indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Morgenavond, zondag 8 april op NPO 3, 20:25 uur in de serie "De gevaarlijkste wegen ter wereld" wordt Flores op de kaart gezet.

Zangeres Do en acteur Loek Peters reizen over de wegen van het Indonesische eiland Flores. Flores is één van de armste eilanden van dit land, dus geld voor een goede, veilige infrastructuur is er nauwelijks. Ze beginnen aan de westkust van Flores, hun route naar het Oosten voert langs diepe kloven en door dichte jungle. En als alles goed gaat komen ze uit bij de grote Kelimutu vulkaan. In het diepste binnenland mogen ze bij een inheemse stam overnachten, mits ze een cadeau meenemen.

Ik ben natuurlijk helemaal in mijn nopjes en het kan bijna niet anders of ik moet ooit minstens op een deel van die wegen gereden hebben. Ik ben heel benieuwd.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik kijk er ook naar uit Anne Mieke, wij kijken er anders naar als mensen die niet bekend zijn met de situatie in Indonesië. Emoticon: Smile
Jij hebt al vaak aangegeven dat NTT en maar bij hangt, dat is ook zo, niet alleen voor het bestuur in Jakarta maar ook bijvoorbeeld voor een KPK die daar niet actief is, ik kom Flores reglmatig tegen i.v.m. corruptie bij wegenaanleg. Emoticon: Yes!
De volksbeweging tegen corruptie (Gertak) demonstreren regelmatig bij de gebouwen waar de officieren van justitie zitten om de aandacht te vestigen op de gigantische corruptie in de wegenbouw op Flores, maar ze zijn niet tot actie te bewegen. Emoticon: Nooo
Zoals overal in Indonesië bakken justitie en recherche er niets van als het over corrutie gaat, ze zijn er zelf vaak ook nog bij betrokken, daar kan alleen de KPK een einde aan maken. Emoticon: Angry
Afgelopen dec. is er nog gedemonstreerd door Gertak, in Ende was een een weg van 3 kilomer aangelegd voor de lieve som van 1,4 miljoen Euro, die al na een paar maanden verrot was, zo gaat het bij haast alle wegenprojecten op Floris, opgepompte begrotingen voor belabberde kwaliteit, 30 tot 40 % van de begrotingen gaat verloren door corruptie. Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-04-2018 12:01 Malam wrote:
Ik kijk er ook naar uit Anne Mieke, wij kijken er anders naar als mensen die niet bekend zijn met de situatie in Indonesië. Emoticon: Smile
Jij hebt al vaak aangegeven dat NTT en maar bij hangt, dat is ook zo, niet alleen voor het bestuur in Jakarta maar ook bijvoorbeeld voor een KPK die daar niet actief is, ik kom Flores reglmatig tegen i.v.m. corruptie bij wegenaanleg. Emoticon: Yes!
...........
Afgelopen dec. is er nog gedemonstreerd door Gertak, in Ende was een een weg van 3 kilomer aangelegd voor de lieve som van 1,4 miljoen Euro, die al na een paar maanden verrot was, zo gaat het bij haast alle wegenprojecten op Floris, opgepompte begrotingen voor belabberde kwaliteit, 30 tot 40 % van de begrotingen gaat verloren door corruptie. Emoticon: Bye bye
Ik hoopte al op een reactie want in het artikel Flores is één van de armste eilanden van dit land, dus geld voor een goede, veilige infrastructuur is er nauwelijks is natuurlijk maar een halve (of eigenlijk helemaal geen) waarheid. Ik zou wel eens willen weten of zij de achtergrond kennen of dat ze daar gewoon met een filmploeg naar toe zijn gegaan en aannames hebben gedaan. Misschien ga ik daar nog wel een keer achter aan.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik denk dat ik het antwoord al weet wat je krijgt Anne Mieke. Emoticon: Blush
Mevrouw, het programma "De gevaarlijkste wegen van de wereld" is een entertainment programma en geen educatief/informatief programma.
Ik denk zelfs als ze het programma zouden uitbreiden met de achtergronden/ware reden waarom de wegen zo slecht zijn dat ze gewoonweg geen toestemming hadden gekregen opnames te maken, want daar gaat een hele procedure van aanvragen van vergunningen aan vooraf.

