indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 10-08-2018 07:51 Malam wrote:

Ik ben benieuwd of de vette plek van vice gouverneur van Jakarta een onderdeel van de deal is en wie dat plekkie in mag nemen, Sandiaga is vanochtend al teruggetreden. Emoticon: Bye bye
Mag ik het zeggen ? Die zetel krijgt de PKS als troostprijs. Emoticon: Laugh out loud

Het is net het late avondprogramma van Jeroen Pauw waarin hij zegt, "We gaan beginnen".

PKS Klaim Punya Hak Prioritas Isi Kursi Kosong Wagub DKI
De PKS claimt het meeste recht te hebben om de lege stoel van vice gouverneur van Jakarta te bezetten

https://www.cnnindonesia.com/n(...)rsi-kosong-wagub-dki

Maarrrrr Boris Boef denkt daar anders over (alles is voor Bassie). Emoticon: Wink
Die zit te denken aan de vice voorzitter van de DPRD de voor corruptie veroordeelde Mohammad Taufik, als het constitutionele hof de KPU namelijk gelijk geeft, dat corruptie veroordeelden zich niet kunnen registreren, dan kan dit stuk uitschot wieberen. Emoticon: Yes!
Door hem vice gouverneur te maken buiten een verkiezing om dan kan hij dat omzeilen, lust je nog peultjes. Emoticon: Confused

Gerindra Ingin M Taufik Gantikan Sandi Jadi Wagub DKI
Gerindra wil dat M. Taufik Sandi vervangt als vice gouverneur van Jakarta

https://www.cnnindonesia.com/n(...)sandi-jadi-wagub-dki

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

let op de retoriek van deze heren die beiden arbeiders toespreken er zit 85 jaar tussen. Emoticon: Yes!
Beiden een lege kokosnoot op hun nek, maar meesters in demagogie.

Na 30 seconde wordt het beeld helder en het geluid goed van deze bevrijder van de arbeiders..
https://www.cnnindonesia.com/n(...)o-di-depan-pendukung

Na 40 seconde Goebbels komt de grote volksmenner zelf de arbeiders toespreken.

45havana
User
spacer line

Het ziet er naar uit dat een grote groep Widodo kiezers nu voor GOLPUT gaan,golongan putih dus niet gaan stemmen.Ma'ruf heeft volgens deze groep Ahok de das omgedaan met zijn fatwah.
Gaat spannend worden. Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 11-08-2018 07:15 45havana wrote:
Het ziet er naar uit dat een grote groep Widodo kiezers nu voor GOLPUT gaan,golongan putih dus niet gaan stemmen.Ma'ruf heeft volgens deze groep Ahok de das omgedaan met zijn fatwah.
Gaat spannend worden. Emoticon: Yes!

Dat is dus ook zo, die ouwe heeft zich tijdens het gesodemieter met Ahok helemaal onder laten sneeuwen door wat de conservatieve moslims op gang hadden gebracht om van Ahok af te komen, daar zijn ze heel succesvol in geweest.
Die ouwe was bang de grip kwijt te raken en heeft zijn handtekening onder een fatwah gezet tegen Ahok en hij getuigde op de rechtszitting nog tegen hem ook, dat is hem bij de Ahok aanhangers niet in dank afgenomen. Emoticon: Nooo

De nieuwe jongelingenpartij zijn wat dat betreft "die hard" aanhangers van Ahok en die hadden gehoopt dat Mahfud met Widodo mee zou gaan lopen, Mahfud heeft ze ook geholpen om hun kandidaten voor de DPR te screenen of ze wel schoon zijn.
Maar ze zijn realistisch genoeg om toch Widodo te blijven steunen, ze kunnen als nieuwe partij met nagenoeg geen landelijke bekendheid het zich niet veroorloven om aan de zijlijn te blijven staan, als ze namelijk de 4 % drempel niet halen is het over en uit.
Als ze kans zien een 5 of 6 % bij elkaar te sprokkelen, dan komen ze met 16 of 17 zetels in de DPR en dan kunnen ze dat in de aankomende 5 jaar trachten verder uit te bouwen, zeker als Widodo dan ook nog het lef heeft één van die billenbijters in zijn kabinet op neemt. Emoticon: Yes!

