indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ze zijn helemaal van de pot gerukt op Java. Enkele dagen geleden is er een politie razzia geweest in Prawirotaman, dé toeristenstraat van Yogya. Alle alcohol is in beslag genomen, niet enkel van de winkeltjes, maar ook van café's en restaurants! Enkel 4-sterren hotels mogen nog alcohol verkopen! Ik denk dat vrouwtje volgend jaar alleen naar Yogya mag.

Zie onderstaand filmpje!

youtu.be/f_jnVRf152E

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

wereldreis
User
spacer line

.....en waarschijnlijk drinken de opdrachtgevers bier uit een theepot. Wat je niet ziet is er ogenschijnlijk niet....

totto
User
spacer line

Morgen kunnen ze het weer terugkopen bij de achterdeur van het Buro.
Ik ken een bedrijfsleidster van Via Via die daardoor gestopt is met dat werk. Ze was het zat om regelmatig over de prijs te moeten onderhandelen.
Ook als het geen totale aktie is gebeurt het regelmatig.

Toto Travel.com

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Gisterenavond is er weer een razzia geweest. Ondertussen is de hele stad drooggelegd. Volgens de burgemeester is het geloof belangrijker dan inkomsten. Dat er naast moslims ook andere godsdiensten vertegenwoordigd zijn, komt niet in zijn rijstkoker op. Dat geloof geen brood op de plank brengt, ook al niet.

Blijkbaar zijn er de laatste weken drie doden gevallen door het drinken van oplosan en drugs. Dat je hierdoor het dodental door oplosan de hoogte in jaagt is wel duidelijk. Is dat de bedoeling van de burgemeester of is hij, zoals ze bij ons zeggen, zo dom als het achtereind van een varken? Ook zouden er tijdens de jaarwisseling fikse vechtpartijen geweest zijn. Een jaar of vier geleden heb ik ook nieuwjaar gevierd in Yogya. Toen was er ook een vechtpartij, maar dat waren lokale mannen die niet met alcohol om kunnen.

Wat is de volgende stap? Verplichte hoofddoek voor alle vrouwen?

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb het op TV gezien een actie van de Politie vele Jongelui opgepakt en mee genomen naar het Bureau, ja het is van de zotte, vooral als je net na nieuw jaar kan verwachten, dat de jongelui iets van alcohol wil drinken.
Als ze dat hier zouden doen, dan breekt de pleuris uit, want hier zitten wat zuiplappen flessen whisky en alles wat ze maar kunnen bemachtigen is ook hier te koop heel duur

Zelf hadden ze Arap of hoe heet dat, met rode bessen er in zoet maar wel lekker.
Net bessen jenever zo smaakte dat, heb maar een klein glaasje gedronken ben geen zware drinker op alcohol en wijn, ik drink alleen bier om mijn darmen goed door te spoelen

Ik was in Bandung oud en nieuw te vieren.
Ik weet dat ze daar ook een streng alcohol beleid hebben, daar om een koelbox met bier zelf meegenomen....

Een oud en nieuw feest met show en veel eten.maar er werd geen bier gedronken ik was de enigste ik zag wel wat hier en daar flessen drank op tafels staan maar dat waren ook de rijkste Chinezen die daar veel aanwezig waren

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Met dank aan minister van handel Rachmat Gobel, kennen we hem nog. Emoticon: Confused
Dat was die hersenloze klootzak die de invoer van tweedehands kleding verbood omdat de mogelijkheid bestond dat je daar aids van kon krijgen, in de rest van de wereld lachten ze zich een breuk om die hersenloze. Emoticon: Yes!
Een enorme mispikker van Widodo, dat had hij na 10 maanden door, toen ging hij de laan uit, net te laat, die schobbejak kreeg nog net de kans de wet op de verkoop van alcohol aan te scherpen. Emoticon: Angry

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als men niet oppas gaan ze je beperkingen opleggen van Internet.
Als die lieden aan de macht komen zullen zij wel bepalen wat goed voor je is.
Of je mag niet meer van alles eten, het zal halal eten worden, geen varken meer in Indonesië is onrein dier, terwijl ze zelf koppen hebben als varkens.

