indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

curlyman11
User
spacer line

Hallo,

Misschien is dit onderwerp al eerder aan de orde gekomen, maar ik kan dit niet vinden.
Eind dit jaar wil ik emigreren naar Malang en ben mij aan het voorbereiden.

Ik heb begrepen dat de ABN AMRO in Inonesie wonende Nederlandes niet meer ondersteund. Ik heb een betaalrekening bij de ABN AMRO en spaarrekeningen bij KNAB en SNS. Welke bankrekeningen worden in Indonesie ondersteund?
Graag advies.

Groeten,

Eddy

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Alle banken met mastercard geen probleem met pinnen. Emoticon: Wink
Geen: als je bedoeld dat je een rekening kan openen je hoef daar niet aan te beginnen als je geen states heb in Indonesiƫ . Emoticon: Sadley
Je kan in elke pinautomaat je geld opnemen van je Nederlandse pasje dus bank..
Wanneer je een adres heb in Indonesiƫ, dan kan je een rekening nummer aanvragen en zo van uit Nederland dat laten over boeken op die nieuwe afgesloten bank en is goedkoper Emoticon: Confused Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

curlyman11
User
spacer line

Hallo zieleffe,

Bedankt voor je reactie,
Misschien was mijn vraag niet duidelijk.
Pinnen was me we al lduidelijk.

Het gaat me er om, dat wanneer ik mij uit Belanda heb uitgeschreven en mij uiteindelijk in Indonesie heb gevestigd met KITAS, ik de ABN AMRO bank in Nederland niet meer kan aanhouden en daarom een andere bank zoek.
Ik heb inmiddels antwoord gekregen van verschillende banken en KNAB kan ik niet aanhouden, de SNS wel, ook heeft ING geen probleem en de RABO zegt dat ze terughoudend zijn en ik een afspraak moet maken in hun kantoor.
Ik denk dus dat ik een nieuwe ING rekening open en de SNS aanhoud .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

k ben al 50 jaar klant bij de boerenleenbank, de raiffeisen bank, daarna de Rabobank geen probleem, je moet niets vragen je moet gewoon doen wat je al jaren doet .
Hier hebben de banken zo is zo in Nederland geen probleem mee als je maar belasting technische je in Nederland blijft ingeschreven.
Hoe ja dat moet je zelf ontdekken, velen wegen lijden naar Rome... Emoticon: Yeah right!

curlyman11
User
spacer line

Hallo zieleffe,

Ik vroeg dit, omdat ik ergens las dat alle in het buitenland wonende klanten van ABN AMRO een brief hadden gekregen om binnen 6 maanden van bank te veranderen.

Vele wegen leiden naar Rome, inderdaad.
Ik kom er zo wel uit, in ieder geval bedankt voor je snelle antwoorden..
Ik zal in de toekomst wel meer vragen hebben, maar dan kom ik wel in de lucht op dit forum.

spacer line  

Mogelijk een idee om een postadres aan te houden? Die bank gaat echt niet op onderzoek of je nog in de GBA staat hoor. Mogen ze volgens mij niet eens.

Heb vernomen dat Triodos ook geen moeite heeft met dat soort rare fratsen.

Honderdduizenden NL-ers wonen over de hele wereld en de banken sluiten hen af?
Ik vraag me zelfs af of dat wel mag.....

Waarom? Stel je ontvangt pensioen in NL, dan MOET je een NL bankrekening hebben voor zover ik weer.

Een bankrekening voor een NLer is soort gemeengoed.

Kortom, postadres regelen (dus gewoon adreswijziging) bij zus, broer, tante, oom whatever. Noem het adreswijziging. NIET POSTADRES term gebruiken, want dan weet je al wat vraag 2 wordt....

Ach ja

spacer line  

Op 24-01-2018 15:50 schreef zieleffe:
k ben al 50 jaar klant bij de boerenleenbank, de raiffeisen bank, daarna de Rabobank geen probleem, je moet niets vragen je moet gewoon doen wat je al jaren doet .
Hier hebben de banken zo is zo in Nederland geen probleem mee als je maar belasting technische je in Nederland blijft ingeschreven.
Hoe ja dat moet je zelf ontdekken, velen wegen lijden naar Rome... Emoticon: Yeah right!

Belastingtechnisch in NL ingeschreven heeft er niks mee te maken, Ziel.
Ik heb al jaren niks meer met NL belastingdienst van doen.
En heb gewoon alle bankrekeningen.
Geen brieven, geen emails, geen mededelingen in berichtenbox/DigiD (ook niet van banken en andere instellingen), dus alles ok he.

Vele wegen leiden naar Rome. In dit geval Indonesia. Nog beter. Geen dagelijks kopje koffie voor Junker meer hoeven te betalen.

Ach ja

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dat heet tegenwoordig inschrijving briefadres Emoticon:

spacer line  

Zonder KITAS / P kan iedere buitenlander - zelfs een toerist - momenteel in Indonesie een non-IDR rekening openen bij een lokale bank en een rekening aldaar aanhouden. Bij bezoek aan de bank is alleen meebrengen van het paspoort noodzakelijk. Zie o.m. http://www.thejakartapost.com/(...)-accounts-eased.html

ING stuurt haar rekeninghouders in het buitenland / buiten NL iedere 2 jaar een formulier ter invulling en ondertekening, om hun status te verifieren. Het is geen probleem om een ING rekening in NL aan te houden en NOOIT in NL te zijn.

Veel van de pensioenen uit NL kunnen direct naar een buitenlandse rekening overgemaakt worden, en hoeven niet perse naar een bankrekening in NL overgemaakt te worden. Of het verstandig is - o.m. vanwege mogelijke "koopkracht aanpassing" - is een andere discussie.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

curlyman11
User
spacer line

Dank voor jullie zinnige opmerkingen.

Wat ik nu doe is, ik houd mijn huidige SNS rekening aan met het adres van mijn dochter.
Ik open een niewe ING rekening, die ik voor mijn betalingen gebruik en als ik eenmaal in Indonesie woon, verander ik online het adres en open dan ook nog een Indonesische rekening.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

uiteindelijk in Indonesie heb gevestigd met KITAS, ik de ABN AMRO bank in Nederland niet meer kan aanhouden

Ik ben nu een jaar of 5 uitgeschreven en heb sinds 2006 een correspondentie-adres. Mijn bank weet dat ik in het buitenland woon sinds 2006. Is geen probleem en is prima mogelijk. Dus deze informatie dat het niet kan klopt niet. Niet in het algemeen, misschien dat ABN AMRO er andere regels op nahoud, maar dat lijkt me sterk, want ik heb in 2017 daar nog een slapende, maar wel actieve, rekening opgeheven.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 25-01-2018 15:39 schreef curlyman11:
Dank voor jullie zinnige opmerkingen.

Wat ik nu doe is, ik houd mijn huidige SNS rekening aan met het adres van mijn dochter.
Ik open een niewe ING rekening, die ik voor mijn betalingen gebruik en als ik eenmaal in Indonesie woon, verander ik online het adres en open dan ook nog een Indonesische rekening.

Zo doe ik het ook al jaren met door mijn zoon goed gekeurd die mij de kopien via de mail en soms via Whatsapp door zend naar mij toe Emoticon: Shiny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

54,928,679 topic views - 225,575 posts - 13,565 topics - 17,563 members - last post @ 23-02-2018 12:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

96,794,314 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com