Je ziet ook dat de vriendschap of steun van Widodo voor Ahok minder belangrijk is als het politieke belang, de ouwe Ma'ruf is de sleutel om 5 jaar verder te gaan, zeg maar algemeen belang waar Ahok voor moet wijken, maar ik zou helemaal niet vreemd opkijken als Widodo een plek als minister voor Ahok heeft gereserveerd.
Als het zo ver komt dan kan die ouwe hoog of laag springen, dan doet hij dat gewoon, ook al gaat de oppositie geholpen door de fundi's dan helemaal los, niets kan Widodo dan nog tegen houden, herverkiezing kan toch niet meer na 2 periodes, hij hoeft nergens meer rekening mee te houden. Emoticon: Bye bye
Ik denk zo wie zo dat Widodo met maatregelen komt waar de oppositie compleet van over hun nek gaan in zijn tweede periode, maar hij moet eerst nog winnen en dat zal niet meevallen. Emoticon: Blush

Voor zover ik het kan beoordelen is het hoofdthema van deze verkiezingen de strijd tussen de moderate en conservatieve Islam, Prabowo en Sandiaga staan volgens de media al op het punt om af te reizen naar die grote nestbevuiler in Mekka, om zich van de steun van de hardliners te verzekeren. Emoticon: Angry
Zoals ik het zie worden deze verkiezingen cruciaal voor hoe Indonesië de toekomst in gaat, met de moderate Islam met de Pancasila als staatsideologie of de wahabitische Islam zoals in het zwarte dozen land, wat onherroepelijk op termijn gaat leiden tot een totalitair moslim regiem met invoering van de sharia. Emoticon: Worship

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Malam; wat ik heb begrepen van Mahfud zelf is dat iemand die veroordeeld is voor een feit waar minimaal 5 jaar gevangenisstraf voor staat, geen mogelijkheid meer heeft president, vice-president of minister te worden. Dat Ahok tot minder is verdeeld maakt dus niet uit.

http://www.tribunnews.com/nasi(...)au-menteri-sekalipun

Het voordeel is dat die Maruf nog meer schijndood is als Kalla, en we er als het goed is NIETS van horen. Maar het is een moslim-geestelijke. Dus je weet NOOIT wat die gaat doen. want zo rolt men in de politieke Islam.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Yerun, ik neem aan dat Mahfud als voormalig opperrechter van het constitutionele hof weet waarover hij spreekt, dan is deze weg dus inderdaad afgesloten voor Ahok. Emoticon: Talk to the hand

Wat in de politieke Islam betreft, daar zijn ze dus al ingerold met een moslimgeestelijke als vice president, die voorzitter van de Nationale moslimraad (MUI) is, die met de ene fatwa na de andere Indonesië steeds verder in de tijd terug schopt en die bovendien voorzitter van de adviesraad van de grootste moslimorganisatie van Indonesië de Nahdlatul ulama is. Emoticon: Yes!

En inderdaad zoals je aangaf, bijkomend voordeel dat ze hem s'nachts op ijs moeten zetten tegen betonrot en voor ieder optreden moeten opwarmen in de magnetron waardoor er niet zoveel uit komt. Emoticon: Shut up!
Maar het blijft oppassen geblazen met dit soort oude mannetjes die met één spillepoot in hun graf staan, ze krijgen vaak ineens hele ondeugende gedachten bij het horen van de naam van de almachtige Allah, dat heeft niet alleen Ma'ruf bewezen maar ook de geschifte Amien Rais. Emoticon: Yes!
Het is te hopen dat Widodo voldoende gezag over dit half dooie senieltje heeft om hem van gekke grappen af te houden. Emoticon: Blush

Hier worden we namelijk geen Rupiah wijzer van. Emoticon: Nooo

Dit is stukken beter. Emoticon: Yes!

De tegenstanders kunnen namelijk wel dom zijn, maar je mag ze nooit onderschatten. Emoticon: Blush

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 08-08-2018 23:04 4yoke4 wrote:
Ha, Ha, die Malam, Tena MEN, je hebt inderdaad een ijzeren geheugen en zo zie je maar weer dat ik de boel hier nog steeds volg. Emoticon: Party!

Nog effe op terug komen Yoke, zo'n uitgebreide harde schijf heeft best wel veel voordelen, maar ook nadelen alles blijft er namelijk opstaan, ook mijn eigen capriolen waar ik achteraf wel eens bij denk, "Moest dat nou Dikkiedik" Emoticon: Blush

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

In ieder geval komt Widodo nu beter beslagen ten ijs als 5 jaar geleden, hij heeft het één en ander bij geleerd in zijn periode als president, zijn steun is ook breder en wat opvallend is, hij heeft er ook geen moeite meer mee om gemene blaffende herdershonden aan te werven. Emoticon: Wink
Voorbeeld daarvan is onder andere Ali Mochtar Ngabalin die hij in zijn team heeft gehaald, een witjurk die ogenblikkelijk wild op zich heen slaat als één van die oppositie plofkippen weer eens een loelverhaal de wereld in helpen, en verdomd het helpt. Emoticon: Yes!