Wel wil ik er bij vermelden, dat ze ook in Europa bezig zijn, om beperkingen op te leggen.
Lukt het ze daar, dan is in Indonesië het ook snel uitgevoerd, want dan wijzen ze naar Europa.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Hebben wij ook meegemaakt in 2006 ..., op doorreis richting Bali kwamen wij in een leuk
dorpje terecht......"burgemeester " is richting Mekka gegaan en de alcohol werd
achter slot en grendel gezet....tot die idiote witjurk terug komt !!!
En aangezien de hoog geplaatste beveiliger die uiteraard corrupt is kon mijn man
tóch nog zijn 4 flesjes Bintang krijgen... Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

elsbeth
User
spacer line

Corrupt is in mijn ogen zowel de ontvanger als de betaler, dus hetzelfde geldt voor jouw man, toch?
Maar het verhaal van die razzia's is natuurlijk te gek voor woorden. Klinkt best eng.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou Elsbeth dat ben ik niet mee eens
Op je eigen onschuldig manier, gebruik maken van iemand, die het voor jou wel kan regelen, vind ik nog geen corruptie.
Dat is gebruik maken van de gelegenheid die zich op dat moment zich voor doet. Emoticon: Devil
Jaren terug in Bandung werd er ook zo iets als bang makerij van die vieze fanatieke moslims, die daar met dreigingen de winkeliers verplichte geen alcohol te verkopen.
Bij een tante daar in de buurt, waar ik wel eens logeerde ging ik altijd naar dat winkeltje die van alles verkochte, gewoon vroeger ook bier, het was natuurlijk een Chinees want die weten wel wat handel drijven is Emoticon: Yes! .
Toen het niet openbaar mocht had hij dit opgelost om het zo goed mogelijk te verbergen en in te pakken in een doos waardoor je niet kon zien wat er in zat.
Dat krijg je dan, het gaat dan ondergrond zo veel verstand hebben die idiote moslims niet, het niet begrijpen, omdat ze teveel in die koran waar allemaal verdwaalde teksten in staat als ze het kunnen lezen..... Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

elsbeth
User
spacer line

Dat vind ik ook echt wat anders, Ziel. Dan gaat het om een winkelier die zelf vreselijk de dupe is van dit verbod. Dat is iets anders dan een hooggeplaatste beveiliger geld geven en omkopen en die dan van corruptie beschuldigen. Dat ergert mij nogal. Het is altijd lastig om ergens een grens te trekken. De mensen die doelbewust voor hun eigen belang iemand omkopen vinden dat meestal "best onschuldig". Tuurlijk, flesje whiskey, 4 biertjes, niet in de rij hoeven bij de paspoortcontrole, rijbewijs afkopen, verkeersboetes afkopen, gesjoemel met visa, verblijfsvergunningen. Waar staat de streep en vind je het opeens niet meer geoorloofd? Dat oordeel zal altijd van een ander komen, want geen hond zegt over zichtzelf dat het schandelijk is dat hij aan die corruptie meedoet. Ik heb geen idee hoe ik zou reageren, want ik woon daar niet. Heb er overigens wel ooit 9 maanden gewoond en toen heb ik mij er niet mee ingelaten, ook niet om wachttijd bij een visumaanvraag te omzeilen. Simpelweg omdat ik mij toen nog totaal niet bewust was van het "spel". Ik vond het wel raar dat ik zo vaak moest terugkomen. Het spijt mij, maar ik erger mij altijd aan uitspraken als "de ambtenaar was uiteraard corrupt, dus het lukte ons toch om dit of dat voor elkaar te krijgen".

