indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Hard bezig om een hoop dingen die ik heb gefilmd de laatste jaren op youtube te zetten, zal ze hier ook plaatsen, vast wat luitjes die dit prachtig zullen vinden Emoticon: Smile

Dit is anderhalve maand geleden, prive party bij Jugala jaipongan legende Gugum Gumbira thuis om de aanschaf van een nieuwe gamelan set te vieren.... Pop Sunda ster Rita Tila zingt een mijn maatje Ismet Ruchimat en zijn Samba Sunda groep maken muziek.....

Dit was een Ronggeng Gunung optreden vorig jaar, Cikapundung, Bandung, niet veel gefilmd want ik was echt de hele tijd aan het dansen Emoticon: Smile Luitjes komen uit Ciamis en ben uitgenodigd om in Juni naar Ciamis te komen en zo'n echte performance mee te gaan maken, dit is trance muziek, mensen die dan helemaal uit hun dak gaan, ben echt benieuwd Emoticon: Smile

Nog wat Ronggeng Gunung:

Thuis in Cihideung bij een trouwerij van de buren, Yogaswara Sunandar Sunarya en zijn Giri Harja 3 Putra group, Masyuning zingt....

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Eerlijk ik ben een cultuur barbaar
Ik vind er geen flikker aan.
Maar het is en blijft echt Indonesis en daarom is het goed dat zo iets moet worden beschermd,zoals op vele cultuur erfrecht van de Verenigde Naties
Onze klompen dans zouden die rechten ook moeten krijgen, voordat er een bepaalde groep in de wereld al die culturele erfgoed worden afgebroken uit idialogischr begripen. Emoticon: Frustrated
Sorry frm my iphone

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Ja maar jij bent een blanke die zijn pensioen in een flat in Jakarta doet, verder niks mis mee, je hebt 't zo te lezen prima naar je zin maar van echte Indonesische en dan vooral Sundanese cultuur zal je nooit iets begrijpen, ik zit er nu 22 jaar tussen en ben dieper en dieper aan 't gaan, kom op plekken waar geen blanke te vinden is en helemaal op m'n gemak, hoop in de nabije toekomst Subang, Sumedang en Karawang te bezoeken voor jaipong, ketuk tilu, tarawangsa en ik wil bizar graag naar Indramayu voor de tayuban muziek....

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik kan het zeker wel waarderen, maar ja ik heb dat in de loop der jaren geleerd omdat ik met een Sundanese kabouter ben getrouwd. Emoticon: Yes!
Ik doe er ook mijn voordeel mee, als ik een mispikker heb gemaakt en mijn kabouterje staat op het punt mijn oren te wassen dan zet ik als een raket zo'n filmpje van Madrotter op, dan zwijmelt ze weg en daarna is ze mijn oorwassing vergeten. Emoticon: Laugh out loud

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Nou Malam... Ik denk als jouw Pop dit hoort.... Onmogelijk om te beschrijven hoe heftig emotioneel dit was, Gugum Gumbira's 73ste verjaardag, 2 dagen geleden, hij wist van niks en de suprise gast, de legendarische artiest Yoyoh Supriatin begint te spelen, was ongelovelijk echt..... Waren een hoop tranen maar onmogelijk om uit leggen hoe en waarom... Ze is ongelovelijk oud nu, heel teer, kan amper lopen en ze kon maar twee nummertjes spelen......

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Kuda Lumping trance dansen, recht tegenover mijn huis in Lembang, dansers gaan in een diepe trance, worden bezeten door geesten, eten soms glas, scheuren cocosnoten kapot met hun tanden, diepe Sundanese shit, super super heavy atmosfeer, prachtige muziek (als je dr van houdt, ik dus wel), ze doen het een keer of 4 per jaar, altijd recht voor mijn huis, is een volley bal veld was toen in renovatie...... In de tweede video zie je een jongen rond rennen met een stieren costuum/pop, dat gebeurd echt alleen in Cihideung, stier is symbool van ons dorp....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,744,258 topic views - 228,829 posts - 13,635 topics - 19,599 members - last post @ 22-10-2018 19:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

107,034,037 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com