Vandaag las ik dat Farhat Abbas één van de tientallen billenbijters is die de campagne gaan voeren, die gasten worden voorbereid, ze krijgen feiten en cijfers mee van wat er bereikt is en wat de doelen zijn voor de aankomende periode, zodat ze niet staan te kakelen als een kip zonder kop in een discussie of interview.
Farhat Abbas is een omstreden advocaat/artiest, een super gemene vent die precies zegt waar het op staat zonder een blad voor zijn rijstmolen te nemen en er geen moeite mee heeft iemand diep te beledigen. Emoticon: Nooo
Hij viel vandaag al gelijk met de deur is huis, ik ga speciaal die Fadli Zon in de gaten houden, daar komt geen fatsoenlijk woord uit, de man is één grote leugen en bedrog die continue heel gemeen nepnieuws de wereld in smijt, die is mijn, kan ie maar beter mee nokken, aldus Farhat. Emoticon: Laugh out loud

Dat kunnen hele leuke schermutselingen worden tussen de gemene Farhat Abbas en de bedorven bal gehakt Fadli Zon. Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het wordt steeds duidelijker dat de steun van de Partai Demokrat voor Prabowo gelijk staat aan nasi goreng zonder gebakken ei en sambal. Emoticon: Shut up!
SBY wil niet aan de zijlijn blijven staan zoals in 2014, dat schijnt hem toch niet zo goed te zijn bevallen, ze scoorden in 2009 nog 150 DPR zetels maar maakten in 2014 een vrije val naar 61 zetels.
Belachelijk de rancuneuze houding van Megawati en de keienkop SBY, de PDI-P en de PDI voeren min of meer dezelfde politiek maar door het kinderlijke gedrag van die twee lukt het maar niet die twee partijen aan elkaar te binden, waar de rancuneuze tante Mega de hoofdschuldige van is. Emoticon: Cry

De steun van de PDI voor Prabowo is een hele moeilijke bevalling geweest, er is wel steun maar behoorlijk uitgekleed, zo waren er ook geen politici van de PDI bij de registratie van Prabowo en Sandiaga bij de kiescommissie terwijl die klanten van de PKS en PAN iedereen vertrapten om vooraan te staan. Emoticon: Shiny
De vice secretaris generaal van de PDI Andi Arief pleurde vorige week een fakkel in het kruitvat door de beweren dat de PKS en PAN ieder 500 miljard als bruidschat hebben gehad om af te zien van hun claim voor het leveren van de vice president. Emoticon: Devil
Uiteraard wordt dat afgedaan als laster, er zou wel een betalingsbelofte zijn, maar dat is geld om campagne te voeren, ja ja an me hoela, typisch als het laster is waarom Andi dan niet wordt vervolgd, ook het feit dat Andi niet teruggefloten wordt door zijn partij geeft te denken. Emoticon: Confused

Vandaag maakte Andi Arief bekend dat ze wel campange zullen voeren voor Prabowo en manifestaties van Gerindra zullen steunen, maar ze doen niet actief mee aan manifestaties, forums en verkiezingsbijeenkomsten van de PAN en PKS. Emoticon: Talk to the hand
Dat bedoel ik met nasi goreng zonder ei en sambal, Gerindra, PAN en PKS zullen de campagne voor Prabowo en Sandiaga op eigen ellenbogenstoom moeten doen, de democraten steunen Prabowo wel, maar daar is ook alles mee gezegd. Emoticon: Blush
Volgens Andi is deze strategie gisteren in een vergadering van partij bobo's afgesproken.
Wat ook enorm opvallend is, dat die ouwe relnicht Amien Rais al een week lang doodstil is, ik ben een argwanend mens, zouden ze soms een bundel Dollars in zijn altijd vuil spuiende nasimolen hebben gepropt. Emoticon: Laugh out loud

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Geweldig, de presidentskandidaten hebben inmiddels hun bezittingen opgegeven aan de KPK.
Het paar Prabowo - Sandiaga die pal voor de arbeiders en armen in Indonesië staan en de rijken er van beschuldigen dat ze schaamteloos lopen te graaien, hebben samen 427 miljoen Euro (koers 16.500), er gaan dagen voorbij dat ik ze niet in mijn zak heb. Emoticon: Blush
Je kan je afvragen wat deze paradise paper boys (Prabowo Bermuda's en Sandiaga Panama) hebben verzwegen. Emoticon: Shut up!
Widodo - Ma'ruf komen er maar bekaaid af, die hebben samen 3,7 miljoen Euro en dat komt nog hoofdzakelijk van Widodo af ook, want opa Ma'ruf is slechts goed voor 700.000 Euro. Emoticon: Laugh out loud

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik volg de politiek en verkiezingen in Indonesië al sinds '98, ik zou namelijk in mei van dat jaar 2 maanden naar Indonesië gaan toen er rellen uitbraken en ik mijn vliegreis moest cancelen.
Ik heb de boel toen nauwlettend in de gaten gehouden en ben na een dag of 10 als nog gegaan en sinds die tijd volgde ik die grappenmakers, dit is de eerste keer dat religie zo'n belangrijk rol speelt in de verkiezingen/politiek. Emoticon: Yes!