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Begrijp je nu Elsbeth hoe het spel gespeeld word, kom daar maar eens achter.
Malam heeft het over de politieke corruptie, maar onder het volk gebeurd zo veel meer,dat ik er zelf mee word geconfronteerd en hoe moet je dat verwerken.
Neen dus ik heb die man aangeklaagd bij die kennis van mij, die baas over hem is.
Ben benieuwd wat daar mee gaat gebeuren. Emoticon: Confused

Die hoort niet thuis in mijn gebied waar ik zit en waar ik met genoegen vertoeft.
Vandaag nog een heel groot gezelschap van christelijke signature, die bij mij dicht aan tafel kwamen te zitten met veel kinderen en die aten hun verdiende eten op, het was een genoegen om dat schouwspel aan te zien. Emoticon: Puh!
Heb hen mijn stoelen aangeboden en die ze gretig aannamen.
Dat zijn leuke ervaringen en dan met die mensen een gesprek aan gaan.
Wat doe je dan, veel kennis op doen, het Indonesië is niet waar wij een beeld van vormen maar meer dan dat. Emoticon: Smile

Gelukkig vertoef ik op een plek waar de moslims geen voet aan de grond krijgt, maar wel een vervelende roeptoeter in de buurt heeft weten te creëren, die binden geluid wijl en tijd door heel het gebied weergameld Emoticon:

Maar als die aan de gang gaat, zet ik mijn blauwtube apparaat harder aan en het geluid raakt op de achtergrond.
Niemand die zich stoort aan mijn geluid en niemand vind het erg ,zelfs als ik Nederlandstalig muziek ten gehoren brengt.
Neen Indonesië is meer dan die achterlijke gebieden waar velen expat vertoeven, ik nodig ze uit en kom maar op met jullie vergelijk, in mijn verblijf en jullie kampong je weet niet wat je ziet en hoor...... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Het corrupte hiervan is Elsbeth dat die beveiliger gráág voor over hebt om een

extra zakcentje te verdienen.....en dáár draait het om toch ??

Wat dacht je van die corrupte "Burgemeester " dan ......als hij terug komt mag weer de

alcohol vrijelijk vloeien.....raar toch?? Bang dat hij zijn "accijns " centjes zal verliezen ??

Want HIJ bepaald hoeveel en hoe dúúr het verkocht moet worden.....vandaar dat hij ook

de reis naar mekka kan betalen en zijn arme islambroeders niet..... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Grappig is dat we niets meer horen van Salina die daar woont en villa's verhuurd..... Emoticon: Shiny

spacer line  

Ziel, die censuur op internet voorkom je simpel door een VPN.
Is een betaalde app (per maand) die zorgt dat je een "beveiligde tunnel" hebt naar bijvoorbeeld Amsterdam. Van daaruit wordt de website benaderd die je zoekt.

Hoef je niet over na te denken verder. Je zet VPN aan en surfen maar. Ook naar reddit, een site boordevol met info, maar verboden hier want er was ooit een tiet op blijkbaar.

Bijzonder dat Indonesia snoeihard de strengere islamkant op gaat, terwijl in Iran de vrouwen de hoofddoeken afwerpen en de mensen de religie baasjes kotsbeu zijn.

Een teken dat dit land echt 50 jaar achterloopt?

Zie ook mijn eerdere links in topic "Hoe gaat het in EU". of in Trump topic. forgot it.

Heldere ziende

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik denk dat als het om bier en sterke drank gaat NTT er alles bij elkaar nog het best vanaf komt. Bier is er sowieso overal te koop. Sterke drank minder maar dat komt voornamelijk omdat het te duur is en relatief een te klein afzetgebied. Na Bali is in Labuan Bajo (Flores) is waarschijnlijk nog de meeste keuze. Daarnaast wordt arak vrij verkocht op Flores, Sumba, Rote en Timor. De meeste arak is van de lontarpalm, goede kwaliteit , zuiver (in NTT hoef je je geen zorgen te maken om “rotzooi”) en vele malen beter/lekkerder dan die van Bali.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