Ik weet niet of je je nog het programma "Opgelicht" van Kees van de Spek kan herinneren, die met een verborgen camera twee politieagenten op Bali betrapte op omkopen. Emoticon: Confused
Direct erna werd dat gebagatelliseerd en ging de politie aan de slag om een filmpje "Polantas simpatik" te maken. Emoticon: Yes!
https://news.detik.com/berita/(...)rilis-video-simpatik

Er kwam ook een berg heisa dat ze als journalisten zonder vergunning (dus illegaal) opnames hadden gemaakt en ze hebben zelfs overwogen van der Spek op de opsporingslijst van Interpol te zetten toen bleek dat hij het land al weer had verlaten. Emoticon: Confused
Die twee agenten hebben een disciplinaire sanctie gehad en mochten weer vrolijk verder met zakgeld verzamelen. Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb verschillende films gezien op de TV .
Ja Peru en Pakistan hebben van die wegen.
Laatst was er een vrachtwagen chauffeur die keerde op een helling waar geen mogelijkheid was om terug te keren.
Maar ja Flores een ideale plek van Anne_Miek die daar velen keren er was, maar toch nog enkele plekken waar ze niet kon komen.
Maar Indonesië is een land waar je geen vergelijk kan maken met Pakisten en Peru die zulk communicatie zulk programma's plaats vinden
Prachtige beelden maar niet weg gelegd om daar als toerist naar toe te gaan. Emoticon: Devil Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-04-2018 12:03 Malam wrote:
Ik denk dat ik het antwoord al weet wat je krijgt Anne Mieke. Emoticon: Blush
Mevrouw, het programma "De gevaarlijkste wegen van de wereld" is een entertainment programma en geen educatief/informatief programma.
Ik denk zelfs als ze het programma zouden uitbreiden met de achtergronden/ware reden waarom de wegen zo slecht zijn dat ze gewoonweg geen toestemming hadden gekregen opnames te maken, want daar gaat een hele procedure van aanvragen van vergunningen aan vooraf.

Ik weet niet of je je nog het programma "Opgelicht" van Kees van de Spek kan herinneren, die met een verborgen camera twee politieagenten op Bali betrapte op omkopen. Emoticon: Confused
Direct erna werd dat gebagatelliseerd en ging de politie aan de slag om een filmpje "Polantas simpatik" te maken. Emoticon: Yes!
https://news.detik.com/berita/(...)rilis-video-simpatik

Er kwam ook een berg heisa dat ze als journalisten zonder vergunning (dus illegaal) opnames hadden gemaakt en ze hebben zelfs overwogen van der Spek op de opsporingslijst van Interpol te zetten toen bleek dat hij het land al weer had verlaten. Emoticon: Confused
Die twee agenten hebben een disciplinaire sanctie gehad en mochten weer vrolijk verder met zakgeld verzamelen. Emoticon: Laugh out loud

Ik snap je punt. Toch vind ik het niet helemaal vergelijkbaar. Het lastige van dit programma dat er helicopteropnames gemaakt worden (tenminste daar ga ik vanuit) en wordt dus de aandacht gevestigd. Maar of het nou werkelijk niet kan. In de serie door het hart van China was Ruben Terlou ook regelmatig kritisch. Nee, China is geen Indonesie.
Maar wat een land dan toch weer om zelfs Interpol in te schakelen.
Zoals gezegd, ik ben benieuwd. De Trans Flores is overigens door Nederlanders aangelegd in 1925 (monument staat ongeveer 15 kilometer oost van Ende). Hij meet van Larantuka (nog niet helemaal in het uiterste oosten) naar Labuan Bajo over de weg ongeveer 660 kilometer en hemelsbreed is dat stuk 375 kilometer. Kun je nagaan hoe bochtig en bergachtig Flores is.

In mei 2016 was ie voor plaatselijke begrippen in perfecte staat omdat de Tour de Flores moest worden gereden. Vorig jaar in juli werd die tour weer gereden maar toen ik in juni weer naar huis ging moest er nog veel gebeuren. Dat is blijkbaar gelukt. Maar bij bezoeken in het najaar en in de kerstvakantie waren er toch weer scheuren en gaten. Allover is de Trans Flores een redelijk fatsoenlijke weg. Plus nog wat zijtakken, naar bv Mbay maar het grootste deel van de binnenwegen kun je met een normale auto eigenlijk niet veel. Ik heb heel wat keren vast gezeten in modder, half bezweken bruggen, bomen die over de weg lagen, scheuren van een halve meter die eerst deels gevuld moesten worden met alles wat we konden vinden om weer verder te kunnen, rotsblokken op de weg die hoger waren dan een angkot en behalve een helft ook nog eens deel van de andere helft van de weg in beslag namen. En dan aan de andere kant idd afgrond. Ook wel eens om moeten keren omdat het te gevaarlijk was. Een betonplaat bij wijze van brug over een riviertje die doormidden was en in een V half in de rivier lag. Een rivier die helemaal geen “brug” meer had en we rekening moesten houden met de vloed omdat de oversteek over de rivier een paar kilometer van zee lag.

Ik vind wel dat de afleveringen deels spannend gemáákt worden oa door die helicoptervluchten waardoor het er dramatischer uit ziet dan het voelt als je op zo’n weg zit. Ik ben nog nooit bang geweest, wel ooit mezelf afgevraagd of ik die nacht wel in een normaal bed zou slapen.