Ik vind het nog steeds te zot voor woorden dat Widodo nu een geestelijk leider als zijn rechterhand heeft gekozen, ik snap wel dat dit het antwoord was op het vermoeden dat Prabowo met de één of ander hardliner in zee zou gaan, maar het blijft toch behoorlijk ongezond. Emoticon: Cry
Het antwoord van de oppositie is nu om toch nog met man en macht de conservatieve moslims in hun kamp te trekken, een rare situatie, een bekeerde moslim met zijn flappentapper die steun zoeken bij de fundamentalistische moslimbroeders. Emoticon: Confused
De situatie wordt nog vreemder als die besluiten die namaakmoslim met zijn flappentapper te steunen en de zittende president met een zo invloedrijke moslimgeestelijk als vice president gaan bestrijden, wat ik zo maar zie gebeuren. Emoticon: Blush

Voorlopig waren de twee grootste wc eenden van de DPR Fadli Zon en Fahri Hamzah al weer op bezoek bij de grote nestbevuiler Rizieq in Mekka om te lobbyen. Emoticon: Worship
Nu schijnt kandidaat vice president Ma'ruf ook nog naar Mekka te gaan één deze dagen en er wordt al weer druk gespeculeerd of die ook nog op bezoek gaat bij de witgejurkte relschopper, als dat zo is dan snap ik er helemaal geen pepernoot meer van. Emoticon: Nooo
Als ze dit soort religieuze bandieten als Hamzah, Rizieq en Fadli Zon hun gang laten gaan zeg dan tussen nu en 10 jaar maar dag met je handje tegen de seculiere staat Indonesië dan wordt het de Islamitische republiek Indonesia. Emoticon: Angry

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nog 7,5 maanden te gaan tot de verkiezingen en de beschadigingsmachine draait al weer op volle toeren, eerder was Widodo al een communist en Chinees, daarna werd het anti Islam, nu heeft ie opa Ma'ruf aan zijn zijde en moet er wat anders worden verzonnen. Emoticon: Confused
Inventiviteit kan je Indonesiërs niet ontzeggen, ze hebben er al weer één gevonden, Widodo zou in zijn jeugd een punker zijn geweest, dat is in Indonesië heel negatief, dat is ontspoorde jeugd, dit is echt de grootste kleuterklas in de wereld. Emoticon: Yes!

Dus nu is de vraag wie zich straks klasse oudste van het kleuterklasje mag noemen. Emoticon: Laugh out loud

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik heb het al een aantal keren geschreven, de gemene blaffende relschoppers die als vooruitgeschoven post voor de partijen, continue de boel op stelten zetten en onzin uit kramen. Emoticon: Clown
Fadli Zon (Gerindra), Ali Sera en Fahri Hamzah (PKS), Amin Rais (PAN), Ferdinand Hutahaean (PDI), maar ook Widodo heeft zo'n blaffende breedbek kikker in dienst genomen, Ali Ngabalin en die laat zich de sambal niet van zijn nasi goreng afvreten, die is zo nodig nog agressiever en gemener. Emoticon: Yes!
In een discussieprogramma op TV One zat breedbek kikker Ali in vol moslim outfit met een witte cake op zijn kleiaardappel en al tegenover de beschimmelde bal gehakt Fadli Zon en aandachtzoekende sinterklaassurprise Neno Warisman. Emoticon: Shiny

Fadli Zon en Nono nono beweren dat de politie partij trekt voor Widodo en activisten zoals Nono nono, Ahmad Dhani en niet te vergeten de vuilspuiende tante Rat na Sarumpaet, zodat ze geen actie "Ganti presiden" kunnen voeren, ik noem het rel schoppen en haatzaaien. Emoticon: Angry Zo ziet de politie het blijkbaar ook. Emoticon: Blush
Ratna Sarumpaet wilde net als Nono nono in Medan en Ahmad in Bandung de boel op stelten zetten in Palembang, maar daar gaven ze Ratna het advies weg te blijven omdat ze toch niet van het vliegveld af zou komen. Emoticon: Talk to the hand

Die Ratna heeft twee jaar terug al eens vastgezeten voor staatsondermijnende activiteiten en Ahmad is er enkele malen voor verhoord, maarrrrrrr afijn Ali Ngabalin pikte die beschuldiging dus niet en blafte als een gemene herdershond de beschimmelde bal af, die je dan ziet veranderen in een zielig beftackeltje van Nono nono, die er niet doorheen komt. Emoticon: Laugh out loud
En wat doet kuttenkop Nono nono Emoticon: Confused Die stapt van tafel af en loopt weg, die dacht even heel zielig de show te stelen, maar daar maakte Jack Tulband effe korte metten mee. Emoticon: Bye bye
Als ze zouden zeggen dat Ali een broer van nestbevuiler Habib Rizieq is, dan zou ik het zo maar geloven. Emoticon: Yes!

