indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Kreeg 'm vanavond binnen, echt net klaar, ik heb de muziek gemaakt, met rappers One10% en Vandal, gefilmd in Kuala Lumpur, dacht misschien dat er luitjes zijn hier die 't leuk vinden.....

En nog 1 met One10% en C Jay Rhymes en Filth....

Met rapper Morgue Vanguard van legendarische Bandung punk/hip hop outfit Homicide

Gemaakt voor theater groep Payung Hitam van ISTI de Universiteit voor klassieke dans en muziek in Bandung voor hun toneel stuk Pilihan Dan Mesin Pemburu, in 2004....

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

hmmmh... vreemd... krijg die nieuwe video niet gepost.....

https://www.youtube.com/watch?(...)ue=188&v=T1ylzVj6zSo

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

dat is super gedaan Madrotter! Doet me halvelings denken aan Fun Loving Criminals. Heb je de muziek met echte instrumenten gemaakt of met packs?

There's a big difference between kneeling down and bending over!

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Dank Emoticon: Smile

Alles met Fruity Loops gedaan, met echte instrumenten werken is voor mij al zeker 23 jaar geleden, ben begonnen als drummer in punk bands in '78, in krankzinnig veel bands gespeeld, later in een huiskamer band, De Prutsers, daar zijn nog redelijk veel opnames van, en zijn schijnbaar redelijk populair in Amerika.... Later, rond '87 aan de slag met 4 track cassette recorder, 1 van de eerste samplers die op de markt was, m'n drumstel en wat ik maar aan instrumenten in handen kon krijgen.... Prutsers was echt lachen, 4 gekken die probeerden serieuze muziek te maken met vooral kinder speelgoed instrumenten Emoticon: Smile

In '96 hier in Bandung gaan wonen, paar jaartjes non-actief maar zo rond '98 de draad weer op gepakt, met heel veel Indonesische hip hop artiesten gewerkt, in 2005 een album uit gebracht, 18 Slingshots.... Ben nu meer gefocused of mijn muziek blog:

http://madrotter-treasure-hunt.blogspot.co.id/

Daar kan je gratis meest Indonesische muziek downloaden, vergeten oude lp's en cassettes, ik heb een echt krankzinnig grote verzameling nu, paar duizend lp's paar duizend cassettes maar ook jazz, blues, punk, noem maar op.....

Hier meer van mijn muziek, ook oude opnames van de Prutsers.....

https://soundcloud.com/madrot

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Echt goed gedaan! Naar de Prutsers zal ik strakskes luisteren, ben benieuwd.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Ondertussen al enkele nummers beluisterd en me al goed geamuseerd! Bij Speed King dacht ik een Deep Purple cover te krijgen, maar dat draaide net iets anders uit. Ik heb nogal een breeden smaak van muziek en wat ik tot hier toe hoorde zit daar ook bij. Deed me met momenten denken aan Residents en Daniel Johnston. Ook de My generation cover is super Emoticon: Worship Ik ga zeker nog luisteren

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

ow ya en de My generation cover Emoticon: Yes!

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Speed King is de aller eerste track die ik ooit in m'n eentje heb gemaakt toen ik een 4 sporen cassette recorder had gekocht Emoticon: Smile Prutsers waren ik, Jan en Robo met soms Patrick en wat andere vrienden, wij waren allemaal werkeloze blowers, soms moesten we dingen aantal malen proberen op te nemen omdat we op de grond lagen van het lachen Emoticon: Smile

Residents hebben ooit een album opgenomen in de Jugala studio in Bandung maar ben er nog steeds niet achter welk album precies, ik had vroeger veel platen van hun Emoticon: Smile

Ahhh.... Prachtige jaren de 80's......

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Heb nog beetje ruimte over op die pagine ga er vanavond nog wat Prutsers op zetten denk ik Emoticon: Smile

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja ja Nsenada waar blijft mijn generaties muziek. vroeg je ook de mijne dus, maar smaken verschillen
Nou in ieder geval niet die mental muziek en dat geschreeuw van Mick Jagger

Ik had allang in de wereld gezeten scheepvaart tijd en was gek op muziek, ik kocht toen in Aden een transistor radio op batterijen de eerste in die tijd, Nationaal was het merk.
maar in het algemeen was ik geen fan van wie dan ook.
Toch hoorde ik graag connie Francis omdat ze ook in het Japannees zong.

Zo kwamen wij in de Caribbean en dan was het natuurlijk die Caribbean steelband die omgekeerde olievaten. Emoticon: Yeah right!

Dus een mengel moes van muziek die je graag hoorde. Emoticon: Shiny

Maar een in elkaar gezet gejank op technisch gebied nee dat kan ik niet waarderen.
Ik zit soms op het teras en daar zit een Irisman die van popfloid houd als hij die muziek ten gehore breng dan ben ik weg ik laat mijn heumeur niet bederven door dat gejank muziek.
Samen met een pilsje dan smaakt mijn pilsje niet meer..... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Maar toen kwamen de beatles

Ik vond toen en ik was ook nog jong die meiden aanstellerij hadden van je lek mijn vestje bah, wat heb ik mij daaraan geƫrgerd ook schreeuwlelijken.
Mijn muziek gaat naar zuivere en natuurlijk gezang en niet door te gillen je stembanden stuk aan het schreeuwen.... Emoticon: Clown Emoticon: Red face Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Ai, Connie Francis die zit niet in mijn collectie Emoticon: Smile wel 52 albums van de Rolling Stones en 17 van de Beatles Emoticon: Yes! U moest eens weten wat voor lawaai ik momenteel luister. Al goed dat smaken verschillen.

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Heb wel wat singeltjes liggen van Connie Francis en wat oude 78 toeren platen ook Emoticon: Smile

Vandaag SCORE!!!! Troublemaker album van Indonesische legendarische rock band Superkid, SUPER zeldzaam en puntjegaaf in mint conditie en zacht prijsje (hij kan zomaar 150 dollar en meer zijn), ik heb 'm voor ongeveer 30 euries Emoticon: Smile gok dat jij het SUPER muziek zal vinden Nsenada Emoticon: Smile

Oh en nog wat muziekjes op die site gegooit, oa 1 van de Prutsers, ons liedje De Tijdmachine Zonder Benzine .....

https://soundcloud.com/madrot

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Ik hou zelf van bizer veel muziek, ben een totale jazz freak, vooral oude bebop en hard-bop, ben een ouwe punker generatie '78 dus ben wel wat gewend Emoticon: Smile

Ook klassieke muziek, Muszorgsky, Holst....

Fuji muziek uit Afrika ben ik helemaal gek van, echt m'n favorriete muziek, altijd op zoek naar meer, als sinds begin jaren 80 maar was voor 't internet tijdperk helaas nooit te vinden in Nederland.....

Maryono
User
User icon of Maryono
spacer line

Muziek is een persoonlijke smaak, maar ik heb Plastik, een band uit de jaren 90, altijd een geweldige band gevonden. Ik had er ooit tapejes van maar zijn allang grijs gedraaid, vastgelopen of gewoon kwijtgeraakt geen idee of ze nog verkrijgbaar zijn. Gelukkig bestaat er nog zoiets als YouTube, en kun je alles gratis downloaden zoals deze, hun eerste album uit 1995.

Biarkan anjing menggonggong, kafilah berlalu.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,338,756 topic views - 229,477 posts - 13,648 topics - 19,983 members - last post @ 19-12-2018 13:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,244,743 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com