gundul
User
spacer line

Update Yogyakarta; Het gebied rond de jalan parangtritis en de jalan prawirotaman wordt inmiddels vrijgemaakt van alle bier reclames. Ook in de binnenstad worden de meeste borden al verwijderd. Vanaf morgen is iedereen zonder vergunning in overtreding als er nog alcohol reclames op of binnen het pand te vinden zijn. Sommige eigenaren laten het er nu gewoon op aankomen. Dus ben benieuwd morgen.Vanaf 26 januari is er een totaal alcoholverbod voor cafe,s , restaurants en hotels die geen lopende vergunning hebben. Verreweg de meeste gelegenheden hebben hun lopende vergunningen de laatste jaren niet kunnen verlengen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik zag vanmorgen een reportage op de T.V. Inieuws de werkzame van de douane in Terminal 2 D op Soekarno Hatta .
Tot mijn verbazing werden de koffers doorzocht en men had veel in beslag genomen spullen, maar wat ik zag als je twee flessen alcohol bij je hebt, dan werd er een weggegooid je mag maar een liter mee brengen.
Zo ook met een slof sigaretten een slof en meer niet .
De flessen die ingenomen, werden plaatselijk leeg gegooid en de slof sigaretten werden door een stanleymes door midden gesneden.... Emoticon: Angry Emoticon: Angry
Ik was van mening dat je 2 flessen en twee sloffen mocht mee brengen, maar dat is dan al weer veranderd, naar een per persoon Emoticon: Confused Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Ik had afgelopen oktober 3 flessen sterke drank meegenomen, 2 van 0,7 liter, en nog een 1 van 0,5 liter. Dus 1,9 liter voor 2 personen, en binnen de limiet van 1 liter per persoon. Dat is al jarenlang de officiële maximaal toegelaten hoeveelheid.
Ze hadden wel met krijt zo'n kruis op het koffer gezet, dat die gecontroleerd zou worden, dus die was waarschijnlijk al gescand.
Maar ik had geen zin in dat gedoe van koffer openmaken en controleren, en had dat kruis al weer meteen verwijderd, dus werd ik niet gecontroleerd.
Toen ik vroeger nog vanaf Kuala Lumpur direct naar Solo vloog, werd ik er ook altijd uitgepikt, en was het koffer al op het band voorzien van zo'n krijt kruis.
Maar daar was de controle direct achter het afhaalband, en kon je dat kruis niet tijdig ongemerkt verwijderen.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Oplossing: met Garuda vliegen met een aansluitende binnenlandse vlucht....

Tja, de alcohol, daar zijn ze kien op. Iemand met kwade bedoelingen komt gemakkelijker het land binnen dan een fles alcohol. Ik ben (vooral op binnenlandse vluchten) soms wat nonchalant en dan kom ik er eenmaal op bestemming weer eens achter dat ik een nagelvijl in mijn handbagage had, of een (scheer)mesje. Maar alcohol... wat voor discusses ik ooit allemaal gevoerd heb.

En sowieso, arak bijvoorbeeld van de boer in een lege glazen fles......aduh. Altijd kacau. Afgelopen oktober op het vliegveld van Bajawa (Flores) probeerde ik het nog een keer. Arak in een lege wijnfles, in koffer dus zou ingecheckt worden. No way. Ik mocht hem inleveren. En dan? , vroeg ik. Nou dan zouden zij wel zorgen dat ie vernietigd werd. maar dat geloofde ik net dus hem 'm buiten zelf leeggegoten. Het probleem is dat hiervoor onduidelijke regels zijn. Er heeft nog nooit iemand mij kunnen aanwijzen waar dat staat dat je geen (ingecheckte) arak mee mag nemen. Het ging om de onduidelijkheid van de inhoud zei de beambte. Hmmmm. Bijzonder. Iedereen hier kent ze wel, de manden, dozen en alle soorten verpakkingen die meegenomen worden met de meest onmogelijke inhoud. Zo ook etenswaren. Alsof dat dat duidelijk is wat er allemaal in zit...

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik mocht hem inleveren. En dan? , vroeg ik. Nou dan zouden zij wel zorgen dat ie vernietigd werd. maar dat geloofde ik net dus hem 'm buiten zelf leeggegoten.