Dat is het verschil met de vorige verkiezing, toen liep er een stelletje van die smeerpijpen de meest grote onzin en smeerlapperij rond te bazuinen over Widodo waar geen fatsoenlijk weerwoord op was, nu heeft ie Ali Cyaankali in dienst genomen, die als een bulldozer over die figuren heen dendert. Emoticon: Yummie!
Waarschijnlijk heeft Widodo gedacht, wc eenden moet je met wc eenden bestrijden en niet met knuffelbeesies. Emoticon: Nooo
Kwaad moet je met kwaad bestrijden en moslims moet je moslims bestrijden dus witjurk grootmuil met tulband versus kuttenkop met koplap en bedorven bal gehakt Fadli 1 - 0. Emoticon: Worship

En waar beschimmelde bal Fadli gisteren met zijn stinkende rijstmolen vol met grafzerken zat, zoekt hij vandaag de journalisten weer op om vuil te spuien over Ngabalin, tja dan ook niet gek vinden dat je bij een volgend treffen weer de grond wordt gelijkgemaakt onverbetelijke laffe ruggentuffer.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Emoticon: Laugh out loud O O O gutteguttegut het commentaar op de valse herdershond van Widodo Ali Ngabalin houdt iedereen bezig, te confronterend, te grof, te rechtstreeks, afijn alles waar "te" voor staat. Emoticon: Yes!
Jarenlang lopen die schooiers Widodo en zijn beleid te schofferen, hij kan niets goed doen en ze schromen zelfs niet pure leugens te verkondigen, het gaat maar door, dag in dag uit al 5 jaar lang. Emoticon: Frustrated
Nu heeft Widodo zelf zo'n schooier in dienst genomen die ze met gelijke munt terug betaald en nu staat de hele politieke elite van de oppositie op hun achterste benen. Emoticon: Stupid
Man man man wat een stelletje verwende kleuters, dag in dag uit lopen te etteren en als ze een tik op hun vingers krijgen dan beginnen ze onuitstaanbaar te blèrren. Emoticon: Angry

asepers
User
spacer line

Op 01-09-2018 12:40 schreef Malam:
_ afijn alles waar "te" voor staat. Emoticon: Yes!
J Emoticon: Angry

behalve tequilla

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Emoticon: Shiny Ja klopt, van tequilla gaat ie gegarandeerd in de stress zoals al die drankverdrijvers, maar "te koop" is wel van toepassing. Emoticon: Wink
Deze Ali Ngabalin zat namelijk in 2014 in het team van Prabowo, hij was ook activist in Alumni 212, allemaal niet meer van toepassing, hij is vorige maand aangesteld als commissaris van Angkasa Pura I, het staatsbedrijf wat vliegvelden uitbaat. Emoticon: Yummie!
Blijkt dus dat er een kennel bestaat waar je dit soort valse herdershonden kan kopen. Emoticon: Laugh out loud

Wel duur in onderhoud die valse blaffers, die nemen geen genoegen met hondenbrokken, die moet je voeren met een bak vol commissariaten, maar dan heb je ook wat Emoticon: Yes!
Die roedel oppositie keffers zie ik regelmatig met hun staart tussen hun benen (nog besneden ook) terug deinzen nadat ze in een overmoedige bui weer onzin uit hebben staan keffen en Widodo laat Ali effe zonder halsband te keer gaan. Emoticon: Devil

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Kijk nu toch eens wat lief, presidentskandidaat Prabowo met zijn exvrouw Titiek Suharto, ze gaan nu samen naar Lombok om de slachtoffers een hart onder de riem te steken. Emoticon: Shiny
Ze worden nu dat Prab wederom kandidaat is voor het presidentschap weer vaak samen gezien, oude liefde roest niet (macht ook niet) Titiek schijnt er regelrecht nat van te worden. Emoticon: Yummie!
Gebeurt er een wonder en Prabowo wint de verkiezingen dan kan je er op rekenen dat hij geen vrijgezel meer is, dan opent Titiek gegarandeerd haar klapdeurtjes weer voor Prab, want voor de titel van presidentsvrouw, aduh lekker dese. Emoticon: Yes!
Hatsekideeeee spinnenwebben eruit en Prab er af en toe in, je moet er alles voor over hebben om als een Suharto weer in het middelpunt van de macht te komen toh. Emoticon: Confused
Als Prab verliest? Tja dan heeft ie pech, niet dat ie zonder hoeft te zitten, alleen blijven dan wel de Suharto klapdeurtjes dicht voor Prab, dan wordt het weer handwerk of hoeren. Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Bye bye
Grof Emoticon: Confused Ja zeker wel. Emoticon: Yes! De waarheid Emoticon: Confused Ook dat nog. Emoticon: Yes! Dus maar gewoon zeggen hoe het werkt. Emoticon: Blush

spacer line  

Woops,
Kijk net even op XE.com

eur/rp:
1 / 17.360

USD / Rp:
1 / 14.935

Dit gaat niet helemaal lekkah.

