indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Paspoort vernieuwen.
Schijnt dat de website van de NL ambassade dat doorlinkt naar:

www.nederlandenu.nl/

Die is nieuw voor mij.
Anyway, formuliertje invullen voor nieuw paspoort. Printen.
Checklist: print.
Afspraak maken: link naar VFS

Echter....

Pasfoto's moeten voldoen aan de NL eisen. Dus .... nergens te vinden WAAR ik foto's kan laten maken die voldoen aan de eisen.

Wie o Wie kan me (en evt medeforummers) helpen?

Ach ja

asepers
User
spacer line

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Fuji Image Plaza, which is located inside a 711 store in Menteng, 2nd floor.
Address: Jl. HOS Cokroaminoto No. 70, Jakarta Pusat

of

Snapy Benhil.
Address: Jl. Bendungan Hilir Raya No.33 Jakarta Pusat

It's only kinky the first time.

spacer line  

Asepers, dat WAS inderdaad ingewikkeld.

Aantal jaren geleden stond ik daar. Foto niet goed.
Papiertje in mn hand gedrukt gekregen van fotograaf, waarvan de foto's werden geaccepteerd. Een winkeltje ergens in shopping mall 3 hoog, 5 achter.
Ik kom daar binnen. Druk, chaos, enfin, as usual.
"Meneer kan ik u helpen?"
"Ja, pasfoto's graag", zoekend naar het hokkie waar ik moet zitten.
Die chef pakt een spiegelreflex onder de balie vandaan.
"Hey meneer...".
ik draai om "Ja?"
Klik. Foto. Snacks vastgelegd. met vitrines, mensen etc op achtergrond.
WTF?
"Klaar. Ik ga even fotoshoppen, kom over half uurtje maar terug."
Half uur later: Klaar. Keurig.
Ambassade: "Ja, deze foto voldoet aan de eisen. Dankuwel".

Oyibo, dank voor de info. Meanwhile heb ik ook keurig antwoord gehad van de ambassade: Kan dus in de wachtruimte op de ambassade. Zit blijkbaar een fotograaf.
Beter, dan kan ik die direct op z'n kl*ten geven als t niet goed is.

Afspraak maken naar VFS: Daar word je wel naar toe gelinkt, maar volgens antwoord van de ambassade moet je toch voor paspoort naar de ambassade en NIET naar VFS.
Ok, zodra ik die afspraak maak binnenkort zal ik t wel zien middels email confirmation.

Overigens was de beantwoording van de ambassade keurig snel! Online vraag stellen, volgende dag ochtend antwoord. Chapeau! Meen ik echt. Emoticon: Worship Emoticon: Worship .
Zo hoort het en kunnen vele ambtenaren/gemeenten nog wat van leren. Emoticon: Yes!

Ach ja

spacer line  

Online afspraak maken idd via VFS, maar je krijgt bevestiging/uitnodiging waarop staat dat je je moet melden op ambassade. Moet wel geprint worden!

Dubbelcheck al je bescheiden, want de trip naar ambassade is komende maanden nog een ware hel (wegwerkzaamheden).

Ach ja

Pasfoto.nl
User
spacer line

Pasfotos moeten voldoen aan de NL eisen. Dus .... nergens te vinden WAAR ik fotos kan laten maken die voldoen aan de eisen.

Wie o Wie kan me (en evt medeforummers) helpen?

Misschien is het een idee om deze online te laten maken? We zijn onlangs begonnen dit ook online aan te bieden op www.pasfoto.nl . Zo hoef je de deur niet uit om pasfoto's te maken die aan de Nederlandse eisen voldoet.

spacer line  

Simpel en gemakkelijkst (voor in Indonesia):

Ga naar NL ambassade. Daar zit een fotograaf die je pasfoto maakt die meteen gebruikt kan worden voor je nieuwe paspoort.
100% zeker goed, anders meteen gratis nieuwe foto.

Handiger kan t niet. Ik meen dat ik Rp100.000 heb afgetikt voor 4 foto's.

Ach ja

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Noem het maar nix Jak, pfffff 100.000, ik heb nog geen Rupiah over voor een foto van jou, whoahahaha. Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou Malam en hij is nog een hele knap persoon ook...... Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Is dat zo Ziel Emoticon: Confused
Nou vooruit dan maar, dan mag ie me zoenen, wel op de kop van mijn plasser want achter mijn oren vind zo smerig grrrr. Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Op 13-09-2018 12:46 schreef Malam:
Noem het maar nix Jak, pfffff 100.000, ik heb nog geen Rupiah over voor een foto van jou, whoahahaha. Emoticon: Laugh out loud

Daar heb je me te grazen, Malam.
Wacht maar. Ik ga me rustig bezinnen op wraak Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Ach ja

spacer line  

Op 13-09-2018 14:09 schreef zieleffe:
Nou Malam en hij is nog een hele knap persoon ook...... Emoticon: Party!