De laatste echt dramatische rit is alweer ruim een jaar geleden. Mbay-Ruteng via de noordkust en dus via Riung en Reo. 219 kilometer. Volgens Google maps zou dat 6.34 uur zijn. Dat is op zich al lang met 35 km/u maar de werkelijkheid was ruim 10 uur.
Er zijn nagenoeg geen jeeps of fwd’s op Flores en die er zijn, zijn duur. De lokale bevolking zelf die op die plekken woont maakt gebruik van brommers of trucks die omgebouwd zijn voor passagiersvervoer met twee banken aan weerszijden.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-04-2018 16:46 zieleffe wrote:
...Maar ja Flores een ideale plek van Anne_Miek die daar velen keren er was, maar toch nog enkele plekken waar ze niet kon komen.
....
Dat valt wel mee. Zie ook hierboven. Ik heb een keer meegemaakt dat we niet verder konden (met die betonplaat in de rivier) maar een fwd had daar ook niet verder gekund. Een een keer dat we vast zaten in de modder, het na een uur gelukt was om er uit te komen en ik de beslissing had genomen om om te keren om nog meer problemen te voorkomen. Dat was een kilometer of 20 noordwest van Bajawa en op een plek waar ik al eens eerder was geweest maar met een motor (een zware dus). Je hebt er alleen heel veel tijd en geduld voor nodig. Maar je komt de prachtigste dingen tegen die de meeste toeristen niet zien.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Doen ze niet met een helicopter maar met een drone Anne Mieke, ze hebben een hele ploeg bij zich, alles wordt zorgvuldig in scene gezet om een zo'n spannend mogelijk beeld te krijgen. Emoticon: Wink
Heel iets anders als dat jij met de één of andere gammele brik in de middle of nowhere zit. Emoticon: Laugh out loud

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is dat ik Flores goed ken en ze mij niet zo snel iets wijs maken.
De korte samenvatting: een gemiste kans bijvoorbeeld om Flores meer op de kaart te zetten. Oook tenenkrommend dat tot twee keer toe de tekst "Flores is één van de armste eilanden van dit land, dus geld voor een goede, veilige infrastructuur is er nauwelijks" langskwam.
Jammer, jammer van de gemiste kansen. Aan de natuur te zien is dit in het najaar opgenomen en er zijn stukken uitgeknipt, dat kan niet anders.
Het was een korter traject dan normaal in deze serie. Het viel me ook op dat er nergens werd gesproken over de tussenstops.

Labuan Bajo - Ruteng. Geen idee waarom de jeep ineens dwars midden in een bocht stond. Het is gewoon een goeie weg. ook prachtig maar nauwelijks gefilmd.

Ruteng - Pota (dat is het stuk dat ik vorig jaar heb gedaan, om omgekeerde richting). Ook daar mis ik prachtige landschappen.

Pota-Tutubhada. De haan is niet gekocht op een lokale markt maar al in Labuan Bajo.

Tutubhada-Kelimutu. De route zoals getekend klopt niet en dat zou ook niet kunnen op één dag. Die komodovaranen kon ik helemaal niet plaatsen. Komodovaranen komen voor op de eilanden Rinca en Komodo, (en misschien nog een paar op eilanden in de buurt) waar je alleen met de boot kan komen. In het noorden van Flores komen wel varanen voor maar dat is een kleinere soort en de kans dat je die in het wild tegenkomt is vrijwel nihil. Dus die op de route tegenkomen kan gewoon niet.

De Kelimutumeren zijn er drie, die alledrie een verschillende kleur hebben. Ze hebben een andere dan gebruikelijke weg genomen (die parallel loopt met de trekkingtrail). De bedoeling is dat je dan verder hiket en dan aan de “voorkant” uitkomt waar alle drie de meren te zien zijn. En dan kun je ook niet zo dicht bij de rand komen.

Jammer. Het had een prachtige aflevering kunnen worden als de route anders in elkaar was gezet en in elk geval andere filmmateriaal was uitgezonden.
Het zou een mooie promotie geweest zijn.

45havana
User
spacer line

Ik zag meer de binnenkant van het voertuig als de natuur erom heen. Nee geen succes uitzending. Emoticon: Nooo

elsbeth
User
spacer line

Ik heb ongeveer 20 minuten gekeken. Toen begaf mijn TV het en dat speet mij totaal niet. Man, man, wat een stompzinnige eigengeilerij van die 2 in de auto. Echt verschrikkelijk. Narcistisch gelul.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat bedoel ik ja. Teveel opnames in de auto zelf. Heel frustrerend als je weet dat die auto door prachtige landschappen rijdt. Flores (maar eigenlijk welk (ei)land dan ook verdient meer. Eigenlijk klopt de titel van het programma niet eens. En zo gevaarlijk zijn die wegen op Flores nu ook weer niet.
Echt een gemiste kans.

Ik had het plan om een link van YouTube straks op mijn site te zetten maar dat laat ik maar achterwege. Het voegt niks toe, sterker nog, het doet afbreuk aan.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

60,517,248 topic views - 227,647 posts - 13,619 topics - 19,292 members - last post @ 18-08-2018 00:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

104,055,921 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com