Heldere ziende

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 05-09-2018 17:02 jakarta-snacks wrote:
Woops,
Dit gaat niet helemaal lekkah.

Klopt, nu nog weten waar dit vandaan komt, ik krijg er geen vinger achter, het is inderdaad onrustbarend. Emoticon: Blush
Groeiende onrust waar een land naar toe gaat en hoe het bestuurd gaat worden heeft invloed op dit soort dingen, denk ik. Emoticon: Yes!
De verkiezingen duren nog een maand of 5, dus het zal nog wel erger worden, dan zou herstel pas in begin 2019 volgen, oeps dat is nog ver weg. Emoticon: Angry
Het speelt Prabowo in ieder geval wel in de kaart. Emoticon: Cry

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Widodo heeft vandaag bekend gemaakt wie de campagne gaat leiden voor zijn herverkiezing Erick Thohir, dat is ook de man die vanaf 2015 voorzitter van het comité was die de Asian Games heeft georganiseerd. Emoticon: I love it
Deze Erick is de Indonesische John de Mol, media en entertainment magnaat, maar dan wel met een beetje extra, hij bezit ook sportclubs o.a. United D.C, de Philadelphia 76ers, de NBA Basketball Club in de Verenigde Staten en als kers op de taart is hij ook eigenaar van Inter Milaan. Emoticon: Yummie!
Erick schijnt een goede organisator te zijn en bovendien heeft Widodo zich verzekerd van media aandacht, het tv station ANTV en de vrij grote krant Republika is van Erick Thorir, buiten dat nog een andere rits kranten en stations. Emoticon: Smile

Lijkt mij een goede keus, de tijd zal het leren, aan de reactie van de Prabowo club te zien is het een hele goede keuze, de druiven zijn wederom behoorlijk zuur. Emoticon: Blush
Voor de gene die niet weet hoe het op de Indonesische tv toe gaat, een film van anderhalf uur duurt ruim twee en een half uur door de reclames, waar onder ook de reclames van de politieke partijen, dat maakt tv kijken in Indonesië volkomen kansloos, man man wat een ellende. Emoticon: Angry

Vooral op de zenders van Harry Tanoe wordt je dood gegooid met reclame van zijn partij Perindo, aangezien Tanoe in de coalitie van Widodo is gestapt zitten RCTI, Global TV, MNC TV, en iNews TV in de coalitie club. Emoticon: Yes!
Metro TV is van Surya Paloh (NasDem) TVOne van Baklap Bakrie (Golkar) en nu ANTV erbij, mijn liefje wat wil je nog meer, een bereik tot in de verste uithoek van Indonesië als ze straks na de campagne de tv uitzetten dan zien ze nog de kop van Widodo, die is dan ingebrand op het scherm. Emoticon: Laugh out loud
Het helpt enorm, miljoenen in de kampung stemmen niet op inhoud, maar op de bekendheid van een bestuurder. Emoticon: Stupid

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Gaat lekker in de coalitie van Prabowo, voor zo ver ik begrijp is de voormalige 4 sterren generaal Djoko Santoso aangewezen om de campagne te leiden/op touw te zetten.
Die maakte afgelopen zaterdag al gelijk zijn nummer door Budi Yani op te willen nemen in het campagne team, Budi is het stuk vuilnis die de toespraak van Ahok verdraaide en op internet zette, dat was de aanleiding tot de vele protesten en de veroordeling van Ahok. Emoticon: Angry
Zelf is dit stuk vuil veroordeeld voor haatzaaien en en aanzetten tot discriminatie voor het bewerken van de de toespraak van Ahok hij kreeg in november 2017 anderhalf jaar, het is wachten op het hoger beroep, het geeft aan waar Djoko op aan wil sturen.

Al eerder wat over geschreven, coalitie partner Partai Demokrat die het helemaal af laat weten, ze nemen totaal geen deel aan alle festiviteiten en vergaderingen van de coalitie.
Door de oude vete tussen SBY en opoe Mega lag het voor de hand dat SBY niet met Widodo mee zou doen, om niet weer langs de zijlijn te blijven staan heeft SBY gekozen voor de coalitie Prabowo, wat tot op heden geen reet om het lijf heeft. Emoticon: Blush
SBY en Prabowo liggen elkaar voor geen meter, maar hij moet met zijn partij in het middelpunt van de macht blijven want je kan er vanuit gaan dat hij in 2023 zijn zoon Agus wil lanceren als kandidaat president. Emoticon: I love it
Ik zal er niet vreemd van opkijken dat hij een ministerspost voor Agus heeft bedongen bij Prabowo voor zijn steun, een schoolvoorbeeld van op het verkeerde paard wedden.
Had SBY door de zure appel gebeten en de racuneuze opoe Mega links laten liggen en met Widodo een één tweetje gemaakt dan had dat veel gunstiger geweest voor Agus.