Ja Anne_Miek die flessen werden voor het oog leeg van die mensen, het waren 2 Arabieren ,zo aan het uiterlijk te zien, leeg gegoten, in een ronde ton die goed er uitzag.
Waar ze zo weer drank konden uit putten, maar nu ga ik werkelijk door de bocht eerst zien en dan bewijzen.
Ze hadden verschillende dranken bij zich geen liters maar meer Cauntero 3/4 flessen

Er was een Nigeriaan die ook de gehele koffer werd leeg gemaakt en die had van alles bij zich voor zijn vrouw zei hij, terwijl hij moest aan tonen welk adres hij logeerde.
In een Hotel zij hij en liet de papieren zien van het Hotel.
Die combinatie begrijp ik niet voor zijn vrouw en die hotel overnachtingen.

Ik geloof ook dat het overdreven gebeuren was en met de camera er bij, hebben ze nu eenmaal meer branie om te laten zien hoe streng ze wel zijn.
Normaal heb ik nooit geen controle gehad.

Ja als je de reizigers allemaal bekijk zijn ze gepakt en gezakt aan het reizen, som denk ik dan dat krijg ik nooit voor elkaar om zo veel goederen mee te nemen. Emoticon: Shut up!

Op Schiphol ben ik nu wel geheel gecontroleerd en ben daar bij mijn camera lamp kwijt geraakt, had veel kaas in mijn airback zitten en daar zijden ze niets van maar had ook een jagermeister en die hebben ze ingepikt.
Ja dom van mij want je kan het beter kopen na de douane maar ik had er ook een in de koffer gedaan.
Heb er eeerst nog een grote slok van genomen voordat ze hem weggooide.
Bij aankomst In Jakarta heb alleen de papiertje hoeven af te geven en alles was goed, geen controller Emoticon: Worship

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

ach ja, natuurlijk met de camera erbiij..... Ik denk niet dat ze leeggegoten worden zonder camera Emoticon: Cooool

totto
User
spacer line

Deze foto is vanmorgen genomen in Prawirotamanstreet. Er vinden wat meer prik acties plaats door de politie dan voorheen. Je kunt echter bij de meeste zaken wel gewoon alcohol bestellen. En wat de reclame's betreft......

Toto Travel.com

spacer line  

Op 17-01-2018 04:00 schreef jupje:
Ik had afgelopen oktober 3 flessen sterke drank meegenomen, 2 van 0,7 liter, en nog een 1 van 0,5 liter. Dus 1,9 liter voor 2 personen, en binnen de limiet van 1 liter per persoon. Dat is al jarenlang de officiële maximaal toegelaten hoeveelheid.
Ze hadden wel met krijt zon kruis op het koffer gezet, dat die gecontroleerd zou worden, dus die was waarschijnlijk al gescand.
Maar ik had geen zin in dat gedoe van koffer openmaken en controleren, en had dat kruis al weer meteen verwijderd, dus werd ik niet gecontroleerd.
Toen ik vroeger nog vanaf Kuala Lumpur direct naar Solo vloog, werd ik er ook altijd uitgepikt, en was het koffer al op het band voorzien van zon krijt kruis.
Maar daar was de controle direct achter het afhaalband, en kon je dat kruis niet tijdig ongemerkt verwijderen.

ELKE doorgewinterde Indonesia traveler weet dat ie een vochtig doekje mee moet nemen (evt. uit vliegtuig) om kruisje bij de band weg te poetsen.... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Nog nooit een controle direct na de band gezien. Nieuw?

Heldere ziende

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-01-2018 14:10 jakarta-snacks wrote:

[quote removed]

ELKE doorgewinterde Indonesia traveler weet dat ie een vochtig doekje mee moet nemen (evt. uit vliegtuig) om kruisje bij de band weg te poetsen.... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Nog nooit een controle direct na de band gezien. Nieuw?
Nee, niet nieuw. Maar sommige vliegvelden zijn zodanig klein dat band en check op dusdanige korte afstand van elkaar zijn dat ongeziens wegpoetsen welhaast onmogelijk is. Ik heb het ooit in Manado meegemaakt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,382,781 topic views - 228,680 posts - 13,635 topics - 19,558 members - last post @ 15-10-2018 22:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,639,931 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com