indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

hallo PJ-padi,
dank je wel voor je nuttig antwoord. Gek genoeg kan ik mij nu herinneren dat er buiten (dus als van het vliegtuig naar de bagage claim loopt) iets van Imigrasi zit. Hartstikke goed zeg je antwoord !!!!!!
In de aankomsthal (bagageclaim) zit alleen money changer en uiteraard de WC's (die idioot druk zijn hahahahahaha)
We zullen zien of ik straks eind december van AMS-CGK vlieg of AMS-SIN-JOG. Tot op heden heb ik altijd goedkope tickets kunnen bemachtigen. De ene keer met Garuda (AMS-CGK-JOG) met een overnachting in Jakarta en de andere keer AMS-DUB-CGK (binnenlands met Batik Air) plus ook een overnachting in Jakarta. Ik heb nooit meer dan € 750,00 betaald en dat inclusief hotel di CGK plus binnenlandse vlucht pp.
Na eind mei zal ik weer mijn ticket boeken.
groetjes

jstar
User
spacer line

On 25-02-2019 20:28 PJ-Padi wrote:
Hallo hr. Indisch2018,

Mijnerzijds een reachtie op uw vraag mbt VOA.
Heb het ritje Singapore-Yogya gemaakt op 21-sep-2018 met AirAsia. Ik kan u gerust stellen dat er een gratis VOA beschibaar is voor verblijf 30 dagen of korter.

Dit is dus de eeuwige spraakverwarring. Het is geen gratis VOA . Het is een Visa vrijstelling!

Is dit nu echt zo moeilijk? Zolang men praat over (gratis) VOA blijven de mensen denken dat ze daar naartoe moeten, ook al gaan ze voor 2 weken op vakantie. En de Indonesiërs zeggen niets, erger zelfs; op de bordjes staan de nationaliteiten vermeld. En betalen maar...

Dus niet al die toeristen als schapen volgen die naar het VOA kantoortje gaan omdat ze niet beter weten. Gewoon doorgaan naar de paspoortcontrole. Dit geldt in elke luchthaven trouwens (zie de lijst van Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile._Jarno_ in dit draadje).

spacer line  

Op 25-02-2019 21:11 schreef indisch2018:
hallo PJ-padi,
dank je wel voor je nuttig antwoord. Gek genoeg kan ik mij nu herinneren dat er buiten (dus als van het vliegtuig naar de bagage claim loopt) iets van Imigrasi zit.

Dat zal wel moeten, anders kan iedereen zonder imigrasi zo (illegaal) het land in.
Kans daarop is ongeveer NUL.

Heldere ziende

jstar
User
spacer line

Emoticon: Laugh out loud ....

veel gedronken op de vlucht?

spacer line  

Beste PJ-Padi,
Dank voor je berichtje. Gek genoeg kan ik mij nu herinneren dat als je in JOG van het vliegtuig naar de aankomst cq bagage hal loop, dat je buiten dan de Imigrasi ziet.
Dus je berichtje was even een opfrissing van mijn geheugen Emoticon: Smile
Straks in juli/augustus hoop ik dan weer een ticket te boeken en waarschijnlijk dan met De Singapore Airlines. Deze vliegt met Silk-Air naar Singapore, en vandaar overstappen op Singapore Airlines naar Amsterdam.
Uiteraard hoop ik dan weer een Promo ticket te kunnen boeken. De mogelijkheid bestaat dat ik dan alsnog via CGK naar JOG zal vliegen. We zullen wel zien.
gr

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-02-2019 03:26 jstar wrote:

[quote removed]

Dit is dus de eeuwige spraakverwarring. Het is geen gratis VOA . Het is een Visa vrijstelling!

Is dit nu echt zo moeilijk? Zolang men praat over (gratis) VOA blijven de mensen denken dat ze daar naartoe moeten, ook al gaan ze voor 2 weken op vakantie. En de Indonesiërs zeggen niets, erger zelfs; op de bordjes staan de nationaliteiten vermeld. En betalen maar...

Dus niet al die toeristen als schapen volgen die naar het VOA kantoortje gaan omdat ze niet beter weten. Gewoon doorgaan naar de paspoortcontrole. Dit geldt in elke luchthaven trouwens (zie de lijst van Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile._Jarno_ in dit draadje).
Er is verwarring ja, maar heel gek vind ik dat niet. Op het stempel staat "via exemption" waar voor veel mensen toch echt een gratis visa (VOA) is. Ziedaar de vaak onwetende toerist en de de immigratie aan de andere kant die voor 95% chagrijnen in huis hebben die nul klantvriendelijk zijn. Misschien een tekst eronder van "verblijft u maximaal 30 dagen in Indonesie dan kun u in de andere rij aansluiten" (ik roep maar wat) zou ook niet misstaan.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jstar
User
spacer line

Tja, je kan toch moeilijk iets in alle talen weergeven. Exemption is voor een Angelsaksische persoon toch heel duidelijk.

Nog iets; als ik in Brussel of zo op de Indonesische ambassade ben, zie ik mensen die voor een vakantie van 10 dagen, een visit visa aanvragen. Te gek voor woorden.

