indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Tammie
User
spacer line

We willen graag als gezin (met 2 kinderen van 10 en 13 jaar oud) een reis maken naar Indonesië. We zijn nog nooit echt ver geweest met elkaar. Nu hopen we het "wildlife" te gaan zien. Ik heb al wat voorwerk gedaan, maar ben erg benieuwd naar jullie mening. Ik dacht zelf om 4 weken te gaan in het hoogseizoen. (we zijn afhankelijk van de schoolvakantie). Dat wordt dus pas in 2019. Maar wil me graag goed voorbereiden omdat we alles zelf willen regelen. Dit is het ruwe schema;
-Via Kuala Lumpur door naar Bali (om bij te komen van de reis) waarschijnlijk om en nabij Ubud een nacht of 4/5.
- Vanuit Bali met boot naar Nusa Lembongan.(roggen) (4 nachten)
-Vanuit daar met de boot naar de gili's (schildpadden) (2/3 nachten)
-Vanuit Lombok met vliegtuig naar Flores. (komodovaranen) (4nachten)
-Vanuit Flores met vliegtuig naar Sumatra (orang oetang)(6 nachten)
Het is dus de bedoeling om ons vooral te focussen op de dieren van Indonesie. Als je de dagen bij elkaar optelt, dan komen we niet op 4 weken, maar besef me dat reistijd ook veel in beslag neemt. Misschien is dit een belachelijk plan, maar heb gezien dat er veel bereisde personen dit forum lezen, dus lees ik erg graag jullie mening!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Niets mis mee Tammie, er zullen ongetwijfeld wel waardevolle tips komen van mensen die daar veel meer van weten als ik.
Maar ik kan je vast vertellen dat het er goed uit ziet en dat je overal ruim de tijd voor neemt en dat is nu precies wat zo belangrijk is in Indonesië, succes.

Tammie
User
spacer line

Fijn om te horen! Ben benieuwd wat voor reacties we nog gaan krijgen.....In ieder geval bedankt voor die van jou!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ooooooh maak je maar geen zorgen, straks komt ineens Anne Mieke als een duveltje uit een doosje met hele waardevolle tips, dat weet ik nu al.
Anne Mieke heeft geen Indonesische roots, maar als je ze op straat tegen kom en je roept "Indonesië" dan gaan haar tenen automatisch richting Z.O. Azië staan. Emoticon: Laugh out loud
Hou er wel rekening mee dat een Visa On Arrival 30 dagen is en paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn.

Tammie
User
spacer line

Wacht vol spanning af....! Ja idd iets om rekening mee te houden! Bedankt!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Hou er wel rekening mee dat een Visa On Arrival 30 dagen is en paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn.

Nog 6 maanden geldig na de datum van vertrek uit Indonesie

Verwacht niet teveel van Ubud.
Paleis
Dansvoorstelling
Apenbos o.a.
Het is er erg druk vooral in het hoofdseizoen.
Ik ken je kinderen en hun voorkeuren natuurlijk niet maar zorg dat ze af en toe ook eens iets ontspannends kunnen doen, zwemmen o.i.d. alle dagen een verplicht programma kan op den duur averechts werken.
Wij zijn 3 keer met kinderen en kleinkinderen Op Java en Bali geweest weet dus wel zo'n beetje hoe kinderen reageren.
Reizen nemen inderdaad veel, heel veel tijd zelfs in beslag. Hoe wil je over land reizen, met openbaar vervoer?
Je plan hoeft niet belachelijk te zijn, het is mogelijk met kinderen van die leeftijd.
Anne Mieke kent inderdaad Flores en Sumatra goed, heeft vast wel wat tips, ze heeft zelfs een website van Flores, zal het even opzoeken. Ik dacht zelfs dat ze nu zelf op Flores zit.
Een goede voorbereiding is het halve werk.
Succes ermee!

Edit:
Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA"

https://www.travel2flores.info/ (including many photo's)

http://www.gidsinsumatra.nl/ vwb sumatra

Toto Travel | Java & Bali tours - Home
https://www.tototravel.com/ vwb Bali

even aanklikken Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Op zijn minst gevarieerd.
Flores is veel meer waard dan de 4 nachten. Eigenlijk geraak je echt niet verder dan Labuanbajo, want tijd voor iets anders is er niet.
Van Flores naar het noorden van Sumatra moet je niet onderschatten. Je hele vakantie speelt zich in het oosten af, en dan ga je voor een paar dagen helemaal naar het westen. Qua afstand moet je het zien als dat je op vakantie bent in Noorwegen, en aansluitend nog enkele dagen naar Griekenland gaat.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Tammie
User
spacer line