Er wordt nu volop kritiek geleverd op de passieve houding van de Partai Demokrat, ze beschuldigen hen van "dua kaki" politiek (van twee walletjes vreten).
Tot overmaat lijkt het er ook nog op dat SBY met een kleine club vertrouwelingen de keuze heeft gemaakt om Prabowo te steunen, er zijn namelijk verscheidene PDI gouverneurs die verklaren Widodo te steunen en het worden er steeds meer. Emoticon: Yes!
De ouwe relnicht Amien Rais predikt hel en verdoemenis over deze gang van zaken en het feit dat de PDI geen maatregelen neemt tegen deze overlopende bestuurders, tja opa Amien begrijpt niet dat SBY niet anders kan, zou hij namelijk deze bestuurders uit zijn partij wippen, dan is hij zijn halve kader kwijt. Emoticon: Laugh out loud
De PDI kandidaat voor West Java Deddy Mizwar (hij verloor) is zelfs in het campagne team van Widodo gestapt, auw auw auw dat doet zeer.
Dusssss tot op heden kan ik gerust stellen dat de stand Widodo - Prabowo 1 - 0 is. Emoticon: Worship

Deze twee heren, de kersverse gouverneur van Papua Lukas Enembe met zijn maat Klemen beiden gesteund door de PDI zullen niet op de wenslijst van een modellenbureau staan, maar voor Widodo zijn ze goud waard, die twee hebben skijt aan SBY en verklaarden "Wij in de provincie Papua steunen Widodo". Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 22-04-2018 15:06 Malam wrote:
Schitterend Roy Surya van de Partai Demokrat heeft een onvoorstelbare tik op zijn vingers gehad van de voorzitter SBY.
De partai Demokrat heeft nog geen keuze gemaakt welke kant ze op willen met de aankomende verkiezingen, in 2014 bleven ze aan de zijlijn staan, ze steunden Widodo en ook Prabowo niet, het ziet er naar uit dat ze dit jaar wel een keuze gaan maken. Emoticon: Yes!
Maar wat de bedoeling is, moet volledig binnen de partij blijven, ga er maar van uit dat SBY het liefst Widodo zou steunen en dat zijn zoon Agus dan als vice president mee gaat liften, tja waarom niet, ze brengen wel 61 zetels mee en Agus kan veel leren van Widodo. Emoticon: Nice
Als dat zo is, dan begrijp ik wel dat dit onder ons moet blijven, lukt dat namelijk niet dan wordt dat als gezichtverlies ervaren. Emoticon: Blush

Nah dan moet je net bij de ziekelijk narcistische vingerplant Roy zijn, deze idioot die een blauwe maandag minister van van jeugd en sport is geweest nadat Andi Mallarangeng werd gepakt voor corruptie, rent de hele dag van interview naar interview.
Ik durf te wedden dat als zijn echtgenote Ririen een keertje vadertje en moedertje wil spelen dat ze dan een opname van Roy in de slaapkamer op zet, anders krijgt ie met geen mogelijkheid zijn klorisje overeind. Emoticon: Nooo
In die interviews klapt Roy keer op keer uit de school, zo blijft hij erg gewild bij de journalisten en kan Roy keer op keer in beeld komen waar hij volgens mij spontane zaadlozingen van krijgt. Emoticon: Yummie!

SBY heeft hem nu keihard verboden nog één interview te geven, die was het zat en dat kan hij maar beter doen anders flikkert SBY hem eruit, hoe is dat naar buiten gekomen, Roy heeft zich met zijn aandachttrekkerij niet echt populair gemaakt dus een kaderlid van de partij heeft dit naar de media toegespeeld en nu is Roy Rogers boos. Emoticon: Laugh out loud
Belangrijk nieuws, niet echt, gewoon leedvermaak, ik heb namelijk steeds aandrang om te gaan toiletteren als ik die aandachttrekker haast elk uur in de media tegen kom, ik ben bestorven op gerookte makreel, maar als je dat wekenlang elk uur voor je snuffert krijgt dan komt het toch je neusgaten uit en dan kan je nagaan, die makreel is stil, die kijkt je alleen maar indringend aan, die Roy zijn snavel breek je met een luciferhoutje open en krijg je met een voorhamer niet meer dicht. Emoticon: Angry

Zo te zien boeit het werk in de senaat de aan pluche en aandacht verslaafde Roy niet zo erg. Emoticon: Nooo

Click to see original image

Ik kwam nog een stukje tegen van 5 maanden geleden, het moment dat Roy Surya de neusgaten van SBY uitkwam en hij hem opdracht gaf zijn waffel te houden. Emoticon: Shut up!
Nu heeft hij hem juist opdracht gegeven om zijn waffel open te doen en te verklaren wat er met de 8 miljard aan spullen is gebeurd die uit zijn ambtswoning zijn verdwenen. Emoticon: Laugh out loud

