indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik had het vorige week willen plaatsen maar bedacht laat ik de mensen niet ongerust maken.
Het is al erg genoeg dat een oficial zegt dat de mensen na 50 jaren wel immuun zijn Emoticon: Angry
Nu heb ik weer een herhaling gezien.
Dit schreef ik vorig week in mijn word

Op Aljazeera heb ik net een documentatie gezien die er niet om lieg.
Een water vervuiling in Indonesie die alle grensen over schrijden met chemicaliën te maken heeft.
De fabrieken die hun afvalwater aflaten vloeien in rivieren en water beekjes .
Kinderen hebben ze onderzocht en die schijnen besmet te zijn met iets waardoor ze ziek voelen.
In de rijst velden zijn ook monsters genomen en het schijnt dat zelf in de rijst chemicaliën voor komen.
Het zit al geheel in het voedingpatroon.
Dit is effen schrikken want ja als dat waar is, dan is het leven in Indonesie een gevaar voor iedereen.
Ik heb gezocht maar nog niets op internet gevonden.
H&M een kleding winkel die afname van een kleding fabriek in Indonesie is benaderd want die fabriek schijnt ook veel chemicaliën af te voeren in een water.in Bandung
Maar hoop dat Aljazeera het meer zal publiceren op twitter of andere internet mogelijkheden. Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid
https://www.aljazeera.com/prog(...)180502051143231.html
En meer berichten van Aljazeera
https://www.aljazeera.com/topi(...)untry/indonesia.html

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dit gaat over de 286 kilometer lange Citarum rivier Ziel, die ontspringt op de berg Wayang in het regentschap Bandung, langs deze rivier zitten 200 fabrieken waarvan slechts 20 % hun afval water zuiveren voor ze het lozen en dan nog het afval wat miljoenen bewoners langs de rivier er in dumpen.
Op deze site zijn foto's geplaatst van de bron en de boeren die afhankelijk zijn van deze rivier (bevloeing), daarna foto's van de vervuiling.

https://beritagar.id/media/gal(...)-yang-dipenuhi-racun

De Citarum gaat voor de hoofdprijs van één van de zwaarst vervuilde/vergiftigde rivieren van de wereld, in het Indonesisch is er zat van te vinden, alleen jammer dat ze het niet aanpakken. Emoticon: Blush
Als je op Google intik " sungai citarum terkotor di dunia " (Citarum de zwaarst vervuilde rivier in de wereld) en daarna op "afbeeldingen" dan zie honderden foto's van die smeerpijperij.

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Dank! Ga kijken!

Bizarre is dat ik hier al nou.... minstens 10 jaar geleden al over heb gelezen in ik denk Jakarta Post, meerdere keren, toen was het DE meest vervuilde rivier in de wereld, er wordt geen klote aan gedaan....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

58,833,708 topic views - 226,975 posts - 13,603 topics - 18,686 members - last post @ 18-06-2018 19:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

101,668,146 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com