Dankje 4yoke4. Ik verwacht van Ubud zelf niet heel veel. Inderdaad gelezen dat het erg toeristisch is. Maar ik dacht meer als uitgangspunt om Bali wat te verkennen met de scooter. Naar een waterval, door de rijstvelden, ontspannen op je eigen stekje... En wil ook niet in Ubud zelf maar daarbuiten verblijven, ook helemaal prima. Zeker als dat kan in een huisje met zwembad...Maar als je een betere plaats weet wat centraal ligt hoor ik dat graag.
Onze dochter van 10 is erg makkelijk. Onze zoon wil eigenlijk het liefst naar Afrika op safari.... Maar dat vinden we echt te duur, en je hebt niet zo veel vrijheid als in Azië schatten we zo in. Dus vandaar ook de op de dieren georiënteerde insteek....
Wat betreft het reizen;
Van Bali naar Nusa Lembongan per boot en van Nusa Lembongan naar 1 vd Gili eilanden ook per boot.
Het reizen tussen Lombok en Flores met een vliegtuig. En van Flores naar Sumatra ook met het vliegtuig. En dan van Sumatra weer met vlucht naar Kuala Lumpur om vanuit daar dan weer naar huis te vertrekken. Inderdaad best wel wat vliegen in zo'n korte tijd.....
Maar ik ga zeker eens op de websites kijken die je geadviseerd hebt. Bedankt voor de tips!

Tammie
User
spacer line

En Erwin. Ik besef me dat het een afstand is, maar omdat ik er vanuit ben gegaan dat we een retour gaan boeken naar Kuala Lumpur, moeten we die afstand toch afleggen om vanuit die hoek weer terug naar huis te vliegen. (van Medan natuurlijk wel eerst naar Kuala Lumpur)
En wat betreft Flores... Dit leek me het beste uitgangspunt om naar Komodo te gaan om de komodovaranen te spotten. Maar sta open voor eerlijke meningen!

Tammie
User
spacer line

En het is toch het beste om als we vanaf Gili komen vanuit Lombok naar Labuan Bajo te vliegen?

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 07-01-2018 21:07 Tammie wrote:

En wat betreft Flores... Dit leek me het beste uitgangspunt om naar Komodo te gaan om de komodovaranen te spotten.

Dat is ook zo, maar Flores heeft echt veel meer te bieden dan alleen maar komodovaranen.

Ik heb in 2013 twee weken op Flores doorgebracht en heb maar de helft van het eiland gezien. En eerlijk gezegd waren de varanen zowat de minst goede ervaring van de trip.

Mijn dagboek van de trip vind je hier: forum.indahnesia.com/topic/130(...)oeten_uit_flores.php

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Tammie
User
spacer line

Ja, dat geloof ik graag. En als we zouden reizen zonder kinderen en de tijd hadden zou ik de reis ook anders indelen, maar we hebben nu eenmaal rekening te houden met het groepsbelang.... Ga je dagboek zeker lezen! Bedankt!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 07-01-2018 21:01 Tammie wrote:
Dankje 4yoke4. Ik verwacht van Ubud zelf niet heel veel. Inderdaad gelezen dat het erg toeristisch is. Maar ik dacht meer als uitgangspunt om Bali wat te verkennen met de scooter.

Voor de scooter heb je een motorrijbewijs nodig en een internationaal rijbewijs (afhalen ANWB) die zijn allemaal boven de 100 cc.
Bovendien is het verkeer in Indonesië een levensgevaarlijke chaotisch puinhoop, zou ik zeker niet doen. Emoticon: Nooo

Tammie
User
spacer line

Dat is jammer....Leek me juist zo leuk om met een scooter het eiland te verkennen. Maar dat zal dan op een andere manier moeten.

Pascal.F
User
spacer line

Hallo Tammie,
Ik persoonlijk zou de gili's ( heel druk + maffia ) en Nusa Lembongan weglaten.
Roggen en schildpadden kan je ook zien op de eilanden rond Labuanbajo.
Huur een bootje voor een dag of 3 en stel je eigen programma samen. Komodo ,snorkelen en verlaten eilanden bezoeken.Slapen en eten op de boot ...gewoon schitterend !! Emoticon: Yes!
Voor mij heb je een zwaar programma samengesteld.... als de boot eens niet vaart of je hebt grote vertraging op je vlucht beginnen de problemen.

Wachtend op AM Emoticon: Bye bye

Veel plezier

Tammie
User
spacer line

Dankjewel Pascal, Dus dan zouden we kunnen beginnen op Bali vanuit daar met binnenlandse vlucht naar Flores. En vanuit daar naar Sumatra.
Goede tip om dan vanuit labuanbajo roggen en schildpadden proberen te spotten!
Hier wordt ik erg blij van!

