlijke en ter zake kundige mening voor de rest moeten ontberen omdat je aan handen en voeten gebonden bent Yogya. Emoticon: Blush

jstar
User
spacer line

On 21-05-2018 14:44 curlyman11 wrote:

Ze ging met de documenten naar de Kuningan Mall in Jakarta, daar zit een dependance van de ambasade m.b.t. visa en daar werd e.e.a. verder geregeld.

Ach welnee, verhaal van de klok en klepel zeker? Dat is VFS Global waar ik het over had. Het is een (commercieel bedrijf en) visa centrum dat nu door veel landen gebruikt wordt zodat hun consulaten ontzien worden. Dus zij accepteren de aanvragen, controleren ze en sturen ze door. Ze nemen GEEN beslissingen. De Britten gebruiken ze zelfs voor de paspoortvernieuwing van hun onderdanen die in Indonesië wonen.

Zoals ik al zei, moet je bij dit bedrijf nu je dossier indienen. Makkelijk, gewoon de bezoekers online een afspraak laten maken. En als ze niets maar dan ook echt niets kunnen, gebruik dan maar een agent en betaal je blauw, ja.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

63,795,257 topic views - 229,152 posts - 13,639 topics - 19,747 members - last post @ 16-11-2018 17:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

108,469,284 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com