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik kom soms ogen tekort om al de verkiezingsperikelen bij te houden, man man man wat een gekte en opnaaierij het stront gooien is al volop in gang terwijl er nog 7 maanden is te gaan, dat er met stront wordt gegooid is vrij normaal bij verkiezingen, maar in Indonesië verstoppen ze er scheermesjes in, soms ronduit misselijk makend. Emoticon: Angry
Ik had er al over geschreven, het van twee walletjes vreten van de Partai Demokrat, natuurlijk valt dit helemaal verkeerd bij Gerindra, PKS en PAN, Allah hoort ze brommen, alleen geven ze weinig commentaar, ze zijn veel te bang dat SBY zich terug trekt.
Vandaag verklaarde vice secretaris Andi Arief die al enkele weken erg actief is in de media, dat er inderdaad sprake is van op twee paarden wedden,alleen niet zo als er gesuggereerd wordt Prabowo en Widodo, maar het ene paard is de kandidatuur van de DPR leden en het andere paard is de presidentsverkiezing.

Hij heeft geen ongelijk, alle aandacht gaat uit naar de partij die de kandidaat president heeft geleverd, Gerindra dus en die zal er wel lekker uitspringen, vergeet niet dat ook de 575 leden van de DPR (was 560) worden gekozen.
De PDI zal wel veilig zijn die scoorden in 2014 nog 12,7 miljoen stemmen (61 zetels), maar die hebben er alle belang bij beter te scoren gezien het feit dat ze op zeker de zoon van SBY in 2023 als kandidaat president willen lanceren. Emoticon: Yes!

Dat ligt anders voor de PKS en PAN, die zitten behoorlijk in de gevaren zone, die scoorden in 2014 8,4 en 9,4 miljoen stemmen, aangezien de drempel om in DPR te komen inmiddels 4 % is, hebben ze bij een geschat aantal stemmers van 145 miljoen (van de 196 miljoen, in 2014 stemden 140 miljoen mensen) minstens 5,8 miljoen stemmen nodig om in de DPR te komen dat is veel, heel veel. Emoticon: Devil
Alle reden voor die twee partijen om hun eigen zaakjes goed te regelen in plaats van continue aan de pijp van Prabowo te lurken.

Ze zijn overigens niet de enige in de gevarenzone, NasDem, PPP en Hanura ook, dat waren de 3 hekkensluiters, ik ben bang dat het voor de nieuwe partij PSI moeilijk gaat worden, dat gezegd hebbende, de nieuwe partijen Partai Berkarya, PSI, Perindo, PBB en PKPI kapen of ze de drempel nu wel of niet halen miljoenen stemmen weg. Emoticon: Blush
PBB had in 2014 1,8 en de PKPI 1,4 miljoen stemmen, als de Partai Berkarya en nu ook 1,5 miljoen haalt en de Perindo en PSI samen 8 miljoen (die zijn populairder) dan zijn er al tussen de 12 en 13 miljoen stemmen pleiten. Emoticon: Bye bye
Dat zal de grotere partijen weinig pijn doen, maar het kan de doodsteek voor enkele van de 5 kleine partijen zijn die nu in de DPR zitten, PKS, PAN, NasDem, PPP en zeker Hanura, die hadden in 2014 slechts 6.6 miljoen stemmen.

spacer line  

Malam,

Dank weer voor je update. Ik vind het echt knap van je dat je dit nog kan verwoorden.
Vind je het erg dat ik er geen chocola meer van kan maken?
Wat een poppenkast zeg. O, o, o.

Doe dan maar de NL politiek, lekker simpel Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Heldere ziende

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Jak dat komt omdat ik inmiddels al zo'n 8 jaar elke dag een stuk of 7 kranten door neem, en geloof me dit is nog maar een summiere weergave van alle voor ons onbegrijpelijke gebeurtenissen in de elite politiek van Indonesië. Emoticon: Yes!
Jij had allang filevrij door Jakarta kunnen zoeven, in anderhalf uur naar Bandung kunnen flitsen over een kwaliteits-tolweg, in iedere supermarkt een fatsoenlijke hap snuf kunnen kopen zonder bij ieder stoplicht te worden overvallen door bedelaars als dit stelletje schooiers zonder stelen en roven zouden doen wat ze moeten doen. Emoticon: Blush
En geloof me, na al die jaren zit ik nog regelmatig paf hoe het mogelijk is dat de politieke elite het van elkaar krijgt om het aan grondstoffen zo rijke Indonesië op een zodanige manier te plunderen dat er tientallen miljoenen sloebers ondervoed zijn. Emoticon: Angry

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,212,571 topic views - 229,450 posts - 13,647 topics - 19,962 members - last post @ 15-12-2018 15:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,060,205 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com