elsbeth
User
spacer line

Hai Tammie, het is heel veel zoals het er nu staat. Je wil heel veel verschillende dingen doen end at maakt het waarschijnlijk straks nogal hectisch.
Ik ben zelf 2 x met mijn 4 kinderen naar Indonesië geweest, met resp. Singapore en Bangkok erbij 33 dagen. Ik heb daarbij aldoor ongeveer een week per plek/regio aangehouden. Anne Mieke komt zeker binnenkort langs om je van alles te vertellen. Je treft het : Flores en Sumatra zijn haar favorieten.
Ubud is absoluut ontzettend druk in de zomer, eigenlijk altijd wel. Het is heel persoonlijk wat je er van vindt. Er zijn echt wel leuke dingen te doen. De dansen in Ubud Palace vind ik een must, zeer indrukwekkend en echt mooi! Mooi wandelen, tussendoor veel leuke eettentjes midden tussen de rijstvelden, fietsen zelfde verhaal. Heel veel leuke hotelletjes te vinden van heel simpel tot zeer luxe. Hoe verder van het centrum, hoe rustiger het wordt. De andere plekken die je noemt ken ik niet, nooit geweest. Sumatra weer wel. Je gaat voor de beessies, dus dat zal dan wel Bukit Lawang en Tangkahan worden. Olifanten in Tangkahan vond ik eigenlijk zielig, spijt dat we daar een tochtje van een uur op hebben gemaakt. Omgeving is indrukwekkend, zelfde met Bukit Lawang. Ik denk dat Pascal gelijk heeft met dat je wat moet skippen. Ik weet zeker dat je een geweldig reisplan van Anne Mieke voorgeschoteld krijgt, voor na die paar dagen op Bali. Onze kinderen vonden het allemaal geweldig en hebben het er nog over.

Tammie
User
spacer line

Dankjewel voor je reactie Elsbeth. Ik ben idd erg blij met de wat kortere route zoals voorgesteld door Pascal. Geeft veel meer rust.
Bedankt ook voor je tips wat betreft Bali.
Ja idd in Sumatra willen we die 2 plaatsen bezoeken. Het was niet het plan om op olifanten te zitten, maar om ze bijvoorbeeld te wassen.
Ben erg blij dat ik op dit forum zoveel reacties krijg,. Erg waardevol!

Tammie
User
spacer line

Ik zat te denken...misschien dat we Bali dan helemaal maar moeten skippen. En alleen Flores en Sumatra aandoen....
Het leek me alleen als onervaren gezin fijn om easy te beginnen op Bali....of vergis ik me?

Pascal.F
User
spacer line

Tammie,

Ikzelf was een 7 tal keer in Indonesië en er is niets mis mee van enkele dagen op Bali ( cultuurschokje ) te vertoeven voor je naar Flores vertrekt.
Dagje of 3 Sanur ( 30 min van de luchthaven ) en Ubud als je zin hebt. Verder naar het noorden zou ik niet gaan want dan ben je weer uren onderweg.
Wij sliepen een paar keer in Sanur bij Belgen http://www.tamukamibali.com/ ideaal voor enkele dagen te acclimatiseren.
Veel plezier

Tammie
User
spacer line

Ja, het lijkt me ook wel fijn beginnen. Ik had gedacht Ubud omgeving als uitgangspunt. En vanuit daar een deel vh het eiland wat te verkennen. Wil zowiezo Flores en Sumatra bezoeken. Heb al op de site van Anne Mieke gekeken en denk zomaar dat ik contact ga leggen. Omdat we 4 weken willen gaan denk/hoop ik dat Bali/Flores/Sumatra een combinatie kan zijn. Maar ben ook benieuwd naar haar mening.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik heb Anne Mieke al enkele dagen niet gezien Tammie, ik denk dat ze aan het reizen is, je hebt nog voldoende tijd om het op de rail te zetten, heel verstandig om de mogelijkheden te onderzoeken, meestal staat zo'n reis niet elk jaar op het programma. Emoticon: Nooo
Belangrijk dat het dan ook de reis van jullie leven wordt. Emoticon: Yes!

Tammie
User
spacer line

Nou precies. We zijn hard aan het sparen en wil goed uitzoeken wat het best bij ons past. Wil dit jaar al wel de vlucht van Nederland naar Azië gaan boeken. Dus vandaar het nu al voorleggen van onze plannen zodat ik als ik de tickets boek niet meer hoef te twijfelen waarop we vliegen en waar vandaan weer terug. De binnenlandse vluchten kunnen veel later. Ben iig nu al erg blij met alle input.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 09-01-2018 20:40 Tammie wrote:
Nou precies. We zijn hard aan het sparen en wil goed uitzoeken wat het best bij ons past.[b ] Wil dit jaar al wel de vlucht van Nederland naar Azië gaan boeken[ /b]. Dus vandaar het nu al voorleggen van onze plannen zodat ik als ik de tickets boek niet meer hoef te twijfelen waarop we vliegen en waar vandaan weer terug. De binnenlandse vluchten kunnen veel later. Ben iig nu al erg blij met alle input.

Waarom wil je de vlucht naar Azie al dit jaar boeken terwijl je pas over anderhalf jaar weg wil?
Abonneer je op een aantal sites die vliegtickets aanbieden, je krijgt dan regelmatig een mail met de prijzen van de tickets en dan opletten wanneer er een leuke prijs voorbij komt. Emoticon: Party!

Even op internet zoeken naar vliegtickets vergelijken, dan komen er genoeg sites te voorschijn, gewoon aanmelden voor de nieuwsbrief !

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Tammie
User
spacer line

Ga ik doen! Bedankt voor de tip! Dacht dat je de beste prijzen had als je zo ver mogelijk van te voren boekt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,561,505 topic views - 228,763 posts - 13,635 topics - 19,582 members - last post @ 19-10-2018 20:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,856,628 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com