indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

gjvoostr
User
spacer line

Even een financieel vraagje.
Ik wil 8000 euro naar een BNI account sturen op Bali vanaf een Transferwise account.
Volgens mij is dat het goedkoopst wat betreft wisselkoers en transfer fee.
Maar accepteert een bank in Indonesie dat of willen ze weten van wie het is, waarvoor het is en belangrijker nog, wil iemand (de bank of regering) daar iets van hebben?

GJ

45havana
User
spacer line

Volgens mij zit er geen limiet van overboeking. Wel moet je er rekening mee houden dat de ontvanger eventueel en misschien gecontroleerd kan worden op witwassen,het is namelijk een gevoelig onderwerp. Mijn advies,stuur het in 4 delen en met tussenposen van een maand ofzo om moeilijkheden te voorkomen.Je kan ook een bankrekening in nederland openen en het geld daarop storten. Het pasje stuur je op zonder het te actieveren want dat kan online als ze de pas ontvangen hebben.Kunnen ze daarna gewoon bij de geld automaat(ATM) per dag 5jt pinnen?
Is volgens mij veel veiliger en geeft geen nasleep. Emoticon: Smile

gjvoostr
User
spacer line

Dat is inderdaad ook een idee.
Waar ik inderdaad bang voor ben is dat ze gaan controleren en er dan tekst en uitleg gegeven moet worden waar het voor is en waar het vandaan komt.
Nou is het om een stuk land te betalen maar ze kunnen natuurlijk denken dat het om terrorisme of zo gaat.

Ik heb maar een rekening bij de ASN bank geopend (goedkoopst) alleen is het dan de vraag of het pasje wel aankomt maar dat zien we dan wel weer.

Bedankt!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 14-05-2018 14:22 gjvoostr wrote:

Nou is het om een stuk land te betalen maar ze kunnen natuurlijk denken dat het om terrorisme of zo gaat.

Je slaat de spijker op zijn kop, sinds ze er begin 2017 achter kwamen dat terroristen geld ontvingen uit Syrië via Australië zitten ze als een bok op een haverkist.
Reken maar dat de banken behoorlijk bedragen zal melden, die willen daar hun fikken niet aan branden.

totto
User
spacer line

zelf meegemaakt dat ik iets van 7000 euro over maakte die niet aankwamen. Via Rabobank.
Navraag leerde dat het in USA was geblokkeerd omdat de omschrijving waarvoor, in het Nederlands was. Opnieuw een toelichting moeten geven in het Engels en na 3 weken was het eindelijk ter plaatse. Beste manier; bedragen onder de 5000 euro met een toelichting in het Engels waar het voor bestemd is.

Toto Travel.com

spacer line  

Beste GJ
Zelf maak ik altijd gebruik van Western Union en wel online. Online zijn de transferkosten ook goedkoper dan dat je bijvoorbeeld naar een WU agent ga. En de koers bij transfer naar een ATM rekening is ook hoger dan bij "direct geld ophalen"..............
Ik maak al jaren gebruik van WU, alleen het laatste jaar niet naar een ATM rekening, dat geeft nogal wat storing of vertraging.

gr

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb al 20 jaar een bankrekening hier en ik gebruik het nog steeds,laatst nog adres verandering door gegeven en het geld komt gewoon over.
Bij het overlijden van mijn schoonmoeder heb zo 5000 euro overgeboekt een paardagen later was het er.geen probleem gehad of uitleg moeten geven.
Heb ook een Rabobank rekening maar in Indonesie heb je ook Rabobanken, maar je kan er niets mee,geen partuculieren nemen ze aan. Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

gjvoostr
User
spacer line

Ik heb wel vaker geld naar Bali gestuurd maar dat waren bedragen van onder 1000 euro.
Dat geeft geen problemen.
Ook via WU alleen is de koers daar minder goed dan met Transferwise of ABN Amro.
En elke rupiah die niet bij de banken blijft hangen is meegenomen.
Ik heb de ABN gebeld en ik moet aantonen waar het geld vandaan komt (werk) en waar het voor is maar in Indonesie schijnen ze naar documenten te kunnen vragen om aan te tonen dat het echt voor het stukje land is.
Dus ik doe het dan toch maar in delen om geen gezeur te hebben,
Ik heb het vermoeden dat men in Indonesie weer wat meer gaat controleren met het oog op die gekken die aanslagen gepleegd hebben.

GJ

spacer line  

Bij bedragen boven de (omgerekend) Rp. 100 miljoen bestaat de kans dat de ontvanger in persoon bij de bank moet verschijnen, een aantal vragenformulieren van centrale bank Bank Indonesia moet beantwoorden, eventueel wat onderbouwende stukken bijsluit en - bij akkoord BI - wordt het geld vrijgegeven / ingeboekt op de ontvangende rekening.

Feitelijk is er geen limiet m.b.t. hoeveel men over kan maken.

If you have nothing to loose, you can risk everything

jstar
User
spacer line

Voor cash is het heel duidelijk natuurlijk, in Indonesië moet je meer dan 100.000.000 rupiah aangeven. En er is een maximum van 1 miljard rupiah, meer mag niet. En in de EU en Amerika zijn er soortgelijke regels (10.000 of meer aangeven). Maar aangeven betekent NiET dat het niet mag hè. Wij hebben het al vaak gedaan.

Ook bij overschrijving moet je kunnen aantonen waar het geld voor dient. (Terrorisme en witwas bestrijding). Vooral bij de grotere bedragen. En dat doe je in de beschrijving met een betalingscode*, maar vaak houdt de Indonesische bank grote bedragen vast totdat er door de ontvanger een formulier wordt ingevuld. Afhankelijk van de bank. Dus altijd ook een telefoonnummer vermelden.

* https://cashmanagement.bnppari(...)ialpdf/appendix/3760

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Bedragen onder 3.000€, dan stelt de bank in Belgie geen vragen en hier ook niet. Heb al enkele keren een groter bedrag laten overschrijven(kbc-mandiri) en dat was ook niet echt een probleem. Dus 8.000€ gaat niet echt een probleem zijn.

(En Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.jstar... welkom terug)

There's a big difference between kneeling down and bending over!

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Zo lang het onder de 100jt blijft is er geen haan die er naar kraait. Bij hogere bedragen zal de bank contact opnemen met de rekeninghouder als het niet een reguliere transactie is.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

gjvoostr
User
spacer line

Voor de zekerheid toch maar in 2x opsturen.
Ik wil niet dat m'n vriendin haar vader gedoe krijgt daar bij de bank in Gianyar
Even wachten tot de rupiah weer lekker laag staat

Gert-Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,212,571 topic views - 229,450 posts - 13,647 topics - 19,963 members - last post @ 15-12-2018 15:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,070,153 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com