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Nouuu, tand des tijds begint ook aan deze jongen te knagen hoor! Deze Snacks denkt wel eens dat ie nog 20 is, maar na wat intieme acties is buiten adem. Oud gebouw. Voordeel, oude gebouwen zijn wel deugdelijk gebouwd.....

Hoop ik... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ach ja

spacer line  

Op 13-09-2018 15:13 schreef Malam:
Is dat zo Ziel Emoticon: Confused
Nou vooruit dan maar, dan mag ie me zoenen, wel op de kop van mijn plasser want achter mijn oren vind zo smerig grrrr. Emoticon: Laugh out loud

Whatttt???? Ouwe smeerpijp dat je er bent. Spangen zeker? Mijn god zeg.
Ik zie deze reactie nu pas. waarschijnlijk tegelijkertijd gepost met mijn bovenstaande reactie.

Meer wraak, ouwe kadeklant. Wacht jij maar. Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ach ja

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Haast goed, niet Spangen maar het Witte Dorp. Emoticon: Shiny

spacer line  

Ach ja

spacer line  

Hee wat krijgen we nou, tekst weg.

Anyway, je zit op loopafstand van Kongs Point, naast Bram Ladage, Schiedam. De beste Surinaamse broodjes ever.

Ach ja

spacer line  

Ach ja

spacer line  

Heee dat is vreemd:

Laatste lege bericht schreef ik "nu de link" en vervolgens de link van google maps.
Druk op knopje "Plaats" en ... leeg bericht.

Ach ja

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 14-09-2018 05:58 schreef jakarta-snacks:
Heee dat is vreemd:

Laatste lege bericht schreef ik "nu de link" en vervolgens de link van google maps.
Druk op knopje "Plaats" en ... leeg bericht.

Dit is dus letterlijk een omomg kosong bericht.

FAR FROM THE MADDING CROWD

spacer line  

Op 14-09-2018 08:43 schreef jupje:

[quote verwijderd]

Dit is dus letterlijk een omomg kosong bericht.

In het kader van "Snacks, je lult veel, maar wat zeg je nou?" Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ach ja

spacer line  

Ah, vandaag 25.000 afgetikt voor 4 foto's met witte achtergrond EN softcopy op een gebrande CD. Niks mis mee.

Nou ja wit... Een soort van wit laken achter met met gele vlekken... Lagen ze waarschijnlijk vanochtend nog onder te rampetampen slapen. Emoticon: Yes!

Zit, klik, klaar.
Vervolgens ging pipo photoshoppen Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud . Gele vlekken eruit. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Helaas Malam, hij kon me digitaal niet meer knapper krijgen. Emoticon: Nooo

Niet volgens EU eisen, maar geen probleem. Alleen voor het nieuwe Kitassie. Emoticon: Cooool

Ach ja

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 15-09-2018 14:14 jakarta-snacks wrote:
Ah, vandaag 25.000 afgetikt voor 4 foto's met witte achtergrond EN softcopy op een gebrande CD. Niks mis mee.

Nou ja wit... Een soort van wit laken achter met met gele vlekken... Lagen ze waarschijnlijk vanochtend nog onder te rampetampen slapen. Emoticon: Yes!

Zit, klik, klaar.
Vervolgens ging pipo photoshoppen Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud . Gele vlekken eruit. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Helaas Malam, hij kon me digitaal niet meer knapper krijgen. Emoticon: Nooo

Niet volgens EU eisen, maar geen probleem. Alleen voor het nieuwe Kitassie. Emoticon: Cooool

Nou Jak, als ik er zo uit zou zien dan zou ik mij minder druk maken over die gele vlek, maar die mislukte kleiaardappel photoshoppen, zit klik na 24 uur klaar. Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Is dat Beavis of Butt-head? Emoticon: Laugh out loud
Mag ik niet zeggen, want ga er commentaar op krijgen van bepaalde personen.

Schoonheid zit van binnen.

Zeggen ze.... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ach ja

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 15-09-2018 15:47 jakarta-snacks wrote:

Schoonheid zit van binnen.

Dat was mijn devies ook tot mijn 43e Jak, ik kwam er niet veel verder mee als dat al die snoepies mij toe snauwden zit niet zo vies naar me te kijken Quasimodo. Emoticon: Blush
Tot ik prinses Pop tegen kwam, mijn eerste romantische uitstapje was dan ook naar Hans Anders om te kijken of haar ogen wel in orde waren. Emoticon: Laugh out loud

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,561,157 topic views - 228,119 posts - 13,630 topics - 19,445 members - last post @ 19-09-2018 19:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,615,178 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com