Dus, mensen bereiden zich totaal niet voor of doen maar wat iemand ze influistert. (A la; mijn neef is ooit op Bali geweest en vertelde me dat...)

spacer line  

Op 28-02-2019 03:05 schreef jstar:

Dus, mensen bereiden zich totaal niet voor of doen maar wat iemand ze influistert. (A la; mijn neef is ooit op Bali geweest en vertelde me dat...)

Zeer herkenbaar. En dan dat nog verdedigen als ik anders vertel, cq. verwijs naar de officiële regels.
Ja ok dan he, dan zal neef het wel beter weten en vooral niet de officiële regels nalezen of -leven.

Is toch echt geen rocket science.

Heldere ziende

spacer line  

"Dit is dus de eeuwige spraakverwarring. Het is geen gratis VOA . Het is een Visa vrijstelling"

Jstar: even een opmerking...…………..
Als ik ergens niet voor hoef te betalen, dan is dit gratis.
Ik ben blij dat enkele jaren geleden die betaalde visum voor Indonesia is afgeschaft. Vooral in CGK niet meer in een lange rij staan en gedoe met de koers van de Rupiah.

Nu is het een VOA (30 dgn) geworden waar je niets voor hoeft te betalen...….dus gratis, toch?
Vanaf 1982 ben ik nu al 26x naar Indonesia geweest...………...hup naar de 27ste keer! hopelijk weer eind december

jstar
User
spacer line

Nou nee, je krijgt helemaal geen visum. Het is een vrijstelling, het will zeggen dat een visum niet nodig is.

Want als je een (gratis) visum zou krijgen, zou je deze bijvoorbeeld kunnen verlengen. Dit kan nu niet.

Voor bezoekers van sommige landen is een visum trouwens nog steeds vereist, soms zelfs met verplichte aanmelding en goedkeuring vooraf. En vroeger konden alleen inwoners van de ander ASEAN landen zonder visum het land binnen. Om meer touristen aan te trekken hebben ze die lijst uitgebreid. Nu willen ze graag een ASEAN visum, een beetje zoals een Schengen visum voor de Europese Unie. Dit zou ook gunstig voor het toerisme moeten zijn, dan kunnen mensen makkelijker meerdere landen aandoen.

Goed dat je het hier naar je zin hebt. Wat moet je nog eens zien?

spacer line  

jstar…………….
what ever ! gratis is gratis.

spacer line  

Ja, ik noem het ook nog altijd een VOA. Als t maar gratis is he. Daar zijn we Nederlanders voor.

Heldere ziende

jstar
User
spacer line

Mensen mogen het noemen wat ze willen natuurlijk.

Maar de reden waarom ik er zo op loop te hameren, is dat we constant vragen krijgen in de trend van: "Ik hoorde dat er een gratis visum is, moet ik daarvoor naar dat Visa On Arrival loket?" En ik zie veel mensen daar aanschuiven omdat landgenoten uit hetzelfde vliegtuig dat ook doen. Zou toch leuk zijn dat een forum als deze daar duidelijkheid in verschaft.

Als een student een vrijstelling krijgt voor een examen, is het toch ook niet gratis? Er zijn aan bepaalde voorwaarden voldaan waardoor iets niet meer nodig is. Zoals mijn vrouw zegt in het Vlaams "ge moet een kat een kat noemen" (er is een makkelijk te raden vulgaire versie van dat gezegde).....

....ja ja is goed, ik laat het hierbij.

spacer line  

je hebt gelijk jstar. Het begint met miscommunicatie en inderdaad: Als je op terminal 2 aankomt zie je een grote gele VOA lichtbak. Daar begint de ellende al en die jongens en meisjes achter die raampjes gaan echt niet roepen dat je, mits <30 dagen verblijf, ook door kan lopen voor een gratis stempel. Nee, die vragen euri of dolari voor een belachelijke koers en verschil in rupiahs terug. Extra verdienmodel.

Heldere ziende

spacer line  

Dames en heren, ik weet het nou wel waar die VOA loket zit hoor. Het was mij al die tijd gewoon ontgaan. Tja tot en met heden altijd binnenlandse vluchten van CGK naar JOG (pp) gehad, dus ja ik liep er gewoon aan voorbij. Emoticon: Stupid Emoticon: Laugh out loud
Straks na mei 2019 hoop ik dan mijn tiket te boeken en ik zal wel zien of het AMS-SIN-JOG wordt of gewoon AMS-CGK-JOG. ik denk toch wel weer het laatste en hopelijk met de Garuda. Tussendoor vlieg ik nog even heen en terug naar CGK (Batik Air)

Inderdaad JS: die ervaring had ik in het verleden toen je nog een visum moest kopen. Het beste was gepast in Euro te betalen of gepast in Rupiah. Maar nu hoeft dat gelukkig niet meer want de VOA voor 30 dagen is FREE/gratis Ik blijf toch niet langer dan 30 dagen bij mijn zoon en familie

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,317 posts - 13,683 topics - 23,662 members - last post @ 17-08-2019 17:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,124,179 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com